Vastaus: NHL 16 [Hype]
Superstar hardcorella tuli muutama matsi veivailtua. Ensimmäisen kolme vaniljana, pari sen jälkeen omilla muutoksilla.
+++ Hyökkäysalueella pelaaminen: Aivan huikean hienoa pyörittää peliä laidoilla ja kulmassa, kierrättää viivaan ja hakea niitä tiukkoja syöttöpaikkoja sekä ampua hockey-maaleja. Kiekko karkaa lavasta jo ajatuksen voimasta ja syötöt katkeavat poikkeuksetta jos yrittää pakottaa ratkaisuja. Mahtavan haastavaa. Jokaisesta hyvästä paikasta tuntee tehneensä jotain oikein.
++ Maila- ja kiekkofysiikka: Puolustajalta voi karvata nyt kiekkoa monella tapaa, kun mailan osuminen vartaloon vaikuttaa paljon. Kiekko elää mukavasti ja välillä kulmassa tulee nopeita rykelmiä kun kiekko kaivetaan.
+ Ylivoiman pyörittäminen: Todella hieno fiilis tulee kun pistää ylivoimassa kiekkoa liikkeelle. Pelaajat pysyvät mukavasti tonteillaan, neliötä saa nopeilla syötöillä hyvin repeämään ja tekopaikkoja aukeaa.
+/- Tekoälyn hyökkäysrutiini: AI luo paikkoja varsin monipuolisesti ja osaa hakea hyvin b-pisteiden kaarelle vetopaikkoja. Miinuksena edelleen tulee tilanteita, kun kiekko liikkuu mieheltä toiselle kuin noiduttuna ja oma tekoälyn puolustaja karkaa oman miehensä luota ilman mitään syytä.
- Maalivahtien jumalmoodi: Etenkin vaniljana molarit on liian kovia. Muuten ei harmittaisi, mutta kun Cam Talbot ryöstää samaan peliin kaksi kertaa tyhjän maalin futissyöksyllä niin tulee olo, että taasko tätä tulee?
-- Syöttämisen helppous: Kovin kehuttiin, että huonoista asennoista annetut passit vaikeutuisivat. Yhtä lailla pystyy heittämään kovaa rystylättyä, kovaa passia taakse omista längistä sekä tekoälyn erikoinen laitasidonnasta no-look passi luistimella vetosektoriin. Pelaan manualeilla ilman apuja, mutta ei kauheasti tunnu olevan eroa kenellä syöttää ja missä paikassa.
--- Taktiikat ja tekoäly: Kolme lampaan ahteria sille, joka on nuo taktiikat luonut. Viidessä pelissä lähtö omasta päästä ei ollut kertaakaan vaikeaa, kun tekoäly karvaa niin tyhmästi ja ennalta-arvattavasti. Oppimiskäyrää ei ole eikä tule, kun nämä samat taktiikat on ollut käytössä varmaan NHL12 asti. Keskialueen ylittäminen on kuin eri pelistä hyökkäyspään taistelun kanssa. Ultimaattinen ahteri sille, että AI päättää taas alivoimalla ollessaan karvata päädystä saakka. 5-3 AV:lle kahden jätkän karvaus. Voi morjens. Ja tekoäly ei ylivoimalla ollessaan puolusta juuri yhtään. Tässä kohtaa pitää vain kylmästi pistää pitkää kiekkoa, muuten pystyisi järjestäen kikkailemaan itselleen ok-maalitontin.
15 jäi välistä. Samoja ongelmia edelleen mitä aikaisemminkin pelisarjassa, mutta onhan tämä selkeästi tähän mennessä paras painos. Tekoälyyn kaipaisin isoa muokkausta, muuten muut urheilupelit painavat mielenkiinnossa heittämällä ohi.