Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 16

Voisivat vetää kokonaan tuon tökkimisen pois ja tilalle 2k:sta tuttu defensive skillstick. Eli mailankäyttö olisi oikeassa tatissa ja analooginen. Sitä kautta voisi peliä ohjata paremmin peittämällä tilaa oikeasta tikusta ja sellaista pokespämmiä ei voisi harrastaa.

Itsehän olen aika hyvä tuossa tökkimisessä myös netissä ja otan todella harvoin siitä jäähyjä. Sillä saa kyllä liian helposti vastustajan menettämään kiekon. Yksinpelissä käytän sitä paljon realistisemmin ja siellä se ei niin paljon haittaa, mutta tosiaan jää kaipaamaan sellaista kunnon puolustavaa mailaa.

Manuaaliseksi vaan koko maila. Tosin tuosta tulisi varmaan vieläkin isompi haloo... Be A Pro:ssa tuo olisi just hyvä ettei onnistuisi aina one-timeritkään :rolleyes:

Onhan se vaan todella iso sääli, ettei lätkäpelien markkinoilla ole minkäänlaista kilpailua. Se sitten eskaloituu markkinoille tällaisena tilanteena, että EA suoltaa markkinoille vuosi toisensa perään samasta muotista tulleita tuotoksia marginaalisen pienillä muutoksilla. Kauppa kuitenkin käy selvästi ainakin vielä riittävän hyvin, kun firmalla on varaa näitä tekeleitä ulos työntää...

Viime vuotinen NHL 15 tuli nähtyä ja koettua kavereiden luona ja tämän vuotistakin on tullut testattua ja todettua, että ei ei ja vielä kerran ei. Eihän tuo peli näytä tekoälyä vastaan pelatessa kuin etäisesti jääkiekolta. Pelaaminen kyllä muistuttaa jääkiekko nimistä lajia, mutta lopulta ne kaukalossa tapahtuvat asiat ovat aivan hemmetin kaukana siitä, millaiselta laji näyttää telkkarissa ja tuntuu talvella avojäällä. Ei tosiaan tarvitse mainita kuin magneettilavat, huijaava tekoäly ja tekoälyn kyvyttömyys pelata edes jokseenkin normaalin näköistä puolustuspeliä, joka näkyy helpoiten siinä, että käytännössä 9 kertaa kymmenestä voi niin halutessaan vaan luistella vastustajan alueelle laukaisupaikkaan...

Rehellisesti sanottuna minä vähän säälin teitä, jotka taas tänäkin vuonna menitte sen 70 euroa tähän tuotteeseen sijoittamaan ja nyt sitten täällä valitatte, että peli on samaa paskaa kuin kaikkina vuosina aiemminkin. Säälin teitä siksi, että rahat meni ja ostoksenne näkyy jo EA:n tilastoissa ja tileillä. EA on rahanne saanut, eikä sitä teidän mielipiteenne sen jälkeen juuri enää kiinnosta. Olette siis tehneet kaksinkertaisen karhunpalveluksen hukkaamalla omia rahojanne ja näyttämällä EA:n suuntaan, että peli käy kaupaksi näinkin. Itselleni taas on viime vuosina riittäneet ne ensimmäiset parin minuutin gameplay-videot näyttämään sen, ettei peli ole muuttunut käytännössä miksikään ja olen säästänyt rahaa jo monta vuotta putkeen. Muutama kaveri toki ostaa NHL:n joka vuosi, joten pääsen kyllä hänen luonaan aina toteamaan, että itse ei tarvitse ostaa...

Te valitatte täällä nyt, että peli on paska ja vuosia vanhat viat ja bugit on edelleen olemassa. Se on ihan hyvä, että valitatte! Pitäkää huoli, että valituksenne kaikuu myös tämän foorumin ulkopuolelle ja ihan EA:n korviin asti! Pahoin vaan pelkään, ettette te kuitenkaan tästä(kään) viisastu, vaan edelleen olette ensi syyskuussa taas kieli pitkällä jenkkitunnareita tekemässä, että saatte jo 2 päivää aikaisemmin NHL 17:n käyntiin, valitettavasti! Koittakaa nyt ottaa opiksenne vihdoin ja jättäkää ostamatta niin kauan, kunnes koko peli pistetään pelimoottoria myöden uusiksi! Siihen voi mennä aikaa muutama vuosi, mutta parempi niinkin kuin tukea tätä nykyistä mallia, jossa EA työntää "saman pelin" ulos uudella hintalapulla ja kannella joka vuosi...

Miksi se sua risoo jos me ostetaan peli, eihän se sulta ole pois? Vaikka kukaan konsolifinin jätkistä ei ostaisi peliä, se tuskin vaikuttaa edes prosenttiin myynnistä joten tuollainen ns. "lakkoileminen koska peli on pa*ka" ei kannata... Sitten kun tuosta tehdään maailmanlaajuista niin sitten lähden mukaan, ei ole sen jälkeen ongelma jättää peli hyllyyn :rolleyes:

Tuo kyllä pitää paikkansa että älkää jättäkö sitä puhetta tänne vaan viekää se EA:n foorumeille asti. Mitä isompi porukka, sen varmemmin jotain tapahtuukin... Suomi on vaan niin pieni maa.

Rehellisesti sanottuna minä vähän säälin teitä, jotka taas tänäkin vuonna menitte sen 70 euroa tähän tuotteeseen sijoittamaan ja nyt sitten täällä valitatte, että peli on samaa paskaa kuin kaikkina vuosina aiemminkin. Säälin teitä siksi, että rahat meni ja ostoksenne näkyy jo EA:n tilastoissa ja tileillä. EA on rahanne saanut, eikä sitä teidän mielipiteenne sen jälkeen juuri enää kiinnosta. Olette siis tehneet kaksinkertaisen karhunpalveluksen hukkaamalla omia rahojanne ja näyttämällä EA:n suuntaan, että peli käy kaupaksi näinkin. Itselleni taas on viime vuosina riittäneet ne ensimmäiset parin minuutin gameplay-videot näyttämään sen, ettei peli ole muuttunut käytännössä miksikään ja olen säästänyt rahaa jo monta vuotta putkeen. Muutama kaveri toki ostaa NHL:n joka vuosi, joten pääsen kyllä hänen luonaan aina toteamaan, että itse ei tarvitse ostaa...

Mielipiteitä saa olla, ja on selvää, että esimerkiksi sinä ja minä olemme eri linjoilla EA:n tekeleiden suhteen, mutta sääliä voit säästellä johonkin oleelliseen asiaan. Aikamoista ylimielisyyttä olettaa, että sinun mielipiteesi on ainoa oikea, ja me muut menemme laput silmillä paskasta virtuaalipelistä toiseen tajuamatta tyhmyyttämme. Hohhoijaa.

Miksi se sua risoo jos me ostetaan peli, eihän se sulta ole pois?

Onhan se tavallaan minultakin pois. Niin kauan kuin NHL-sarja käy riittävän hyvin kaupaksi tällaisena, kuin se nyt on, ei EA:n tarvitse kehittää peliään eteenpäin, eikä tulevillekaan vuosille ole näköpiirissä sellaista lätkäpeliä, jollaisen minä haluaisin ja voisin ostaa.

Sinällään en väitäkään, että oma mielipiteeni olisi se ainoa oikea. Jokainen saa toki kuluttaa rahansa, kuinka haluaa ja jos nykyinen NHL-pelien taso on jonkun mielestä riittävä, niin sehän on sitten hänen oma mielipiteensä. Tästä huolimatta en voinut olla huomaamatta ja sanomatta, kun huomasin edelliset sivut ja kuinka siellä moni pelin ostanut on pettynyt peliin syystä jos toisestakin.

Itse kuitenkin sanoin jo tämän ketjun alussa, että peli näyttää taas pääpiirteiltään ihan samalta kuin aikaisempinakin vuosina ja "varoitin", kuinka ne samat tekoälyttömyydet, magneettilavat ja muut siellä ovat kuitenkin mukana kuten aina ennenkin. Harmittaa ja "säälittää" ihan oikeasti niiden puolesta, jotka 70 euroa tuhlasivat sen takia, että pääsivät itse taas toteamaan nuo samat "viat". Varsinkin, kun nuo ostetut kappaleet näkyvät EA:n tileillä ja varmasti antavat taas sellaista viestiä firman suuntaan, että peli käy kaupaksi ihan näinkin...Jolloin ollaan taas kauempana siitä mahdollisuudesta, että lähivuosina saataisiin markkinoille uudistetumpaa tekelettä, jollaiseen minäkin voisin rahojani kuluttaa...

eikä tulevillekaan vuosille ole näköpiirissä sellaista lätkäpeliä, jollaisen minä haluaisin ja voisin ostaa.

Sellaista se elämä vaan on, ihan yhtälailla ei ole tällä hetkellä Xbonelle/PS4:lle yhtäkään skeitti-, lumilauta- tai vaikkapa yleisurheilupeliä mitä pelata. Se vaan täytyy huokaista syvään, ja yrittää silti nauttia elämästä. EA:lle voi toki yrittää palautetta antaa, olevinaanhan ne siellä pelaajia kuuntelee.

Yksikään EA:n NHL -peli ei ole ollut lähelläkään täydellistä, silti niistä on vuosikymmenet nautittu, ja yhtälailla samalla aina hermoiltu, kun pelistä osa on kunnossa, ja taas jotkut osat on perseellään. Itse ja kaveripiirini on jopa tottunut jo tähän, kun se on oikeastaan aina ollut tämmöistä.

Ei se ole niin vakavaa. :)

Kyllä itselläkin täytyy liittyä näihin "valittajiin", vaikka kyllä löydän tämän vuoden tekeleestä hyvääkin. Jos puhutaan EASHL:stä niin on tullut huomattua, että hyvällä hyökkäyspään syöttelyllä saa paljon aikaan. Ainoastaan ranteita ja keskeltä one-timereita hankkimalla ei pitkälle pötkitä.

Pokettaminen on tosiaan vähän niin ja näin. En tosin ymmärrä mitä jotku selittää, että muka lähtis liian helposti kiekko. Enemmänki tuo on todella randomia, kun välillä saa takaakin yhdellä pokella pois ja välillä taas hakata hiki kypärässä pokea, että kiekko lähtee pois. Enemmän jäähyjä pokeista, niin jäisi spämmit pois. Vanhoissa änäreissä se oli enemmän ajotuksesta ja taidosta kiinni, kuin nytten. Ja mitähän noista takleista nyt sanoisi. Ite ollu sitä mieltä, että niitä oli vanhoissa änäreissä ihan liikaa, joten minusta siinä puolessa ollaan menty eteenpäin. AI:ta tuskin EA saa koskaan kohdilleen ja aika paskaahan se tässäkin versiossa on.

Kyllähän tästä riittäisi vaikka mitä selitettävää, mutta jätetäänpä nyt tähän.

E: Ainiin unohtu tuo luistelumoottori. Siis miten EA:n porukka on voinu mennä luistelumoottorissa taaksepäin? Varsinkin pakkina todella rasittavaa saada esim. maalin edessä kiekko haltuun ja yrittää siitä luistella itsensä pois, kun pelaaja liikkuu kuin paskat housussa.

E: Ainiin unohtu tuo luistelumoottori. Siis miten EA:n porukka on voinu mennä luistelumoottorissa taaksepäin? Varsinkin pakkina todella rasittavaa saada esim. maalin edessä kiekko haltuun ja yrittää siitä luistella itsensä pois, kun pelaaja liikkuu kuin paskat housussa.

Mulla on taas se kuva että tämä on tehty just oikein, siitähän pitää lähteä vasemalle tai oikealle tai oman maalin taakse, eteenpäin ei voikaan päästä. Tai sitten heittää vaan kiekko pois. Mitä nyt oikeita matseja olen katsonut niin melkein aina se kiekko puretaan pois siitä tai heitetään omaan ristikulmaan... Aiemmissa änäreisssä mua risoi se että se kiekko joko otetaan pois tai sitten sun oma ukko syöttää sen vastustajalle, eli sihen muodostui sellanen pakonomainen lukko että kiekkoa ei saanut pois oman maalin edustalta, ehkä tätä on vähennetty vai onko se vieläkin samaa?

Hyviä ajatuksia kaikilta kyllä :)

28 tuntia, jotain 100 luotua pelaajaa ja siirtoja paljon mutta nyt olis OHL kuosissa. Kunhan nyt ei menis mitään pieleen luotujen pelaajien kanssa tai suurempia mokia tullut niin kyllä tuon pitäisi olla valmis Be A Pro:hon. Näissä peleissähän luotu pelaaja on aina jotenkin erottunut joukosta, se ei ole ollut sama kuin EA:n tekemät pelaajat. Kehityskäyrissä ne on näkynyt parhaiten kun pelaajat kehittyy tasaisesti eikä suuria eroja tule... No, toivotaan että ne nyt kehittyisi edes vähän sen mukaan miten tai paljonko pelaavat... :rolleyes:

Ja heti alkuun annan EA:lle helve*in ison plussan! BAP ukko alkaa 53 ovr. tasolta eikä 70 :) Nyt tässä on jo jotain järkeäkin.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Nyt kun tämän pelin pelaaminen on jäänyt pois ja kaverilla kävin joka manasi tätä peliä, niin ei voi todeta kuin, että hyvä päätös oli. Kaveri manasi tuota be a pro:ta ja sen bugeja. Kuulemma laittoi erien pituudeksi 8 minuuttia, mutta se palaa aina 20 kun pelin on tallentanut eikä sitä vielä voi muuttaa. Eikös tämä sama vika ollut jo edellisissä konsolisukupolven peleissä? Live the life oli kuulemma parempi, kun siinä oli haastatteluja mitä piti antaa. Itsellä ei tästä kokemusta, koska pelit ovat olleet nhl 15 ja sitä ennen nhl 12. Onhan se hienoa, että joku jaksaa ea:n jälkeen korjata tuntitolkulla jotain rostereita. Itsestä ei olisi tuohon. Jos peliä ei ole tehty kunnolla, en jaksaisi itse nähdä vaivaa tuon takia. Saa nähdä tuleeko omana elinaikana mitään muutoksia tähän peliin. Viimeisin hyvä muutos taisi olla joko 08 tai 09 jossa pakit alkoi pelata vähän fiksummin sijoittumisen kannalta. Ennen sitä tuli noita läpiajoja aivan jatkuvasti. Ehkä jos porukka jättäisi tämän ostamatta voisi jotain muutosta tulla, mutta eiköhän ne fanit tätä pidä pakollisena ostoksena ensi vuonnakin.

Harmi, kun rostereita ei pysty jakamaan... Mulla on melkeen aidot CHL, AHL -ja NHL rosterit. Varusteet ja kätisyydetkin korjattu suurimmalle osalle.

Ei voi käsittää, miten Tyler Bertuzzilla on väärä kätisyys pelissä.. Eikö EA osaa käyttää internettiä ja Google kuvahakua?!

Saakohan nuo HUT pelaa yksin moden asetukset asetettua jostain oletukseksi tietyksi, vai pitääkö joka kerta muuttaa vaikeustaso ym. uudelleen? Pelin päävalikon kautta löytyneet asetukset ei HUTiin vaikuta.

Ilmeisesti muuten be a pro-ukolle on pakko valita joku selostusnimi, mitään järkevää en kyllä löytänyt tai edes lähelle omaa ukkoa, mick e. moose löyty ja joku Masters mut ei mitään muuta järkevää... Ehkä vois koittaa vielä jotain 2 kirjaimen nimeä jos se ei särähtäisi niin paljon korvaan kun selostaja sanoo sen nimen. Toisaalta, jokasella luodulla pelaajalla joilla ei nimeä löydy on nyt selostusnimi "abbott" mikä kuullostaa sekin typerältä... Mutta tuo nyt saa ollakin noin. Tähän olisi pitänyt vähän panostaaa peliä tehdessä. Ei ole kovin vaikeeta koodata se selostaja jättämään sanomatta selostusnimeä jos sitä ei ole valittuna ja sen saisi niin ettei sitä ole valittuna :rolleyes:

Voin myös vahvistaa pitkäkiekkobugin, be a pro-ukko menee vaihtoon vaikka tekisi itse pitkän kiekon, näin ainakin OHL:ssä pelatessa... Ei pitäisi päästä vaihtoon kyllä minusta?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Profittia profittia

Onko HUTissa jotenkin mahdollista tehdä profittia? Tuntuu melkoiselta haasteelta.

Ennen pystyi nykyään vaikeampaa kun kaikkien vähänkin halvempien pelaajien hinnat on nykyään quick sellin verran. Esim Gaudreau makso vielä kuukausi sitten 12k, nykyään taitaa mennä quick sellilla. Yakupoveja, Kucheroveja yms. pystyi vielä hetki sitten ostamaan ja myymään helposti tehden puckseja mutta kuten sanottua: kaikki menee quick sellillä. Joukkueenvaihdot ja paikanvaihdot varmaan edelleen mahdollisia tienata. Ainakin C-LW ja C-RW kortit on edelleen paljon halvempia kuin viime vuonna.
Hockey Fights Cancer kortit varmaan nousee arvossa samalla tavalla kuin viime vuonna. Itse maksoin 49k HFC Gaudreausta ja nykyinen arvo taitaa olla n. 75k ja mikäli Johnny Hockey ei muita spessukortteja saa niin arvo vaan nousee.

Nyt on takana sen verran pelejä että jotain huomaa jo itse pelistä.

Tekoäly toimii ihan ok, mutta satunnaisesti huomaan sellaista että omat pelaajat eivät tahdo tehdä mitään simuloinnin aikana. Be A Pro kyseessä ja olen päässyt ykkösketjuun. Tuntuu välillä että tämä mun ketju on ainoa jolle sattuu ja tapahtuu, plussat ja miinukset on muilla ketjuilla nollissa, samaten pisteet melko lähellä nollaa, itellä tällä hetkellä komeilee jotain -17 koska tuntus olevan niin että tätä ketjua vastaan tehdään kaikki maalit. Valmentajan palaute on koko ajan että pysy siniviivalla, no jos pysyn siellä niin omissa soi kun puolustus on pihalla turhan usein.

Pisteiden teko on todellakin vaikeata, nyt taitaa olla 23 peliin joku 34 pistettä kun tein alussa 2 pistettä/peli alkuperäisellä Hardcore sliderillä, nyt on käytössä tuo operationsportsin "supergoalie"n sliderit ja nämä on T.ä.y.d.e.l.l.i.s.e.t. niin täydelliset kun vaan voi olla näillä palikoilla. Alkuun kun kokeilin näitä niin en tehnyt kahteen peliin mitään, mut jyrättiin aivan täysin totaaalisesti (+/- tilastoon -7!) kunnes rupesin pelaamaan taas vähän paremmalla otteella ja alkoi pisteitäkin tulemaan. Isoin huomio on se että one-timeriä saat yrittää, saat tosissaan yrittää eihän sinne uppoa mikään, sen pitää olla niin avoin maali jotta joku uppoaa - paitsi: längit, maalivahdit upottaa sieltä todella paljon maaleja, aivan liikaakin ja sellasia pieniä liruja.

Tämä OHL:stä, eli junnusarjasta ja ukko on 15v. noussut nyt 53-> 56 ovr.
Tämä nykyinen pelaajan kehitysmalli ja kehittyminen on kans yksi josta todella pidän, se kehittyy just sellaiseksi kun olet pelaajana ja siinä ei ole mitän ongelmia. Tämä on toistaiseksi vielä toiseksi paras Be A Pro ikinä (ei tarpeeksi pelejä/kausia vielä). Ongelmat on lähinnä nämä pikku vippaskonstit, eli länkimaalit ja sit tekoälypelaajien tilastot (pistepörssin top30 on 27 pakkia????).
Ehkä annan miinusta myös omille pakeille, tässä toki voi olla sekin et ne pelaa huonosti jos mä ite sijoitun väärin.

Kokonaisarvosana 9 noilla netistä kaivetuilla slidereillä.

Vielä sen verran että kertaakaan ei vielä ole tullut A kokonaisarvosanaksi :D Pirun vaikeeta sekin...

Itse olen vasta muutaman pelin pelannut be a pro:ta, kahdella eri hahmolla yhteensä joku 10 peliä. Selvästi on näistä peleistä taas nähnyt sen, että tekoäly toimii paremmin yksittäisissä peleissä ja be a gm:ssä lukittuna pelipaikkaan kuin pelaaja uralla. Saa nähdä paraneeko, kun pääsee NHL:n pariin. Aikaisempina vuosina ei ole parantunut.

Tuleeko teillä laukauksia tai maaleja, kun simuloitte vaihdot? Itselläni tulee harvoin edes vetoa kummallekaan joukkueelle, jos simuloi vaihdon. Sen sijaan, jos penkiltä katsoo peliä niin silloin tulee vetojakin. Omituista.

Saa nähdä paraneeko, kun pääsee NHL:n pariin. Aikaisempina vuosina ei ole parantunut.

Tuleeko teillä laukauksia tai maaleja, kun simuloitte vaihdot? Itselläni tulee harvoin edes vetoa kummallekaan joukkueelle, jos simuloi vaihdon. Sen sijaan, jos penkiltä katsoo peliä niin silloin tulee vetojakin. Omituista.

Pelin tempo ja nopeus pitää nousta kun ollaan NHL-tasolla, tämä on tosin vaivannut aina tässä yksinpelimuodossa että eroja ei ole tarpeeksi. Olen itse kompensoinut tuota sliderillä, pelinopeutta yksi lisää kun päästään ylös. Ei sekään täysin paranna sitä eroa mutta auttaa kummasti kun onkin nopeampi tempo kuin yleensä.
Tosiaan, nyt huomaa sen eron, mulla on ukko 74/74/74 kiiht. nopeus, ketter. ja kaveri jolla on samat 80/80/80 niin luistelee kyllä mua nopeampaa ja menee heittämällä ohi. Jos tuota miettii että otat 80 tasolla kisaa jonkun Hagelinin tai Crosbyn kanssa NHL- tasolla niin kyllä siinä tulee jalkoja ikävä. Tämä antaa minusta vain hyvn kuvan ja jonkinlaisen odotuksen että peli NHL tasolla on jo paljon nopeampaa :rolleyes:

Tosiaan, simuloinnin aikana ei tunnu tapahtuvan tarpeeksi oikeita asioita (NHL14 veti tästäkin pidemmän korren 100-0). Omat tekee joskus 1-2 maalia pelissä, kerran jopa 3 mutta enemmän on niitä nollia...
Esim. omassa joukkueessa 2-ketju laiturit 1+0 ja centteri 4+4 (syötin itse kaikki yv:llä) 25 peliin... :mad:
Testasin ja vastustajan vaikeus - asetuksellakaan ei ole tähän mitään merkitystä, täysillä tekivät 2 häkkiä pelissä, nollassa tekivät kans maaleja...

Vetoja kyllä tulee lähelle 40 per peli ainakin toiselle joukkueelle ja oliskohan alin ollut 21 laukausta per joukkue. Mutta oma keskiarvo näistä on 10/peli, edelleen voi mennä ja laukoa vaikka joka vaihdosta jos haluaa, ketään ei estä, tämä on typerää :( Sellainen jumalamoodi pois ja vihu kimppuun heti kun yrität laidasta sisälle!

Tuli huomattua sellanen juttu tuohon be a pro:hon et taktiikanvaihdot molemmille joukkueille samoihin niin peli on paljon tiiviimpää. Mulla on molemmat täysillä jotta kumpikaan joukkue ei hidastele ennen kun adjustaa esim. puolustuspeliin. :rolleyes:

Ylös Bottom