Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tätä en edes huomannut, pitänee ylihuomenna tutustua paremmin tähän. :confused:

Nuo taktiikkavaihtoehdot (D-Padilla säädettävät karvaus ym.) kokenut uudistuksen edellisversiohin. Huomasin ainakin juuri tuohon karvaukseen tulleita lisämahdollisuuksia: kun painaa D-padilla ylös, pystyy valitsemaan karvaustaktiikan (esim 2-3), sitten kun painaa vasemmalle/oikealle tuon karvaussäädön ollessa päällä, niin pystyy tekemään jotain lisäsäätöä (neutral zonen ja forecheckin välillä). Tässä tuntuisi kyllä olevan ihan kattavat taktiikkavaihtoehdot, kun vain jaksaisi perehtyä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ensimmäinen bugi löytyi.

Pelasin huttia ja laitoin ensin Taylor Hallille +9 SHT (muuttui 95 arvoiseksi), tämän jälkeen päätin lisätä miehelle vielä +4 SHT-kortin, jotta ukko olisi 99 shooting arvoltaan. Noh, se shooting-arvopa laski ensin 90-arvoksi ja kun menin pois korttien lisäämisestä, takaisin siihen 86-arvoon josta sen alunperin nostin sinne 95-arvoiseksi.Eli tuo +9 nollautui ja +4 tuli aktiiviseksi, mutta kun kortista meni pois, tuo +4-arvokin pyyhkiytyi pois.

Sama kävi myös Stamkosilla aiemmin, kun yritin lisätä skating-arvoa 94-arvosta ylöspäin.

Eli 91-arvosta voi vielä nostaa, mutta tuosta ylemmistä arvoista ei ilmeisesti voi, tai arvo kusee takaisin alkuperäiseen ja menetät korttien/kortin turhaan.

Pistän välittömän palautteen EA:lle, ettei tätä vaan tule tapahtumaan oikeassa pelissä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Itsellä kyllä (boksilla) toimi kehityskortit normaalisti ihan 99 asti... Ja lisäks demossa toisin kuin kokoversiossa korttien avustukset säilyy pelistä toiseen... Joo kaks kertaa voitinkin ton HUT turnauksen, mutta EA oli päättäny katkasta yhteydet molemmilla kerroilla, ja tuli ilmoitus, että "Et voi saada bonus HUT pakkausta, jollet ole kirjautuneena EA.lle" Prkl, kävi hieman kyrpimään... Mutta eiköhän tässä tulevina päivinä se joku kerta toimikin sitten...

Taktiikat todella paljon parannettuja ja monipuolistettuja... Toimii!
Kankealtahan se aluksi vaikutti, mutta kyllä se siitä...
Taklaukset tuntuivat melko pehmeiltä, eikä meinannut saada ukkoa nurin millään, mutta kai sekin menee ton momentumin piikkiin, että pitäisi opetella käyttämään liike-energiaa hyödyksi...

Ei kokeilemisen jälkeenkään kaduta, että on jo n. 100€ mennyt tähän peliin. :p (Kurri Edition + Season Ticket)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tässä kun vähän katsellut noita videoita, ja sulatellut tätä pelaajien arvojen uudistusta, niin pakko sanoa että tämä uusi overall tuo aika valtavasti lisää syvyyttä peliin. Ainakin näin offline Be a GM:n tahkoajan perspektiivistä. Tuommoisia kaiken osaavia jokapaikanhöyliä ei kuitenkaan liian montaa koko liigasta löydy, joten pelaajahankinnoissakin tulee varmasti tutkailtua entistäkin tarkemmin nimenomaan pelaajien eri osa-alueita miten hyvin ne soveltuvat kaavailtuun rooliin. Aiemmissa versioissa aika paljon tuli kuitenkin painotettua tuota overallia pelaajakaupoissa. Ja varsinkin kun tässä tulee nuo starojen taidot vielä paremmin esiin...Tykkään.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tässä kun vähän katsellut noita videoita, ja sulatellut tätä pelaajien arvojen uudistusta, niin pakko sanoa että tämä uusi overall tuo aika valtavasti lisää syvyyttä peliin. Ainakin näin offline Be a GM:n tahkoajan perspektiivistä. Tuommoisia kaiken osaavia jokapaikanhöyliä ei kuitenkaan liian montaa koko liigasta löydy, joten pelaajahankinnoissakin tulee varmasti tutkailtua entistäkin tarkemmin nimenomaan pelaajien eri osa-alueita miten hyvin ne soveltuvat kaavailtuun rooliin. Aiemmissa versioissa aika paljon tuli kuitenkin painotettua tuota overallia pelaajakaupoissa. Ja varsinkin kun tässä tulee nuo starojen taidot vielä paremmin esiin...Tykkään.

Näin, ehdottomasti samaa mieltä. Loistavia uudistuksia offline Be a GM:ää ajatellen. Ei malta odottaa, että pääsee käsiksi tuohon GM Modeen, jo mainitsemasi uusittu overall systeemi tuo mielettömästi syvyyttä peliin. Lisäksi tuo kokonaan uusittu GM Brain.. kuulostaa ainakin paperilla mahtavalta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Joo, kannetaanpa nyt omakin korsi kekoon arvostelun merkeissä..

Luistelu oli juuri sitä mitä odotinkin. Pelaajien massa on huomioitu lähes täydellisesti uuden luistelumoottorin yhteydessä ja itse luistelu on paljon "raskaampaa", kuin aikaisempien vuosien versioissa. Etuperin luistelusta takaperin luisteluun - liike on juuri sen näköistä kuin itse jääkiekossa. Ainoa harmittava puoli itse demossa on se, ettei slidereihin pääse koskemaan. Yritin heti ensialoituksen jälkeen mennä rauhoittamaan peliä maalin taakse ja lähteä täältä käsin nostamaan hyökkäystä, mutta CPU-vastustajalta ei herunnut minkäänlaista armoa, vaan puski päälle kuin raivohärkä. Tämän toivoisin muuttuvan jahka itse peliasetuksiin päästään käsiksi.

Maalivahdit ovat kerrankin ottaneet suuren harppauksen eteenpäin. Complete Limb Movement oli jatkuvasti esillä ja pari loistavaa geimseiveriäkin tuli todistettua. Jos nyt jotain negatiivista näistä vielä haluaa hakea, niin tuo kiekon sulkeminen tuolla samaisella animaatiolla ei mielestäni näytä eikä tulekaan näyttämään koskaan hienolta.

Presentaatioon on panostettu rutkasti. Useista eri kuvakulmista kuvataan niin vaihtopenkkiä, yleisöä, kenttäpelaajia kuin maalivahtiakin. Pienet jäätymiset ja ajoittain pikkuinen 2K-maisuus näkyy pelikatkojen välissä, mutta uskon että tähänkin saadaan vielä uusien päivitysten ja tunereiden kautta jokin järkevä ratkaisu.

Mitäpä tässä muuta sanomaan, takaisin itse demon ääreen. Yksi onnistuneimmista NHL-peleistä koko sarjan historian aikana. Uskallan jopa väittää, että päihittää jopa NHL 08:n, vaikka kyseisssä versiossa mentiinkin kokonaan uuteen suuntaan, jos verrataan CG-versioita.

Joku HUT:ia pelannut ja sen turnauksen läpi päässyt voisi vielä vahvistaa, onko maajoukkueilla edelleen nuo järkyttävät lippupaidat? Tuskinpa ovat IIHF:n lisenssiä hankkineet taaskaan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Maalivahti näyttäisi olevan sama nykivä paska kuin ennenkin kun kiekko on lirumassa längistä maaliin. Ensin peittoanimaatiota, sitten käydään selällään, sitten taas ylös ja sählätään jotain. Hirveän näköistä. Ja ois kiva tehdä maaleja muutenkin kuin tolpan kautta....

Grafiikat näytti kyllä todella paljon paremmalta kuin vanhojen versioiden sarjakuvagrafiikat + luistelu-uudistukset toimivat hyvin, vaikka välillä luisteluanimaatiossa näkyi isohkoja bugeja (Sykora potki yhdellä jalalla nykien laidalta läpi kun buustasin).
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Joo, kannetaanpa nyt omakin korsi kekoon arvostelun merkeissä..

Luistelu oli juuri sitä mitä odotinkin. Pelaajien massa on huomioitu lähes täydellisesti uuden luistelumoottorin yhteydessä ja itse luistelu on paljon "raskaampaa", kuin aikaisempien vuosien versioissa. Etuperin luistelusta takaperin luisteluun - liike on juuri sen näköistä kuin itse jääkiekossa. Ainoa harmittava puoli itse demossa on se, ettei slidereihin pääse koskemaan. Yritin heti ensialoituksen jälkeen mennä rauhoittamaan peliä maalin taakse ja lähteä täältä käsin nostamaan hyökkäystä, mutta CPU-vastustajalta ei herunnut minkäänlaista armoa, vaan puski päälle kuin raivohärkä. Tämän toivoisin muuttuvan jahka itse peliasetuksiin päästään käsiksi.

Maalivahdit ovat kerrankin ottaneet suuren harppauksen eteenpäin. Complete Limb Movement oli jatkuvasti esillä ja pari loistavaa geimseiveriäkin tuli todistettua. Jos nyt jotain negatiivista näistä vielä haluaa hakea, niin tuo kiekon sulkeminen tuolla samaisella animaatiolla ei mielestäni näytä eikä tulekaan näyttämään koskaan hienolta.

Presentaatioon on panostettu rutkasti. Useista eri kuvakulmista kuvataan niin vaihtopenkkiä, yleisöä, kenttäpelaajia kuin maalivahtiakin. Pienet jäätymiset ja ajoittain pikkuinen 2K-maisuus näkyy pelikatkojen välissä, mutta uskon että tähänkin saadaan vielä uusien päivitysten ja tunereiden kautta jokin järkevä ratkaisu.

Mitäpä tässä muuta sanomaan, takaisin itse demon ääreen. Yksi onnistuneimmista NHL-peleistä koko sarjan historian aikana. Uskallan jopa väittää, että päihittää jopa NHL 08:n, vaikka kyseisssä versiossa mentiinkin kokonaan uuteen suuntaan, jos verrataan CG-versioita.

Joku HUT:ia pelannut ja sen turnauksen läpi päässyt voisi vielä vahvistaa, onko maajoukkueilla edelleen nuo järkyttävät lippupaidat? Tuskinpa ovat IIHF:n lisenssiä hankkineet taaskaan.

Hyvää tekstiä. Tosiaan tuo Complete Limb Movement oli hyvin esillä, pari uskomatonta gamesaveria tuli itselläkin todettua. Harmi vain, kun demossa ei ole replay mahdollisuutta, niin niitä ei voinut jälkikäteen ihastella..

Mites muuten crazy-boy, jos (kun) nuo EA Sportsin SM-liiga kokoonpanot on samaa vanhaa settiä kuin aiempinakin vuosina, niin onko teikäläiseltä tulossa kokoonpanosettiä SM-liigaan, kuten viimevuotiseen versioon?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Avataas oma sanainenarkku demon osalta: luistelu näyttää hienolta ja on todellakin aidon tuntuista. Miinuksena tuossa se, että ohjain tärisee aina kun ukkelilla hiukan jyrkemmin kääntyy, toivottavasti tämän saa asetuksista pois ilman, että joutuu ottamaan koko tärinätoimintoa pois. Luettelen nyt oikeastaan vain muutaman miinuksen, mutta älkää ymmärtäkö väärin, pelissä on paljon hyvääkin, mutta nyt ei vaan aika riitä kaiken rustaamiseen.

-Jos 12'sta meni one timerit aivan liian helposti sisään, niin nyt on EA päättänyt kaivaa 13'ta aivan eri ääripään esiin. Sain HUT:ia kokeillessani 6 avopaikkaa suoraan syötöistä b-pisteen kaarelle (vetäjinä Malkin, Perry, Hall... vastustajan mokkena aina sen ensimmäisen joukkueen n.60ovr veskari.) ja yksikään, siis yksikään ei mennyt sisään vaan aina se 60ovr maalivahti hyppäsi kauhealla tiikerinloikalla ja napsi komean torjunnan. Kun kuitenkin tuon tason maalintekijöillä alkaa latomaan puolityhjään maaliin suoraan syötöstä junnuveskarille, niin kyllä jonkun pitäisi paukkua edes sisään. Tähän pakko tulla jotain todenmukaisuutta.

-Tuuletukset: okei, uusi kuvakulma tuuletuksissa näyttää paremmalta, mutta ne loput 4 joukkueesi pelaajaa seikkailevat missä sattuu yksinään (vielä enemmän kuin 12:ssa) kun teet maalin ja yksi riehuu minkä kerkiää. Ei tuonut oikeen todenmukaista fiilistä peliin.

-Luistelunopeuserot: Tässä on ehkä hiukkasen liioiteltu. Siis uudistus on itsessään todella hyvä, mutta tuntuu että jos on hiukankin nopeampi hyökkääjä niin pääsee melko helposti laidasta pakin ohi ja puolittaiseen ylivoimahyökkäykseen.

Jotain tais jäädä vielä sanomatta, mutta lisään sitten jos jotain tärkeää kritiikkiä muistuu mieleen. Ja tässä siis vain ne kohdat, jotka koin omasta mielestä huonoiksi. Positiivista löytyy pelistä rutkasti enemmän kuin negatiivista :) Myöhemmin ehkä sitten viesti kaikista niistä plussista...

E. Tähän tekstinpätkään vielä pakko yhtyä. Hävisin välierät Kingsiä vastaan kaksi kertaa kun tekivät juuri jäsen skf:n kuvaileman maalin molemmissa mittelöissä.
Maalivahti näyttäisi olevan sama nykivä paska kuin ennenkin kun kiekko on lirumassa längistä maaliin. Ensin peittoanimaatiota, sitten käydään selällään, sitten taas ylös ja sählätään jotain. Hirveän näköistä. Ja ois kiva tehdä maaleja muutenkin kuin tolpan kautta....
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Mites muuten crazy-boy, jos (kun) nuo EA Sportsin SM-liiga kokoonpanot on samaa vanhaa settiä kuin aiempinakin vuosina, niin onko teikäläiseltä tulossa kokoonpanosettiä SM-liigaan, kuten viimevuotiseen versioon?

Aivan taatusti, nyt on hype kyllä taas siinä pisteessä, että eiköhän se SM-liigan kokoonpanopaketti tänä vuonnakin julkaista jahka saadaan pelit postiluukkuihin ja liiga käyntiin : )
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

-Jos 12'sta meni one timerit aivan liian helposti sisään, niin nyt on EA päättänyt kaivaa 13'ta aivan eri ääripään esiin. Sain HUT:ia kokeillessani 6 avopaikkaa suoraan syötöistä b-pisteen kaarelle (vetäjinä Malkin, Perry, Hall... vastustajan mokkena aina sen ensimmäisen joukkueen n.60ovr veskari.) ja yksikään, siis yksikään ei mennyt sisään vaan aina se 60ovr maalivahti hyppäsi kauhealla tiikerinloikalla ja napsi komean torjunnan. Kun kuitenkin tuon tason maalintekijöillä alkaa latomaan puolityhjään maaliin suoraan syötöstä junnuveskarille, niin kyllä jonkun pitäisi paukkua edes sisään. Tähän pakko tulla jotain todenmukaisuutta.
.

Itse onnistuin laittamaan kahdesta paikasta molemmat sisään :D

Mistä ton Demon löytää? Jenkkien storesta? Miten jenkkien storeen pääsee?

Teet uuden profiilin jenkkilän puolelle ja storesta hakuun nhl 13. :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Pari kysymystä, pystyykö kaverini lataaman demon minun tunnuksilla omalle boksille? Saako netti tikkua toimimaan boksilla suoraan vai tarviiko siihen esim: virittää läppäri jotenkin väliin?

Ihan loistava tämä demokin, itse peli saa kyllä odotella kieli pitkällä :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Aivan taatusti, nyt on hype kyllä taas siinä pisteessä, että eiköhän se SM-liigan kokoonpanopaketti tänä vuonnakin julkaista jahka saadaan pelit postiluukkuihin ja liiga käyntiin : )

Sitten ois viel hienoo jos saatais joku SM-liigaporukka pystyyn niin vois pelata ihan Runkosarjan ja Pleijarit oikeilla rostereilla SM-liigaa ;)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Luettelen nyt oikeastaan vain muutaman miinuksen, mutta älkää ymmärtäkö väärin, pelissä on paljon hyvääkin, mutta nyt ei vaan aika riitä kaiken rustaamiseen.

-Jos 12'sta meni one timerit aivan liian helposti sisään, niin nyt on EA päättänyt kaivaa 13'ta aivan eri ääripään esiin. Sain HUT:ia kokeillessani 6 avopaikkaa suoraan syötöistä b-pisteen kaarelle (vetäjinä Malkin, Perry, Hall... vastustajan mokkena aina sen ensimmäisen joukkueen n.60ovr veskari.) ja yksikään, siis yksikään ei mennyt sisään vaan aina se 60ovr maalivahti hyppäsi kauhealla tiikerinloikalla ja napsi komean torjunnan. Kun kuitenkin tuon tason maalintekijöillä alkaa latomaan puolityhjään maaliin suoraan syötöstä junnuveskarille, niin kyllä jonkun pitäisi paukkua edes sisään. Tähän pakko tulla jotain todenmukaisuutta.

Tämä on sellanen asia jota pitäisi testata kunnolla.Toisinaan se Kanadan mm-joukkuekin häviää huonolle joukkueelle juuri sen takia ettei se limppu mene sinne tolppien väliin.
Älä nyt ymmärrä väärin,en mitenkään "anna palautetta takaisin" vaan mietin itsekin tätä että onko tosiaan pelissä luotu sellanen sisältö pelaajille,joka mahdollistaa myös supertähdille sellasen kertakaikkiaan huonon pelin tai ehkäpä muutaman pelin putkenkin.Tai vastaaavasti maalivahdeilla on jokin asetus jolloin ne tosiaan ottavat kaiken kiinni riipumatta arvoista sen kumemmin.
Kaikista aidointahan olisi se jos mokke pelaisi aina hyvän matsin jos se saa 3-4 huipputorjuntaa alle,kuten oikeassa NHL-pelissä yleensä käy...samoin pelaaja jolla maalivainu on kohdallaan,saa sellasen putken päälle että menee kaikki ja päinvastoin välillä ei vaan uppoa mikään...


E: niin koskas se virallisesti on ladattavissa se demo ps3:lle..vielä kerran kiitos :D?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Vähän omaa pelailua ja selostusta pelistä:
[video=youtube;CxdZUIxP0oI]http://www.youtube.com/watch?v=CxdZUIxP0oI[/video]
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Noniin demoa testailtu useamman tunnin ajan. Tässä koottuna joitain asioita joita tuli mieleeni lähinnä yleisesti.


Puolustus pysyy hyvin vetojen tiellä. Esimerkiksi useasti kiekko kimpoaa puolustajan jalasta "korkeuksiin" kun luistelen b-pisteen kaarelle ja yritän ampua ranteella.
Ei ole enää niin helppo hakea one-timer paikkaa esim. kiertämällä maali. Jäi tunne, että puolustus kuormittaa aiempaa enemmän tuota maalin edustaa ja pakottaa syöttää siniviivalle.
Hyökkäyksessä AI tuntuu rakentavan paikkoja aiempaa luovemmin verrattuna NHL 12:ta. Syötönkatkoja tulee myös enemmän sekä kiekon tökkiminen pelaajalle lavasta on helpompaa/tehokkaampaa.

Maalivahtien torjuntatyöskentely on mukavaa seurattavaa. Olin huomaavinani, että seisovan ja perhostyylin maalivahdin ero on selkeämpi. Perhostyylin vahdille menee helpommin ylös suuntautuvat vedot sisään kun taas seisovalle maalivahdille (Brodeur) kiekko meni monesti patjoista sisään. Ylös ampuessa Brodeur piti useamman kerran ylänurkat kiinni torjumalla seisaaltaan. Korjatkaa jos olen kuvitellut :).

Luistelu on kohtuullisen sulavaa joskin vaati hieman totuttelua. Päätykiekkojen perään luisteluun on tullut true performance skatingin myötä ihan erillaista fiilistä verrattuna NHL 12:ta samalla päätykiekkoista johtuvat päätytaklaukset ovat räjähtävämpiä. Oli mukava huomata nopeampien pelaajien esim. Grabnerin etu verrattuna hitaampiin pelaajiin. Läpiajoja tuli kuitenkin kohtuullisen vähän koska AI ei mielestäni monestikkaan osannut kiihdyttää täyteen vauhtiin hyökkäykseen lähdössä jolloin syötön saatuaan hän pelaaja olisi ollut täydessä vauhdissa läpiajoa varten.

Grafiikka on parantunut kiitettävästi sitten aiempien versioiden esim. heijastukset kypärissä ja visiireissä sekä valaistus ovat hyvin toteutettuja. Grafiikka on hieman pehmeämpää verrattuna edelliseen peliin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

elikkäs tein uuden käyttäjän ja sillei, että oon jenkkiläinen, mutta en saanu sitä ilmaista gold aikaa jostain syystä, eikä nhl 13 demoakaan näkynyt, oletettavasti juuri tuosta syystä. Eli nytkö joudun venaileen ihan viikon vaan ennenku voin lataa tän pelin?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Vähän nyt pelottaa, onko tuosta tekoälystä minkäänlaista haastetta pelissä. Aikaisemmissa demoissa AI on vienyt kuin litran mittaa, nyt olen ottanut kaikista peleistä voitot. Superstar/hardcore -asetuksina, neljä peliä, neljä maalia ja neljä voittoa. Tekoäly ei siis ole tehnyt yhtäkään. Ainoat tavat hyökätä on epätoivoinen purku tai laitanousu, joka päättyy aina turhaan laukaukseen. Ehkä slidereilla nämä muuttuvat?

Uudistettu luistelu on hieno homma, tuo paljon tuoreutta peliin ja muuttaa "flown" täysin. AI tosin kärsii tästä varmasti paljon, sillä nyt ei voi enää tehdä niitä hidasteluja, pysähtelyjä ja pyörimisiä yhtä hyvin. Takaperinluistelu on vähän pelottavan tehokasta.

Maalivahdit vaikuttavat minun makuuni turhan hyviltä, sitä puolustusta olisi voinut parantaa rutkasti enemmän. Maalit ovat olleet sentään aika monipuolisia, tosin etuyläkulma tuntuu uppoavan turhan herkästi, etenkin kilveltä löytyy timojutilan mentävä aukko. Paljon puhutut paremmat karvaukset ja keskialueen puolustukset loistavat poissaolollaan, perinteinen pakki-pakki-sentteri-laituri, niin kaikki kolme hyökkääjää on pelattu pihalle ja baana on auki toiseen päähän. Omat AI-pakit ovat tähän mennessä hoitaneet hommansa ihan hyvin, mitä nyt sitä molarin syliin valumista on vielä liikaa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ehdin testailla demoa vain pari erää, mutta jäikö kellään muulla fiilistä että resoluutiota olisi tiputettu tai otettu käyttöön cuincux AA ps3 versiossa? Vähän sumeamman oloinen kuva.. Entisissähän oli 1280x720 ja 2xAA. Muuten kyllä ihan hienon näköistä menoa.
 
Ylös Bottom