Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Lyhyet kommentit ennen seuraavaa pelisessiota:

+ Luistelu on just niin paljon parempaa, kuin pitääkin
+ Äijien välillä on nyt selkeitä eroja. Etenkin nopeat pelaajat erottuu edukseen
+ Väsyneet äijät kentällä huomaa heti
+ AI näkee kiekon paremmin
+ Kiekko ei ole niin liimassa (lavassa)
+ Kiekko raskaampi
+ Vedot tuntuvat realistisemmilta
+ Moket reagoivat aidosti myös ohi/epäonnistuneisiin laukauksiin.
+ Kiekon huitominen mailalla realistisempaa
+ Tappelujen onnellinen poissaolo ainakin demoissa. Toivottavasti on poistettu myös kokopelistä! Vähintäänkin onlinestä.

- Alkukuvakulma ennen aloitusta. VMP!
- Moket edelleen välillä aikamoisia uberhasekkeja
- Edellenkin vetopaikoille pääsee liian helpolla. Tämä ei onneksi onlinessä ole niinkään merkitystä. Mutta onhan se ankean näköistä, kun pystyt pakilla härväilemään koko kentän läpi B-pisteiden väliin vetopaikalle
- Nykyisenmuotoiset kikat (R1+oikea tatti) ei istu uuteen luistelumoottoriin tippakaan. Ihan kauhean näköistä, kun ensin sulava luisteluanimaatio ja sitten heität kikan ja ukko hypähtääkin 180-astetta vastakkaiseen suuntaan ja kiekko menee minne sattuu
- Tuo ihme takaperin pyörähdys kiekon kanssa hyökkäyspäässä. OI MIKSI OI MIKSI?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Täällä vielä odotellaan demoa... tulipa tämä mieleen (erästä Twitterissä seuraamaani lainaten): "Luistelin tuoreella Kovalchuckilla käyttäen kaikkia spurtteja. No Doughty luisteli takaperin ja meni kovempaa."

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllä tässä mikäli puolustaja luistelee takaperin niin täydessä vauhdissa oleva hyökkääjä pääsee heittämällä ohi, mikäli puolustaja ei onnistu estämään.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Se on varmaa että paras änäri ikinä on tulossa! (pienellä jäätymis-varauksella)
Niin kuinka paljon tuo NHL12 sulla oikein "jäätyilee" kun melkein joka viestissä siitä mainitset? :D

Itellä satoja - ellei tuhat - peliä takana NHL12:ssa (offline GM&BaP, 1vs1 livenä, satunnaisia 1vs1 nettimatseja) eikä tuo ole jäätynyt kuin pari kertaa pelissä (aloitustilanteessa) ja muutaman kerran useammin jässähtänyt pelin valikoita selaillessa...

Edit: PS3:lla siis. Ootko varma ettei koneessasi ole jotain vikaa (tuuletus?), oletettavasti kuitenkin pelailet änäriä suurimman osan aikaa kuten minäkin?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllä tässä mikäli puolustaja luistelee takaperin niin täydessä vauhdissa oleva hyökkääjä pääsee heittämällä ohi, mikäli puolustaja ei onnistu estämään.

Minulle kävi toisinpäin että Doughty sai kyllä hyvin kiinni, toinen esimerkki: Vastustaja heittää kiekon minun päätyyn ja lähtee perään. Oma puolustajani on selvästi alempana mutta siltikin vastustajan hyökkääjä on vääntämässä sitä kiekkoa reppuun. Ehkä en vain osaa. :cool:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Minulle kävi toisinpäin että Doughty sai kyllä hyvin kiinni, toinen esimerkki: Vastustaja heittää kiekon minun päätyyn ja lähtee perään. Oma puolustajani on selvästi alempana mutta siltikin vastustajan hyökkääjä on vääntämässä sitä kiekkoa reppuun. Ehkä en vain osaa. :cool:

AI hustlaa todella tehokkaasti, aivan kuten aiemmissakin hokeissa. Jos vihulla on täysi vauhti päällä nähdessään dumpin, täytyy harkita sitä, ettei mene kiekon perään vaan varmistelee syöttölinjoja maalin eteen. Et ne kiekot pysyy pois repusta :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Hyi, kyllä näyttää rumalle. Muut huomanneet sitä Honda pick-uppia joka tulee sinne tulostaulun päälle?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Miksi tässä on otettu muuten pois toi kiihdyttäminen ilman kiekkoa? Ei kovin realistista että kun on pääsemässä yksin läpi että kiekkoa kuljetetaa alusta saakka lavassa eikä niin kuin oikeasti eli kiekko eteen jotta voi luistella nopeampaa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllä tässä mikäli puolustaja luistelee takaperin niin täydessä vauhdissa oleva hyökkääjä pääsee heittämällä ohi, mikäli puolustaja ei onnistu estämään.

Riippuu tilanteesta. Välillä HUTia pelatessa pääsee ulkokautta kiertämään vaivatta puolittaiseen läpiajoon. Aamulla oli sitten tilanne, jossa finaalissa USA:n Johnson & Johnson oli pelannut noin viiden minuutin vaihdon, mitä hihittelin. Sain sopivasti Grabnerin vaihdosta askiin ja suoraan läpiajoon. Tuulettelin jo valmiiksi. Mitä vielä, Jack Johnson kiitää pelin nopeimman hyökkääjän kevyesti kiinni ja pakotti uniseen rystyvetoon. Mikä lie rasittava kuminauha taas mukana.

Kokeilin tuossa huvikseni lukitulla pelipaikalla. Eipä mikään muu ole peliälyssä muuttunut, kuin se ettei puolustus aina peruuttele molarin syliin. Ylivoimaa on ihan mahdotonta pyörittää, kun joku sutii heti vedon ilman maskia. Keskialueen ylityksessä kärkkyminen on turhaa, kun kiekollinen tulee takaa ja heittää sun pääsi yli kukkupalloa päätyyn. Ja kukaan ei osu oikein maaliin, aivan sama millaista tonttia petaa.

Mitä enemmän tuota pelaa, sitä rasittavimmilta molarit tuntuu. Pelasin vasenta laituria HUTissa, ja jaoin päädystä unelmapassia Yakupovilla kahden jenkin ohi Malhotralle aivan tyhjiin. Miller joutui liikkumaan tolpalta tolpalle, vähän vastaankin ja veto oli jo lähtenyt kun salamahanska sujahti kiekon eteen. Sitten toisaalta timojutilan kokoinen aukko näiltä sankareilta unohtuu järjestäen siihen etukulmaan. Syö kyllä. Oliko nuo onetimerit nyt niin rasittavia, että piti melkein kokonaan poistaa? Yhden olen tehnyt, superstar-tasolla 2-1 hyökkäys Zajac->Kovalchuk. Aivan järkyttävä lämäripommi täydestä vauhdista B-pisteen takakaarelta vanhalle kulmalle, Quick aavisteli niin paljon että tilaa jäi sinne. Näytti kyllä mahtavalta tilanteelta, aivan toisenlaista vetoa odottanut Quick tipahti perseelleen kun yritti vaihtaa torjuntaa lennosta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

+ Tappelujen onnellinen poissaolo ainakin demoissa. Toivottavasti on poistettu myös kokopelistä! Vähintäänkin onlinestä.
Kyllähän tässä pelissä tappelut onneksi vielä ovat. Vai tarkoititko maalivahtitappeluita? Itseäni oikeastaan ärsyttää onlinessa pelaajat jotka menevät kyykkyyn kun yrittää haastaa tappeluun, sillä eihän sellaista oikeasti näe.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Jes, nyt on demo viimein latauksessa. Illalla päästään vielä koettamaan. On tätä odotettu!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

^ Joo kyllähän tappelut näyttäisi olevan ihan entisellään. Mutta pelikatkojen erilaisuus onneksi nopeuttaa pelejä ja vähentää myllyhaasteita.

Hyi, kyllä näyttää rumalle. Muut huomanneet sitä Honda pick-uppia joka tulee sinne tulostaulun päälle?

Tä? Onhan toi nyt mennyt pitkästä aikaa graafisella puolella vähän enemmän eteenpäin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Nyt on kymmenisen erää demoa takana, joten voi muutamat kommentit jo heittää.

- A.I. on parantunut aivan helvetisti. Varsinkin ylivoimaa on aivan mahtava pyörittää, kun omat bottipelaajat hakee aktiivisesti paikkoja. Muutamaan kertaan jopa kiekottoman puolen puolustaja hiipi viivalta kohti takatolppaa odottamaan syöttöä.
- Luistelumoottori näyttää erittäin hyvältä.
- Presentaatio on parantunut kymmenkertaisesti NHL 12:sta.
- Maalivahdit on toteutettu onnistuneesti. Muutaman gamesaverin olen nähnyt, mutta kiekot menee kyllä varmoista paikoista 90% varmuudella sisään.
- Taktiikoita on tullut aimo annos lisää. Jokaiselle ketjulle pystyi määrittämään slidereilla erilaiset taktiikat.

Jos jotain negatiivistä pitää sanoa, niin pelaajien jähmeys ja hitaus tehdessä käännöksiä jopa hiljaisessa vauhdissa oli raivostuttavaa. Kavereilla tuntui kestävän viisi sekuntia luistella maalin edestä kulmaukseen. :D

Erittäin hyvät fiilikset jäi demosta. Ehdottomasti day 1 ostos.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Toisen pelisession tunnelmat lyhyesti:

+ Parannukset oli edelleen parannuksia

- Näiden loppupeleissä aika pienten parannusten jälkeen, käteen jää taas luu. Jopa Superstarilla pelattaessa peli on sellaista, että maalin eteen voi luistella tuosta vain. Peli on käytännössä sellaista "kenttäpelaajat vs. maalivahti" molempiin päätyihin. Esimerkiksi normi hyökkäyksessä AI pakit peruuttavat aina niin kauan, että pääsee laukomaan; tilanne, jota ei oikeassa jääkiekossa päästäisi missään tapauksessa perus 1 hyökki vs 2 pakkia hyökkäyksessä tapahtumaan.

- Kenttä on edelleen lähempänä futiskenttää kuin NHL-kaukaloa, aiheuttaen aika luonnottoman tilan tunnun.

Jne jne, eipä näistä samoista puutteista jaksa enää kirjoitella. Sama NHL12 kosmeettisilla parannuksilla. Luistelumoottori lämmitti päivän ajan ja kun sen uutuudenviehätys loppui, oli peli samaa puuroa.

Salut
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Itsekin testasin demoa:

- Omasta mielestä maaleja sai hyvin tehtyä eli ei se nyt niin vaikeaa ole :)
- Takaperin luistelu oli loistava lisä peliin. Tykkäsin kovasti.
- Taklaukset oli kans huikeita. Kunnon ryminää mistä tykkään paljon :D

- Loistava peli kokonaisuudessaan. En malta odottaa syyskuuta että peli tipahtaisi
postiluukusta sisään. :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Miksi tässä on otettu muuten pois toi kiihdyttäminen ilman kiekkoa? Ei kovin realistista että kun on pääsemässä yksin läpi että kiekkoa kuljetetaa alusta saakka lavassa eikä niin kuin oikeasti eli kiekko eteen jotta voi luistella nopeampaa.

Joo ite mietin kans samaa, kun ei voi tuupata kiekkoa eteenpäin kiihdytys vaiheessa, vaan pelaaja pitää kiekon koko ajan lavassa. Muutenkin tuo hustlen (L3/LS) käyttäminen tuntuu omituiselta, onkohan se yhä niin että 3:lla painalluksella saa parhaan spurtin?

Näin aluksi myös tuntuu, että pelaaja menossa koko ajan takaperin, kun olen tottunut käyttämään LT/L2 näppäintä paljon nhl 12 aikana, niin kiekon kanssa kuin ilman kiekkoakin. Pelaajat tuntuvat myös hieman kömpelöiltä käännöksissä. Pelaajan yltiöpäinen kääntyily hyökkäyspäässä ärsyttää välillä (jos pitää LT/L2 pohjassa kiekon ollessa lavassa), mutta eiköhän siihen totu. Pelottaa kyllä hieman tuo takaperin luistelun helppous, saa nähä mitä siitä seuraa kun pelaajat menossa aina perse edellä maalia kohti. Ja kyllä onnistu muutamat bugiranteetkin tossa versuksessa kun vähän kokeilin. Ja perus rysty kämmen etunurkka uppoaa yhä melko hyvin. Mutta yleisvaikutelma enemmän plussan puolella, toivottavasti tulee pieniä muutoksia luisteluun ennenkuin oikea peli julkaistaan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ihmismokeille ei oo tullu ensimmäistäkään päivitystä demon perustella! Jonku kuningas ajatuksena, oikee tatti on poistettu käytöstä!(täälläki jotku amatöriit väittää että ei siittä mitään hyötyä ollutkaan) Ei ***** kiinnostais mennä sinne vaan seisoon!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ihmismokeille ei oo tullu ensimmäistäkään päivitystä demon perustella! Jonku kuningas ajatuksena, oikee tatti on poistettu käytöstä!(täälläki jotku amatöriit väittää että ei siittä mitään hyötyä ollutkaan) Ei ***** kiinnostais mennä sinne vaan seisoon!

Kyllä manualin mukaan oikea tatti olisi vielä käytössä maalivahdeilla mutta sitä ei varmaan vaan sitten ole laitettu tuohon demoon
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kyllä manualin mukaan oikea tatti olisi vielä käytössä maalivahdeilla mutta sitä ei varmaan vaan sitten ole laitettu tuohon demoon

Ihmismokeille ei oo tullu ensimmäistäkään päivitystä demon perustella! Jonku kuningas ajatuksena, oikee tatti on poistettu käytöstä!(täälläki jotku amatöriit väittää että ei siittä mitään hyötyä ollutkaan) Ei ***** kiinnostais mennä sinne vaan seisoon!


On oikea tatti demossakin käytössä. Sitä käytetään laukauksen ennakoimiseen, eli ei tee mitään, jos laukaus ei ole lähtenyt. Eli Siis samalla tavalla FIFAssa.

Muutenkin tuo hustlen (L3/LS) käyttäminen tuntuu omituiselta, onkohan se yhä niin että 3:lla painalluksella saa parhaan spurtin?

Kiihdytys tapahtuu vain pitämällä tattia menosuuntaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom