Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

Vastaus: NHL 16

Mikä se on saanut miehen kuupan noin kuumenemään tähän peliin? :D omasta mielestä tää on ainaki huima parannus viime malliin verrattuna. Be a pronkin puolella tykkään kyllä enemmän tosta et pystyy simuloimaan seuraavaan vaihtoon eikä pysty hyppäämään kentälle aina kun huvittaa. tilastoistakin tulee realistisemmat.ja näin. onlinen puolellakaan ei kyl mitää ongelmii itse pelin suhteen oo, se on enemmä ne vastustajat mitkä tuppaa välillä pistää veren kiehumaa ;)

Tekoäly huononee vuosi vuodelta ja pelaaja joutuu pelaamaan pelintekijöiden "älykkäillä" ehdoilla entistäkin enemmän. Aikoinaan kun peli tuli vielä PC:lle säätelin tekoälyä editorilla.
Eli tiedän kuinka se toimii, ikävä vaan ettei xboxilla pysty säätämään mitään.
PC:ssä tehtiin hyviä modeja ja parannettiin peli alkuperäistä peliä paljon paremmaksi. Siksihän tämän teko lopetettiin PC:lle, pelintekijät joutuivat häpeään kun suuri yleisö teki kaiken paremmaksi kuin he! Nyt ns. "kehittäjät" ovat saaneet opetettua konsoli sukupolven hyväksymään huonoakin pelin ja huijaavan tekoälynkin valittamatta. Nykyään kaikkialla huomaa kuinka porukat on manipuloitu hyväksymään jotain joka ei olisi edes myynyt aikoinaan. Ja silloinhan pelintekijöillä oli kunnia tehdä hyvä peli, ei kuten nyt että vaan rahastetaan.
Mutta, kukin tyylillään. Kaikki on jo pilattu ja hullummaksi menee, tämäkin peli. Alistukaa te, minä en alistu enää ostamaan roskaa!!
 
Vastaus: NHL 16

Jos kiinnostaa 1v1 turnaus niin käykää lulemassa muu nhl peliseura ketjusta mistä on kyse!
 
Vastaus: NHL 16

Pakko samaistua wopiton puheisiin tuosta tekoälystä ja sen tavasta huijata. Hyvä ystäväni ostaa NHL:n joka vuosi julkaisupäivänä ja on aikalailla hyväkin pelissä. Hänen kämpillään olen päässyt tämänkin vuoden peliä näkemään ja kokeilemaan, koska se tavallaan "kiinnostaa", vaikka itsellä ei ole ollut syytä ostaa peliä enää vuosiin. Käytän rahani mieluummin laadukkaampiin urheilupeleihin...

Mutta siis siihen tekoälyyn tämänkin vuoden pelin osalta! Todellista "huumoria" on se, kun kaverini johtaa ottelua tekoälyä vastaan kahden erän jälkeen 4-1 ja kolmannessa erässä tekoäly tekee väkisin kaksi maalia, jotta "ottelun loppu saadaan jännäksi", muistan vielä maalit erittäin hyvin viime viikonlopulta:

1) Maali "suoraan aloituksesta". Aloitus ihmispelaajan päädystä, kone voittaa aloituksen "100-0" taakse pakille, jonka jälkeen kolme klap-klap-klap-syöttöä tekoälypelaajien kesken noin 2 sekunnin sisään ja kiekko tyhjiin takatolpalta. Kaverini ehti tattia sen verran liikuttaa, että aloituksessa ollut sentteri vähän liikahti keskellepäin, muut hänen pelaajansa olivat B-pistealueen sisällä yhdessä kasassa. Tekoäly nyt vain teki maalin, koska se päätti, että se maalin takee...Huijausta.

2) Laukaus pakilta siniviivan sisäpuolelta matalana, josta tulee rebound. Sääli vaan, että pelin tekoäly oli jo valmiiksi laskenut ja päättänyt, mihin se rebound tulee ja sen kohdalla oli tekoälyn hyökkääjä odottamassa. Hidastuksista näimme, kuinka kiekko pomppasi millintarkasti juuri siihen tekoälyn kaverille, joka sutaisi sen ilmasta sisään pienestä kulmasta, kun veskari oli vielä torjunta-asennossa. Jälleen kerran pelaaja ei ehtinyt viivalaukauksen lähdön ja maalisummerin kilahduksen välillä tekemään yhtään mitään, koska tekoäly vain päätti, että nyt se tekee maalin...Huijausta sekin.

Peli kyllä päättyi 4-3 voittoon kaverini hyväksi, mutta onhan se sääli, että jos kaverini pelaa hyvin ja hankkii kahdessa erässä 4-1 johon, niin viimeinen erä on sitten täyttä tekoälyn kusetusta, vuodesta toiseen.
 
Vastaus: NHL 16

Tuo tekoälyn kusetus ollut mukana jo vuosikaudet, aiemmin tosin ilmeni old genillä enemmänkin vain niin että oli tiettyjä pelejä jotka botti automaattisesti vaan voitti, kun botin mokke otti aivan kaiken kiinni ja ne joita ei, viuhuivat huippupaikoilta yli ja ohi.

Monta kertaa tullut jo todistettua HUT:n offline-puolella, kuinka jossain toisen erän loppupuolella meikän johtaessa ja dominoidessa peliä täydellisesti botti saa yht´äkkiä jonkun jumal-moodin päälle. Tuukka Rask otti _aivan kaiken_ kiinni,mitkä aiemmin päästi helpohkostikin sisään ja botilla luistelivat kaiken maailman jämäpelaajat kentällä kuin Buret ja botti sai jatkuvalla syötöllä avopaikkoja maalin eteen, omien bottipakkieni lähinnä vain seisoskellessa tai ollessa jossain aivan muualla kuin tontillaan. Onhan tää nyt vaan jäätävää.
 
Vastaus: NHL 16

Mikä ihmee kusetus se on 4-1 tilanteesta kiriä vielä tasoihi,onhan sen ruotsikin todistanu suomea vastaan, vai oliko seki vain ruotsalaisten kusetusta:)
 
Vastaus: NHL 16

Jos riparit pomppii tekoälyn lapaan, niin paha siitä on mennä sanomaan oliko huijausta vai tuuria.
 
Vastaus: NHL 16

Jos riparit pomppii tekoälyn lapaan, niin paha siitä on mennä sanomaan oliko huijausta vai tuuria.

-Käytä järkeä. Jos ne pomput päätyvät aina vastustajalle, sulle ei koskaan. Mitähän se sitten onkaan?
-Meet taklaamaan, sun pelaajas tekeekin mutkan ja siinä meni sekin taklaus.
-Jos pääset suoraan peliin vaihdosta niin yleensä joko vastustaja onkin sun hyökkäysalueella.
Tai sitten omat miehet saattavat tehdä juuri maalin kun pääset jäälle. Jokatapauksessa sun pelaajasi on se joka viimeisenä pääsee vaihdosta kentälle.
Useimmin toistuva vaihto on alussa se että ketjusi aloittaa ja laukoo ja moke torjuu ja joudut melkein täydellä palkilla vaihtoon.
Mutta jos oletkin luistellut sällisi palkin punaiselle ja teette pitkän kiekon, eipä peli laitakkaan tuoreitta ketjua kentälle, sinä aloitat omasta päädystä.
Ja useimmitenhan joudut aloittamaan omasta päädystä, jommalta kumalta pisteeltä, etenkin pelin loppupuolella jos olette johdossa.
-Laitakahinassa pidät jonkun ketjukaverisi kanssa naapuria laitaa vasten, kas kummaa, se saa syötettyä keskialueella olevalle kaverilleen nappi syötön. Sun mailasi ja luistintesi läpi.
-Muutenkin useassa tapauksessa naapuri luistelee sun pelaajiesi läpi maalintekoon.

Lisäksi hyökkäyalueella kuolleita kohtia joissa mailasi sutii tyhjää, tee siitä sitten laukaus.
Peli ei reksitteröi läheskään kaikkia tapahtumia, etenkään takalauksiasi, virheet kyllä reksiteröi kiitettävästi :=)


Tässä nyt muutama epäkohtia joidenka vuoksi se simulointi vaihto on perseestä.
 
Vastaus: NHL 16

Sen verran, että noi monet epäkohdat on ihan ok, mutta faktat haltuun kuitenkin.

Ette pääse pitkän kiekon jälkeen vaihtoon sen takia, että se on sääntö, että pitkän kiekon lyönyt joukkue ei saa vaihtaa.
 
Vastaus: NHL 16

Ei voi olla totta! Nyt Ea on sitten lopullisesti pilannut koko pelin. Uusin päivitys tuli eilen. Ea ottanut näköjään nollatoleranssin pokettamiseen. Nyt jos pikkasenkin maila hipaisee vastustajaa tulee jäähy. Viimeisimmässä versus pelissä tuli yhteensä 46 min jäähyjä, sitä edeltävässä pelissä vielä enemmän. Muutenkin olen aika pettynyt tähän ea:n räpellykseen. Kerrankin oli pelin kehittämisessä mukana nhl yhteisöstä pelaajia ja tässä on sitten tulos. Oujee...
 
Vastaus: NHL 16

Ei voi olla totta! Nyt Ea on sitten lopullisesti pilannut koko pelin. Uusin päivitys tuli eilen. Ea ottanut näköjään nollatoleranssin pokettamiseen. Nyt jos pikkasenkin maila hipaisee vastustajaa tulee jäähy. Viimeisimmässä versus pelissä tuli yhteensä 46 min jäähyjä, sitä edeltävässä pelissä vielä enemmän. Muutenkin olen aika pettynyt tähän ea:n räpellykseen. Kerrankin oli pelin kehittämisessä mukana nhl yhteisöstä pelaajia ja tässä on sitten tulos. Oujee...

Just tulin samaa ihmettelemään, että onko joku päivitys tullut kun tuntui aika nollatoleranssi olevan. Pelasin pari online HUT-peliä ja molemmilla jäätävä määrä jäähyjä. Tai no itellä enemmän kun oon sen verran huono, et roikun toisten paidoissa kiinni :D
 
Vastaus: NHL 16

Juu on se prkl kun ei pitkän jälkeen edes vaihtoon pääse...
Itseasiassa mulla käynyt nyt pari kertaa että on pistänyt ketjun vaihtoon kun omat tehneet pitkän. Eli ei toimi ihan 100% oikein tuo.

Muuten ei kyllä ole tuosta Be a Prosta kuin hyvää sanottavaa. Aivan kuin eri peliä olisin pelannut wopiton kanssa, en voi allekirjoittaa noita kohtia. Pelaan itse voimahyökkääjällä ja joka matsiin koitan vetää sen 8-12 taklaustakin ilman mitään ongelmia.

Muutenkin tämä tuntuu todella hyvältä NHL15 verrattuna. Nimenomaan pelillisesti ja nuo pikku viilaukset mm. Be a Prohon (kehittyminen sen mukaan mitä jäällä tapahtuu yms.) jotka tuli ihan puskista ainakin itselle.

Mutta kai nämä on niitä kuuluisia makuasioita joten en sen tarkempaa analyysiä jaksa rääpiä. Itselle maistuu hienosti tämä, ei varmaan kaikille.
 
Vastaus: NHL 16

Imo. Muistakaas se otanta. Ei mitään voi sanoa yhden 4-1 tappion jälkeen. Sanotaan että 25 peliä niin voi sanoa edes jotain pientä. kokonainen kausi jotain moodia voisi sanoa että on jo tarpeeksi otantaa (onlinessa ehkä 80 peliä?). Oikeastikin NHL:ssä voi hävitä 5 peliä putkeen mikä tahansa joukkue ja millä tahansa numeroilla ja millä tahansa tavalla, vaikka 5-0 johdosta. Montako kertaa näin kävi PS3 version NHL:ssä, ei kyllä kovinkaan usein, kerran 50 peliin? Aivan liian helppoa sanoisin, suorastaan epäinhimillistä.

Montako kertaa olet hävinnyt 3-0 johtoasemasta? Montako kertaa olet voittanut 3-0 asemassa? Näin lähtisin vertaamaan tuota. Tehkää joku oikeasti se että pelaatte vaikka sen 80 peliä ja pistätte tulokset näkyviin. Esim vetotilastot kertoo jo paljon jos se on 50-5 niin jotain on pielessä ohjaimen tai asetusten/pelityylin takana.

Tekoäly on tehty peliin ollakseen tasainen pitkällä tähtäimellä ja lähellä oikeeta NHL:ää. Pointtia noissa puheissa on kyllä, sitä ettei "voi itse päättää lopputuloksista" vaan sen tekee liian usein ja varmasti kone (koska taktiikat, koska vain hyökkäät, koska et puolusta, koska sun joukkueesi on väsyneempi, miljoona muutakin syytä?).

Tämähän oli aivan päinvastoin NHL14:ssa kun tämä yksikin supermies voi "live the life" (be a pro) ssa tehdä joukueen eteen yhdessä vaihdossa sen että voittavat pelin - Väärin, suorastaan jääkiekon raiskaus jota ei voinut edes slidereillä saada niin vaikeaksi että se olisi oikeesti vaikeeta. Jopa simulointien aikana tekoäly teki useimmiten 3-4 häkkiä/peli, eihän sellasella joukkueella mitään hävitä koskaan.

Niskasta kiinni ja pelaatte monta peliä, kymmeniä, satoja. Sitten vasta katse niihin tilastoihin ja pelin vikoihin. Pitää oppia niinsanotusti häviämään koneelle kun on vuosikaudet tottunut että sen voi voittaa miten vaan :D Vähän sama kuin pelaisit jotain autopeliä ja vastustajat joutuu pysähtyyn maliviivaa ennen ettei ne vaan mene vahingossa voittamaan sinua, mitä ihmeen järkeä?
 
Vastaus: NHL 16

Just tulin samaa ihmettelemään, että onko joku päivitys tullut kun tuntui aika nollatoleranssi olevan. Pelasin pari online HUT-peliä ja molemmilla jäätävä määrä jäähyjä. Tai no itellä enemmän kun oon sen verran huono, et roikun toisten paidoissa kiinni :D


No ihmettelin että mitä on tapahtunut kun käytännössä kokoajan matseissa on vastus tai itte harmipenkillä ;) siis pilli soi yhtenään, mitäköhän ne EA:n valopäät on sie taas säädelly:D
 
Vastaus: NHL 16

Jaa, että päivitys. Pitää varmaan uskaltautua kokeilemaan jossain vaiheessa. Jos maalivahdit on ihan yhtä paskoja kuin aiemmin, niin taitaa peli jäädä unholaan. Olisikin ensimmäinen peli jota ei halua pelata vain pari viikkoa julkaisun jälkeen. Se on jo aika saavutus, ottaen huomioon, että nhl 15 oli aika torso.
 
Vastaus: NHL 16

Itselle ilmeisesti uudet sliderit olleet oikein suotuisat, 5 peliä div1 HUTia pelannut ja kaikki voittoja. Pokespammi vähentynyt tai loppunut kun vähän suojaamalla vihu aina koppiin. Joutui kyllä hakemaan kaikkien vihaaman bottipuolustus homoilutaktiikan takaisin, koska itse tässä ei enää pysty puolustamaan ainakaan ilman jäähyjä. Botit kun sitoo laitoihin ja taklaa yllättäen onnistuu pelikin paremmin. Toisaalta näin se on aina ollut, että botteja hyödyntäen pärjää loistavasti.. sille ei voi mitään niin kauan kun EA sellaista toimintaa tukee kuten nämäkin sliderit teki.
 
Vastaus: NHL 16

Uusi tuner tiukensi pokespämmäilystä seuraavia kampitusjäähyjä, muutaman pelin perusteella todella hyvä tuunaus. Katsotaan kuinka hyvin pelkkään poken rämpytykseen turvautuneet veijarit sopeutuvat. Tosi hyvä muutos, ja linjassa tämän EA:n uuden "simumaisen" lähestymisen kanssa.
 
Vastaus: NHL 16

Enpä ole ikinä nähnyt että tappio menisi vastustajan tunteisiin näin pahasti !!!

Taas niitä ihmisiä jotka ei pysty käsittelemään tappiota videopelissä...

Sellainen kaveri kuin Suomi_Boy97

3-0 tappioasemasta nousin 6-3 voittoon ja sitten alkoi viestiä tulemaan... sellasta tekstiä alkuun että oli pakko raportoida...
Sitten kootut selitykset: EA antoi tasoitusta jne jne... teit rumia maaleja..bla bla bla..
Ja sitten alkoi pätemään miten on mukamas ollut viime vuonna Los Angelesissa jossain NHL15 MM-turnauksessa..
Hutin rank listan sijalla 16...
ja voin kyllä sanoa että ei tuossa rank-systeemissä ole MITÄÄN järkeä...
ilmeisesti pelattujen pelien mukaan menee. Huono, tosi huono !

Ei muuta.
 
Vastaus: NHL 16

Uusi tuner tiukensi pokespämmäilystä seuraavia kampitusjäähyjä, muutaman pelin perusteella todella hyvä tuunaus. Katsotaan kuinka hyvin pelkkään poken rämpytykseen turvautuneet veijarit sopeutuvat. Tosi hyvä muutos, ja linjassa tämän EA:n uuden "simumaisen" lähestymisen kanssa.


Joo, mut joku roti sentään ;) tarviiko sitä nyt mennä ihan ääripäästä toiseen ? luulen että sie porukka katoilee kohta pelistä meinaan sen verran kitinää tullu ympäriinsä. Puolustaminen on nyt aikas helvatan vaikeeta jos toinen vetää x nappi pohjassa, itte nyt muuttanut peliä niin että odotan että kone katkoo syötön tai muuta. Mun mielestä sais ny si samalla heivata sen kiekon suojauksenkin hevonkuuseen. EA:n uudet kujeet, simu my ass. Jos nyt oikeeta änäriä halutaa niin se on sit kiekko punasen jälkeen päätyyn ja perään, laitaan painiin sitähän tuo NHL suurimalti osalta on, niin ja kiekkoo maalille melki aina kun on mahku, ehkä Detroit oli viime kaudella se joka yritti enemmän tulla puolustuksesta kiekkoo syöttämällä hyökkäykseen, mutta todella suoraviivaista ja jopa yksinkertaista peliä on NHL niinkuin perinteinen pohjois-ameerikan pelitapa joskin tehokas sellainen. Euroopassa nyt mennää leveemmän kaukalon takia enemmän rakentavammalla pelisysteemillä. Juu ja tuli viime kaudella katteltua NHL:ää vähintään 100 peliä viasatilta.
 
Ylös Bottom