Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 16

Mulla ei oo tullu tarpeeks jäähy CPU:lle!

Kunnon slidereita yhä etsimässä.

Be A Pro:ssa noita tulee ainakin liikaa, johtuu varmaan simuloinnista osaltaan koska sen aikana voi tapahtua mitä vaan "näkymätöntä". GM:ään en ole vielä testannut joten voi olla että siellä jäähyjä ei tule niin herkästi.

Maalivahteja voisitte joku koittaa reaktiot täydet ja maski puoliväliin, kiekon sulkeminen täysille ja se toiseksi ylin, taisi olla maalivahdin syöttötaito puoleen väliin. Ainakaan botit ei tunnu saavan jokasta kiekkoa häkkiin noilla asetuksilla (enkä myös itsekään), laukominen on kaikki puolessa välissä paitsi se suoraan syötöstä tarkkuus taitaa olla 2 palkkia.

Mielipiteitä on monia. Monet taas sanoisivat, että offlinelätkä on niin puuduttavaa, että kannattaa ostaa vain nettipelaamisen kiinnostaessa. Bugeja ja glitsejä on vähemmän kuin koskaan. Varmat paikat on helpompi puolustaa pois kuin ennen, ja muutenkin peli suosii kiekon siirtelyä enemmän kuin kiekon kuskaamista. Jos pokettelu kiristää hermoja, niin kiekko liikkeelle ennen kuin on poken ulottuvilla. Jos takatolpalta uppoaa omiin koko ajan, niin pidä puolustaja kontrollissa ja pidä syöttölinjat kiinni.
Tämähän se onkin helpommin sanottu kuin tehty. On kokeiltu taktiikat laidasta laitaan ja kyllä pidän maalinedustalta miehen kiinni. Silti vastustaja tekee hirveällä prosentilla takatolpalta maalin, jännä kun se ei itsellä onnistu vastaavista paikoista. En minä siitä valittaisi, jos se olis helppo puolustaa pois. NHL 14 oli sitominen maalin edessä ja kas kummaa siinä ei tehty takatolpalta tuolla prosentilla maaleja. Minusta olisi vaan reilua, että mullakin menisi poikittaissyötöstä kiekko maaliin, mutta ei kun mokke venyy joka kerta eteen. Vastaava tilanne minun maalilla ja kiekko häkkiin. Ottelussa huvittaa juuri tämä: Itse hallitset peliä ja saat vaikka 10 tuollaista paikkaa tehdä maali, vastustaja saa 3-5 paikkaa ja tekee jokaisesta maalin. Välillä tuntuu että pitäs pelata mahdollisimman passiivisesti, että sais tehtyä maaleja. Toisillahan tällaista ei tietenkään ole..

Mites tuo Be A Pro on tähän toteutettu? Nyt saa kuulemma aloittaa sieltä juniori liigoista esim OHL liigasta.

Nyt se kehittyminen perustuu siihen mitä sattuu jäällä tekemään.
Onko se kumminki taas/edelleen sitä että pelaajan pitää tehdä käytännössä kaikki jotta joukkue menestyy?

Edellinen Änäri jota oon tosiaan kunnolla pelannu on ollu 12.

Be A Pro on ollu itselleni se pelatuin peli muoto näissä kiekko peleissä.
Youtubesta katottuna näyttää että nyt myös tekoäly laukoo vaikka tilanteesta ei 100% varmuudella tulisi maalia. Sen takia aikoinaan lopetin näiden pelaamisen.

Mites tuo Be A Pro on tähän toteutettu? Nyt saa kuulemma aloittaa sieltä juniori liigoista esim OHL liigasta.
Voitin pistepörssin ja minut varattiin 6 kierroksella..... En nyt edes älyttömiä pojoja tehnyt, vain 95 mutta kyllä OHL pistepörssin voittaja pitäisi aika kärjessä varata...

Ovatkohan nuo uudet alternate paidat tulossa peliin? Ainakin muutama noita puuttui. Tuskin tulevat jos saan veikata...

Siitä on tovi kun on NHL12 pelannut, mutta sanoisin että ei tarvitse tehdä kaikkea kentällä itse jos pelaat 20 minuutin erillä ja vaihtojen simuloinnilla = jotain 20-25 minuuttia/peli oikeassa ajassa.
Kyllä tämä ihan pelattava on ja ainakin omilla slidereilläni olen viimiset 12 peliä ollut ilman voittoja ja tehnyt vain 12 pistettä ja maaleista suurin osa täysin tuurilla, et on vaikeusastettakin lisätty.

Kaikista ärsyttävin juttu on se että tekoäly tekee lähes kaikki maalit sun ketjua vastaan, välillä menee oikein hermo siihen kun saat kahteen erän +2 ja vikassa sit ne paukuttaa sulle tilastoon -2. Olen tuota hiukan onnistunut slidereillä saamaan haltuun mut tälläkin hetkellä 98 pistettä ja -25 ja nuo -25 on tulleet jotain 10 viime pelin aikana, kävin jo nollassa kerran. En tiedä onko tuo tosiaan noin laajasti vaihteleva tuo joukkueen ns. "moraali" mutta tuntuu että pelit eivät ole samanlaista montaakaan ottelua perätysten ja välillä kyllä tulee ns. hanuriin niin totaalisesti kaikki ja voi hävitä 7-0.

Oikeastaan sellasta "sun pitää kantaa joukkuetta yksin" ei ole tullut sitten NHL14 jälkeen (NHL15 jätin välistä muutenkin). Muistaisin että NHL12 oli vielä aivan täysin sitä että sait niskoillesi kaikki syyt jos hävisit tai omissa soi jne. Eli sun piti olla se kaikenkantava supermies kentällä.

Aloitin ite OHL:stä koska sieltä voi aloittaa 15v junnuna, ristikko naamalla muutama peli kunnes tuli 16 ikää
biggrin.gif
Ukko alottaa 53 ovr. (pelinrakentaja) jos alotat 15v. ukkona ja sellaseen (bugi?) on myös päädytty (olen aika paljon netistäkin kaivellut kommentteja tähän) että sut varataan tosiaan 6-7 kierroksilla jos et pelaa vähintään kolmea kautta juniorisarjaa ennen varaustilaisuutta. Simulointi rikkoo samaa sääntöä eli ne pelit pitäisi vain pelata.

Kehittyminen tapahtuu juurikin siten kun sun ukkos toimii kentällä, se toimii siis täydellisesti muuten mutta kurinalaisuus slideri laskee aina yhdestäkin jäähystä jonka otat ja sen nostamiseen vaaditaan monta jäähytöntä peliä. Itse tykkään silti tuosta ihan älyttömästi ettei niitä arvoja vaan voi heittää minne tahtoo vaan ne pitää ansaita. Nyt ukko on kehittynyt 53 -> 61 ja takana on nuo 63 peliä.

Tilastoista sen verran et paras tekoälyn maalintekijä on tällä hetkellä 24 maalissa (Marner) ja pisteissä kolme kaveri piste/peli, eli päin vi**ua menee nuokin, oikeastihan OHL:ssä tulee joskus jopa 4-5 kaveria yli 100 pisteen ja n.20 kaveria ylittää 40 maalin rajapyykin. Eli piste/maalipörssin voitto on aivan liian helppo saada. Tätä EA:lla ei ola korjattu vaikka mä olen kuvin ja videoin sinne laittanut korjauspyyntöjä jo NHL13 asti...
Taitaa sama vaivata NHL- tasoakin niillä jotka sinne asti ovat päässeet, tekeekö joku muu kuin Ovechkin edes 40 häkkiä? tai piste/peli kautta? NHL14:ssahan mulla oli tasan yksi kausi kun yksi kaveri pääsi 90 pisteeseen yhdellä kaudella (Tavares) ja maaleissa kukaan ei tehnyt koskaan muistaakseni 40 häkkiä, paitsi Ovechkin kerran. Tosin, viimeisin oikea NHL-kausi oli vähän tuohon suuntaan mutta eiköhän se ollut muutenkin vähän hiljainen kausi kaikilla pelaajilla.

Sitten on välillä sellasia pelureita jolla on tehtynä 10+10 kaudella ja joka ikinen piste meikäläisen ketjua vastaan, aivan kun se olisi pelannut muut ottelut nukkuen vaihtopenkillä ja auta armias kun se mun ketju tulee jäälle niin maalivahti imuroi kaikki sinne :D

Voisi vielä sen verran sanoa et olen nyt pelannut käytännössä kaudet Hardcore sliderillä ja sit näillä omilla, aika samalla pelityylillä ja ero on selkeä: Hardcore: (68 peliä) 142 pistettä. Omat (63 peliä) 98 pistettä.

Romaani päättyy tähän :D

Siitä on tovi kun on NHL12 pelannut, mutta sanoisin että ei tarvitse tehdä kaikkea kentällä itse jos pelaat 20 minuutin erillä ja vaihtojen simuloinnilla = jotain 20-25 minuuttia/peli oikeassa ajassa.
Kyllä tämä ihan pelattava on ja ainakin omilla slidereilläni olen viimiset 12 peliä ollut ilman voittoja ja tehnyt vain 12 pistettä ja maaleista suurin osa täysin tuurilla, et on vaikeusastettakin lisätty.

Oikeastaan sellasta "sun pitää kantaa joukkuetta yksin" ei ole tullut sitten NHL14 jälkeen (NHL15 jätin välistä muutenkin). Muistaisin että NHL12 oli vielä aivan täysin sitä että sait niskoillesi kaikki syyt jos hävisit tai omissa soi jne. Eli sun piti olla se kaikenkantava supermies kentällä.

Kehittyminen tapahtuu juurikin siten kun sun ukkos toimii kentällä, se toimii siis täydellisesti muuten mutta kurinalaisuus slideri laskee aina yhdestäkin jäähystä jonka otat ja sen nostamiseen vaaditaan monta jäähytöntä peliä. Itse tykkään silti tuosta ihan älyttömästi ettei niitä arvoja vaan voi heittää minne tahtoo vaan ne pitää ansaita. Nyt ukko on kehittynyt 53 -> 61 ja takana on nuo 63 peliä.

Tilastoista sen verran et paras tekoälyn maalintekijä on tällä hetkellä 24 maalissa (Marner) ja pisteissä kolme kaveri piste/peli, eli päin vi**ua menee nuokin, oikeastihan OHL:ssä tulee joskus jopa 4-5 kaveria yli 100 pisteen ja n.20 kaveria ylittää 40 maalin rajapyykin. Eli piste/maalipörssin voitto on aivan liian helppo saada. Tätä EA:lla ei ola korjattu vaikka mä olen kuvin ja videoin sinne laittanut korjauspyyntöjä jo NHL13 asti...
Taitaa sama vaivata NHL- tasoakin niillä jotka sinne asti ovat päässeet, tekeekö joku muu kuin Ovechkin edes 40 häkkiä? tai piste/peli kautta? NHL14:ssahan mulla oli tasan yksi kausi kun yksi kaveri pääsi 90 pisteeseen yhdellä kaudella (Tavares) ja maaleissa kukaan ei tehnyt koskaan muistaakseni 40 häkkiä, paitsi Ovechkin kerran. Tosin, viimeisin oikea NHL-kausi oli vähän tuohon suuntaan mutta eiköhän se ollut muutenkin vähän hiljainen kausi kaikilla pelaajilla.

Voisi vielä sen verran sanoa et olen nyt pelannut käytännössä kaudet Hardcore sliderillä ja sit näillä omilla, aika samalla pelityylillä ja ero on selkeä: Hardcore: (68 peliä) 142 pistettä. Omat (63 peliä) 98 pistettä.

Juu hetki tässä on tosiaan menny etten oo kiekkoon kunnolla tutustunut.
Kuulostaa tuo aika paljonkin järkevämmältä kuin mitä se silloin oli. Toinen mitä sitten tulee pelattua on ne ihan perus 1v1 pelit verkossa.

Muistan joskus kun peli oli viimeisessä erässä vastustajalle 3-5 tein sitten viimeseen erään itse 2+1 nii sain siitä voiton koko pelin saldo 3+3 :D Pelissä ei käytänössä tapahtunut mitään ellei juuri se pelaajan ketju ole jäällä. Pelaan näissä Änärin Be A Pro peleissä aina laiturina. :)
Stoori siis sieltä 12 ajoilta

Ihan perus Presentaatio taitaa olla aika lähellä TV lähetystä. Mikä on vaan positiivista. :)
Niin kuin käyttäjänimestäni näkee jalkapallo on minulle "huomattavasti" tärkeämpää.

Kyllästyin 12 kohdalla siihen että oli ihan sama miten puolustat niin tekoäly ampuu pelissä tyyliin 5 kertaa ja niistä 3 menee sisään.... Plus ne omat hyökkäykset miten veskari voi koko ajan potkia kiekon suoraan eteensä?

^^^ Nuo huomiot tein kun 12 pelasin Youtubesta katottuna tekoäly ainakin yrittää tässä uusimmassa painoksessa pelata jääkiekko nimistä peliä eikä vaan odota sitä mahdollista pelaajan virhettä..... Josta sitten tulee pomminvarma maali. Aivan kuten fifassa. :mad: Veskarit (ilmeisesti myös sen oman) saa Slidereila todella myös torjumaan jotain :D

Kiekko näyttää ihan aidosti pomppivan vähän joka suuntaan. Riippuen siitä mihin se osuu. Lämäri todella on Lämäri ainakaan itse en näe videoissa kiekkoa kun laukaus on riittävän kova. :) En edes odota pelistä realistista koska ei sitä fifassakaan ole.

Nyt tuntui kauden vikat n.15 peliä olevan sitä että one-timerit uppoaa kaikki. Toki vastassa oli joukkueita jotka taistelee pudotuspelipaikasta, olen yllättynyt jos pelissä tosiaan on tuollainen tunnemomentti mukana että pelin taso vaikeutuu jos kyse on jostain ratkaisevasta...

Nyt laitoin playoffseihin ihan perus hardcore sliderin koska tuo meni niin julmettomaksi sählyksi noilla omilla :D

No, nyt ainakin huomaa, vihu tekee maaleistaan 9/10 one timerilla siitä p-pisteen kaarelta, sellaset reboundit ja ns. pa*kamaalit kuuluu jääkiekkoon, niitä ei tule kuitenkaan liukuhihnalta. Ja kun itsekin pelaan vasenta laitaa, valmentajan ohje on että pidä ukko siniviivalta, milläs siinä estät onetimerin ampujaa laukomasta, pakki ei tee sitä...Sentteri ei tee sitä ja toinen laituri pitää toista viivamiestä.
Pitänee opetella jotenkin hillumaan siinä siniviivalla ja heti kun keskustaan menee vastustajan pelaaja, niin änkeä sinne ja nostella mailaa vaikka tulisi mitä noottia valmentajalta... Jotenkin tämä tekoäly antaa liikaa tilaa keskustaan.
Toki vielä pelaan OHL:ssä ja peli on varmaankin kehitetty NHL:n pohjalle joten isompiarvoiset pelaajat voivat tuoda muutosta. Muutoin kyllä tuo hardcore slideri on ihan ok ja toimiva. Playoffseissa jopa vaikeampi kuin kaudella, eron huomaa siitäkin että mulla ei kauan ole kiekko lavassa hyökkäysalueella tai olen kumossa, se "otetaan" pois jos et syötä, tätä kaipaisi kaudellekin eikä vain pudotuspeleihin!
Taisin aiemmin (olisko ollut NHL15 BAP) kuulla jotain sellaistakin keskustelua että nykyään Be A Pro vaikeutuu entisestään mitä enemmän kausia pelaat, eli 38v. ukkona olisi kuulemma jo hyvin vaikeata pysyä ykkösketjussa tai tehdä edes 50 pistettä... No, saa nähä pelaanko edes niin pitkälle. Tuo ratkaisee paljon että poistuuko nuo "epärealistiset" jutut sitten kun pääsee NHL-tasolle...

Voitin pistepörssin ja minut varattiin 6 kierroksella..... En nyt edes älyttömiä pojoja tehnyt, vain 95 mutta kyllä OHL pistepörssin voittaja pitäisi aika kärjessä varata...

Jäi jotenkin kaivelemaan tämä että miksei varata ekalla kierroksella... Onko pelissä vielä se semmonen juniorien lupaus- matsi jossain välissä jossa kykyjenetsijät katselevat pelaajia, jospa siitä pitää saada kolme A että varataan ekalla kierroksella... tuntuu toisaalta vähän tyhmältä jos pitää oikeesti ukon pelata kolme kautta junnuissa ennen kun voi haaveilla 1. kierroksen varauksesta :rolleyes: Käytännnössähän tuo matsi kannattaa sit pelata vaikka tulokas- tasolla, on jotenkin väärin jos yksi matsi vaikuttaa noin paljon.

E: Niin joo, jossain päivityksessä lisättiin tuota varausmahdollisuutta ekoille kierroksille kun alotat juniorisarjasta mut muistaakseni siinä oli jotain juttua et se toimis nimenomaan hardcore slidereillä mentäessä varaustilaisuuteen...

Kiinnitin vasta nyt huomiota tuohon tilastoon... Lensin ulos Be A Pro:ssa ekassa erässä vastapalloon taklauksesta ja koko pelistä tuli mulle vain 4 minuuttia jäähyä... Normaalisti olen saanut 10 minuutin jäähyn :D
Kai tämä nyt sentään on bugi??

Joo justiinsa näin. Koko logiikka uupuu kyllä Be A Pro:sta... Toinen kausi alka ja katselen tässä pistepörssejä, Erie Ottersissa pelaa herra nimeltä Connor McDavid, ovr. 90???? Mitä helvettiä :D
On tehnyt tulokaskaudella 14+34 näemmä ja 82 peliä, mut nyt on takas junnusarjassa... Tekis mieli lopettaa pelaaminen tähän. Tämä nyt menee jo raiskauksen puolelle :D

Tuohan tarkoittaa myös sitä että NHL14 tuttu "bugi20" on myös ilmeisestikin taas pelissä, ylös ei ole asiaa ennen kun ukko joutuu sinne, eli on yli-ikäinen juniorisarjaan... Ei siis toivoa päästä 18v. änäriin... Mä testaan tämän kyllä, eli pelaan ne vaadittavat kaudet junnuissa. Sit lähti änäri ja lujaa jos näin on. Miksi ei voida tehdä peliä jossa on asiat kunnossa, tai edes korjattaisi vikoja... Yksinkertaista mutta kun ei :D

En tiedä mut en saa GM:stä sellasta fiilistä kun Be A Pro:sta... Mutta nyt tuntuu kyllä siltä et lähden kokeilemaan sitä jos tämä nyt on tätä pa*kaa taas. Mitähän kaikkea sieltä GM-modesta sit tulee matkan varrella? :D

Mulla loppui GM:n pelaaminen siihen, että McD oli kadonnut rosterista ennen toisen kauden alkua. Pelasin Edmontonilla pelkästään Connorin takia.

Ei se varmaankaan kadonnut, se tiputettiin automaattisesti juniorisarjaan, ainakin tämä olis jotenkin looginen ajatus. Sitten sen saa seuraavalla kaudella taas takaisin rosteriin kun tulee 20v.
Tuo oli kyllä oikea oksennus kun tämä tuli vastaan: Näytä liitetiedosto 15132

Mitä nyt tuli sitten suutuspäissään simuloitua niin McD teki 87 pistettä ja Marner (81) teki 84 pistettä junnusarjassa, eli tuo juniorisarjan "pelaajien tehottomuus" johtunee just siitä et alle 80 ovr. ukot ei vain tee isoja pisteitä koska tuo on NHL-moodi, eli tuo 87 pistettä olis McD tasoiselle 90ovr. kaverille jokseenkin realistinen pistemäärä NHL-tasolla.

Ilmeisesti pelissä on jokin bugi tuon iän suhteen et se laittaa alle 20v. kaverit sinne junnusarjaan automaattisesti ja peluuttaa sit vanhempia. Toki, tätä oli jo NHL14 ja siinähän jouduin itse pelaaamaan juniorisarjassa aina sinne asti kunnes ukko oli 20-21v. Supertähti kuuluu ottaa ylös ja peluuttaa sitä NHL:ssä :)

E: Niin joo, mun simulointi oli todellinen sirkusesitys, kolmas kausi ja kesken kauden mä simuloin Ducksin pelejä yhtäkkiä kun peli sekosi ja joka pelin jälkeen "tiputan sinut kolmosketjuun", kunnes poistuin pelistä ja menin takaisin, se palasi sinne junnusarjaan :D Ja lopulta kun oli varaustilaisuus niin koko peli jäätyi, yritin päästä varmaan 10 kertaa varaustilaisuuteen mutta peli heittää pihalle ja antaaa jotain koodia ( CE-XXXX-x) :D Eli pelikelvotonhan tuokin varmaan sitten on lopulta... Huoh, voiko tosiaan olla näin pohjanoteeraus taas :(

Mulla toimii ainakin Be a pro ihan loogisesti. Alotin 18v WHL:ssä Calgary Hitmenissä. Pelaan be a prota tähtipelaaja vaikeustasolla joten runkosarjan pisteet oli vähän yli 300 ja mestaruudet tuli. Ykkösvaraus (tosin Washington) ja harjoitusotteluiden jälkeen kausi alkoi NHL:ssä kolmosketjussa. Kahdeksan pelin jälkeen nostettiin kakkosketjuun. 19 vuotiaana siis NHL:ssä eikä valmentaja urputa mitään. Ukon ovr on 84.

Tuo on kyllä vähän tyhmää, että taitojen nousu ei hidastu. Rannelaukauksen tarkkuus, aloitukset ja taklaaminen on ollut jo pitkään 99. Nopeutta ja kiihtyvyyttä ei saa millään muulla kuin jään ulkopuolisella treenillä. Nopeus on 81 ja NHL:ssä jää ihan jalkoihin.

Mulla toimii ainakin Be a pro ihan loogisesti. Alotin 18v WHL:ssä Calgary Hitmenissä. Pelaan be a prota tähtipelaaja vaikeustasolla joten runkosarjan pisteet oli vähän yli 300 ja mestaruudet tuli. Ykkösvaraus (tosin Washington) ja harjoitusotteluiden jälkeen kausi alkoi NHL:ssä kolmosketjussa. Kahdeksan pelin jälkeen nostettiin kakkosketjuun. 19 vuotiaana siis NHL:ssä eikä valmentaja urputa mitään. Ukon ovr on 84.

Tuo on kyllä vähän tyhmää, että taitojen nousu ei hidastu. Rannelaukauksen tarkkuus, aloitukset ja taklaaminen on ollut jo pitkään 99. Nopeutta ja kiihtyvyyttä ei saa millään muulla kuin jään ulkopuolisella treenillä. Nopeus on 81 ja NHL:ssä jää ihan jalkoihin.

Oho, hyvä tieto! Antaa jotain toivoa että tuota bugia ei ole mukana että joutuu tahkoamaan 20v. asti siellä alasarjoissa...

Tosiaan, nopeutta ei saa kentällä mitenkään muuten lisää kuin voittamalla kilpajuoksu pitkästä kiekosta hybridipitkäkiekon ollessa päällä ja tämäkin on ilmeisesti jokin huhu. Olen kyllä joskus onnistunut nostamaan nopeutta pelissä mutta en yhtään muista mitä tein ja se taisi olla yksi ainoa kerta... Reaktiotaidot kasvaa ainakin kun teet manuaalisella one-timerillä maalin ilmeisesti. Opettelin tuon manuaalisen laukomisen ja mikään ei tunnu yhtä hyvältä kun tintata se kiekko ylivoimalla just sinne minne haluaa ja ihan itse! :D

Eli siis juniorisarjassa kannattaa kehittää ukkoon nopeutta, kiihtyvyyttä ja näitä hitaasti kehittyviä osa-alueita koko ajan. Syöttäminen ja laukominen kehittyy kyllä pelaamalla...
Alotin just uudestaan Kitchener Rangersissa ja päätin että tapahtu tilastoissa tai pelaajakaupoissa mitä vaan niin antaa olla, näillä mennään ja opettelen tuon puolustamisen myös vähän paremmin. Jos oikein haluaa pisteitä tehdä, niin kannatta alottaa Erie Ottersista 15v. koska tokalla kaudella saat sen McDavidin ketjukaveriksi ja se on 90 overall :D

Mitä nyt tuli sitten suutuspäissään simuloitua niin McD teki 87 pistettä ja Marner (81) teki 84 pistettä junnusarjassa, eli tuo juniorisarjan "pelaajien tehottomuus" johtunee just siitä et alle 80 ovr. ukot ei vain tee isoja pisteitä koska tuo on NHL-moodi, eli tuo 87 pistettä olis McD tasoiselle 90ovr. kaverille jokseenkin realistinen pistemäärä NHL-tasolla.

Onko tämä Be A Pro siis rakennettu käytännössä niin sanotusti NHL:än varaan. Ne "ei NHL pelaajat" ei tee junnusarjoissa käytännössä pisteitä? Suomeksi siellä pelaaminen ja menestyminen on pelaajan vastuulla.

Peli siis muistuttaa jääkiekkoa siinä vaiheessa kun jossain kohtaa pääsee NHL jäille?

Noin minä sen ymmärrän. Onkos sitä Eicheliä siellä junnu sarjoissa? :D Se jenkki junnu joka valittiin sinne muistaakseni Buffaloon? vai ovatko ne Nykyiset NHL pelaajat vaikka olisivat vasta tulokkaita niin siellä automaattisesti?
Vai miten sait McDavidin mukaan juuri siihen ryhmään missä satuit pelaamaan?

Onko tämä Be A Pro siis rakennettu käytännössä niin sanotusti NHL:än varaan. Ne "ei NHL pelaajat" ei tee junnusarjoissa käytännössä pisteitä? Suomeksi siellä pelaaminen ja menestyminen on pelaajan vastuulla.

Peli siis muistuttaa jääkiekkoa siinä vaiheessa kun jossain kohtaa pääsee NHL jäille?

Noin minä sen ymmärrän. Onkos sitä Eicheliä siellä junnu sarjoissa? :D Se jenkki junnu joka valittiin sinne muistaakseni Buffaloon? vai ovatko ne Nykyiset NHL pelaajat vaikka olisivat vasta tulokkaita niin siellä automaattisesti?
Vai miten sait McDavidin mukaan juuri siihen ryhmään missä satuit pelaamaan?

Oikeastaan että tehtiin NHL ja luotiin juniorisarja samalle pohjalle. Ei luotu sitä eroa että juniorisarjassa 75 overall kaveri pitäisi olla supertähti ja tehdä 100 pistettä juniorisarjassa, koska muuten kun tämä kehittyy niin se tekis sitten 85 ovr. NHL-tasolla sen 150 pistettä ja se ei käy päinsä. Tuolla siis riittää että teet 25 maalia ja 70 pistettä niin voitat pokaaleja kaapin täyteen... Liian helppoa.
Itse pelaaminen on siedettävää, peli toimii ja pelaaminen on suorastaan nautinto yleensä. Ulkoasu on hieno.

Eichel pelasi muistaakseni jotain yliopistosarjaa, joten ei ole koko pelissä alun alken koska pelistä puuttuu tietysti sen yliopistojoukueen lisenssit joten Eichel tehtiin jossain päivityksesä suoraan Buffalon joukueeseen ja on siellä nytkin. Muutoinhan, jos Eichel olisi aloittanut jossain perus juniorisarjassa, niin uskon että peli lähettäisi senkin heti tokalla kaudella alas. Se ongelmahan tuossa McDavidinkin kohdalla on se että kaveri on 18 ja rosterissa kun kausi alkaa, kun taas toinen kausi alkaa, se on 19 ja näinollen voi vielä ikänsä puolesta pelata juniorisarjassa (yli 20v. ukkoja ei voi sinne laittaa), käsittämätöntä on se että peli ei tajua sitä että se on Edmontonin Top2 hyökääjä jos on 90 overall.

Tuossa on yksi pointti vieläkin, se että miksei peli heitä McDavidia jo ekalla kaudella junnusarjaan, johtuu siitä että se on testattu pelin tekijöiden toimesta että se pysyy kokoonpanossa sen ekan kauden, mutta siitä eteenpäin tuskin ovat kokeilleet tai edes nähneet mitä tapahtuu pelille. Paljosta voi päätellä että NHL16 on tehty "yhden kauden peliksi", eli jatkuvuuteen ei olla panostettu, mikä taas on GM moden ja Be A Pro-moden elinehto. NHL14 on edelleen ainoa peli joka on minusta toiminut aivan loistavasti. Siinäkin oli tuo sama juttu NHL:n ja junnusarjan tehotttomuudesta. Se on seurannut aina NHL-sarjoissa ja on edelleen ihme miksei sille tehdä mitään. Vaatiiko se sitten peliltä niin paljon tehdä kaksi "erilaista" sarjaa joissa pelaajien arvot eriävät sen verran että toisessa 75 tekee 100 pistettä ja toisessa vasta 90 tekee 100 pistettä... :rolleyes:

V***u mulla menee hermot tämän pelin kanssa, ja siitä yksinkertaisesta syystä, että olen vaan niin huono. Turpaan tulee pelasipa sitten netissä tai tekoälyä vastaan. Jeesus sentään.

Pakko monen vuoden jälkeen oli kirjautua tunnuksilla sisään ja avautua vähän online-peleistä.

Kaverin kanssa pelatessa pelit ovat vauhdikkaita ja hauskoja. Taklauksia, laukauksia ja tilanteita riittää. Netissä pelatessa tuntuu, että peli puuroutuu aivan täysin ja ohjain meinaa lentää seinään joka toisessa pelissä. Kaikista ärsyttävintä on, kun vastustaja ei käytä edes pakkejaan, vaan tulee hyökkääjällä alas karvaamaan. Tämä aiheuttaa sen, että hyökkäävä osapuoli (minä) ei saa mitään aikaan, koska tietokonepakki vaan tönöttää edessä. Kyse ei ole siitä, etten osaa pelata, koska olen pelannut Änäriä satoja tunteja.

Toinen suuri ongelma on taklaamattomuus. Netissä vastustajalla on usein alle 10 taklausta pelissä (näistäkin varmaan yli puolet on tietokoneen aiheuttamia). Itsellä on usein tullut 20-35 taklausta helpostikin vastustajan pelitavasta riippuen. Lisäksi pelin tempo kärsii, kun vastustaja yleensä pelaa, sitä voisi kutsua antikoohotukseksi: ei käytä ollenkaan pikaluistelua, vaan liukuu laitoja pitkin hitaalla temmolla. Viihdyttävä peli tarvitsisi enemmän vauhtia.

En ole ketjua kokonaan lukenut, mutta varmasti jossain on tullut valitusta vajaavaisesta pelaajan vaihdosta. Esimerkiksi äsken koitin laitahyökkääjällä ottaa kiinni omassa kulmassa vastustajan pelaajaa. No se ei onnistunut, joten koitin valita pakkia maalin edestä, jottai saisin syötön plokattua. No tämä ei onnistunut. Tiedän, että vasemmalla tatilla tulee osoittaa haluttuun pelaajaan, mutta tämä systeemi ei vaan toimi niin sulavasti, kuin esimerkiksi vanhoissa Änkyissä Xbox 360:n puolella. No kaveri syötti vapaasti takatolpalle, kun omat pakit heiluivat alotuspisteiden välissä. Pelaajan vaihtaminen ei toimi myöskään vastustajan hyökätessä keskialueella. Haluaisin mennä antamaan pommia ja oman siniviivan tuntumilla, muttei se onnistu, koska en saa pakkeja valittua, vaikka kuinka koittaisin painaa vasemmalle ja alas tatilla samaan aikaan.

Hyökkäämisestä häviää myös into, kun vastustajan pakki (silloin, kun vastustaja sen hienosti edes valitsee) vaan suoraan pakittelee maalin eteen, jolloin hän käyttäytyy kuin tietokoneen ohjaama puolustaja. Tässäkin tapauksessa hyökkäys täysin puuroutuu ja mielikuvitus häviää totaalisesti. Okei; silloin voi mennä kulmiin pyörimään ja hakea viivasta kutia. Yleensä tämäkään ei onnistu, koska vastustaja huitoo mailalla kaikki poikittaissyötöt itselleen. Kokeilin itse asiassa tätä tyyliä, ja huomasin sen äärettömän tylsäksi ja helpoksi, mutta toisaalta todella tehokkaaksi. Puolet vedoista osuu omaan pakkiin ilman minkäänlaista tahallista blokkaamista, missä ei sinällään ole mitään väärää. Tämä tapa vaan ärsyttää minua henkilökohtaisesti aika paljon.

Voisin myös mainita laukomisesta. Tuntuu, ettei 95 % pelaajista ole koskaan käyttänyt lämäriä online-pelissä. Tyypillisintä on tulla laidasta ylös ja painaa ranne etuyläkulmaan. Myöskin viivavedot ovat melko harvassa. Viivasta, kun yleensä lämäriä lähinnä ammutaankin.

Pointtina tälle kirjoitukselle oli siis yleinen pelin masentuneisuus. Pelinä NHL 16 on loistava, mutta sen pelaajat eivät. Ja nyt moni tämän viestin lukenut miettii, etten pärjää nettipelissä. Tällä hetkellä olen pelannut noin 80 ranked matsia ja voittanut niistä 2/3. Sekin sikäli oli outoa, että vastustajat olivat niin huonoja aikaisemmin. Tänään, kun viimeksi pelasin, oli jokainen viidestä vastustaja yllä olevan kirjoituksen mukainen puurouttaja.

Pakko myöntää, että näillä kovilla v***** hetkillä käytän veskalla neliö + eteenpäin jekkua, jolloin 90% vastustajan läpiajoista tyssää eteenpäin syöksyvään maalivahdin mailaan -> oikeassa lätkässä olisi selvä kampitus, mutta tässä pelissä annetaan pelin jatkua. :D

Pakko monen vuoden jälkeen oli kirjautua tunnuksilla sisään ja avautua vähän...

Paljon asiaa. Suurin osa verkkopelaajista pelaa voittaakseen, ei saadakseen tyylipisteitä vastustajalta. Meikä on myös vauhdikkaan ja realistisen kiekon ystävä, ja pelaan varsin monipuolista hyökkäystä yhden "varman" tempun sijaan. Hyvänä puolena tässä lätkässä on se, että realistista kiekkoa pelaamalla voittaa pelejä useammin kuin aikaisemmin, mutta viehän se peli-iloa kun lähes jokainen vastustaja pelaa aivan samanlaista kiekkoa. "Hate the player, not the game" on vanha viisaus EA:n foorumeilta :)

Parin vuoden ajan tämä ongelma ratkesi hyvin johdetulla GMC-liigalla, nyt pelimuotoa ei ikävä kyllä enää ole.

Paljon asiaa. Suurin osa verkkopelaajista pelaa voittaakseen, ei saadakseen tyylipisteitä vastustajalta. Meikä on myös vauhdikkaan ja realistisen kiekon ystävä, ja pelaan varsin monipuolista hyökkäystä yhden "varman" tempun sijaan. Hyvänä puolena tässä lätkässä on se, että realistista kiekkoa pelaamalla voittaa pelejä useammin kuin aikaisemmin, mutta viehän se peli-iloa kun lähes jokainen vastustaja pelaa aivan samanlaista kiekkoa. "Hate the player, not the game" on vanha viisaus EA:n foorumeilta :)

Totta osittain, mutta harvoin palkitaan se joka yrittää pelaa reilua peliä. Tää uus änäri on enemmän lottoa kun koskaan aikasemmin mielestäni ja ainoo suht varma tyyli voittaa matsi matsin jälkeen on pelaa älyttömän tylsää ja mulkkumaista kiekkoa. Tää nyt varsinkin tapahtuu siinä suosituimmassa pelimuodossa eli HUT:issa. En haluis uskoo mihinkään Ice-tilttiin/Handicappiin tai mihinkään tollaseen, kuvittelen sen olevan enemmän yhteydestä kiinni, mutta on liian usein ollu sellasia pelejä joita ei vaan yksinkertaisesti voi voittaa kun vastustaja lottoaa jok'ikisen vedon maaliin tai niiden veska pelaa kuin puolijumala tai sitten omat starat ei osaa laukoo tolppien väliin. Tässä pelissä toi momentum on liian iso tekijä ja sen takia esim. 3-0 johto on tyyliin kaikista pahin mikä voi olla. Mut taas toisaalta saahan jengit joskus oikeastikin lisäpotkua jos tarpeeks tsemppaa. :o Siitä pidän että jos painostat kovaa hyökkäysalueella niin selostajatkin oikeen innostuu ja silloin huomaa momentumin parhaimmillaan, mikä ei ole huono asia, nimittäin yleensäkin kova painostus johtaa maaliin.

Tän änärin ongelmana on se (minkä joku tossa mainitsi pari viestiä ylöspäin), että miten vähemmän puolustat itse niin vähemmän menee maaleja omiin. Työkalut puolustukseen on älyttömän huonosti toteutettu. Purkasin tossa aikasemmin ajatuksiani johonkin paikkaan, jossa mainitsin fyysisestä pelistä ja sen tärkeydestä. Suurin osa puolustuksesta oikeassa kiekossa tapahtuu kehoa käyttäen, tässä änärissä näin ei ole vaan paras keino näyttää olevan kiekon tökkiminen tai mailan nostaminen ja joskus hullut pommit. Miksei pysty esim sitomaan kunnolla (kolmio/Y:n painaminen laitojen vieressä on kans ihan kakkaa, ja sekin toimii vaan laitojen vieressä) pelaajia ja kiilaamaan pelaajan pois kiekosta? Tässä pelissä puolustetaan keholla vain silloin jos halutaan vetää kauhee pommi ja vs:n ukko levyks jäälle. Vauhtihan se vain tahdotaan pysäyttää ja se onnistuu parhaiten kehoa käyttäen. Ukot pystyy vaan kävelee toisistaan läpi mikä on mielestäni erittäin epärealistista. Miksei pysty esim. vaikka pokee & kiilaa samaan aikaan?

Yks hyvä lisäys minkä haluisin nähä ois tietyn näppäinyhdistelmän painaminen antaisi sinun valita mitä pelaajaa haluat kontrolloida. Esim. R2+X sentteri, R2+O OL jne. Tulee kans paljon maaleja omiin sen takia etten saa sitä pelaajaa valittua kenet haluisin. Tuntuu vaan että nykyänäreissä on taidolla vähemmän merkitystä kuin edellisissä "arcade" -tyyppisissä änäreissä, niissä piti osaa sentään puolustaa ja sillä voitti pelejä. En sit tiiä onks tää realistisuus yhtään siistiä, ite oon tosi pettyny tähän peliin. '14:sta pelasin viimeksi ja se oli mielestäni 20x parempi peli ja siitä pystyin sentään nauttimaan.

Suurin osa ongelmistahan korjautuis jos tekoäly osaisi pitää oman paikkansa. Mutta en nyt siitä jaksa alkaa puhumaan. Mul ois myös paljon muitakin ajatuksia, mutta nyt olen liian laiska niitä kirjoittaakseni. :D

//sori kirjotusvirheistä, en nyt jaksa tarkistaa koko tekstiä ku se on lähinnä ajatuksenkulkua. :D

Ylös Bottom