Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 15 [Hype ja hankintaruplatus - pelikeskustelu omassa ketjussaan]

Vastaus: NHL 15 [Hype]

Juuri näin. Moneen otteeseen pelientekijät on todennut, että jääkiekkopeli on hyvinkin haastava tehdä. Se on kumminkin maailman nopein pallopeli laji kaikki tapahtuu salamannopeasti sen takia ymmärrän ainakin itse pelintekijöiden haastavuuden nhl:n osalta.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Ja kiekko on täysin erilainen objekti mallintaa kuin koripallo tai jalkapallo.

On toki. Muuan 2k tosin mallinsi kiekon liikkeet, massan ja sattumanvaraiset pomput uskottavammin jo 7 vuotta sitten ja pari seuraavaa vuotta vieläkin paremmin. Asia takuulla EA:lla tiedostetaan, mutta fysiikka ei vissiin taivu heidän pelimoottorilleen, koska veskat pitäisi myös samalla tehdä kokonaan uusiksi, fysiikanalaisiksi ja aidoiksi objekteiksi, eikä todennäköisyyslaskennan varassa liikkuviksi, warppaileviksi räsynukeiksi. Asiaan ei toki tule muutosta niin kauan kuin pelaajat kitisee tärkeimpänä muutoksena jostain areenan portaiden värityksestä.

Katellaan sit jos vaikka ens vuonna natsais, jos uusien konsolien tehot puskis tekijöiden kunnianhimoa muuhunkin kuin presentaatioon parantamiseen.

Ehkä.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

On toki. Muuan 2k tosin mallinsi kiekon liikkeet, massan ja sattumanvaraiset pomput uskottavammin jo 7 vuotta sitten ja pari seuraavaa vuotta vieläkin paremmin. Asia takuulla EA:lla tiedostetaan, mutta fysiikka ei vissiin taivu heidän pelimoottorilleen, koska veskat pitäisi myös samalla tehdä kokonaan uusiksi, fysiikanalaisiksi ja aidoiksi objekteiksi, eikä todennäköisyyslaskennan varassa liikkuviksi, warppaileviksi räsynukeiksi. Asiaan ei toki tule muutosta niin kauan kuin pelaajat kitisee tärkeimpänä muutoksena jostain areenan portaiden värityksestä.

Katellaan sit jos vaikka ens vuonna natsais, jos uusien konsolien tehot puskis tekijöiden kunnianhimoa muuhunkin kuin presentaatioon parantamiseen.

Ehkä.

Tähän ainakin itse joudun nostamaan kädet ylös, koska en 2k:n lätkää ikinä pelannut. Vaikea ottaa sen takia kantaa sen toimivuudesta. Mitä 2k futista pelannut se ei ainakaan itseäni vakuuttanut versus fifa.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Tänään olisi änäri testattavissa tubeconissa. Oon itse sen verran hullu, että meinaan mennä testaamaan, vaikka sisään maksaa melkein 20 euroa.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Visuaalisesti sen toteuttaminen "järkevästi" voikin olla hieman ongelmallista, mutta ei pitäisi olla kovin vaikeaa koodata niin, että kun maila osuu vastustajaan, niin kiekko karkaisi lavasta. Toisaalta tuo saattaisi sitten vaatia kiekon fysiikan muuttamista ja mahdollisesti laskentaa, alkaako kiekko pyöriä/pomppia vai liukuuko se vain pitkin jäätä. No oli niin tai näin, niin peli tulee olemaan "magneettilapa-arcadea" niin kauan, kun kiekkoa ei pystytä koodaamaan täysin itsenäiseksi objektiksi. Kiekon pitäisi pystyä potentiaalisesti pyörimään ja pomppimaan silloinkin, kun se on lavassa ja ottamaan pomppuja myös jäästä silloin, kun se on matkalla syötön muodossa lavasta toiseen, eikä käyttäytyä kuin nykyään, jolloin se vaan menee lavasta lapaan kuin magneetista toiseen magneettiin.

Jos kiekosta tulisi täysin irrallinen ja oman fysiikan omaava objekti 12 kentällä olevan pelaajan lisäksi, silloin peli alkaisi muistuttaa enemmän ihan oikeaa jääkiekkoa. Silloin peliä täytyisi rakentaa syöttelemällä sen sijaan, että veivataan vain tattia. Tällöin onnistumisen iloa tulisi jo hienosta syöttökuviosta, joka päättyy hyvään laukaukseen. Nykyisellään pelaajat veivaavat liki epärealistisia kyniä, kunhan vaan tattia liikuttaa ja laukaisupaikoille pääsee sillä, että luistelee vaan alueelle ja vetää. Se on sitten ihan eri asia, kuinka moni NHL:n vuosittain ostava tykkäisi siitä, että pelissä pärjätäkseen pitäisi ymmärtää edes vähän lajin perus lainalaisuuksiakin. Laskisiko pelin myynti ja siitä saatavat tuotot, jos se olisi realistisempi ja vaikeampi? Vai onko tuolle arcade-lätkälle syynä vain se, ettei EA osaa/viitsi/halua kehittää peliä mainitsemaani suuntaan, koska se vaatisi resursseja ja nykyinenkin magneettilapailu tuottaa vuosittain rahaa?
Tällästähän tää yleensä on et pelaajat etsii pelistä tehokkaimmat ja vaikeimmin puollustettavat keinot hyökkäys peliin, tämä tatin veivailu on vain vaikeammin puollustettavissa kuin normaali syöttely peli. Fifaa pelanneena varmaan tiedät vastaavan asian fifan puolelta, eli pelaajat käyttävät pääsääntöisesti helpoimpia tapoja tehdä maali. Fifassa kun riittää että syötät aloitus ympyrästä isolla kärjellä keskikenttä pelaajalle, joka heittää LB+Y kukkupallon boksiin, jonne kärkipelaaja on jo juossut ottamaan pallon vastaan ja heti pelin alkuun kärkipelaaja on maalinteko paikassa. Toinen vastaava tapa on tietenkin juosta jollain Walcottilla laidasta läpi ja keskittää Bentekelle, joka laittaa pallon lähes joka kerta pussiin. Vastaavaa taitaa tosin joka urheilupelistä löytyä, että pelaajat hyödyntävät pelin heikkouksia, joka tietenkin on harmillista. :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Tästä EASHL:n mahdollisesta puuttumisesta: miksi EA tekisi/tekee näin?

Hankala sanoa. Kai niillä on yksinkertaisesti monopoliasemansa ansiosta varaa vittuilla kuluttajille. Ehkä siellä on laskettu, että moni ostaa NHL15:n uusille konsoleille anyway, kun kyseessä on NG-peli. Sit kun osa näistä ostaa vielä pelin sen lisäksi vanhoille konsoleille EASHL:n takia, niin tulee tuplavoitot.

Toivottavasti mahdollisimman moni protestoisi EA:n spedeilyä ja jättää pelin kokonaan väliin, jos EA tarjoaa ihan haistavittu-pelimuotoja uusille konsoleille. Mä en ainakaan aio kiittää siitä ostamalla peliä vanhalle konsolille.

Tulisipa 2K-sarja tai joku pelastamaan lätkäpelit...
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Hankala sanoa. Kai niillä on yksinkertaisesti monopoliasemansa ansiosta varaa vittuilla kuluttajille. Ehkä siellä on laskettu, että moni ostaa NHL15:n uusille konsoleille anyway, kun kyseessä on NG-peli. Sit kun osa näistä ostaa vielä pelin sen lisäksi vanhoille konsoleille EASHL:n takia, niin tulee tuplavoitot.

Toivottavasti mahdollisimman moni protestoisi EA:n spedeilyä ja jättää pelin kokonaan väliin, jos EA tarjoaa ihan haistavittu-pelimuotoja uusille konsoleille. Mä en ainakaan aio kiittää siitä ostamalla peliä vanhalle konsolille.

Tulisipa 2K-sarja tai joku pelastamaan lätkäpelit...

Vuodesta toiseen panostettu moninpeliin ja yksinpeli jäänyt junnaamaan paikoilleen. Kyllä itselle ainakin kelpaa jos niihin on tullut edes jotain lisää, vaikka sen kustannuksella ois koko moninpeli heitetty roskikseen.

Asioilla on monta puolta.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Näyttääkö esim. tekoäly parantuneen noiden gameplay-videoiden perusteella? Yhtä pelikelvotonta kuraa kuin aiemminkin.

EA Sports - it isn't in the game.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Hankala sanoa. Kai niillä on yksinkertaisesti monopoliasemansa ansiosta varaa vittuilla kuluttajille. Ehkä siellä on laskettu, että moni ostaa NHL15:n uusille konsoleille anyway, kun kyseessä on NG-peli. Sit kun osa näistä ostaa vielä pelin sen lisäksi vanhoille konsoleille EASHL:n takia, niin tulee tuplavoitot.
Niin ja sitten tässä on se että, kun porukka silti ostaa tämän vuoden version, niin ens vuonna voidaan taas jättää oikeat uudistukset vähemmälle kun pelkästään "uuden online pelimuodon"(aka EASHL uudella nimellä) lisääminen riittää myymään peliä kuin kultaa. Itse luulen että tämä on ollut se pää ajatus EA:lla

Toivottavasti mahdollisimman moni protestoisi EA:n spedeilyä ja jättää pelin kokonaan väliin, jos EA tarjoaa ihan haistavittu-pelimuotoja uusille konsoleille. Mä en ainakaan aio kiittää siitä ostamalla peliä vanhalle konsolille
Ite ostanut joka ikisen nhl pelin NHL2004:stä saakka, pari versiota on tullut ostettua kaksikin kertaa (07: psp ja ps2, 08: ps2 ja ps3), mutta nyt oon kyllä lähellä jättää ekan kerran pelin ostamatta, varsinkin jos vielä GMC ei olisi pelissä mukana jostain syystä
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Itseäni kiinnostaisi nähdä botti gameplayssa kun sitä vastaan tulee pelattua 100 % pelissä. Kovasti haluttiin tuoda esille skillstick-mahdollisuuksia, joka hieman latisti videoiden tunnelmaa. Esimerkiksi toinen noista pelaajista vetää koko ajan kärkimoukkuja.

Ulkoasu on kyllä hieno ja eritoten nuo uusinnat on jäätävän hyvännäköisiä. Selostus.. noh, laimea odotuksiin nähden.

Samaa mieltä kyllä, offline-pelaajan näkökulmasta.


Alku on helvetin hieno! Grafiikka on hieno!
Nuo videot on kyllä tehty jollain pro-tasolla, ei tämä voi mitenkään olla vaikeimmalla vaikeustasolla, tästä syystä mailat menee läpi ja kiekot uppoaa helpostikin! PS4 on jo niin hyvää rautaa ettei tätä voida vain sivuuttaa tai laittaa minkään muunkaan syyn piikkiin että on pakko päästää mailat läpi. Lisäksi noissa videoissa kiekon hallinta ja syötöt on ihan kyborgimaisia :D Ei tämä kyllä ole sitä mitä tuleman pitää, ei lähellekään!

Sama juttu oli NHL14:ssa, mailat meni läpi kaikella muulla tasolla paitsi hardcore-simulation, lisäksi mailat meni läpi jos muutit slidereitä, eli pitää pelata niillä pelin omilla slidereillä, koska jos muutat niitä, niin se muuttaa asetukset "omat" muotoon. (kokeilkaa, mulla ainakin maila jäi kiinni joka kerta toiseen mailaan).
Lisäksi noissa videoissa ei ollut vielä mitään siitä, päästääkö bottipakit pelaajat alueelle yhtä helposti kuin ennen. Puolustaminen on parantunut!, oikeasti sieltä ei tulla enään noin vain läpi, vaan jos heität jotain typerää kikkaa, olet kumossa alta aikayksikön, joten järki käteen pelatessa.

Mitä tulee bugiranteisiin, ideahan on olla päästämättä pelaajaa siihen keskelle laukomaan. Totta hitossa se tarkka pelaaja sen ampuu sinne yläkulmaan, mutta aivan liian helposti, lisäksi se laukaus onnistuu aika helvetin isolla prosentilla, mikä on minusta väärin.
Aiemmissa änäreissä vain se botti joka keskeltä laukoo, omistaa semmosen "koskemattomuuden" "odotat sen aikaa että pelaaja laukoo ja vasta sitten voit sen taklata"-tyylin. Tämmönen on ihan kuraa touhua! Itse taas en kerkeä monestikaan laukoa kun olen jo kumossa. Lisäksi mailaa ei voi sitoa pois tuossa tilanteessa, se laukaus lähtee ja sillä selvä, vaikka mitä tapahtuisi :D
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Kuten todettu, niin EA on monestikin ottanut kantaa mailojen läpi menemiseen ja ovat sanoneet monestikin sitä yrittäneensä. Ei vain toimi. Pelistä katoaa hauskuus ja sitä ei saada toimimaan järkevästi.

Aika tasapainoillaan pelattavuuden ja realismin kanssa.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Ihme salaliittoteorioita tuosta EASHL:n poisjäämisestä. Eiköhän se niin ole, että jos sitä ei ole pelissä, niin se johtuu ainoastaan siitä että EA ei ole sitä uuteen peliin ja koodiin saanut ympättyä (vielä). Toki voidaan miettiä, missä tärkeysjärjestyksessä kyseinen pelimuoto kehittäjien listalla on ollut.

Vaikea uskoa, että EA vain poistaisi noin vain yhden pelatuimmista pelimuodoista ja myöhemmin mainostaisi sitä uutena, vaikka sillä onkin kiekkopeleissä monopoliasema, joka tällaisen kikkailun periaattessa mahdollistaisi.

Katsotaan nyt vielä, voihan se EASHL pelissä ollakin. Ensi viikollahan se nähdään.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Osoitan myötätuntoa niille, joita ketutttaa EASHL:n pois jääminen ng-versiosta. Oma teoriani mahdolliseen poisjääntiin on hyvin tuttu juttu: Otetaan pois, tuodaan se takaisin mainostamalla sitä uutena, jotta saadaan enemmän fyrkkaa:confused:. Toisaalta EA ei halua vielä pelaajien vaihtavan heti uuteen konsolisukupolveen vaan jatkaa massojen tukemista siirtymävaiheessa.
 
Ylös Bottom