Vastaus: NHL 15 - Hockey Ultimate Team [PS4, PS3]
Kirjoitellaanpa pitkästä aikaa tänne. Aloittelin HUT-uraani tuossa muutama kuukausi sitten ja täältä kyselinkin neuvoja alkutaipaleelleni.
Pelasin kymmenen ensimmäistä HUT- kautta hyvällä menestyksellä, 10-kauden päättyessä 1- divarin mestaruusjuhliin. 11- kausi jäi pisteen vajaaksi mestaruudesta. Noihin aikoihin nostin Washingtonin palkintopakasta Pavel Buren ja tottakai heitin innoissani Russian rocketin välittömästi ykkösen laituriksi. Samalla aloin keräämään Chicagon kokoelmaa, ja tämän myötä Buren lisäksi paikkansa pelaavasta kokoonpanosta ottivat Toews, Hossa, Keith ja Seabrook. Kuten arvata saattaa, tämän myötä pelaaminen muuttui aivan selkeästi tahmeammaksi. 12- kaudella ajauduinkin putoamistaisteluun kuuden pelin jälkeen saldon ollessa 2-4-0, ja säilytin paikkani ykkösessä heittämällä tässä vaiheessa Buren vilttiin ja nostamalla Sharpin muiden Chicago-miesten jatkoksi kokoonpanoon.
Aihe on varmasti kaikille tuttu, mutta tässä muutama ihmetyksen aihe:
1) Jos/kun tuo mainittu tahmeus on palkan nousuista johtuvaa, toisin sanoen pelimoottorin aiheuttamaa, niin mitä helvetin järkeä siinä on? Vastustajan maalivahdin huippupelit, ohilaukaukset ja ohitökkimiset voisin vielä pitkin hampain hyväksyä, mutta tuo luistelun tahmeus on niin raivostuttavaa kun tuntuu ettei ole mahdollisutta kontrolloida ohjaamaansa pelaajaa ja näin edes hyökkäysalueelle pääseminen on työn ja tuskan takana. Tahmeudella en tarkoita edes luistelunopeutta, vaan sitä miten pelaajaa on mahdollista hallita/kääntyä vauhdissa jne. Miksi EA?
2) Jos/kun edellämainittu kohta 1 on totta ja pitää paikkansa, miksi esim. 92-arvoisen Pavel Buren palkka (2550) on puolet (?!?) isompi kuin 91-arvoilla pelaavan Marian Hossan (1700). Tekee legendojen peluuttamisesta järjetöntä, vaikka ajatus Burella pelaamista olisikin kuinka hieno. Miksi EA?
3) Kakkosmaalivahti. Jos sitä v***n ykkösveskaa ei voi vaihtaa pois kesken pelin sen päästettyä ensimmäisestä kuudesta vedosta neljä maaliin, miksi jo edellä mainituista syistä johtuen siellä kakkosveskana kannattaisi pitää jotakin torjuntakykyistä maalivahtia? Miksi EA?
4) Pelaajien väsyminen. Peluuttamalla kentällisiä itse, pystyy käytännössä lähes koko pelin ajan operoimaan suht hyvillä jaloilla liikkuvia ykkös- ja kakkoskentällisillä. Kerran erässä kun käyttää nopeasti jäällä kolmoskentän, jaksaa ykkönen ja kakkonen painaa tuoreilla jaloilla koko erän. Kolmospakkiparia ei välttämättä tarvitse kentällä juuri käyttääkkään. Tämä taas kerran tekee palkoilla kikkailuista entistä helpompaa, kun riittää että panostaa 11 pelaajaan (10 kenttäpelaajaa + maalivahti). Väsyminen nopeammaksi ja palautuminen hitaammaksi, niin voisi pelissä kenties tulla tilanne kun tarvitsisi se nelonenkin sinne kentälle tuupata.
Tuossa joitakin ajatuksia. Kaikesta tästä ruikuttamisesta huolimatta HUTin pelaaminen on ollut aika kivaa ja koukuttavaa. Uskomattomia määriä tunteja on tullut tuon kimpussa vietettyä