Muutamat matsit EA Accessin kanssa XOnella EASHL:ää pelanneenna on kyllä pettymyksen maku suussa.
Viive on useimmiten valtava ja kaikki välianimaatiot menee diashowna, kun serveri koittaa syncata pelaajien kanssa. Noin 4 pelitunnin aikana vain 3 matsia sai ylipäätään pelattua loppuun ilman, etteivät pelaajat tippuneet tai hypänneet kesken pelin pois. Jokaisessa näissä kolmessa pelissä tuli myös vähintään yksi oma maali tavalla tai toisella, yhdessä pelissä yhteensä jopa kolme omaa maalia. Istuva härkä -tyyliset veskat ottavat polvet jäässä lämärit kiinni yläkulmista, mutta pienet lirut -- jopa syötöt olivatpa ne omien tai vastustajan -- voivat aivan kummallisesti vain valua patjoista läpi. 6v6-pelejä ei ymmärrettävästi saanut vielä ainuttakaan, kun suurimmassa Euroopan joukkueessakin oli vain 7 pelaajaa, mutta nyt järjestään joukkueet eivät käyttäneet ihmissentteriä lainkaan, koska viiveessä oli mahdotonta voittaa botilta aloituksia. Bottideet puolestaan avaavat peliä jatkuvilla syötöillä oman maalin taka- ja sivurautoihin tai veskaa perseeseen (ja siitä välillä omaan maaliin), vaikka väylää olisi ihan kunnon syöttöönkin. Omien pelaajien antamia syöttöjä on myös ihmeellisen vaikea saada haltuun ottaen huomioon, että puolustava pelaaja kyllä katkoo läheltä menevät kovat lätytkin saaden limpun luistelusta suoraan kontrolliin. Pahin ongelma kaikista on kuitenkin jo mainitsemani lagi ja ei voi kuin toivoa, että julkaisupäivänä avataan rutkasti lisäservereitä datakuormaa jakamaan tai että PS4:n puolella niitä on jo valmiiksi enemmän, sillä muuten EASHL tulee olemaan vähintään puolen sekunnin epätasaisessa viiveessä täysi pannukakku.