Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 15 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Gameplay on astunut pitkän askeleen arcade-lätkää kohti, ei vakuuta meikää sekään puoli. Jäähyjä ei vihelletä, joka puolella on EA auttamassa assistien muodossa, ja AI on askel huonompaan 14:n keskinkertaisuudesta. Luistelu on irtonaisempaa, boardplay ei toimi johdonmukaisesti ja AI on surkea.
Kyllä, mainitsin AI:n kahdesti.
Maalien erilaisuus on positiivista, ja se, että AI ei enää voita kaikkia luistelukilpailuja automaattisesti.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tähän änäriin. Tietty muutaman pelimuodon olisin halunnut mukaan saada. Mutta jos itse pelaamista katsotaan (ps4) niin ehdottomasti parasta lätkää ikinä. Gm modea tulee eniten pelattua ja homma toimii loistavasti. Pleikkarilla kuitenkin jo vuodesta 98 asti pelattu joka vuosi kyseistä sarjaa.
Slidereitähän voi lisäksi säätää haluamakseen jos joku juttu ei miellytä.
Turhaa kitinää kuitenkin hyvästä ja pelillisesti toimivasta pelistä. AI kuitenkin parasta mitä sarja pystynyt tuottamaan [emoji6]
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Moni ei tätä peliä pelaa muuta kuin online puolella niin siellä ei paljon sliderit auta jos AI pööpöilee. Ite oon vaan muutaman pelin pelannu tämän vuoden änäriä ja ei tuo nyt hirveän huikealle pelille oo tuntunu. Sitten vois uuden änärin ostaa kun heti ensivilkaisulta näkee että on peli muuttunut selvästi, siihen varmaan vaaditaan toinen firma tekemään koko peli.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Itsekin pelaan vain GM:ää ja turnaus muotoa ja kyllä tämä minunkin mielestä on AI:n osalta ja pelillisesti paras nhl. Ottaa vaan moni muu asia niin paljon päähän, että kokonaisarvosanassa on siinä ja siinä et ansaitseeko siltin edes seiskaa.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Samaa mieltä GM mode kunnon slidereilla niin AI on parasta mitä on nähty NHL peleissä. Toki se on silti keskinkertainen ja paljon on paranettavaa. Vaikeimalla tasolla pelaan, AI learning täysillä ja CPU difficultya tällä hetkellä on kaksi pykälää.

Paras uudistus on siinä nyt ekaa kertaa EA:n urheilupelissä tekoäly tekee ratkaisuja, eikä vain reagoi vastakkaisesti pelaajan komentoihin. Toki aina se ei osaa tehdä aloitetta ja sitä vanhaa huonoa reagointiin perustuvaa koodiakin on mukana.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Itseäni häiritsee paljon se että jotkut sliderit ei pysy paikallaan tai muuttuvat itsestään.
Toinen vielä suurempi homma on se että jotkut sliderit vaikuttaa vain vähän ja toiset muuttaa taas sitä osa-aluetta liikaa yhdellä nykäisyllä.

Be A Pro:ssa tuomaritoiminta katkoilla on aina oletuksena Rento, kun haluaisin autenttisen, pitää joka peliä ennen säätää se.
BAP:n alussahan tuota myös kysytään mutta se muuttuu Rento asentoon itsestään. Kuten myös pelin kesto, toisinaan 20min. ja sen saa sitten itse muuttaa takaisin mieleisekseen...

Ei tämä mikään paras tekoälynkään kannalta ole, BAP on kuin suoraan NHL 10 tai mikä se versio oli, jossa tekoäly hyökkää, tekee harhautuksen siniviivan jälkeen ja menettää kiekon.
Tätä tekee Pacioretty aina, se syöttää hyvin harvoin toiselle tekoälyn pelaajalle, käytännössä menee hyökkäysalueelle menettämään kiekon. 13 maalia 44 peliin... No on se enemmän kuin Subbanin 1 tuurimaali.
Tätä taas kompensoi se hassu juttu että esim. Weise, Moen ja Prust tekee pisteitä, koska pelaavat suoraviivaisesti eivätkä menetä kiekkoja. Tekevät välillä niin upeita maaleja että oksat pois. Vähän typerä juttu minusta...

YV:lla omat pakit vie kiekkoa omaan maaliin tai sen taakse eivätkä hyökkää. Säätävät siellä kunnes syöttävät jonnekin.
YV:lla kun olen laidassa ja syötän viiivalle vapaaseen vetopaikkaan, pakit eivät lauo vaan syöttävät edelleen ja usein kiekko löytää tiensä mulle kun olen jo taklattuna :D
Taidetaan tarvita siis se taktiikan ruutu myös Be A Pro:hon. Sitähän ei voi käyttää tässä, mikä on harmi. Tekoäly on siis täysin itsenäinen.

Myös samaisesta aiemman änärin versiosta tuttu pakkien tehottomuus näkyy. 44 peliä: Markov 2+8, Subban 1+7 (tyhjiin tuurilla) Gilbert 0+4, Tinordi 1+4, Weaver 0+3... Ei näin. Olen koittanut kaikkea mahdollista jotta vedot viivalta uppoisi, mutta kun eivät uppoa millään tai sitten tekoäly ohjaa ne maaliin. Tekoälyvastustaja taas tekee lämärillä liian usein maaleja ilman ohjauksia.

On myös havaittavissa pientä kuminauhaa sen suhteen että lopussa tekoäly tulee tasoihin ja menee ohi. Ei tosin aina. 1.01 sliderillä ne tekee sen aina (pelaan perus 1.00), johdit kuinka paljon tahansa, eli momentum-slideriä kaivattaisi peliin.
Tämä useimmiten 3. ketjun tekemänä ja seinäsyötöllä maalin kulmalta maali. Omat pakit eivät siis lopussa enään puolusta tai katko syöttöä/poista pelaajia maalin kulmilta, siellä saa olla ihan vapaasti... :mad:

Lopussa tuntuu olevan niin että viimiset 2 min. eristä kentällä on vain 3- ja 4. ketjut. Lisäksi aina itse ollessa kentällä omissa soi vikan erän lopulla jos johdat peliä, mun pitää siis itse pelata molempien pakkien tonttiakin, mikä on typerää. Sitten myös se että jos omissa soi, niin bap-pelaaja saa siitä syyt niskoille, vaikka kiekko menisi omiin juuri kun pääset kentälle. Tuntuu semmoselta pakonomaiselta tasoihin ja ohi meiningiltä. Hyväähän tuossa on se että et vain voi itse päättää pelin kulusta, tarvit niitä oman joukkueen muitakin pelaajia, niiden tekemistä tosiaan tarvitaan kentällä, et ole mikään jumala siellä ja päätä asioista - oikeilla slidereillä siis.

Jäähyjä tulee aivan liian harvoin vaikka mulla on sliderit ihan tapissa. Kokonaisuutena en kyllä pidä tätä kovin hyvänä pelinä, mutta kyllähän tätäkin pelaa. Isommat toiveet pelistä on kyllä NHL16 jo...

Pelaan nyt ihan perus hardcore-asetuksella mutta jäähyt täysillä ja 7 minuutin erillä. Menetteleehän tämä...
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Be a Pro:ssa on muuten tekoäly toimii eri tavalla kuin yksittäisissä otteluissa tai GM-modessa ja näin on ollut siitä asti, kun Be a Pro tuotiin NHL pelisarjaan. Itse pelaan paljon lukittuna ja paljon mielummin sitä pelaa GM-modea lukittuna, kun Be a Pro:ta juurikin tekoälyn takia. Tekoäly on omasta mielestänikin juuri käyttökelvoton siinä pelimuodossa ja todella paljon yksinkertaisempi.

Itsekin olen huomannut, että jos muutat jotain slideria vaikkapa puoleen väliin ja menet samantien uudestaan katsomaan valikoista niin se saattaa olla eri asennossa mihin sen laitoit. Nykyään käyn aina uudelleen tarkistamassa muutokset, jotta ne olisivat varmasti oikeat.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Kuinkas muuten BAP:ssa vaihdetaan veskaria tolppien väliin?
Jostain syystä tolppien väliin luistelee aina Talbot (80 jotain) ku olis parempaakin tarjolla, Lundqvist (90 jotain).
On kyl jännä, et noin parinkymmenen pelin jälkeen vastustaja ei ole ottanu vieläkään jäähyn jäähyä :D

Ehkä taisin vaan ostaa välimallin änäripelin, ja se kunnollinen totteleekin sit numeroa 16.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Kyllästyin ps3 änäriin ja Forumin Gigantin avajaisista lähti PS4 änäri 20€ hintaan mukaan. Oliko jollakin slidereitä tähän peliin jolla saa pelin muistuttamaan suht aidolta?
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

^ Tässä ketjussa on useampia slideri-asetuksia postattu kuin myös keskusteltu.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Oho ea saanu laitettua vihdoinki armian peliin. Muutenki tullu hyvin noita kokoonpano päivityksiä.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Sori jätkät, mutta ei jaksa kahlaa viestejä. Onko siis totta ettei samalla PS4:lla voi esim. neljä kaveria pelaa netissä samassa joukkueessa muita vastaan?
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Sori jätkät, mutta ei jaksa kahlaa viestejä. Onko siis totta ettei samalla PS4:lla voi esim. neljä kaveria pelaa netissä samassa joukkueessa muita vastaan?
On totta, samalla konsolilla voi pelata netissä vain yksi henkilö kerrallaan.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Mitä v*****! PS3:lla toimii, mut nelosella ei...

PS3:lla peli on kuorrutettu NHL14 ja PS4:lla kokonaan uusi (erittäin karsittu) peli. Eli käytännössä puhutaan kahdesta eri pelistä, jotka kulkee samalla nimellä.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Mitä v*****! PS3:lla toimii, mut nelosella ei...

PS4 versio on vain ehkä 20% siitä mitä se sama peli on PS3 versiosta. Eli todellakin täynnä putteita. Onlinen takia sitä EI kannata hankkia.


Naureskelen tässä itekseni, kokeilin piruutani nyt normi hardcorella ja 1.01 sliderillä tuota be a pro:ta. Siis tekoäly on aivan ihmeellinen, omat tekee pisteitä joo, mutta vastustajan 3. ketju on kuin jumalan jyrä.
Ja ihan järkyttävä momentumin vaihto kolmannessa erässä jokasessa pelissä. Hyvää tuossa on vain se etten itse pääse alueelle edes kauhean helposti.
Mutta siis 10 peliä, 9 tappiota varsinaisella peliajalla ja tämä - voittomali on tehty aina vikalla 10 minuutilla ja sen on tehnyt vastustajan 3. ketju.
7 pelissä olen johtanut tokan erän loputtua 5 maalilla, mutta sekään ei riitä. Välillä tuntuu että kun pääsen kentälle, koko ketju pysähty ja odottaa että taion kiekon pois vastustajalta. Ei sitten minkäänlaista joukkuepeliä.
Yhden onnistuin viemään jatkoajalle, koska vastustaja tasoitti pelin omiin. Ei hyvää päivää :D

Tämä 1.01 olisi just hyvä ilman tuota sairasta momentumia ja "kolmosketjubugia", millainen joukkue edes peluuttaa 3. ketjua silloin kun kiritään takaa-ajossa vikan erän lopussa?
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Ohoh, olipas eka kausi Be A Pro:ta. Sain kasaan 103 pistettä (28+75) En silti voittanut pistepörssiä, sen vei Kessel järkyttävillä 113 pisteillä, joista 50 maalia.
Jeff Carter ja Malkin teki myös tasan 100 pistettä, Crosby 94 ja Ovechkin tuttuun tapaan voitti maalipörssin 56 maalilla. 3 pelaajaa ylitti 50 maalia.
E.Karlsson ihan perus 26+53=79, 80 peliin :D McQuaid otti jo 25 pelissä yli 200 minuuttia jäähyjä, mutta päätyi lopulta 296 minuuttiin :D Teki hyvät tehotkin 7+10.

Hyvin kone tekee pisteitä, melkein realistisesti. Pakko sanoa siitä vain hyvää pelissä. Toki omassa joukkueessa paras pakki oli Subban lopulta 3+23, Markov teki 4+21, eli ei häävisti. Emelin teki 3+22, pienoinen ylläri.
Ihmeellistä on sekin että omalla joukkueeella oli ligassa vähiten yv ja av aikaa, yli puolet vähemmän kuin muilla, vaikka pelaan 8 minuutin erillä. Sliderit ei tätä ainakaan korjaa ja pidemmillä erillä tuo olisi liian puuduttavaa, on kyllä hiukan ikävä sitä simulointia, sillä saa kaikki nuo puutteet korjattua, jopa sen että omat pakit tekee maaleja.
No, tää on muutenkin EA:lta semmonen pohjanoteeraus että ei sen väliä. Vuosi menee ennen kun tätä viitsii pelata kunnolla.

E: Niin ja hölmö juttu tuokin että tulokassopimus omalla ukolla on vain ekan kauden vaikka sen pitäs olla 3...
 
Ylös Bottom