Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 14 [Hype ja hankintalässynlää]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Lienen yksi harvoista, joka hankkii SM-liiga Editionin normiversion sijasta. En ymmärrä, miksi näistä kansista inistään ja itketään näin hemmetisti. :D

Sama juttu, en odota tältä paljoo mitään nhl 15 voi olla edes kohtuullinen mut tää on smaa nhl 13 paskaa sinisellä jäällä ja paskalla tekoälyllä.

Odotan vaa niitä vahingossa törmäyksiä tulee varmaa 10 estämistä per peli :D.

Toi BAP voi olla mielenkiintonen mutta oon silti skeptinen varmaa lagaa ja pelit täyttä paskaa ku tekoäly on nii loistava sitte voit lehdistötilaisuudes sanoo "joo huono ilta veskal mutta 6 maalia on silti huono suoritus minulta". :confused:
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Olisihan se toki todella kiva, MUTTA...

...en tajua, miksi porukka on huutelemassa aitojen SM-liiga hallien perään, kun eihän aitoja halleja ole mallinettu edes NHL-joukkueille :D Halleissahan ei ole mitään eroa toisiinsa verrattuna, kuin että yleisön väri vaihtuu kotijoukkueen väriseksi ja tönkössä alkuanimaatiossa näytetään eri hallien nimet ja yleisökapasiteetti... Lisäksi KOLMELLE(?) joukkueelle on tehty "omaperäinen" sisääntulo, kun oletetavasti KAIKKI joukkueet SM-liigaa myöden tulevat jäälle kaikki omalla tavallaan, joko logon, tulilieskojen tai maskotin&cheerleadereiden saattelemana. Myöskään mitään panostusta ei ole annettu esim. siihen, tuleeko kyseisen joukkueen hallissa pelaajat vaihtoaitioiden välistä vai päädystä. Hallianimaatiot ja ylipääyään tunne siitä, että ottelut olisi tapahtumia, eikä vain pelejä, on täysin hakoteissään, myös fifassa. Tästä mallia olisi ehdottomasti otettava 2k:lta.
Sveitsiläiset joukkueet saivat pari vuotta sitten kolme oikeaa areenaa peliin. Kaikkien SM-liigan pelien pelaaminen Hartwall Areenalla, joka sekin on tietysti mallinnettu melkoisen heikosti, on yksi niistä lukuisista asioista, jotka tekevät SM-liigasta melkoisen peluukelvotonta. Eipä tähän toki kolme uutta areenaakaan erityisen paljon auttaisi muita kuin kyseisten joukkueiden faneja, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Lisäksi jos ei muuta, niin laittaisivat edes sitten loppujen joukkueiden kotiareenaksi jonkun pienempikokoisen hallin.

NHL:n osalta muutamat areenat ovat toistensa kopioita eri väreillä, mutta sentään suurin osa areenoista poikkeaa kyllä toisistaan muutenkin. Se nyt ei kuitenkaan muuta sitä, että aivan kuten sanoit, EA on tehnyt surkeahkoa työtä myös näiden areenoiden osalta. Vaikka areenat toisistaan jonkun verran poikkeavatkin, niin ne kaikki on tehty laiskahkosti vähän sinne päin. Uniikki sisääntulokaan ei ole edes kolmella vaan vaivaisella kahdella (Oilers ja Sharks) joukkueella kolmestakymmenestä. Sentään NHL 12:een EA viitsi vihdoin ja viimein päivittää joukkueiden ns. mediakuutiot edes jonkin verran esikuviaan vastaaviksi. NHL 13:een lisättiin hallia kiertäviin power ringeihin animaatiot, mutta sekin homma tehtiin päin helvettiä muutenkin kuin siltä osalta, että niihin animaatioihin ei kovin montaa kuvaa sekunnissa ole käytetty. Pittsburghin Consol Energy Center on ainoa areena, jossa power ringejä on kaksi niin oikeassa elämässä kuin pelissäkin. Loput kahden power ringin areenat pysyivät pelissä yhden power ringin areenoina muutoksesta huolimatta. Sen sijaan Joe Luis Arenalle piti väkisin tunkea yksi power ring, vaikka siellä ei todellisuudessa ole ainuttakaan. Kertoo taas vaan siitä huolimattomuudesta ja siitä, että asioita ei vain viitsitä tehdä kunnolla.

Itselläni on tämän aiheen osalta suuret odotukset NHL 15:ttä kohtaan. Esimerkiksi FIFA:n osalta on uuteen sukupolveen siirryttäessä puhuttuu juuri areenoiden ja yleisön aitouden parantamisesta ja tunnelman lisäämisestä. Toivottavasti hommaan tosiaan jaksetaan panostaa. Esimerkiksi oikeita vastaavat NHL-joukkueiden sisääntulot ovat kuitenkin sellainen juttu, joita en usko ihan heti NHL-pelissä näkeväni, vaikka niitä toivonkin.

Saavatkohan joukkueet tosiaan jotain rahaakin noista kansimyynneistä ihan riippuen myydyistä kappaleista?
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Sama juttu, en odota tältä paljoo mitään nhl 15 voi olla edes kohtuullinen mut tää on smaa nhl 13 paskaa sinisellä jäällä ja paskalla tekoälyllä.
Tarkalleen mihin perustat tuon oletuksesi? Mitä itse noita gameplay-videoita yms. katsellut, niin mielestäni on menty eteenpäin useallakin osa-alueella, mikä on täsmälleen sitä mitä ainakin itse haluan ja pidän tärkeänä. Muutamana esimerkkinä sanottakoon nuo eri maalintekotavat, taklausten fysiikka, vähäisimpänä tuo tappeluiden uudistaminen. Ja tässä ei toki mitään sinistä jäätä ole, poislukien tuota '94 hupipeliä.

Tietysti jos haluaa, että joka vuosi räjäytetään koko koodi ilmaan ja tehdään alusta lähtien täysin uusi ja erilainen peli, niin ymmärrän näkökulman, minkäänlaista jatkuvuutta ei ole ja saa täysin erilaisen pelin opeteltavaksi joka vuosi. Mutta kyllä minulle ainakin kelpaa paremmin tämä malli että korjataan puutteita, fiksataan bugeja, lisätään ominaisuuksia, ja tätä kautta lähestytään jatkuvasti parempaa pelikokemusta pitäen se pohjalla oleva kokonaisuus pääpiirteittäin samanlaisena. Aika iso harppaus oli 12 -> 13 välillä jo luisteluun yms. liittyen, taisi EA julkaista aikoinaan muutaman vuoden roadmapin, mitä on tarkoitus viilata minäkin vuonna. Toki tämä kehitys loppunee tähän versioon ja jää nähtäväksi millainen next gen -versio tulee olemaan.

Toki vaihtoehto olisi tuoda pelkillä patcheilla ominaisuuksia ja olla kokonaan julkaisematta peliä vuosittain, mutta jokainen nyt ymmärtää ettei se tuo yhtään rahaa taloon vaan päinvastoin, siinä sivussa hankaloittaisi myös uusien pelaajien hankintaa. Luulen myös että pelimoottori ei tuommoista edes mahdollistaisi kuin tiettyyn rajaan asti (tuner setit).

Faktat pitää tunnustaa. Valitettavasti lätkäpeleissä kilpailu on tällä hetkellä olematonta, joten jos ei EA:n tarjoama pelikokemus nappaa yhtään, niin vaihtoehto on olla kokonaan pelaamatta virtuaalilätkää.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Faktat pitää tunnustaa. Valitettavasti lätkäpeleissä kilpailu on tällä hetkellä olematonta, joten jos ei EA:n tarjoama pelikokemus nappaa yhtään, niin vaihtoehto on olla kokonaan pelaamatta virtuaalilätkää.

Oot kyllä oikeassa mutta yritän sanoa sitä että NHL 15 voi odottaa jo jotain realistisuutta ja parempaa gameplay NHL 14 on vaa NHL 13 johon on lisätty pari juttuu. Mielenkiintosta nähä onko tekoälyä parannettu ja taklaukset kuulostaa mielenkiintosilta kuten myös harhautukset mutta voi failaa iha täydellisesti jos vahingossa hipasustaki tulee penaltya.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Ihan okei kansia kyllä, mutta tilaan tämän pelin sieltä mistä halvimmalla sattuu saamaan. :D

Tässä muuten mielenkiintoinen teksti herralta nimeltä FINSeRe joka pääsi vähän reissaamaan NHL 14:sta merkeissä:

NHL 14!!!

Tapahtuma, jossa oli paikalla yhteensä n. 40 henkilöä Suomesta, Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta, aloitettiin Agostinin yleisellä presentaatiolla pelistä, jossa esille tulivat mm. NHL -pelien metacritic keskiarvo NHL 08 asti laskettuna (84) ja kuinka NHL 14 voitti E3 tapahtumassa 4 palkintoa. On hyvä huomioida, että E3:ssa NHL:n kanssa kamppailivat PS4 ja X1 -pelit, kuten FIFA 14 ja Madden 25. Esille tuli myös myöhemmin julkistettavat uudet HUT ja EASHL kaudet ja Be a Pro:n totaalimuutos. Kuulemma siirtyy lähelle NBA 2k -sarjaa tämän suhteen.

Jos näin on niin todella mahtava juttu! Tuo NBA 2k sarjan "My Career" pelimuoto on todella aito, mielestäni.

Ja noista Sm-liiga pahvikansista. Aluksi olin, että WAU, tosi hieno juttu ostan heti, eihän tuo 10€ ole mitään. Sitten katsoin niitä ja mieleni muuttui täysin. Onhan se ihan hieno juttu, mutta muhun ei iske.

Ja vielä tiätääkö joku saako jostain halvemmalla ennakkotilattua, kuin Verkkokaupasta?
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Sveitsiläiset joukkueet saivat pari vuotta sitten kolme oikeaa areenaa peliin. Kaikkien SM-liigan pelien pelaaminen Hartwall Areenalla, joka sekin on tietysti mallinnettu melkoisen heikosti, on yksi niistä lukuisista asioista, jotka tekevät SM-liigasta melkoisen peluukelvotonta. Eipä tähän toki kolme uutta areenaakaan erityisen paljon auttaisi muita kuin kyseisten joukkueiden faneja, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Lisäksi jos ei muuta, niin laittaisivat edes sitten loppujen joukkueiden kotiareenaksi jonkun pienempikokoisen hallin.

NHL:n osalta muutamat areenat ovat toistensa kopioita eri väreillä, mutta sentään suurin osa areenoista poikkeaa kyllä toisistaan muutenkin. Se nyt ei kuitenkaan muuta sitä, että aivan kuten sanoit, EA on tehnyt surkeahkoa työtä myös näiden areenoiden osalta. Vaikka areenat toisistaan jonkun verran poikkeavatkin, niin ne kaikki on tehty laiskahkosti vähän sinne päin. Uniikki sisääntulokaan ei ole edes kolmella vaan vaivaisella kahdella (Oilers ja Sharks) joukkueella kolmestakymmenestä. Sentään NHL 12:een EA viitsi vihdoin ja viimein päivittää joukkueiden ns. mediakuutiot edes jonkin verran esikuviaan vastaaviksi. NHL 13:een lisättiin hallia kiertäviin power ringeihin animaatiot, mutta sekin homma tehtiin päin helvettiä muutenkin kuin siltä osalta, että niihin animaatioihin ei kovin montaa kuvaa sekunnissa ole käytetty. Pittsburghin Consol Energy Center on ainoa areena, jossa power ringejä on kaksi niin oikeassa elämässä kuin pelissäkin. Loput kahden power ringin areenat pysyivät pelissä yhden power ringin areenoina muutoksesta huolimatta. Sen sijaan Joe Luis Arenalle piti väkisin tunkea yksi power ring, vaikka siellä ei todellisuudessa ole ainuttakaan. Kertoo taas vaan siitä huolimattomuudesta ja siitä, että asioita ei vain viitsitä tehdä kunnolla.

No nyt puhut kyllä täyttä asiaa! Itse olen vahvasti sitä mieltä, että kun uudistuksia tulee muutenkin näin vähän joka vuosi, niin EA voisi palkata pienen tiimin niin änärin kuin fifankin kohdalla mallintamaan JOKAISEN hallin (ja fifassa stadionin) täsmälleen oikeaksi! Ja en tietenkään vaadi tätä muutosta yhdessä vuodessa, en sentään, mutta tällä hetkellä tahti taitaa fifan puolella olla noin 2 uutta stadionia vuodessa ja änärissä muutosta ei juurikaan tapahdu, paitsi tosiaan nuo sveitsin liigan hallit, jotka olinkin jo kokonaan unohtanut (koska eihän niillä kukaan pelaa, Suomessa ainakaan..) Halleja voisi kuitenkin tulla mielestäni lähes kymmenkunta vuodessa, sillä nyt jokainen halli näyttää liikaa samalta. Ja mallinnusjärjestys ehdottomasti ensin NHL-, sitten vasta muiden liigojen seuroille. Fifassa luodut stadionit sentään näyttävät oikeastaan täysin aidoilta, mutta stadionithan ovatkin hyvin erilaisia toisiinsa nähden verrattuna jäähalleja. Voi olla, että vaikka jokaisella NHL-joukkueella olisi tarkasti mallinnettu oma halli, eivät kaikki pelaajat edes huomaisi sitä.

Itse en myöskään täysin mallinnettuihin sisääntuloihin usko, nehän muuttuvatkin joka vuosi osalla joukkueista (KÄÄK!). Mutta mielestäni vähintä olisi tosiaan mallintaa edes se, tulevatko pelaajat sisään päädystä vai vaihtoaitioiden välistä. Okei, pikkujuttuja, jotka eivät muuta paljoa pelikokemusta, mutta toisaalta, muutoksen tekisi tavallinen pelistudio päivässä, EA:kin varmaan viikossa. Homma nyt ei kuitenkaan vaadi edes paikan päällä käymistä, Youtube käyntiin ja katselemaan, miten joukkueet jäälle luistelevat ja koodaus käyntiin. Huvittavaa esimerkiksi katsella NY Rangersin Madison Square Centeriä, kenties maailman tunnetuinta hallia, joka ei muistuta oikeastaan yhtään todellista esikuvaansa.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Edellinen änäri mitä on tullut pelailtua on versionumero 11. Tämäkin olisi jäänyt kokonaan väliin uuden sukupolven viedessä meikäläisen mukanaan, mutta SM-liiga kannet ja etenkin naapurin Jan Latvalan pärställä on vain pakko hakea talteen. Nimmari myöhemmin vielä kanteen, niin avot!

Be a pro moodi SM-liigaan, niin sehän olisi siinä. Aika näyttää.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Eli siis nythän itsekin kuulin, että Be A Pro onkin NHL 14:sta Live The Life - Mode.

Ja nuo joukkueiden hallithan ovat todella huomiotta jätetty niin kuin on täällä puhuttu. Jos sitten 15 olisi parannusta tehty. Harmi, että enää edes NHL 15 ei tule PS3:lle. Ei haluaisi ostaa PS4:sta tai Xbox Onea, mutta taitaa se sitten olla pakko
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Muistan lukeneeni jostain, että näin olisi. En tosin ole tietysti täysin varma puhuttinko siinä täyttä shaibaa :D
Ja minä taas muistan lukeneeni että pelejä tulee vielä 2017 vuoteen asti vanhalle konsolisukupolvelle... Saatan olla väärässäkin mutta näin muistelisin.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kyllähän ne parin seuraavan vuodenkin NHL-versiot voivat hyvinkin vielä vanhoille konsoleille tulla, kuten myös aikoinaan tälle sukupolvelle siirryttäessä kävi. Niistä vanhojen konsoleiden NHL 15:stä ja 16:sta tosin ei kovin innoissaan kannata olla, sillä niihin tuskin tehdään 14:ään verrattuna muita muutoksia kuin uudet rosterit, joukkueet ja pelipaidat.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Ja vielä tiätääkö joku saako jostain halvemmalla ennakkotilattua, kuin Verkkokaupasta?

Zavvista saa, jos uskaltaa ottaa riskin tullin kanssa. Toisaalta, jos paketin joutuu hakemaan tullista ja maksamaan siitä alvit, ei sen hinta siltikään kovin paha ole. Joten itse varmaan tilaan tuolta.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Luistellaan päin niin taklaus tapahtuu automaattisesti. Oikeaa tattia voi silti vieläkin käyttää. Toimii hyvin :)

Tämä yhdistettynä bottien magneettiin (puhun siitä maalinedusmagneetista jolla ukot liimataan toisiinsa),eiköhän se ole sitten lätkä siinä,ei v***u!! Jokainen järjellä ajatteleva voi miettiä mitä tarkoitan tai siis käytännössä jo pelkään...:eek: Boteille lisää epäaitoja tekoja,tosin jos tämä magnetismi on poissa niin voipi ola aika herkkua pelata kun ei pääse itse laukomaan 10 kertaa erässä...

Toinen joka on syvältä,reboundit mokelta osuvat aina jonkun lapaan tai menevät kohti jonkun lapaa,harvemmin se menee päätyyn tai luistimeen ja varsinkin siitä ulos.

Mitä tulee noihin halleihin...jos niitä ruvetaan mallintaman niin sm-liigaa pelataan joustokaukaloissa (jos sellainen nyt tehdään helsinkiin),eli nhl-kaukalo on helpompi lyödä joukkoon ilman että pitää lähteä mallintamaan sitä oikeasti.Jo tämä pakottaa pelin tekijöitä tosiaan lähtemään ja mallintamaan kaukalot sm-liiigasta erikseen,näin ainakin toivon että joutuvat,prkle saisivat tehdä töitä rahojensa eteen :D

Kansista..ihan sama ketä tai mikä mörkö,mutta itse en tee tästä mitään sm-liigafarssia vaan pidän ihan NHL-pelistä, NHL-pelisarjasta ja NHL-kansista.Tämä on ihan mielipidekysymys,kukin tavallaan.
Yhtä tyhmää se on jättää ostamati kalliimmat kannet kuin ostaa sillä rahalla HUT:iin kallis 19.90€ korttipakka :D
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Tämä yhdistettynä bottien magneettiin (puhun siitä maalinedusmagneetista jolla ukot liimataan toisiinsa),eiköhän se ole sitten lätkä siinä,ei v***u!! Jokainen järjellä ajatteleva voi miettiä mitä tarkoitan tai siis käytännössä jo pelkään...:eek: Boteille lisää epäaitoja tekoja,tosin jos tämä magnetismi on poissa niin voipi ola aika herkkua pelata kun ei pääse itse laukomaan 10 kertaa erässä...

Miten autotaklaukset/ragdoll-fysiikat botteja parantaa? Nyt nimenomaan ne botitkin saa nurin koska niistä ei kimpoile pois kuten nyt. Kyllä peli on taas ison harppauksen ottanut eteenpäin, luistelua fiksattu ja fyysisyys on aika lähellä realismia sen pienehkön otannan perusteella mitä peliä ehdin pelaamaan.

Olen tuolla virallisilla foorumeilla vastaillut gameplay-kysymyksiin sen minkä olen pystynyt muistikuvien perusteella, pelistä ei ikävä kyllä videokuvaa saanut ottaa.

EA Forums
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Nyt kun noita milesizdeadinkin vastauksia tuolta EA Foralta lukee, niin tämähän alkaa kuulostamaan jo ihan hyvältä. :) Vielä kun tihkuisi noista pelimuodoista enemmän infoa ja näin...
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kokoajan näyttää paremmalta ja paremmalta NHL14. Kokoajan tulee lisää parannuksia ja uudistuksia, missä on nyt ne itkijät, jotka aiko jättää tän version väliin ensimmäisen trailerin perusteella? :D Ainii ne itkee nyt sm-liigan kansia ja hallien mallinnusta :confused: jos sielä on varaa iskeä rahaa pieniin kehitystiimeihin niin kyllä se ensisijaisesti pitäisi laittaa ton tekoälyn loppuun viemiseen. Tekisivät sen kunnolla hallintaan ja sen jälkeen alkaisivat näitä "tärkeitä" halleja ja muita säätämään. Sm-liigassakin kun vaan hallien nimet olisi joukkuekohtaiset niin riittäisi oikein hyvin, mitää väliä oo mistä ne pelaajat sinne jäälle menee ku 95% pelaajista kuitenki skippaa alkuintrot välittömästi.

Bottien takia itsellä jää lähes kaikki kiinnostavat pelimuodot käyttämättä, koska niiden kanssa tällähetkellä on vaan niin tuskaista pelata, niin online kuin offline. BaP ja BaGM kyllästyy välittömästi ja onlinessa menee vaan hermot, jos siellä yrittää vähänki pelata joukkuepeliä A.I:n kanssa. Voin olla myös vaan huono, mutta 6vs6 EASHL vaan toimii ja vie kaiken kiinnostuksen noilta muilta pelimuodoilta.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Toinen joka on syvältä, reboundit mokelta osuvat aina jonkun lapaan tai menevät kohti jonkun lapaa, harvemmin se menee päätyyn tai luistimeen ja varsinkin siitä ulos.
Tätä en muuten ole ajatellut. Änäreissä kun tulee ripari, se osuu joko suoraan maalinedustalla kyttäävän pelaajan lapaan tai menee siitä ohi. Joskus kiekko voisi osua vaikkapa juuri luistimeen ja sen voisi siitä kaapia lapaansa. Sen toteuttaminen taas olisi eri juttu, niin vaikea ettei EA siihen todennäköisesti pystyisi.

Kaiken kritiikin keskellä on myös huomioitava, että jääkiekkopelin tekeminen on huomattavasti hankalampaa verrattuna esim. futikseen.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom