Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Season Ticketin sivuilla näemmä onkin jo ilmoitettu ainakin alustavat julkaisupäivät ladattaville versioille, ja ne tuosta Donitsi91:n viestistä löytyvät. Varmistin nyt vielä sitten viime vuoden julkaisupäivät, ja silloin tosiaan amerikkalaiset saivat Early Release -version ladattavakseen vasta 9. syyskuuta, kun taas eurooppalaiset jo 4. syyskuuta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ei varmaan ole virallista tietoa tullut onko tässäkin online pass? Vaikka turhapa tuota lienee kysyä, totta kai se on. Hieno keksintö, etenkin jos haluaa ottaa kaljotteluiltaa varten oman pelinsä vaikka kaverille mukaan ja pelata siellä netissä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ei varmaan ole virallista tietoa tullut onko tässäkin online pass? Vaikka turhapa tuota lienee kysyä, totta kai se on. Hieno keksintö, etenkin jos haluaa ottaa kaljotteluiltaa varten oman pelinsä vaikka kaverille mukaan ja pelata siellä netissä.


Online pass tuli pysyvästi käyttöön vuodesta 2010 lähtien (muistaakseni)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ei varmaan ole virallista tietoa tullut onko tässäkin online pass? Vaikka turhapa tuota lienee kysyä, totta kai se on. Hieno keksintö, etenkin jos haluaa ottaa kaljotteluiltaa varten oman pelinsä vaikka kaverille mukaan ja pelata siellä netissä.
Miten toi online pass sitte vaikuttaa niihin "kaljaotteluiltoihin"? Pääset onlineen kumminkin kunhan vaan menet omalla käyttäjälläs eka lataamassa sen online passin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Pääset onlineen kumminkin kunhan vaan menet omalla käyttäjälläs eka lataamassa sen online passin.
Saisko saman suomeksi?

Jos nyt oikein tulkitsin niin pitää kirjautua omalla PSN-tunnuksella kaverin pleikkarille. Eipä ole rehellisesti sanottuna mieleen aiemmin juolahtanutkaan, tuotahan voisi ihan kokeilla. Jotenkin ajatellut että se on kone/kovo -kohtainen. Ylimääräistä turhaa säätöä silti kaikkityynni, surkeata rahastusta nuo passit!

Ja se on KALJOTTELUilta, ei KALJAOTTELUilta. Harvemmin tän sarjan pelejä täysin selvistäpäin tulee täällä pelattua, vaan lähinnä illanistujaisissa isommalla porukalla ja netissä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

No niin, ensimmäinen edes seitinohuesti "ostan" -mittaria liikuttanut uudistus tupsahti sieltä. Näitä on jo toivottu useamman vuoden, harmi vain että valintojen määrää olisi voinut edelleen kasvattaa vrt. NBA2k-sarja. Plus vielä lisätä pelaajakohtaisesti vähintään vastaavat sliderit. Nyt siellä ilmeisesti voi Ville Leino pelata kolmoskentässä 24/7 dump & chasea vain koska ketjun slider niin kertoo.

Pakko vähän negailla vielä lisää. Taktiikat kuulostavat herkullisilta, etenkin näin tekstimuodossa. Mutta muutamista kohdista ei ole mitään hyötyä, jollei AI osaa vieläkään toteuttaa niitä. Esimerkiksi "By Team: Powerplay Carry vs. Powerplay Dump – Are you going to grind them down or keep the puck and work it into the zone like the Detroit Red Wings?" on ihan hyödytön, jos toteutus on tasoa NHL12. Ihan sama kumpaa AI yrittää, molemmissa toteutus on heikko. Myös tuota pakkiparin siniviivan pitoa vs. pinchausta odotan mielenkiinnolla, sillä aiemmin pakkipari on lähinnä pitänyt sitä punaviivaa siellä nuoruuden innolla ja tehnyt lentovaihtoja siellä juuri kun kiekkoa pelaa viivaan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Saisko saman suomeksi? Jos nyt oikein tulkitsin niin pitää kirjautua omalla PSN-tunnuksella kaverin pleikkarille. Eipä ole rehellisesti sanottuna mieleen aiemmin juolahtanutkaan, tuotahan voisi ihan kokeilla. Jotenkin ajatellut että se on kone/kovo -kohtainen. Ylimääräistä turhaa säätöä silti kaikkityynni, surkeata rahastusta nuo passit!
Juu just noin, sitte käynnistät pelin ja lataat online passin. (Ei pyydä koodia) Sen jälkeen voittd pelata vaikka sen kaverin käyttäjällä.Eiköhän noitten passien idea ole kumminkin vähentää käytettyjen pelien myyntiä. Tai jos ei vähentää niin rahaa edes lisää online passeista. :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tätä on odotettu. Eiköhän sanota näkemiin harmaita hiuksia aiheuttaville one timer-maaleille! :D Videon perusteella niiden määrä pitäisi vähentyä ainakin puolella.

Nyt kun tarkemmin katsoo, niin alkaa jo pelottaa että onko edes mahdollista tehdä maalia kun veskat torjuu noin hyvin noi onetimerit. :D Noh ehkäpä 13:ssa näemme enemmän veto maaleja, kunhan vain bugirannari olis aisoissa niin sitäkään ei tarvitsisi pelätä eashl:ssä. Kyllä kelpaa tämä mv "uudistus", monipuolisuutta maalintekoon kaipasinkin. Hyvä jos lähdet esim. vs tai HUT pelejä pelaamaan niin jos vastassa on joku joka osaa pelata, kohtaat onetimereita 80% todennäköisyydellä ja onetimeria vastaan joudut itse käyttämään samaa jos haluat pärjätä ja pysyä tahdissa. Joskus on ihan hauskaa pelata tasasia pelejä, mutta astetta huonompia pelaajia vastaan on kyllä tuplasti hauskempaa pelata kun saat tehdä maaleja ihan eri tyyleillä, eikä tarvitse hardtry asennossa onetimeria takoa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Toivottavasti maskin tekemiselle ja ohjausyrityksille on nyt sitten enemmän käyttöä peleissä. Nyt siellä on vaan joko ottamassa jäähyn, bottipakin sekopäisessä sidonnassa tai sitten vaan laukauksen tiellä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Onko tuokaan nyt niin realistista, että mv torjuu lähestulkoon kaikki 2vs0 tilanteet. Tietenkään eri variaatiota tuossa pätkässä ei näytetty siitä, miten hyökkääjät olisivat voineet toimia (esim. ei ollenkaan syöttöä tai syöttö toiselle ja heti takasin, "tic tac toe" -tyyliin).
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Toivottavasti maskin tekemiselle ja ohjausyrityksille on nyt sitten enemmän käyttöä peleissä. Nyt siellä on vaan joko ottamassa jäähyn, bottipakin sekopäisessä sidonnassa tai sitten vaan laukauksen tiellä.
Nimenomaan. Be a GM:ää pelatessa ketuttaa, kun pelaajat loukkaantuvat pääosin oman joukkueen laukausten takia. Joskus sitä on unelmapaikka lämätä sydämen kyllyydestä, mutta katos vain, oma hyökkääjä menee eteen ja joutuu muutamaksi viikoksi sivuun. Paljonkin muuten NHL 12:n suhteen luvattiin maskipelin ynnä muun paranemisesta, mutta juuri muuta ei sitten saatukaan kuin pelkkää sidontaa maalin edessä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Aika pelottavalta näyttää toi veskatraileri. EASHL:ssä se, että onet uppoaa on vain hyvä asia, koska ne on kuiteskin helppo estää. Jos veskoista tulee tommosia koneita, jotka koppaa kaiken, tästä pelistä tulee täysi paska.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Aika pelottavalta näyttää toi veskatraileri. EASHL:ssä se, että onet uppoaa on vain hyvä asia, koska ne on kuiteskin helppo estää. Jos veskoista tulee tommosia koneita, jotka koppaa kaiken, tästä pelistä tulee täysi paska.

Tai sitten opettelee maalinteon jalon taidon.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Aika pelottavalta näyttää toi veskatraileri. EASHL:ssä se, että onet uppoaa on vain hyvä asia, koska ne on kuiteskin helppo estää. Jos veskoista tulee tommosia koneita, jotka koppaa kaiken, tästä pelistä tulee täysi paska.
On täysin mahdollista, että EA sössii koko pelin yhteen osa-alueeseen, kuten vaikka tuohon maalivahtityöskentelyyn, ja vaara on olemassa siksi, että aikaa pelin kehittämiselle ja hiomiselle on loppujen lopuksi kovin vähän. EA on lähtenyt tekemään jopa yllättävän paljon parannuksia uusimpaan vuosipäivitykseensä, ja kun mietitään edellisvuosia, juuri mikään "isompi" uudistus ei ole istunut peliin kivuttomasti. Uusi fysiikkamoottori tuotiin jo '11-versioon, mutta vielä NHL 12:sakin se aiheutti enemmän tahatonta komiikkaa kuin realistisia tilanteita. NHL 13 lupaa pelottavan paljon, ja ensimmäiset gameplay-videot ovat näyttäneet - vaikkakin erittäin keskeneräisiltä - harvinaisen lupaavilta. Ottelutapahtumissa näyttäisi olevan vihdoin 2K-sarjan tyylistä orgaanisuutta ja yllätyksellisyyttä, jota tekijätiimi on varmasti hakenutkin (ja miksi ei olis hakenut, jos simulaatioon tähtää?), mutta vaikka maalivahtiosastoa nyt trailerien muodossa kovasti hehkutetaankin, aika ison työn saavat firman pojat tehdä jos aikovat päihittää 2K8:n veskarit. Jotenkin olen jo kauan sitten luopunut toivosta että EA tähän mitenkään pystyisi, ja aika huonolta näyttää tänäkin vuonna.

Se, että maalivahdit muuttuvat tekoälyttömistä sätkynukeista edes etäisesti yksilöllisiksi, persoonallisiksi torjujiksi, on pitkän tien takana EA:n pelimoottorissa. Ensimmäinen askel olisi saada molarit tottelemaan joten kuten fysiikan lakeja, jolloin he eivät enää leijuisi ja singahtelisi jään päällä kuten leijat. EA:n porukka näyttäisi olevan myös erityisen innostunut torjuntaliikkeestä, jossa maalivahti hyppää kuin gepardi ja torjuu mailan varrella kiekon, joka on menossa tyhjään maaliin. Ovathan ne hienoja pelastuksia juu, mutta tosielämässä niitä ei nähdä kovin montaa koko NHL-kauden aikana. EA:n tuntien ei olisi ihme, vaikka niitä alkaisi sadella vaikka joka toisessa pelissä, ja useampi perä jälkeen, kuten esimerkiksi tolppakutien kohdalla.

Myönnän, että odotan uutta änäriä kuin kuuta nousevaa, mutta koko ajan piilee se tuttu pelko persuuksissa. Pitääkö taas pettyä, vähän kuin uuden tyttöystävän kohdalla? Odotukset olivat kovat, mutta lupaukset pettivät jälleen, ja hetken huuma muuttui pettymykseksi ja katkeruudeksi. Samaa shittiä erilaisessa kuoressa. Toivotaan, että olen rajusti väärässä. :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Myönnän, että odotan uutta änäriä kuin kuuta nousevaa, mutta koko ajan piilee se tuttu pelko persuuksissa. Pitääkö taas pettyä, vähän kuin uuden tyttöystävän kohdalla? Odotukset olivat kovat, mutta lupaukset pettivät jälleen, ja hetken huuma muuttui pettymykseksi ja katkeruudeksi. Samaa shittiä erilaisessa kuoressa. Toivotaan, että olen rajusti väärässä. :)

Nimenomaan.Se on juuri se pelko että onko peli sittenkään kuten lupaa...Itseä v**utti eniten pelissä jäätyilyt.Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se että maksat pelistä täyden hinnan ja sitten se ei edes toimi! Ymmärtäisin jos olisi kyseessä PC-peli mut eipä ole :D muut virheet meneekin sen piikkiin että tämä ei ole simulaatio.

Kattelin tuon clipin ja mun mielestä tuo näyttää varsin hyvältä.Se mikä tuohon vois olla lisäyksenä on maalivahtien ominaisuuksien vaikutukset-slideri.Jokanen vois sitten säätää itse mieleisensä tason maalivahdeille.Se osaltaaan vois aiheuttaa sen että esim.McElhinney ei ota mailalla kaikkea kiinni mut vaikka juuri clipissä ollut Quick on nopea ja torjuu mailalla myös kohtuu usein alas tulevia vetoja. Quick on muutenkin jäihin menevä maalivahti ja nopea jaloistaan,kenties NHL:n nopein maalivahti (imo).
Se on varmaa että maalinteon joutuu opettelemaan uusiksi mikäli on noihin one-timereihin erikoistunut tai muuten pelaa itse vallan kiekkoa,eli ei käytä ns. seinäsyöttöä kaverilla (haluaisin vielä nähdä senkin kunnolla EA:lta miten toimii 2 vs. 0 jos tehdään 3-4 nopeaa seinäsyöttöä kaverin kanssa,meneekö mokke harhaan vai ei.) Myöskin haluaisin vielä nähdä onko sellasta etukulma-juttua olemassa josta moni on puhunut 12:ssa olevan.Huomasin sen kyllä itsekin mutta ei tullut käytettyä koskaan.
Yleisesti noihin slidereihin vois tulla samat kuin FIFA 12:ssa,eli 0-100 asetukset,eikä mitään 3-5 säätöä...se mahdollistaisi paljon tarkemman säädön jokaselle osa-alueelle...en tiedä siten miten se toimisi.

Kokonaisuutena näyttää varsin hyvälle vielä tässä vaiheessa.Odotan niitä pidempiä gameplay-clippejä sitten myöhemmäksi :P

E: Gameface:lle ääni,tuskin tulee mut se olis hieno lisä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tuli taas kateltua näitä screenshotteja ja kyllähän niistä näkee, että tuollaisten yksityiskohtien kuten hallien ja pelaajien varusteiden eteen on todella nähty vaivaa. Ja näin nopeasti poimittuna: tuo pelaajien kyyryssä luistelu saa pelin näyttämään itse asiassa yllättävän paljon realistisemmalta kuin ennen. Niin kuin monissa muissakin peleissä, niin ne yksityiskohdat vaan ovat tärkeitä. Vielä reilut pari hikistä kuukautta pitäisi venailla... noh, onneksi demo julkaistaneen siinä elokuun vikalla kolmanneksella. Se saa luvan lievittää tätä vaikeaa odotusta.
 
Ylös Bottom