Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä
Itseäni häiritsee paljon se että jotkut sliderit ei pysy paikallaan tai muuttuvat itsestään.
Toinen vielä suurempi homma on se että jotkut sliderit vaikuttaa vain vähän ja toiset muuttaa taas sitä osa-aluetta liikaa yhdellä nykäisyllä.
Be A Pro:ssa tuomaritoiminta katkoilla on aina oletuksena Rento, kun haluaisin autenttisen, pitää joka peliä ennen säätää se.
BAP:n alussahan tuota myös kysytään mutta se muuttuu Rento asentoon itsestään. Kuten myös pelin kesto, toisinaan 20min. ja sen saa sitten itse muuttaa takaisin mieleisekseen...
Ei tämä mikään paras tekoälynkään kannalta ole, BAP on kuin suoraan NHL 10 tai mikä se versio oli, jossa tekoäly hyökkää, tekee harhautuksen siniviivan jälkeen ja menettää kiekon.
Tätä tekee Pacioretty aina, se syöttää hyvin harvoin toiselle tekoälyn pelaajalle, käytännössä menee hyökkäysalueelle menettämään kiekon. 13 maalia 44 peliin... No on se enemmän kuin Subbanin 1 tuurimaali.
Tätä taas kompensoi se hassu juttu että esim. Weise, Moen ja Prust tekee pisteitä, koska pelaavat suoraviivaisesti eivätkä menetä kiekkoja. Tekevät välillä niin upeita maaleja että oksat pois. Vähän typerä juttu minusta...
YV:lla omat pakit vie kiekkoa omaan maaliin tai sen taakse eivätkä hyökkää. Säätävät siellä kunnes syöttävät jonnekin.
YV:lla kun olen laidassa ja syötän viiivalle vapaaseen vetopaikkaan, pakit eivät lauo vaan syöttävät edelleen ja usein kiekko löytää tiensä mulle kun olen jo taklattuna
Taidetaan tarvita siis se taktiikan ruutu myös Be A Pro:hon. Sitähän ei voi käyttää tässä, mikä on harmi. Tekoäly on siis täysin itsenäinen.
Myös samaisesta aiemman änärin versiosta tuttu pakkien tehottomuus näkyy. 44 peliä: Markov 2+8, Subban 1+7 (tyhjiin tuurilla) Gilbert 0+4, Tinordi 1+4, Weaver 0+3... Ei näin. Olen koittanut kaikkea mahdollista jotta vedot viivalta uppoisi, mutta kun eivät uppoa millään tai sitten tekoäly ohjaa ne maaliin. Tekoälyvastustaja taas tekee lämärillä liian usein maaleja ilman ohjauksia.
On myös havaittavissa pientä kuminauhaa sen suhteen että lopussa tekoäly tulee tasoihin ja menee ohi. Ei tosin aina. 1.01 sliderillä ne tekee sen aina (pelaan perus 1.00), johdit kuinka paljon tahansa, eli momentum-slideriä kaivattaisi peliin.
Tämä useimmiten 3. ketjun tekemänä ja seinäsyötöllä maalin kulmalta maali. Omat pakit eivät siis lopussa enään puolusta tai katko syöttöä/poista pelaajia maalin kulmilta, siellä saa olla ihan vapaasti...
Lopussa tuntuu olevan niin että viimiset 2 min. eristä kentällä on vain 3- ja 4. ketjut. Lisäksi aina itse ollessa kentällä omissa soi vikan erän lopulla jos johdat peliä, mun pitää siis itse pelata molempien pakkien tonttiakin, mikä on typerää. Sitten myös se että jos omissa soi, niin bap-pelaaja saa siitä syyt niskoille, vaikka kiekko menisi omiin juuri kun pääset kentälle. Tuntuu semmoselta pakonomaiselta tasoihin ja ohi meiningiltä. Hyväähän tuossa on se että et vain voi itse päättää pelin kulusta, tarvit niitä oman joukkueen muitakin pelaajia, niiden tekemistä tosiaan tarvitaan kentällä, et ole mikään jumala siellä ja päätä asioista - oikeilla slidereillä siis.
Jäähyjä tulee aivan liian harvoin vaikka mulla on sliderit ihan tapissa. Kokonaisuutena en kyllä pidä tätä kovin hyvänä pelinä, mutta kyllähän tätäkin pelaa. Isommat toiveet pelistä on kyllä NHL16 jo...
Pelaan nyt ihan perus hardcore-asetuksella mutta jäähyt täysillä ja 7 minuutin erillä. Menetteleehän tämä...