Vastaus: NHL 14 [Hype]
Hei!
Mielessäni on pyörinyt jo pitkäänidea jota toivon suuresti että kukaan ei ole sitä jo täällä esittänyt, sillä silloin työni olisi mennyt täysin hukkaan.Asiaan... eli ajatuksena olisi GM Connected liiga, johon osallistuisi 30 EASHL-joukkuetta. Ainakin omasta mielestäni tämä toisi huimasti enemmän kilpailuhenkisyyttä ”kerhopelaamiseen”, koska välillä tuntuu että mikä on EASHL:n pointti kun pelaat kuukauden huimanmäärän pelejä, joiden jälkeen tulee pudotuspelit, jotka ovat viimeistään neljän pelin jälkeen ohi. Ja mitä saa voitosta? Noviirin kattoon mikä näkyy ennen peliä seuraavan kuukauden ajan.Tiedän että jotkut epäilevät että eikös GMC ole myös yhtä turhaa kun et saa voitosta kuin sen animaation viimeisen finaalin jälkeen. Kyse onkin siitä että GMC pelaajat joutuisivat käyttämää nerilaisia pelaajia ja GM joutuisivat suunnittelemaan oikeasti rosteriaan miten rakentaa se tietyille pelaajille omassa joukkueessaan. Tässä olisi myös se hyvä puoli että näistä kolmestakymmenestä joukkueesta ratkeaisi se oikeasti paras sillä minulla on kokemuksia EASHL eliitin pudotuspeleistä johon vastaan ontullut Amatööri-playoffien joukkueita. Tuntuiko se oikealta voitolta? No ei tuntunut.
Jos liiga saataisiin nyt pystyyn niinse alkaisi noin pari viikkoa NHL 14 ilmestymisen jälkeen.Pelattaisiin 5v5 (ilman ihmismaalivahteja), mikä valitettavasti karsii osan joukkueista varmasti pois, mutta totuushan se on että ihmismaalivahdeilla pelattaessa maalivahtien merkitys vähenisi huomattavasti. Esimerkkinä Montreal ja Carey Price. Mitä järkeä on joukkueen jolla on hyvä ihmismaalivahti pitää Pricen tasoistamaalivahtia rosterissa kuluttamassa palkkaa kun huonommallakin veskalla pärjää aivan samalla tavalla. Olen myös sitä mieltä että 30 ”kerhoa” on samalla maksimi ja minimi määrä joukkueita sillä jos joukossa on yksin AI:n ohjaama joukkue niin tietyt joukkueet saavat siitä varmasti etua. Säännöistä voidaan puhua myöhemmin uudelleen, mutta se on minun esittämässä ideassa varma että: ehdoton ei fantasydraftille, loukkaantumiset japalkkakatto päällä.
Tämän viestin tarkoitus on kysellä teidän mielipidettänne voisiko tälläinen liiga toimia ja erityisesti osoittaa kiinnostustanne tästä jos oikeasti on kiinnostusta tälläistä liigaa kohtaan. Muista säännöistä ja komissaarista yms. voidaan sopia myöhemmin ja odotellaan nyt mitä uudistuksia NHL 14 tuo GMC tullessaan. Olen myös kaavaillut että jos täältä KonsoliFinistä ei saada 30 joukkuetta kasaan niin mikä estää meitä kutsumasta myös muiden foorumien joukkueita mukaan jos kiinnostusta sieltä löytyy (Jatkoaika, Futisforum...).
PS. Kysymyksiä saa esittää ja vastaan niihin mielelläni!
Kiitos älkää kiinnittäkö huomiota kielioppivirheisiin!