Vastaus: NHL 14 [Hype]
Noniin nyt on sitten kokeiltu jokunen demo erä ja odotukset eivät olleet edes korkealla ja silti iski pettymys. Päällimäiset mietteet, jotka on valitettavan negatiivisia.
-liima lapa on tehnyt jälleen paluun aivan järkyttävän näköisiä veivejä tekoälyltä (itse en tuommoisia yleisesti käytä).
-mistään ei tule rangaistuksia ei edes aivan yliampuvista selästä laitaan tilanteista. Tai no siis 5 minuuttisia tulee (tappelu) koko ajan ihan jatkuvasti saa olla tappelemassa.
Tappelut on vähän hölmön näköisiä ja pelaajat ei mene oikein aidon näköisesti vaan nykivästi ja erään tappelun jälkeen jäi tappelun voittanut hävinneen jalkoihin tekemään nykimistä, karmeaa katsottavaa. Tappelu nyt noin muuten ihan jees, mutta vanhaan tapaan samaa oikean tatin liiikuttamista mitä ennekin. Meinaan kokeilin eri variaatioita mutta tuo saman lyönnin toisto oli selkeästi paras. tappelun jälkeinen uusinta tappelusta ihan ok plussa siitä. Lisäksi toki autenttisuus oli parempaa ja tappelulle oli syy.
-Ennen ekaa tappelua halusin tappelun ja tein tahallisen paitsion (yritin tehdä), jotta olisin voinut vetää vihellyksen jälkeen laukauksen, mutta mitä ihmettä peli jatkuu ja siniviivalta bugirannari yläkulmaan. Ei paitsio vihellystä vaikka oma oli semmosen 2 metriä paitsiossa...
-Noi uudet kikat on ihan ok, itse käytän vähän kikkoja, joten nuo ei sinänsä omaan peliini kauheasti vaikuta.
-taklauksen tatittomuus on selkeä ongelma, tai taklaaminen itsessään. Liian monta kertaa menin selkeästi päin, ja oma pelaaja kiertää vastustajan ohi, vaikka vastustaja luisteli täysin suoraan päiin ilman minkäälaista väistöä. Pelaaja ikäänkuin jonkun suojakehän ansiosta kierti siis pelaajan ohi, ei näin... Lisäksi taklaukset on yliampuvia (esim. Chara kumoon melkein nolla vauhdeista pienellä pelaajalla, ja pakotettu tappelu perään...).
-one timerit onnistuvat nyt taas, siitä plussaa.
Pakko vaan sanoa, että taitaapi jäädä ostamatta (ainakin ennakkoon). Positiiviset asiat ovat niin vähissä peli näyttää lähes 13 versiolta (samat animaatiot, visuaalinen ilme jne.) muutamalla pikkujutulla, jotka eivät edes oikein tahdo toimia.
Lisäksi EA ei taida itsekään tietää mitä on tekemässä, vuosi toisensa perään kehutaan uutta peliä ja vuoden päästä se lytätään aivan lyttyyn. Mutta sitten tuodaan lytätystä pelistä kuitenkin ominaisuudet takaisin. Näimme jo 11 versiossa uudet taklaukset, jotka oli yliampuvia. Nyt 3 vuotta myöhemmin saamme taas samat yliampuvat taklaukset takaisin vain hieman realistisemman näköisinä.
Viime versioon molareita parannettiin ja nyt sitten taas ne one-timerit toimii. Mailan huitomisella ja nostolla myös sahataan vuodesta toiseen erilaisella balanssilla, ja ikinä se ei ole oikein täysin tasapainossa.
Olen itse kuitenkin nähnyt parannnusta vuodesta toiseen ja saanut jo pelkästä demosta sen tunteen (vaikka sliderit on mitä on, kuten toki nytkin) että ollaan menty selkeästi eteenpäin. Nyt sitä tunnetta ei ole vaan tuntuu todella köyhältä päivitykseltä. Toivottavasti tämä köykäinen vuosipäivitys johtuisi siitä, että nhl15:sta saisimme hieman enemmän päivityksiä.
Ja loppuun vielä, että tätä peliä ei pelasta mikään 94 moodi, joka ei kiinnosta pätkääkään, varsinkaan kun sitä ei voi verkossa pelata (offline ei kiinnosta koska tekoäly on edelleen sitä samaa mitä ennekkin tai lähes ainakin). Slidereilla varmaan nyt pelistä saa vähän paremman. No täytyy nyt vielä demoa pelata ja miettiä ettää jättääkö pelin väliin vai ostaako jossain vaiheessa.
edit. Unohtui vielä yksi hölmöimmistä asioista. Miksi 90% tappeluista on niin, että voittaja saa jonkun ruhjeen ja hävinnyt osapuoli taas ei. Joo se on tietty aitoa, että näinkin voi käydä välillä, mutta, että lähes joka kerta noin... Toki plussana tietty noi ruhjeet, että tulee fiilis, että tapeltu on.