Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 14 [Hype ja hankintalässynlää]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Onko tossa tappelu jutussa muuten käynyt joku kämmi? Minkä takia mä sain just 5 minuuttia jäähyä, eikä vihu saanu mitään, kun se vihu itte ryntäs mun kimppuun taklin jälkeen? Eikö ihmispelaajalle ole mitään nappia millä saa alotettua tappelun halus vihu tai ei? Ottaa pataan ku vihu ajelee ihan törkeesti mun jätkiä, mut ei tappeluu saa aikaseks.

E:En mä vaan tajuu tota tappelua, vihu saa aina lyötyä ekan lyönnin ja keith vs keith tappelussa sain vaan yhen lyönnin perille.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kannattaa usa storesta ladata, ni säästyy oottamiselta. Sitte tosin pitää muistaa ladata se suomen versio kun se on tullut ja pelata sitä, että saa bonukset varsinaiseen peliin.

Eli jos olen Suomi-käyttäjällä jenkkistoresta ladatussa demossa pelannut sen HUT democupin, niin en saa sitä bonaripakkaa?

Edit: Selvennykseksi; latasin toki sen demon feikkijenkkikäyttäjällä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Tulikohan peräti eka bugi äskön.. vastustajan päädyssä kolaan jonkun pystyyn ja siellä Lucic tiputtelee hanskoja ja on tulossa
mun luo tappelemaan.. No ei tässä kaikki mutta kun kiekko lipuu sieltä jonkun lavasta mun päätyyn ja maaliin koska oma maalivahti
ei reagoi enää mihinkään koska pitäis olla tappelu tulossa? No tappelua ei sitten koskaan tullut vaan siinä kohti kun sen piti alkaa
niin rupes maalilaulut huutamaan!! :D Tiputin myös äskön jonkun jannun yhellä lyönnillä?
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Noniin nyt on sitten kokeiltu jokunen demo erä ja odotukset eivät olleet edes korkealla ja silti iski pettymys. Päällimäiset mietteet, jotka on valitettavan negatiivisia.

-liima lapa on tehnyt jälleen paluun aivan järkyttävän näköisiä veivejä tekoälyltä (itse en tuommoisia yleisesti käytä).

-mistään ei tule rangaistuksia ei edes aivan yliampuvista selästä laitaan tilanteista. Tai no siis 5 minuuttisia tulee (tappelu) koko ajan ihan jatkuvasti saa olla tappelemassa.
Tappelut on vähän hölmön näköisiä ja pelaajat ei mene oikein aidon näköisesti vaan nykivästi ja erään tappelun jälkeen jäi tappelun voittanut hävinneen jalkoihin tekemään nykimistä, karmeaa katsottavaa. Tappelu nyt noin muuten ihan jees, mutta vanhaan tapaan samaa oikean tatin liiikuttamista mitä ennekin. Meinaan kokeilin eri variaatioita mutta tuo saman lyönnin toisto oli selkeästi paras. tappelun jälkeinen uusinta tappelusta ihan ok plussa siitä. Lisäksi toki autenttisuus oli parempaa ja tappelulle oli syy.

-Ennen ekaa tappelua halusin tappelun ja tein tahallisen paitsion (yritin tehdä), jotta olisin voinut vetää vihellyksen jälkeen laukauksen, mutta mitä ihmettä peli jatkuu ja siniviivalta bugirannari yläkulmaan. Ei paitsio vihellystä vaikka oma oli semmosen 2 metriä paitsiossa...

-Noi uudet kikat on ihan ok, itse käytän vähän kikkoja, joten nuo ei sinänsä omaan peliini kauheasti vaikuta.

-taklauksen tatittomuus on selkeä ongelma, tai taklaaminen itsessään. Liian monta kertaa menin selkeästi päin, ja oma pelaaja kiertää vastustajan ohi, vaikka vastustaja luisteli täysin suoraan päiin ilman minkäälaista väistöä. Pelaaja ikäänkuin jonkun suojakehän ansiosta kierti siis pelaajan ohi, ei näin... Lisäksi taklaukset on yliampuvia (esim. Chara kumoon melkein nolla vauhdeista pienellä pelaajalla, ja pakotettu tappelu perään...).

-one timerit onnistuvat nyt taas, siitä plussaa.

Pakko vaan sanoa, että taitaapi jäädä ostamatta (ainakin ennakkoon). Positiiviset asiat ovat niin vähissä peli näyttää lähes 13 versiolta (samat animaatiot, visuaalinen ilme jne.) muutamalla pikkujutulla, jotka eivät edes oikein tahdo toimia.
Lisäksi EA ei taida itsekään tietää mitä on tekemässä, vuosi toisensa perään kehutaan uutta peliä ja vuoden päästä se lytätään aivan lyttyyn. Mutta sitten tuodaan lytätystä pelistä kuitenkin ominaisuudet takaisin. Näimme jo 11 versiossa uudet taklaukset, jotka oli yliampuvia. Nyt 3 vuotta myöhemmin saamme taas samat yliampuvat taklaukset takaisin vain hieman realistisemman näköisinä.
Viime versioon molareita parannettiin ja nyt sitten taas ne one-timerit toimii. Mailan huitomisella ja nostolla myös sahataan vuodesta toiseen erilaisella balanssilla, ja ikinä se ei ole oikein täysin tasapainossa.

Olen itse kuitenkin nähnyt parannnusta vuodesta toiseen ja saanut jo pelkästä demosta sen tunteen (vaikka sliderit on mitä on, kuten toki nytkin) että ollaan menty selkeästi eteenpäin. Nyt sitä tunnetta ei ole vaan tuntuu todella köyhältä päivitykseltä. Toivottavasti tämä köykäinen vuosipäivitys johtuisi siitä, että nhl15:sta saisimme hieman enemmän päivityksiä.
Ja loppuun vielä, että tätä peliä ei pelasta mikään 94 moodi, joka ei kiinnosta pätkääkään, varsinkaan kun sitä ei voi verkossa pelata (offline ei kiinnosta koska tekoäly on edelleen sitä samaa mitä ennekkin tai lähes ainakin). Slidereilla varmaan nyt pelistä saa vähän paremman. No täytyy nyt vielä demoa pelata ja miettiä ettää jättääkö pelin väliin vai ostaako jossain vaiheessa.

edit. Unohtui vielä yksi hölmöimmistä asioista. Miksi 90% tappeluista on niin, että voittaja saa jonkun ruhjeen ja hävinnyt osapuoli taas ei. Joo se on tietty aitoa, että näinkin voi käydä välillä, mutta, että lähes joka kerta noin... Toki plussana tietty noi ruhjeet, että tulee fiilis, että tapeltu on.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Ihan naurettavia noi uudet taklaukset. Joka taklaus osuu ja ukko kerää luita jäästä. Laitojen lähelle ei kannata mennä ollenkaan. Tuntuu joltain arcadepelleilyltä.

Free skatingissä näytti toimivan kaikki vanhat kikat. Ehkä jonkunlaista oppimista mokke näytti, mut helppoa se silti oli.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Ihan naurettavia noi uudet taklaukset. Joka taklaus osuu ja ukko kerää luita jäästä. Laitojen lähelle ei kannata mennä ollenkaan.

Tätähän se nimenomaan on tuo NHL-kiekko,mutta sen verran tässä olen kyllä samaa mieltä että siellä ei joka taklauksesta äijä kaadu..nykyään osataan ottaa taklaus vastaan.
Sanoisin että anna se kiekko pois,älä yritä veivata laitojen vieressä,sieltä tulee ukkoa niskaan heti.Näin sen kuuluukin olla.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

-Ennen ekaa tappelua halusin tappelun ja tein tahallisen paitsion (yritin tehdä), jotta olisin voinut vetää vihellyksen jälkeen laukauksen, mutta mitä ihmettä peli jatkuu ja siniviivalta bugirannari yläkulmaan. Ei paitsio vihellystä vaikka oma oli semmosen 2 metriä paitsiossa...

- taklaukset on yliampuvia (esim. Chara kumoon melkein nolla vauhdeista pienellä pelaajalla, ja pakotettu tappelu perään...).

Ettet vain pelannut NHL 94 muotoa? Siinä on game style High Impactilla, eikä myöskään ole sääntöjä.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Odotukset nollassa, mutta kun ekan pelin laitoin tulille demoa, niin kyllä odotukset nousi taas kattoon. Loistavaa viihdettä kertakaikkiaan. Pelinopeutta tullut sopivasti lisää ja ukotkin tottelee ohjausta eikä ole niin kankeita, kuin NHL 13. Tämä saattaa säästää monta ohjainta. :D Itsellä ainakin ohjaimet aivan romuna NHL 13 jäljiltä.

Vielä kun nuo online-tasoitukset on jäänyt pois tästä versiosta, tämä saattaa olla aika lähellä jo parasta änäriä ikinä.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Sellanen tuntuma jäi että tilaukseen. Kokonaisuutena menny parempaa suuntaa. Hutti turnaus voitettu, hyvillä mielin odotetaa koko pelii.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kyllähän tuo ihan hyvältä maistui demo.

Ensivaikutelmat kuitenkin:
+ Luistelu maukasta, vaikka toki muutama vanha luistelukikka ei ollut enää niin tehokas pakkien väistelyssä
+ maalintekoon monta tapaa ja lähempänä tuon oikean maailman maalintekoa
+ vauhtia ja vaarallisia tilanteita
+ pelaaminen on hauskaa!

- luistelun rytmin- tai suunnanvaihdosta pienempi hyöty kuin aiemmin
- L2, mitä ihmettä spin-o-rama?!
- "one touch dekes" tuntui aika turhilta
- maalinteko ja vastustaja tuntui liian helpolta, toinen demopeli ja 5 börsää 1 erässä superstarilla eikä omaan päähän tullut kuin joku hassu kaukoveto.
- Tappelu kaikista uudistuksistaan huolimatta ihan yhtä turhaa kuin ennenkin.
- Kaikesta tulee tappelu (toivottavasti vaan demon ominaisuus, jossa esitellään tätä uutta ominaisuutta). Haluan pelata lätkää enkä tapella koko ajan.

Toki tää on demo ja nämä mainitut asiat varmaan muuttuu vielä parempaan suuntaan. Pelaamisen kuuluu olla hauskaa ja sen takia katson että tämän on selvästi askel parempaan suuntaan. :)
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Sanottakoon ensin etten ihan hetkeen ole pelannut kolmeatoista joten johtuneeko siitä mut tuo demo tuntuu ihan samalta peliltä mitä nhl 13 oli.

Toki pari silmiinpistävää uudistusta oli:

-tappelut (turha)
-one touch dekes (turha)

Maalit tehdään yhä samoilla konsteilla ja on turhaa edes yrittää pelata mitään hienoa hokia.

En ole tietoinen mikä tuossa olisi pitänyt muuttua joten ehkä en vaan huomaa niitä hienouksia kun niitä ei tiedosta etukäteen.

Peli tulee ehkä ostettua jos jostain löytää EASHL-kerhon.

HUTti tulee varmasti olemaan samaa kuraa jossa vastustaja toistaa vaan ripareita tai muuta kuraa koko pelin ajan.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Mitä huonoa tossa muka on? Kerta napsautus tekee just sen spin-ou-raman ja yhtä jaksoinen painamisen avulla luistelet taka perin.
Normaali takaperin luistelunappihan tuo on. Nothing new there

13:ssa pystyi tehä sellasen pienen kääntöliikkeen painamalla nopeasti L2:sta (mm. minä käytin todella usein koska pystyin näin suojaamaan kiekkoa hyvässä vauhdissa) ja nyt se sitten tekee pienestä näpäytyksestä täyden 360 pyörähdyksen :mad: todella hölmöä ja tulee vaan mieleen joku nhl 2004 jossa pyörähdettiin painamalla kolmiota.

E: ja lisätään nyt vielä, että tollanen nopea spin o rama ei ole mikään kovin käytetty liike jääkiekossa, ni ei sen tarvitse tapahtua painamalla yhtänappia ja on se nyt idioottimaista korvata pieni kääntöliike luistellessa kokonaisella ympäripyörähdyksellä. Ei mitään järkeä

Sama asia kun NHL 15 siirryttäisiin laukomaan taas neliöllä ja ympyrällä -.-
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Nopealla vilkaisulla huomasin, että Hutissa oli ainakin demossa päivitetyt rosterit eli esimerkiksi Iginla pelasi kortin mukaan Bostonissa ja Horton Columbuksessa. Olisikohan täten NHL 14 hutissa vihdoin päivitetyt rosterit korttien osalta, vaiko onko jälleen kuten edeltäjässä eli pelaajat ovat kauden 2012-2013 kokoonpanoissa korteissa?
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

13:ssa pystyi tehä sellasen pienen kääntöliikkeen painamalla nopeasti L2:sta (mm. minä käytin todella usein koska pystyin näin suojaamaan kiekkoa hyvässä vauhdissa) ja nyt se sitten tekee pienestä näpäytyksestä täyden 360 pyörähdyksen :mad: todella hölmöä ja tulee vaan mieleen joku nhl 2004 jossa pyörähdettiin painamalla kolmiota.

E: ja lisätään nyt vielä, että tollanen nopea spin o rama ei ole mikään kovin käytetty liike jääkiekossa, ni ei sen tarvitse tapahtua painamalla yhtänappia ja on se nyt idioottimaista korvata pieni kääntöliike luistellessa kokonaisella ympäripyörähdyksellä. Ei mitään järkeä

Sama asia kun NHL 15 siirryttäisiin laukomaan taas neliöllä ja ympyrällä -.-

Enpä ehtinyt itse vastailemaan, mutta juuri näin.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Testailin iltapäivällä demoa, ja vaikutelma oli ristiriitainen. Tässä pikkaisen mietteitäni:

Pelin käynnistäminen: huh, on sitä onneksi uusittu. Ei kriittisessä mielessä, mutta kuka tuon pilvi-taustan keksi? Kokoversiossa olisi demon tapaan jees, että ennen "press start"-ruutua oleva "EA Sports, it's in the game" ei pätkisi "E... EA Sports, it's in the game" kuten ainakin omassa NHL 13 PS3-versiossani kävi ainakin yhdeksän kertaa kymmenestä.

Pelaaminen: valikoista en osaa sanoa, mutta kaukaloon mentäessä fiilikset ovat erittäin kaksijakoiset. Pari hyvää uudistusta on, esimerkiksi tappelut, joiden "jälkiselvittely" on tehty valitettavan tökerösti. Kun unohdetaan tappelut, sama pätee jo NHL 13:ssa hyvillä ideoilla varustettuihin, mutta surkeasti toteutettuihin välianimaatioihin. Harmittavaa, ettei EA ole tehnyt niille yhtään mitään.

Tiivistettynä peli on hyvä, sitä ei käy kiistäminen. Siinä olisi kuitenkin potentiaalia paljon parempaan, mutta liian monessa asiassa näkyy tekijöiden puhdas laiskuus ja välinpitämättömyys. Tämän pelin pitäisi olla vielä reippaasti kehittelyasteella, ei kauppojen hyllyillä parin viikon kuluttua.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Ei ole EA tuhansista ja taas tuhansista pyynnöistä huolimatta poistanut tasoitusengineä.. ihan hirveätä paskaa. Tehtiin kaverin kanssa pikku tutkimus, ha jälleen 3-0 on huonoin johto missä voit pelata, homma muuttuu 9 kertaa kymmenestä aivan naurettavaksi paskaksi jos menet 3-0-johtoon. EA miettii vain bisnestä, kun kaikki voittaa, kaikki ostaa. Vitut.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom