Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 14 [Hype ja hankintalässynlää]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Se on kumma että sm-liiga tai "liiga",mikä lie pitää olla kunnosa mutta esimerkiksi ruotsin liigassa on kaikki päin persettä edelleen heidän omien kommenttien perusteella (ruotsalainen foorumi).Siellä on teinit jopa vetämässä ea:ta oikeuteen sen takia että suomalaisia suositaan ja pelissä keskitytään enemmän suomalaisten pelinautintoon kuin heidän :D Ei herrajumala..tämä on NHL14,ei sm-liiga14,ei elitserien14,eikä mikään muukaan...Kaikki mikä ei kuulu NHL:ään,on pelkkää lisää josta voimme olla tyytyväisiä että sitä ylipäänsä löytyy koko pelistä.
Minusta se on väärin että pelistä ylipäänsä löytyy muut liiigat kun niitä ei osata tehdä oikein,minusta tuo että kultapotta puuttuu ja kaikki muukin eroavaisuus todellisuuteen vain solvaa meidän sm-liigaa.Jättäisivät pois koko liigan pelistä.Toinen on kaukalot,minusta ne eivät ole liian isoja,vaan pelaajat on muurahaisen kokoisia,samoin kiekko aivan liian iso (onneksi tämän voi muuttaa itse offline-peleihin).

Jos päätät pelin ostosi smliigan perusteella niin odota että nhl28 ilmestyy :)

Nimenomaan.tai sitten silloin on jo sm-liigalla (jos sitä sillon enään edes on) eri peli vallan.

Miks täytyisi olla eri peli. Eihän futiksessakaan ole joka maalla omaa peliä, vaan Fifaan on upotettu eri liigat. NHL nyt vaan on nimi kun on isoin liiga ja siitä juontaa juurensa. Vaikka kaikki muu tehtäisiin yhtä hyvin niin tuskin nimeä vaihtaisivat.

Ei se NHL nimi ole tekosyy tehdä kaikki muu aivan hutaisemalla.

Miks täytyisi olla eri peli. Eihän futiksessakaan ole joka maalla omaa peliä, vaan Fifaan on upotettu eri liigat. NHL nyt vaan on nimi kun on isoin liiga ja siitä juontaa juurensa. Vaikka kaikki muu tehtäisiin yhtä hyvin niin tuskin nimeä vaihtaisivat.

Ei se NHL nimi ole tekosyy tehdä kaikki muu aivan hutaisemalla.
Syy miksi EA ei ole NHL-pelisarjassaan ei ole panostanut näihin eurooppalaisiin liigoihin on se että niillä ei ole rapakon toisella puolen minkäänlaista markkina-arvoa. En usko että kovin moni pohjoisamerikkalainen pelaa säännöllisesti eurooppalaisilla joukkueilla, muuta kuin ehkä omistaa muutaman pelaajan omassa ultimate teamissään. Sama tilanne on täällä Suomessa muiden euroliigojen suhteen vai olenko ainoa joka ei ole pelannut peliäkään Tsekin extraligan joukkueilla?

Fifassa on panostettu eri maiden liigoihin enemmän, koska jalkapallossa tälläisiä "pääliigoja" on enemmän kuin se yksi! Lisäksi täytyy muistaa että loppujen lopuksi NHL-pelisarjalla on minimaalinen myyntimäärä verrattuna muihin urheilupeleihin, kuten Fifa ja NFL, jolloin heillä on enemmän rahaa hankkia näitä lisenssejä useammalle liigalle!

Se on kumma että sm-liiga tai "liiga",mikä lie pitää olla kunnosa mutta esimerkiksi ruotsin liigassa on kaikki päin persettä edelleen heidän omien kommenttien perusteella (ruotsalainen foorumi).Siellä on teinit jopa vetämässä ea:ta oikeuteen sen takia että suomalaisia suositaan ja pelissä keskitytään enemmän suomalaisten pelinautintoon kuin heidän :D Ei herrajumala..tämä on NHL14,ei sm-liiga14,ei elitserien14,eikä mikään muukaan...Kaikki mikä ei kuulu NHL:ään,on pelkkää lisää josta voimme olla tyytyväisiä että sitä ylipäänsä löytyy koko pelistä.
Minusta se on väärin että pelistä ylipäänsä löytyy muut liiigat kun niitä ei osata tehdä oikein,minusta tuo että kultapotta puuttuu ja kaikki muukin eroavaisuus todellisuuteen vain solvaa meidän sm-liigaa.

Oon kyllä kans eri mieltä Szuperin kanssa siitä, ettäkö muita liigoja ei tarvitsisi olla! Tottahan toki pitää, vaikka niillä ei juuri kukaan pelaakaan. HUTin kannalta se on tärkeää, ja muutenkin! Mutta mielestäni muut liigat ovat tällä hetkellä tarpeeksi hyvin tehtyjä, ainakin lähes tarpeeksi hyvin. Sillä niinkuin yläpuolella sanotaan, Fifassa on enemmän syytä panostaa muihin liigoihin, sillä huippuliigoja on enemmän kuin lätkässä. Sehän nyt on selvää! Mutta ihan sama juttu Fifassa; kuka oikeasti pelaa Elitserienillä tai SAUDI-ARABIAN LIIGALLA Fifassa lukuunottamatta sen maan kansalaisia.

Postaukseni pääydin kuitenkin on: Kuinka vaikeaa EA:n olisi tuoda Fifan Creation Centre NHL:ään? itse en siis pelin tekemisestä mitään tiedä, joten joku fiksumpi voisi ottaatähän asiaan kantaa! ;) Fifaa pelanneena kuitenkin tiedän, että muiden liigojen vaatiminen peliin on vähentynyt roimasti Creation Centren tultua, sillä hyvinkin autenttiset liigat saa nyt siis ladata netistä. EA:lla ei mennyt Fifan parissa kuin vuosi sitten vielä päivittää Creation centrestä ladatut joukkueet be a gm:ään. Creation Centren ollessa EA voisi vaikka luopua muiden maiden panostamisesta (mistä panostamisesta?) sillä joku innokas fani niitä liigoja aina sinne päivittelisi. Ja vielä yhtenä lisänä, EA ei voisi kusettaa meitä mainostamalla yhtenä pääuudistuksena LEGENDOJA, joita luodaan siis se 5 vuodessa, nimittäin creation centreen on luotu ainakin Fifassa myös legendaarisia joukkueita!

Itse olisin tyytyväisimmilläni, jos vaikka KAIKKI muut liigat NHL:ää ja AHL:ää lukuunottamatta poistettaisiin, jos tilalle tulisi se maailmassa oleva toinen pääliiga, KHL. Ihan vaan jo pelaajien takia, jota siellä pelaa, ja joita voisi hankkia be a gm:ssä omaan joukkueeseen. Khl joukkueille tuskin edes pelaisin uraa, paitsi ehkä be a prossa (anteeksi, siis live the lifessa)

Väittäisin et minunlaisiani on useampia, jotka esim fifassa siirtyy maasta toiseen "valmentamaan". Oli se sitten Ruotsi tai Saudeissa.

Sama juttu änärissä, kyllä mä välillä pelaisin tsekkien, Itävallan jne joukkueilla, jos vaan sais lentokentän pois käytöstä. Siksi olenkin NHL kauden korvannut eurooppalaisilla joukkueilla ja tehnyt oman EHL sarjan. 6parasta joukkuetta joka maasta. Saa NHL kaukalon ja eurojengeillä pelata (muka) huippulätkää.
Oikeastaan nyt kun tuon olen keksinyt, niin ei oikeastaan euroliigojen uudistukset (tai siis ettei niitä ole) niin haittaa, koska tuolla tavoin saan pienen kaukalon käyttöön ja hupia riittää.

Toki KHL tarvittaisiin mukaan, mutta tuskin NHL ja KHL ikinä suostuisivat olemaan samassa pelissä. Varsinkaan KHL NHL-nimen alla.

Sama juttu änärissä, kyllä mä välillä pelaisin tsekkien, Itävallan jne joukkueilla, jos vaan sais lentokentän pois käytöstä. Siksi olenkin NHL kauden korvannut eurooppalaisilla joukkueilla ja tehnyt oman EHL sarjan. 6parasta joukkuetta joka maasta. Saa NHL kaukalon ja eurojengeillä pelata (muka) huippulätkää.
Oikeastaan nyt kun tuon olen keksinyt, niin ei oikeastaan euroliigojen uudistukset (tai siis ettei niitä ole) niin haittaa, koska tuolla tavoin saan pienen kaukalon käyttöön ja hupia riittää.

Koitin itse tuota mutta en kyllä saanut NHL kaukaloa millään eurojoukkueille? :confused: Korvasin jopa Memorial Cupin joukkueet SM-Liiga joukkueilla niin keskiympyrän logo pysyi memorial cupin logona mutta muuten kaukalo oli taas "kansainvälistä" kokoa. Eikä ole siitä kiinni ettenkö huomaisi eroa, kyllähän sen nyt oikeasti tajuaa jo kaukalon kulmista ja päädystä kumpi malli se on...

Koitin itse tuota mutta en kyllä saanut NHL kaukaloa millään eurojoukkueille? :confused: Korvasin jopa Memorial Cupin joukkueet SM-Liiga joukkueilla niin keskiympyrän logo pysyi memorial cupin logona mutta muuten kaukalo oli taas "kansainvälistä" kokoa. Eikä ole siitä kiinni ettenkö huomaisi eroa, kyllähän sen nyt oikeasti tajuaa jo kaukalon kulmista ja päädystä kumpi malli se on...

Ihan normi NHL kausi jossa korvaa joukkueet toisilla.

Kyllä sielä silti SM-liiga jengit pelaavat hartwall-areenalla, ei se niitä kaukaloita muuta miksikään

Hmm, pelinopeus kun oli täysin eri luokkaa sm-liiga peleihin verrattuna, eikä tilaa tuntunut olevan alkuunkaan niin paljon.

Tilttailu ongelmien takia kun tuli hypittyä NHL pelistä tohon omaan liigaan ja sieltä taas sm-liigaan ja sm-liiga oli aivan tolkuttoman hidasta ja tilaa oli kokoajan. Omassa liigassa nopeus oli kovempaa ja tilaa ei ollut.

Noh, ihan sama. Jos samalta tuntuu 14:sta niin ei sen väliä ole. Sitä sm-liigaa kun niin monesti yrittänyt tahkota eikä sitä ole jaksanut pelata ja tuota jaksoi. Eikä enää voi kuin odottaa 14:sta, kun vanha tilttaili lopulta joka peliin, joten lahjoitin pelin tutun pojalle.

Olisi toivonut enemmän detaljeja gm-muutoksista, onneksi on enää kuukausi odotusta jäljellä :)

EA on näemmä tämän vuotiseen versioon vihdoin uusinut jäähynotto systeemin. Nyt tekoälyn pitäisi ottaa enemmän ja monipuolisempia jäähyjä. Erittäin hyvä juttu!

Nimenomaan.tai sitten silloin on jo sm-liigalla (jos sitä sillon enään edes on) eri peli vallan.

Miksi alunperin sitten piti hankkia peliin nämä "eliittiliigat", jos kerran niihin ei puututa enää sen jälkeen kun kerran peliin on saatu? Joo, joka vuosi saadaan uudet kokoonpanot, jotka jokainen käyttäjä pystyy teettämään käsin ja jakamaan nykyään myös netissä. Sveitsin liiga sentään koki jonkinlaisen mullistuksen vuoden 11-12 versiossa; mm. muutama aidonnettu areena sekä Top Scorer - pelipaita? Miksi näitä ei voida saada muihin liigoihin, on sentään O2 Extraligassakin (ent. Tshekin extraliga) mainokset pelipaidoissa ja veikkaanpa, että tuskin EA joutuu paljoa maksamaan näistä mainoksista.

Ja NHL on mielestäsi/mielestänne kunnossa? Ei, sielläkin on pahoja puutteita niin sisääntuloissa, areenoissa ja etenkin pelipaidoissa. Mielestäni moton EA Sports, It's in the game pitäisi mennä tätä nykyään EA Sports, if it's in the game, we don't care.

Toivon hartaasti, että seuraavan sukupolven konsoleiden parissa hääräisi kokonaan uusi tiimi. Nyt olisi aika saada Ramjansingh-Littman - kaksikon kenkää, ja otetaan vaikkapa FIFA:n pääporukka tekemään peliä, ihan vaan kokeilun vuoksi.

Miksi alunperin sitten piti hankkia peliin nämä "eliittiliigat", jos kerran niihin ei puututa enää sen jälkeen kun kerran peliin on saatu? Joo, joka vuosi saadaan uudet kokoonpanot, jotka jokainen käyttäjä pystyy teettämään käsin ja jakamaan nykyään myös netissä. Sveitsin liiga sentään koki jonkinlaisen mullistuksen vuoden 11-12 versiossa; mm. muutama aidonnettu areena sekä Top Scorer - pelipaita? Miksi näitä ei voida saada muihin liigoihin, on sentään O2 Extraligassakin (ent. Tshekin extraliga) mainokset pelipaidoissa ja veikkaanpa, että tuskin EA joutuu paljoa maksamaan näistä mainoksista.

Ja NHL on mielestäsi/mielestänne kunnossa? Ei, sielläkin on pahoja puutteita niin sisääntuloissa, areenoissa ja etenkin pelipaidoissa. Mielestäni moton EA Sports, It's in the game pitäisi mennä tätä nykyään EA Sports, if it's in the game, we don't care.

Toivon hartaasti, että seuraavan sukupolven konsoleiden parissa hääräisi kokonaan uusi tiimi. Nyt olisi aika saada Ramjansingh-Littman - kaksikon kenkää, ja otetaan vaikkapa FIFA:n pääporukka tekemään peliä, ihan vaan kokeilun vuoksi.

Puhut ihan asiaa,kenkää ja joku muu yrittämään!.
Alunperin nuo liigat otettiin mukaan jossakin 98-99? vuoden änärissä kun ei ollut muuta kehitettävää (yllätys?),mutta eihän niiden poistaminen nyt enään onnistu.
Sitä kokeiltiin jo muuan Dynasty-moden poistolla,on vieläkin pelaajia jotka ovat antaneet kenkää pelisarjalle kun lopettivat tuon moden.Itse tykkäsin niiiiiin paljon myös tuosta,varsinkin 04-vuoden jossa oli oikeasti sisältö ja hyvä sellainen.Ainoa mikä kusi,oli tämä slow-motion pelaajanliikkeet.
Oikeastaan minä ihmettelen miksi tsekin paidoissa on mainokset jos samaa ei saada muualle.Tässä on juuri sitä eroa mistä nuo ruotsalaiset puhuivat oman ja suomen liigan välillä.Ilmeisesti kun saadaan tarpeeksi samaa lausetta uhottua sinne pelin kehittelijöiden suuntaan niin muutosta tapahtuu...tältä se minustakin näyttää :D

Ensimmäisen kerran SM-liiga oli mukana NHL 2001:n erillisellä lisälevyllä. Seuraavissa kahdessa pelissä ei kuitenkaan taas eurooppalaisia liigoja näkynyt, mutta NHL 2004:stä alkaen kaikissa muissa osissa paitsi NHL 07:n Xbox 360 -versiossa on eurooppalaisia liigoja ollut mukana.

Szuper, millä tavalla SM-liiga on tehty pelissä paremmin kuin SHL (ent. Elitserien) niiden mainitsemiesi ruotsalaisten mukaan?

Ihme ininää jostain h*lvetin paidoista ja areenoista ja sisääntuloista.. :D Mun puolesta kaikki muut sarjat saa repiä irti koko pelistä paitsi NHL ja maajoukkueet. Kaikki muu on turhaa, kun ei niihin kuitenkaan tulla koskaan panostamaan samalla tavalla, kuin NHL.

Pelillinen puoli ensin kuntoon ja sitten vasta tuollaiset turhuudet, kuten SM-liigaan areenat... :rolleyes:

Puhut ihan asiaa,kenkää ja joku muu yrittämään!.
Alunperin nuo liigat otettiin mukaan jossakin 98-99? vuoden änärissä kun ei ollut muuta kehitettävää (yllätys?),mutta eihän niiden poistaminen nyt enään onnistu.
Sitä kokeiltiin jo muuan Dynasty-moden poistolla,on vieläkin pelaajia jotka ovat antaneet kenkää pelisarjalle kun lopettivat tuon moden.Itse tykkäsin niiiiiin paljon myös tuosta,varsinkin 04-vuoden jossa oli oikeasti sisältö ja hyvä sellainen.Ainoa mikä kusi,oli tämä slow-motion pelaajanliikkeet.
Oikeastaan minä ihmettelen miksi tsekin paidoissa on mainokset jos samaa ei saada muualle.Tässä on juuri sitä eroa mistä nuo ruotsalaiset puhuivat oman ja suomen liigan välillä.Ilmeisesti kun saadaan tarpeeksi samaa lausetta uhottua sinne pelin kehittelijöiden suuntaan niin muutosta tapahtuu...tältä se minustakin näyttää :D

Jos nyt totta puhutaan niin noi sm-liiga sun muut päivitykset ovat turhia koska väitän että ketään ei osta peliä sm-liigan tai tsekin liigan tai Sveitsin liigan takia. Peli on aina peli. Mun mielestä ollaan menty aina ihan reippaasti eteenpäin uudistuksissa, mutta älkää keskittykö pariin päivitykseen vaan kokonaisuuteen. Esimerkiksi taklaukset muuttuu harhautukset muuttuu vedot muuttuu maalivahdit muuttuu ja jopa tappelut muuttuu. Joten kyllä minä ainakin odotan seuraavaa peliä todella paljon. Älkää siis kiinnittäkö pikkuasioihin aina niin paljoa huomiota. ;)

Jos nyt totta puhutaan niin noi sm-liiga sun muut päivitykset ovat turhia koska väitän että ketään ei osta peliä sm-liigan tai tsekin liigan tai Sveitsin liigan takia. Peli on aina peli. Mun mielestä ollaan menty aina ihan reippaasti eteenpäin uudistuksissa, mutta älkää keskittykö pariin päivitykseen vaan kokonaisuuteen. Esimerkiksi taklaukset muuttuu harhautukset muuttuu vedot muuttuu maalivahdit muuttuu ja jopa tappelut muuttuu. Joten kyllä minä ainakin odotan seuraavaa peliä todella paljon. Älkää siis kiinnittäkö pikkuasioihin aina niin paljoa huomiota. ;)

Aivan. Ei noilla oikeasti ole niin isoa merkitystä. Niin kuin Maco88 tuossa sanookin, että pääasia, että nuo harhautukset, taklaukset sun muut muuttuu. Ja ainakin itselleni on tärkeämpää nuo ja vaikka, että pelimuotoihin kuten Live The Life ja GM Connected tulee parannuksia. Itse en ainakaan välitä noista "pikkuliigoista" melkein lainkaan. Jos saataisiin peli jossa olisi NHL ja KHL se riittäisi. Kunhan saataisiin sille muu nimi kuin NHL, sillä KHL tuskin ikinä sen nimen alla suostuu olemaan.

Szuper, millä tavalla SM-liiga on tehty pelissä paremmin kuin SHL (ent. Elitserien) niiden mainitsemiesi ruotsalaisten mukaan?

Pelipaidoista ainakin valittavat ettei ne näytä oikeilta mutta tuotahan tosiasiassa on joka liigassa,ettei ne ole oikean näkösiä.Vaikuttaa hyvin samoilta kuin täällä meilläkin...isot kaukalot jne.
Saataisi nyt peli kuntoon ihan ensimmäisenä.

Tässä nyt ainoa mitä itse mietin,onko tämä uusi pelimuoto be a pro:n pohjalta vai onko siitä muutettu jotain.Edelleen saa alottaa junnusarjasta ja kaikki samat pelit jne jne...vai onko yksinkertaistettu jotain muuta jonka tilalle on tuotu tätä "uutta"? Ei varmaan parane poistaa 13 saveja vielä...

Oma edellinen NHL pelini on vuosimallia 2006, ja olen varmasti hankkimassa jossain vaiheessa tämän NHL 14. En mikään jääkiekon suurtietäjä tai -kuluttaja ole, mutta minulle kyllä on tärkeää, että pelistä löytyy ainakin (SM-)Liigan joukkueet (ja maajoukkueet) NHL:n lisäksi. Mikä sen parempaa kun vääntää esimerkiksi turkulaisen kaverin kanssa tiukkoja JYP-TPS taisteluita oikeilla kokoonpanoilla. Joo, ne kokoonpanot ymmärtääkseni saa vanhempiinkin versioihin, mutta nettipeliä ajatellen uudemmassa versiossa on varmaan enemmän pelaajia. Liigaa tulee muutenkin elämässä seurattua enemmän kuin NHL:ää, joten ehkä olen sitten vain tyypillinen traktoriheinähattu, joka ei ymmärrä oikeasta jääkiekosta mitään :D No, kyllä sitä NHL:ääkin tulee sivusilmällä seurattua.

Itseäni ei niin kiinnosta kuinka aitoja areenat ovat tai onko sisääntulot animoitu hienosti (skippaan ne aina), kunhan peli olisi tekniikaltaan toimiva ja ns. bugimaaleja ei pystyisi ainakaan kovin helposti tekemään. Ja toki mitä enemmän joukkueita, sen parempi. Ei niillä pelipaidoillakaan niin väliä ole, kunhan logo ja päävärit ovat oikein.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom