Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 18 - Yleinen keskustelu

Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Ei hyvää joulua vaan. Maskotin tekeminen ja 3v3 peli on uudistuksia..... No edellinen NHL jota tosissani pelasin oli 12. 16 Tuhlasin viikon ja tajusin ettei tästä jääkiekkoa saa.
Unohdit hammassuojat!

Surullisinta tässä on tuo EA:n järjestelmä (en juuri nyt muista tarkkaa nimitystä tuolle), jossa mukaan pääsee tiettyjä Twitch- ja Youtube-janareita. Sitten saavat ilmaiseksi pakkoja ja mainostusta EA:lta ja ehtona on että pitää valehdenllekin kehua peliä niin saatanasti. Hehkutetaan juurikin näitä hammassuojia ja maskotin tekemisiä yli kuun ja fanipojat uskoo kiltisti aivan kaiken. Tämän siis myönsi Howtochel-käyttäjä Twitchissä, tuossa omassa ensimmäisessä beta-striimissään. Toki asia oli tiedossa jo kauan aikaa ennen tätä, mutta nyt tuo sai vahvistuksen. Näin helppo se on meitä pelaajia sahata silmään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Eli jos peliin lisätään yksi uusi joukkue = uusi peli?
Esim= esimerkki.

---

Tuossa aiempien viestien lauseessa, että peli on vain "päivitys", kiteytyy myös sekin että miksi sitten meillä on yleensäkin mikään peli versio 2, 3 tai edes 4. Eikö kaikki ole toistensa päivityksiä jos tämäkin luetaan sellaiseksi? Mieti nyt, yksi joukkue lisää, thats it, ei tosiaan ole thats it, se pitää vielä saada synkkaan GM:ään, kaikkiin mahdollisiin esim. fanatasy draftiin, HUT yms. En ole ikinä peliä tehnyt itse mutta veikkaan että päivitys tekisi pelistä ihan sairaan bugisen jos se lykättäisi noin vain mukaan (ja kun sen tekee EA). Ja tämä oli vain yksi esimerkki.

Minä näen tuon pelin näin. Älkää keskittykö toistenne haukkumiseen, keskittykää itse aiheeseen, jos NHL on paskaa niin anna sen olla paskaa. Itse en sano mitään vielä NHL18 kun en peliä omista mutta jos siitä tulee pelikelvoton versio niin seuraavaa en aio ostaa, kyllä ne rajat löytyy jokaiselta, mulle ne eivät vain vielä ole tulleet vastaan. Kyllä tätä peliä on pystynyt tähän asti jotenkin pelaamaan.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Esim= esimerkki.

---

Tuossa aiempien viestien lauseessa, että peli on vain "päivitys", kiteytyy myös sekin että miksi sitten meillä on yleensäkin mikään peli versio 2, 3 tai edes 4. Eikö kaikki ole toistensa päivityksiä jos tämäkin luetaan sellaiseksi? Mieti nyt, yksi joukkue lisää, thats it, ei tosiaan ole thats it, se pitää vielä saada synkkaan GM:ään, kaikkiin mahdollisiin esim. fanatasy draftiin, HUT yms. En ole ikinä peliä tehnyt itse mutta veikkaan että päivitys tekisi pelistä ihan sairaan bugisen jos se lykättäisi noin vain mukaan (ja kun sen tekee EA). Ja tämä oli vain yksi esimerkki.

Minä näen tuon pelin näin. Älkää keskittykö toistenne haukkumiseen, keskittykää itse aiheeseen, jos NHL on paskaa niin anna sen olla paskaa. Itse en sano mitään vielä NHL18 kun en peliä omista mutta jos siitä tulee pelikelvoton versio niin seuraavaa en aio ostaa, kyllä ne rajat löytyy jokaiselta, mulle ne eivät vain vielä ole tulleet vastaan. Kyllä tätä peliä on pystynyt tähän asti jotenkin pelaamaan.
Ohjelmointia jonkin verran opiskelleena voin kertoa, että joukkueen lisääminen peliin on yksi pienimmistä murheista mitä voi olla. Aika lähellä copypastea, jos pelin koodit on toteutettu yhtään järkevästi. Samaten tuo NHL Threes -pelimuoto. Säädetään vähän kaukalon kokoa, poistetaan kaksi pelaajaa molemmilta joukkueilta ja sotketaan sliderit niin, että kenelläkään ei ole hauskaa. Ihmettelen kyllä ihan tosissaan mitä ne on siellä koko vuoden puuhaillut. Eivät ottaneet edes Frostbitea käyttöön, kuten Fifan kanssa tekivät viime vuonna. Muutama uusi kikka ja mahdollisuus heilutella mailaa puolustajalla ei ole kyllä koko vuoden hommia.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Juu, tajusin kyllä että esimerkki. Kyse olikin siitä että vähään ollaan tyytyväisiä. Joo kyllä se vaatii koodaamista että saat uuden NHL-joukkueen peliin, mutta missaat nyt pointin.

Kyse on kokoajan ollut siitä pohjapelistä, joka on ollu sama since NHL15. En huomaa niin mitään kongreettista eroa viime vuoden peliin asti, että peli tuntuisi jotenkin uudelta niin yhtään. Mutta toiset tyytyy vähempään, itse en enää tyydy. Ellei NHL18 oikeasti EA Accessissa tunnu uudelta, saa EA pitää tunkkinsa omasta puolestani julkaisussa.

Sitten asiaan Betasta:

- NHL Threes on ihan hauskaa kaverin kanssa, mutta 70 euroa tästä? Ei sentään.
- Online vs on hidasta ja edelleen aivan liikaa sitä karmeaa keppitaistelua oikean jääkiekon sijaan. Hieman tuo taas on muuttunut, mutta niin se muuttui myös viime vuonna betassa ja muuttui takaisin vanhaksi karmeudeksi itse julkaisuun.
- Magneettilukitukset ärsyttävät edelleen. Kiekko vapautuu tilanteessa mun ukolta ja ukko hallinnassa. Lähden luistelemaan kiekkoon, mutta se helvetin EA:n magneetti imaisee sen pelaajan siihen tiettyyn määrättyyn paikkaan jäpittämään. Asia jota en ikinä ole ymmärtänyt.
- EA ei VIELÄKÄÄN ole korjannut jo sitä NHL12-pelissä ollutta vetobugia. Eli kun tietyssä kulmassa syötät sivulta sivulle ja yrität vetää suoraan syötöstä, se vetäjä sutaisee joka hiton kerta ohi.
- Maalivahdit eivät vaan vakuuta. Pelkään että samaa kuraa mitä NHL17-pelissä.
- Pokecheck muuttunut, mutta edelleen töktöktök-taktiikalla pärjää. Mailanostoa en vielä riittävästi ole testannut että tuosta voisin sanoa jotain.
- Menut eivät miellytä vieläkään.

Lisää myöhemmin, jos tätä vielä jaksaa pelata.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Koodi siis pysyy melkein samana ja muutamat uudet rivit sinne tänne lisätään joten uus vai päivitys?
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Juu, tajusin kyllä että esimerkki. Kyse olikin siitä että vähään ollaan tyytyväisiä. Joo kyllä se vaatii koodaamista että saat uuden NHL-joukkueen peliin, mutta missaat nyt pointin.

Kyse on kokoajan ollut siitä pohjapelistä, joka on ollu sama since NHL15. En huomaa niin mitään kongreettista eroa viime vuoden peliin asti, että peli tuntuisi jotenkin uudelta niin yhtään.

Sehän se onkin kun pelin pitäisi olla "uusi" jotenkin, itse en ymmärrä miten tästä saat enään mitään uutta... Samalta se päällepäin näyttää kyllä mutta niin näyttä oikea NHL myöskin samalta joka vuosi.


Ohjelmointia jonkin verran opiskelleena voin kertoa, että joukkueen lisääminen peliin on yksi pienimmistä murheista mitä voi olla. Aika lähellä copypastea, jos pelin koodit on toteutettu yhtään järkevästi. Samaten tuo NHL Threes -pelimuoto. Säädetään vähän kaukalon kokoa, poistetaan kaksi pelaajaa molemmilta joukkueilta ja sotketaan sliderit niin, että kenelläkään ei ole hauskaa. Ihmettelen kyllä ihan tosissaan mitä ne on siellä koko vuoden puuhaillut. Eivät ottaneet edes Frostbitea käyttöön, kuten Fifan kanssa tekivät viime vuonna. Muutama uusi kikka ja mahdollisuus heilutella mailaa puolustajalla ei ole kyllä koko vuoden hommia.

Se ei vain riitä että lisätään kun pitäisi saada uudet joukkueet toimimaan myös pelimuodoissa, mm. kun tuli OHL:ään viimeksi Hamilton Bulldogs ja Flint Firebirds, niitä vastaan tekoälyllä oli aivan järjetön boosti, eli oli verrattavissa siihen että pelasit NHL- joukkuetta vastaan OHL joukkueessa. Se kertoo siitä että tavara vaan lykätään ineen ja toivotaan että toimii ja mitään ei testata kunnolla... NHL17 kun pelasit kolme kautta ja varaustilaisuus oli vuonna 2020, varaustilaisuudessa lukee "Aloitetaan vuoden 2017 varaustilaisuus". Ihan järjettömiä vikoja... Siis, järjettömiä mokia, helppoja tehdä kun tekis jotain kunnolla.

Tuossa olen ihan samaa mieltä että mitä hemmettiä ne sen vuoden tekee, ei ainakaan NHL peliä. Kyllähän tämä on ollut puolivalmis tekele "toimimisen osalta" sen jälkeen etenkin kun live the life tuli (ja poistettiin, kai muutaman vuoden päästä sekin tulee taas "uudistuksena" tjn.).

Kai ne hammassuojat on sit se mitä on vuosi tehty :D
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Jotain kehitystä! NHL Threesin tekemiseen on nähty suorastaan valtavasti vaivaa, jos verrataan edelliseen hupipelimuotoon eli NHL 94 -moodiin.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Sehän se onkin kun pelin pitäisi olla "uusi" jotenkin, itse en ymmärrä miten tästä saat enään mitään uutta... Samalta se päällepäin näyttää kyllä mutta niin näyttä oikea NHL myöskin samalta joka vuosi.
- Frostbite Engine
- Vihdoinkin oikeasti laadukkaat menut noiden jumittavien sijasta
- Täysin uusi Be a Pro sen umpiväsyneen mukatekeen sijasta, tarinavetoisella menolla. Tai vaihtoehtoisesti erillinen NBA2k-tyylinen animoitu uramoodi.
- Täysin uusi GM-pelimuoto tuon jo NHL15-pelissä olleen samasaman sijaan muutamin pikkuviilauksin.
- Täysin uusi gameplay tuon kendokeppeilyn sijasta onlinessa. NHL 17 Betasta mallia sille.
- GM Connectedin uusi versio
- Tekoäly reilusti paremmaksi
- NHL 2k-sarjasta tutut rosteripoolit mukaan, jossa on pelaajien itse tekemiä rostereita mm. 90-luvulta ja nykypäivältä.
- Kaikenmaailman handicapit hiuksista helvettiin.
- Joukkuekeräilyt HUT:n takaisin noiden typerien settien sijasta
- Eri turnaukset takaisin HUT:n. Old Genillä noita oli mm. tietyn capin turnauksia, hopeapelaaja-turnauksia yms jne

Yksinkertaisesti ja lyhyesti EA tekee kaiken vasemmalla kädellä peliin ja pääosa keskittymisessä on vain ne HUT:n pakkatuotot. Tämän täytyy muuttua, vaikka oikeasti tuo muutu varmaan ikinä. Ja miten oikea NHL näyttää samalta joka vuosi? Kaipaisin tarkennusta tähän. Kuvanlaatu ja nettipalvelut ovat menneet hurjia askeleita eteenpäin ja tekevät sitä jatkossakin, kun 4k-/5k- jne lähetykset astuvat kuvaan paremmin, osittain ovat jo nyt olleet tarjolla.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Mä luulen että EA:lla ei ole käytössä rahaa tai amattitaitoa tuollaisen täydellisen uudistamisen tekemiseen. Ovat niin helpolla saaneet menemään tuon pelin joka vuosi läpi näillä mitä nyt on.
Vaatis melkein jonkun maailmanlaajuisen jutun jotta pelaajat eivät peliä ostaisi että saisivat jotain muutosta aikaan...

Ja miten oikea NHL näyttää samalta joka vuosi? Kaipaisin tarkennusta tähän.
Mietin toisinpäin, miten se ei näytä samalta, en keksi paljonkaan eroja muussa kun luistinten suojissa ja korvasuojat.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

70e rupeaa olemaan jo liikaa ainakin allekirjoittaneelle. Noin vähillä uudistuksilla ja ongelmilla mitä pelissä on joka vuosi, ei voi kyllä sanoa, että saisi rahoille vastinetta. Ja minusta on hieman outoa kuinka jotkut kokee, että peli on jotenkin arvostelun ulkopuolella, varsinkin jos tuote itse peli ei ole hyvä. Mutta ehkä joillekin riittää mikä tahansa ja kaikki mitä ea julkaisee on upeaa ja mahtavaa. Itse kehun pelejä kun siihen on aihetta ja kritisoin kun koen, että minua lähinnä vedätetään niinkuin nhl kohdalla tuntuu.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Morjesta pöytään!
On kyllä melkoista kuraa tämä Nhl18 Beta. Olen nyt muutaman matsin pelannut tuota online vs modia ja tässä muutama huomio.
-Poket on paljon tehokkaampia mitä ne oli NHL17 pelissä.
-Taklaukset tehokkaampia myös tässä kuin NHL 17.
-Harhautukset ovat turhan vaikeita.
-Joukkueiden tasoerot ovat melko suuria omasta mielestäni, eli jollain Carolinalla tai Buffalolla ei ole pahemmin jakoa Penguinssia tai Capitalssia vastaan, toki tähän vaikuttaa myös kuinka hyvä pelaaja sitä ohjainta käsittelee.
-Ea momentumi on vahvasti mukana myös tässäkin tekeleessä.
-Tekoälypelaajat hiukan parempia mitä ne oli Nhl 17 pelissä, nyt ne jopa osaavat hakea paikkaa hyökkäysalueella.
-"Bugirannari" menee vieläkin liian helposti kuten myös etuyläkulmaan ranteella kun laukoo niin ne menee myös liian helposti.
- Lämäriä on vaikeampi laukoa tässä pelissä, välillä käy silleen kun lataa lämäriä ja on laukomassa niin pelaaja vie sen kiekon eteen ja sitten se "tökkäsee" sen kiekon eteen päin, toki tämä voi myös olla omaa taidottomuutta.
-Syötöt ovat helpompia kuin mitä ne oli Nhl 17, mutta vieläkin käy liian usein siten että syöttö menee väärälle pelaajalle vaikka on tähtäävinään eri pelaajalle sen syötön.
- Maalivahdit ovat oikeastaan melko positiivinen asia tässä pelissä muuten paitsi nuo "bugiranteet" ja etuyläkulmat menevät liian helposti.
-Valikot on ihan hienot mutta edelleen ne toimivat liian hitaasti.
-Pelaajien ovr tasot ovat nyt paremmat mitä ne olivat Nhl 17, nyt siis esim Crosby on 92 ja Ovechkin 90 kun taas esim joku 4 ketjun jantterin ovrl on 70, iso plussa tästä että pelaajien tasoeroja on kasvatettu.
Onko muuten kenellekkään tullut vastaan syncrottajia tai joitakin muita huijareita tässä tekeleessä?
Summarumm tämä peli ei ole 70e arvoinen joten vakavasti harkitsen josko jäisi tämän vuoden versio hyllylle. :(
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Taitaa jäädä tällä kertaa NHL peli ostamatta. Tulihan niitä vuosien varrella ostettua mutta loppunut mielenkiinto 17:sta jälkeen.
 
Tällä työmäärällä ei oo vaikeeta veikata mikä on ainut uudistus nhl 19 (jos tulee frosbite) ja se on tarina moodi mikä löytyy Maddenista ja fifasta ja sekin todennäköisesti puolet kaudesta kaksi joukkuetta valittavana.. [emoji23] [emoji23]
Itse betahan on änäri joka olis pitänyt olla jo nhl 15 Onella ja ps4. Kai sitä eashl taas vähän jaksaa, saispa muokattua omaa äijää, näin pelinrakentajana ei paljoo oo mitään mistä pelata, paitsi voitot tietty. Tasopainosesta pelistä puhuivat kun hahmon statsien muokkaamisen pois ottivat, mutta samoja bugi pyöriä pellejä löytyy saman verran..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Kaikki änärit vuodesta 98 ostaneena jää tuleva nhl 18 kyllä nyt hommaamatta. Ei betan perusteella mitään uutta muutamiin edellisiin versioihin nähden. Pelisarja ei ole kehittynyt vuosiin lähes ollenkaan.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

- Frostbite Engine
- Vihdoinkin oikeasti laadukkaat menut noiden jumittavien sijasta
- Täysin uusi Be a Pro sen umpiväsyneen mukatekeen sijasta, tarinavetoisella menolla. Tai vaihtoehtoisesti erillinen NBA2k-tyylinen animoitu uramoodi.
- Täysin uusi GM-pelimuoto tuon jo NHL15-pelissä olleen samasaman sijaan muutamin pikkuviilauksin.
- Täysin uusi gameplay tuon kendokeppeilyn sijasta onlinessa. NHL 17 Betasta mallia sille.
- GM Connectedin uusi versio
- Tekoäly reilusti paremmaksi
- NHL 2k-sarjasta tutut rosteripoolit mukaan, jossa on pelaajien itse tekemiä rostereita mm. 90-luvulta ja nykypäivältä.
- Kaikenmaailman handicapit hiuksista helvettiin.
- Joukkuekeräilyt HUT:n takaisin noiden typerien settien sijasta
- Eri turnaukset takaisin HUT:n. Old Genillä noita oli mm. tietyn capin turnauksia, hopeapelaaja-turnauksia yms jne.

Juurikin tämmöisiä uudistuksia kaivattaisiin, mutta saadaankin NHL Threes, ja maskotit ja hammassuojat.

Kummallista, että Be a Pro:hon ei edelleenkään ole tulossa edes mahdollisuutta päästä osallistumaan MM -kisoihin, yhtä ja samaa merkitsemätöntä tahkoamista Be a Pro kaudesta toiseen. Jännitystä voisi tuoda vaikka uudistetut sopimusneuvottelut ja loukkaantumisesta toipuminen (kuntoutus/treenit) tms.
Kuvitelkaa vaikkapa ura jossa pelaajalla on kaksi huippukautta, pääsy MM -joukkueeseen keväällä, sitten uusi rahakas NHL -sopimus, ja sitten tulisikin loukkaantuminen mistä täytyisi toipua ja parannuttuaan näyttää, että on sopimuksen arvoinen, ja että taidot on edelleen tallella.


PS: Miks vieläkään ei tuomareilla nouse käsi pystyyn kun jäähy on tulossa?
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

PS: Miks vieläkään ei tuomareilla nouse käsi pystyyn kun jäähy on tulossa?

Tai pelaajilla maila, kun ovat menossa vaihtoon. Kele. Tana. Mutinaajupinaa.

Ostoonhan tuo menee, kerhoilun takia. Mutta todnäk enimmäkseen WoT vie peliajan, kuten viime talvenakin. Siinä on peli joka toimii kuin junan vessa.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Kummallista, että Be a Pro:hon ei edelleenkään ole tulossa edes mahdollisuutta päästä osallistumaan MM -kisoihin, yhtä ja samaa merkitsemätöntä tahkoamista Be a Pro kaudesta toiseen. Jännitystä voisi tuoda vaikka uudistetut sopimusneuvottelut ja loukkaantumisesta toipuminen (kuntoutus/treenit) tms.
Kuvitelkaa vaikkapa ura jossa pelaajalla on kaksi huippukautta, pääsy MM -joukkueeseen keväällä, sitten uusi rahakas NHL -sopimus, ja sitten tulisikin loukkaantuminen mistä täytyisi toipua ja parannuttuaan näyttää, että on sopimuksen arvoinen, ja että taidot on edelleen tallella.

Olisi ihan toivottava lisä.

Onneksi kuuleman mukaan nyt vois alottaa uransa euroopastakin eli jotain kehitystä sentään...

Odotan kyllä roimaa kehitystä tohon pelaajan kesäharjoitteluun ja älyvapaat bugit pois siitä.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Kummallista, että Be a Pro:hon ei edelleenkään ole tulossa edes mahdollisuutta päästä osallistumaan MM -kisoihin, yhtä ja samaa merkitsemätöntä tahkoamista Be a Pro kaudesta toiseen.

Änäri on kanadalaisstudion tekemä peli, eikä sielläpäin maailmaa kauheasti välitetä jokakeväisestä Skoda Cupista :D Sille annetaan niin paljon pienempi arvo siellä kuin Suomessa, joten siinä varmaan syy, miksei tuollaisia juttuja ole mukana.

Meinasin jo sanoa, että Olympialaiset voisivat olla sellainen juttu, jonka voisivat lisätäkin, mutta sitten muistin, etteivät änäritähdet osallistu enää niihinkään, joten ei varmaan tarvitse odotella sitäkään mukaan peliin :D
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Änäri on kanadalaisstudion tekemä peli, eikä sielläpäin maailmaa kauheasti välitetä jokakeväisestä Skoda Cupista :D Sille annetaan niin paljon pienempi arvo siellä kuin Suomessa, joten siinä varmaan syy, miksei tuollaisia juttuja ole mukana.

Aika ankea ajattelutapa, jos peliin tehdään kuitenkin ne maajoukkueet mukaan. Käännetään peli monelle kielelle, ja peliä myydään käsittääkseni enemmän muualla kuin Kanadassa, niin aika typerää vähättelyä moinen.

Fifa -sarja osaa nämäkin asiat paremmin.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Se mikä tuntuu puuttuvan änäri studiolta on ymmärrys pieniin yksityiskohtiin/lisiin esim: mahdollisuus aloittaa Euroopasta ja mm kisoihin meno... sitten kun jotain tämmöstä "pientä" lisätään mainostetaan niitä kuin vuosisadan uudistuksia esim. Maskotit jne... Kaikki tämmönen pitäis olla posiitivinen yllätys pelaajille-> ai sää pystyt tekee maskotin, ihan nice....
 
Ylös Bottom