Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 15 [Hype ja hankintaruplatus - pelikeskustelu omassa ketjussaan]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nurtsi1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Millä vaikeustasolla pelasit? Kovin helpolta ja vaivattomalta näyttäisi vaan edelleen tuo puolustajan ja laidan välistä hyökkäysalueelle luistelu, eikä tekoäly näyttänyt saavan edes laukauksia aikaan :( Kovin magneettiset lavat näyttäisi myös olevan pelaajilla, eikä kiekko elä yhtään sitä syötettäessä :(

Presentaatio ja grafiikat on kyllä nättejä, mutta on aika ikävää 5 minuutin katsomisen jälkeen jo huomata ne samat "viat" tai "ominaisuudet", jotka pelistä löytyivät jo vuosia sitten.

Oletusasetuksella pelasin eli Pro -vaikeustaso. Helponoloisesti menee sisälle tuolla tasolla hieman kun harjoitteli. All Starilla kun pelasi niin sai olla tarkkaavainen oman pään miespuolustuksessa ettei tullut ylivoimatilanteita omaan päähän. All Starilla moket olivat imo myös selkeästi parempia kuin Pro tasolla, ja niiden ohittamiseen piti ajoittain luoda kunnon maalipaikkoja eikä vain heitellä ripuliranteita ja bugailla B:n kaarelta.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Ei jatkoon.


Olihan tää pettymys kaikin puolin. Pelinä ehkä paras esimerkki edelleen, miksei viime sukupolven peliä voi noin vain kääntää uudelle. Peli ei ole ollenkaan edustavan näköinen, välianimaatiot glitchailee samalla tavalla kuin jo ps2:n aikoihin. Uusi paitojen fysiikkamallinnus on kuin 90-luvulta, eli paitojen fysiikka oli kuin hennoista hennoin tuulessa heiluva kangas. Paitojen alhainen polycountti sai liikkeen näyttämään myös todella typeriltä tietyissä asennoissa (maalivahti kumarassa), ja tuo muistuttikin juuri 90-luvun alkuajan bones-tekniikkaa, joka sai polygonit värähtelemään.

Samat massattomat kiekon haltuunotto-, ohjaus-, syöttö- ja lämärianimaatiot olivat edelleen mukana. Eli mailoihin haluisin saada massaa, oli ne kuinka ennalta animoituja tahansa.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

https://www.youtube.com/watch?v=ITk0yXh_ecE

Tuolla videolla ainakin pisti silmään 13.45 kohdalla.

Losin mies nousee kulmasta kohti maalia niin Rangersin hyökkääjä nro 36 ei estä tätä mitenkään vaan on jotenkin ohjelmoitu pelaamaan vaan viivapakkia pois.. Hidastuksesta näkyy hyvin kuinka tyhmältä näyttää.. "koutsi on sanonut että pelaa viivapakki pois, niin ei ole mun duuni estää nousua" :)

Siksi olisi mukava kuulla, että onko tekoäly parantunu vai ei.

Tuo on se paljon parjattu ice tilt tai handicap, millä sitä haluaa kutsuakaan. Pelaaja (LA) on rankasti tappiolla niin tekoäly alkaa löysäilemään eikä tee enää mitään yrittääkseen estää maalipaikkoja. Vastakkaisen efektin saa kun menee all star vaikeustasolla 3-0 johtoon, et meinaan pysty enää tekemään yhtään mitään... poket ei osu, omat ukot seisoo alueen rajoilla ja jättää keskustaan aina ukon vapaaksi.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Tekoäly on maailman paras jos vertaa aikaisempiin NHL:iin. Se on toteutettu paljon paremmin kuin ennen, olen varmaan 10ish matsia pelannut ja en voi valittaa lainkaan.

Vihdoinkin?!!

Itse kohta lataan demon ja kokeilen, mutta MIKSI TE KAIKKI OLETTE NOIN POSITIIVISIA? :D
Vähän ihmetyttää, kymmenkunta kaveria haukkuu pelin maan rakoon ja nyt te vain kehutte peliä, onkohan se sitten laatutavaraa EA:lta vihdoinkin? Taitaa enään EASHL:ää pelkästään pelaavilla olla mielestään pas*ka peli :rolleyes: Ja juurikin sen puuttumisen takia.

Oletusasetuksella pelasin eli Pro -vaikeustaso. Helponoloisesti menee sisälle tuolla tasolla hieman kun harjoitteli. All Starilla kun pelasi niin sai olla tarkkaavainen oman pään miespuolustuksessa ettei tullut ylivoimatilanteita omaan päähän. All Starilla moket olivat imo myös selkeästi parempia kuin Pro tasolla, ja niiden ohittamiseen piti ajoittain luoda kunnon maalipaikkoja eikä vain heitellä ripuliranteita ja bugailla B:n kaarelta.

Tämmöstä, musiikkia korville :D Ei perhana nyt on pakko kaivaa PS4...
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Kyllä nyt vaikuttaa siltä että tulee pelattua monta kautta Be a Prota (Szuper varmasti ylpeä).

Ainoa mikä haittaa on kuvakulmat, "Dynamic High" on loistava kun pelaa botteja vastaan, nettipelissä "Overhead" olisi parempi kun näkee enemmän, mutta näyttää oudolle. Pysyn varmaankin tuossa "Dynamic Highissä".
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Eis perkule. Yleensä vaa valitan peleistä mut täähä vaikuttaa erittäin hyvältä. Tuntuu ja näyttää hyvältä!
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Vihdoinkin?!!

Itse kohta lataan demon ja kokeilen, mutta MIKSI TE KAIKKI OLETTE NOIN POSITIIVISIA? :D
Vähän ihmetyttää, kymmenkunta kaveria haukkuu pelin maan rakoon ja nyt te vain kehutte peliä, onkohan se sitten laatutavaraa EA:lta vihdoinkin? Taitaa enään EASHL:ää pelkästään pelaavilla olla mielestään pas*ka peli :rolleyes: Ja juurikin sen puuttumisen takia.



Tämmöstä, musiikkia korville :D Ei perhana nyt on pakko kaivaa PS4...

No näinhän tämä nyt näyttäisi menevän. Itse olin kova EASHL fani NHL 12 jälkeen ja tietenkin kova pettymys kun ei tullut next gen konsoleille, mutta kun demo antaa jo todella ison edistysaskeleen old geneistä ei voi olla tilaamatta. :)
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Kyllä nyt vaikuttaa siltä että tulee pelattua monta kautta Be a Prota (Szuper varmasti ylpeä).

Ainoa mikä haittaa on kuvakulmat, "Dynamic High" on loistava kun pelaa botteja vastaan, nettipelissä "Overhead" olisi parempi kun näkee enemmän, mutta näyttää oudolle. Pysyn varmaankin tuossa "Dynamic Highissä".

Onhan tuo sentään maailman realistisin pelimuoto :)

Itse olen pelannut aina sillä mukattu kuvakulma 2:lla ja zoomaukset 40/40, eli kohtuu läheltä.
On vähän outoa jos koko kenttä näkyy yläpuolelta ja peli menee aivan liian helpoksi kun näkee kaikki syöttöväylät suoraan ylhäältä.
Sitäpaitsi tämä on se joka pilaa koko imagon pelistä, se on sama kuinka paljon paidat lepattaa jos sitä ei näe :D (vitsi vitsi)
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Mitkäs tässä nyt ovat onlinessa ne oletusasetukset? NHL 13 ärsytti, kun se oli se toiseksi vaikein taso, mikä oli tempoltaan jotenkin laiskahko, kun offin puolella tottui tähtipelaajaan. Kai ainakin hardcore, eikä se simulation, missä tuntuisi olevan automaattinen syötöntähtäys ja laukaus, tai ainakin avitettu.

Isoa peukkua täältäkin noin muuten. Tuntuu todella paljon aidommalta kuin aiemmat versiot. Kiekko elää todella aidosti ja törmäykset sekä taklaukset näyttävät ja tuntuvat todella hyviltä. Oletuskamera tosin on ihan hirveä. En jaksanut niitä vielä käydä kauheasti läpi, kun tuttu ja turvallinen klassinen löytyi vielä. :D

Täällä ainakin nousi kova änärikuume jo lyhyen demoilun perusteella.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Rammer twitterissä: Seeing some questions on the forums about the official online settings... They will be All-Star/Hardcore sim.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Ea on myös julkaissut uuden trailerin.

[video=youtube;FGGlG94U4A0]https://www.youtube.com/watch?v=FGGlG94U4A0[/video]
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Niinkö tuossa vepe-:n postaamasta videosta näkee, niin on se vaan visuaalisesti upeen näkönen. Itellä demossa juuri harjottelussa pisti silmään se jään kuluminen ja siihen tulleet luistimien jäljet. Toivottavasti ne parantaa noi paidat sitte NHL 16:een, koska tällä hetkellä ne on lähinnä naurettavia.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Miksen saa aloitusmuodostelmaa vaihdettua (aggressiivinen yms?)?

Muutama matsi tuli pelailtua lisää ja entistä paremmalta tuntui. Dynamic high kamera tuntuu hyvältä, vaikuttaa "tuoreelta" kun aina classicilla ennen pelannut. Lisäksi kiekon koon kun kasvatti largeksi, näkee paremmin sen fysiikkaa miten se pyörii ja rullailee yms. Hienoja tilanteits syntyi Allstar tasolla, välillä ei tuntunu että pelaa konetta vastaan. Ehdottomasti jatkoon, tätä on odotettu jo pitkään. Vaikka se sama änäri onkin niin miten voi tuntua noin freesiltä ja hyvältä, ihmettelen!

Valikot vähän tahmeat mutta toivon mukaan kokoversioon tulee parannusta siihen. Eipä silti ole PS3-aikoihin enää paluuta vaikka mitenpäin asiaa funtsii.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Ylivoima-pelaaminenkin tuntuu jotenkin paremmalta kuin edellisessä. Tuli tehtyä komia YV-kuvio, jonka päätteksi pistin oivan läpi syötön Doughtylla Stollille, jolla pistin nopean rannarin Lundqvistin längeistä.

Itse pelaan tuolla Dynamic Low:lla.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Ea hoitaa.

St. Louis Bluesin hyökkääjä Ryan Reaves koki hämmentävän yllätyksen tutustuessaan uuteen Ea Sportsin NHL-peliin. Hänen kuvansa oli pelissä huomattavasti tummaihoisempi kuin hän on oikeasti.

Bv6wDuvCQAEZz6U.jpg


Lähde: Ilta-sanomat
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Eikö tuo peli tuossa ole NHL 14?
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

En jaksanut nyt lukea kuin 3 viimeisintä sivua keskustelusta, mutta ihmetyttää, että kukaan ei ole maininnut kaukalon koosta yhtään mitään. Itse pelasin demoa muutamia pelejä ja mielestäni kaukalon kokoa on pienennetty sekä saatu siihen realistisempi tuntuma.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Kaukalon koko on mun mielestä taas entisellään, mutta kuvakulman ansiosta äijät näyttää paljon isommilta -> "kaukalo pienempi"
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Tuo uusittu kikkatikku näyttää hyvältä. Oli aikakin, että siitä epärealistisesta puolelta toiselle heiluttelusta päästiin eroon. Tuo uudistuksen nimi on muuten Superstar Skill Stick. Kaiketi silti Tanner Glass heittää samat liikkeet kuin Martin St. Louis? Vaikka nuo telaketjuosaston jannut osaavat oikeasti (Jay Rosehill kikkaa Tuukka Raskin) yllättäviäkin juttuja kiekon kanssa, pitäisi noihin joku ero saada.

Johnny Superbman veivaa Tubessa uusia kikkoja. Tuo yksi leikkaus rystyltä kämmenelle vaikuttaa aika ylitehokkaalta, sillä liikkeellä saa jopa lisää vauhtia pelaajalle. Linkki. Samoin Johnnylta hyvää pohdintaa siitä, että kun noita ylitehokkaita läpiajojuttuja löytyy nanosekunnissa, niin kukaan ei edes mieti mitään muuta tapaa tehdä maalia. Se on oikeastaan koko pelisarjan synti. Miksi tehdä joku realistisella tavalla, kun aina löytyy joku helpompi ja toimivampi keino?
 
Ylös Bottom