Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nhl 2003

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu johan toi kaupassa taitaa olla, mutta itse en ainakaan vielä korkean hinnan takia ole viittinyt sitä ostaa. :eek:

No ylläri ylläri peli on taas kutakuinkin sama, ainakin pikatestin perusteella, pikkulisäyksiä tullut muttei mitään merkittävää. Sama rahastus ja ehkä jopa vielä surkeampi tekoäly, kone huijaa edelleen ja jääkiekko on tästä runnomislajista kaukana.

:confused:

Olenko ymmärtänyt väärin vai onko tästä tulossa/tullut myös psOne -versio? Parissa paikassa olen nähnyt tästä maininnan...

No joo tuli tossa viikonloppuna pitkän harkinnan tuloksena ostettua taas tämä päivitys ja ensi peleilujen jälkeen kyseessä on hieman parempi peli, muttei mitää merkittävää. Suurimpana uudistuksena varmaa kiekon realistisempi käyttäytyminen ja hallinta, eli kiekkoa ei nyt saa vain luistelemalla kohti sitä, vaan maila pitää olla oikeassa asennossa että sen saa haltuun. Vaikeuttaa peliä ihan mukavasti, mutta välillä myös pilaa pelin. Maalivahdit tekevät nyt näyttävämpiä torjuntoja ja tuntuvat muutenkin olevan elävämmän oloisia. Tekoäly on jonkun verran parantanut peliään, mutta ei siltä vieläkään oikein toi ylivoima luonnistu. Pelaajat heittäytyvät nyt paljon ahkerammin kiekon eteen ja blokkaavat laukauksia, mikä on ihan hieno juttu. Nyt ei hyökkäyspään aloituksesta suoraan pääse laukomaan kohti maalia kun todella harvoin. Joo ja tosta gamebreaker mittarista sen verran, että onhan se ihan hienon näköinen, mutta totta puhuen sen olisi saannut jättää kokonaan pois. Grafiikka on terävöitynyt hieman jälleen eli kaikki näyttää astetta paremmalta.
Juu eli totta puhuen jos omistat NHL 2002:n niin eihän tätä tartte ostaa, mutta tälläsenä lätkäfanina ehkä kyllä, jos haluat pelata uusilla joukkueilla ja saada vähän enemmän vastusta koneesta? :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nakke
:confused:

Olenko ymmärtänyt väärin vai onko tästä tulossa/tullut myös psOne -versio? Parissa paikassa olen nähnyt tästä maininnan...
Tuskinpa tulee, koska eihän se masiina enää jaksa noin raskasta peliä pyörittää, tai mistä minä tiedän. NHL 2001 tais jäädä viimeiseksi ja varmaa parhaaksi, mutta tietokone oli täys tampio vielä silloinkin. Nyt siitä edes saa jotain vastusta. :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bryanfury80
Tuskinpa tulee, koska eihän se masiina enää jaksa noin raskasta peliä pyörittää, tai mistä minä tiedän. NHL 2001 tais jäädä viimeiseksi ja varmaa parhaaksi, mutta tietokone oli täys tampio vielä silloinkin. Nyt siitä edes saa jotain vastusta. :p

En väittänytkään, että jaksaisi pyörittää. Olen vain nähnyt parissa paikassa, en nyt muista missä, maininnan psone-vesiosta ja kyselin täällä, josko joku vois vaikka tietää asiasta enemmän!?

NHL2003 on hyvä.

Otanpa lainaukseksi ensimmäisen viestini tälle palstalle, joka oli NHL2002 ketjussa.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JiVe
Pelejä 27, voittoja 20, häviöitä 5, tasapelejä 2, pisteitä 42, sijoitus 1, maalit 123-67

Viimeiset 16 ottelua olen voittanut ja senpä takia onkin pelin pelaaminen jäänyt vähemmälle viime aikoina.
Kertokaapa joku sellaiset säädöt, joilla koneesta saa kunnon vastuksen. Saa olla vaikka ihan nykäksen tarkkuudella joka ikinen slaideri, jota voi säätää. Muuten menee hyvästä pelistä maku.
Tuohon jäi tuo kausi NHL2002:lla ja sen jälkeen en sitä peliä pelannut kuin pari kertaa kavereiden kanssa oluen kera.

NHL2003:ssa aloitin kauden ja nyt on pelattuna 22 ottelua saldolla 9 voittoa 4 tasapeliä ja 9 tappiota.

Lainaanpa vielä itseäni eräältä toiselta palstalta, johon myös tästä pelistä kirjoitin:
Reilu kymmenen vuotta on tämän sarjan pelejä tullut tahkottua ja nyt on jo neljä peliä takana uusinta painosta. Hieman odottavalla kannalla olin, koska mitä ennaakkoon olin lukenut ei paljoa lupaillut.

Harhautukset alkavat pikkuhiljaa aukeamaan ja niillä on jo tullut tehtyä pari mukavaa maaliakin.
Ainoa häiritsevä on maalivahdin yliajohidastus, jota näytetään ruuhkatilanteiden jälkeen ja yleensä se on vaan väärästä päästä.

Kaiken kaikkiaan positiivinen yllätys!
Maalivahdilla uusia liikeitä ja teleporttia ei enää ole sen kummemin maalivahdilla kuin pelaajillakaan! Ensimmäisen pelin hävisin 2-0 ja molemmat maalit olivat poikkeuksellisia edellisvuosien peleihin verrattuna: maalivahti jäihin ja nosto ylös. Toinen hirvittävässä ruuhkatilanteessa längistä sisään lirunut kiekko.
Itse tein jo yhden sellaisen maalin, jossa yritin syöttää maalin takaa maalin edessä olevalle äijälleni, mutta kiekko muuttikin suuntaa maalivahdin luistimesta ja meni maaliin.
Ohjaamalla ei enää saa tehtyä läheskään niin helposti maalia kuin ennen.
Puolustusalueelta ja muutenkaan ei voi enää vetää sellaista "täysillä läpi kaiken" -kiekkoa, vaan puolustusalueelta voi purkaa pienellä lörpyllä keskialueelle ilman sen kummempaa näppäinyhdistelmää.
Ja muutama one-timerkin on uponnut niin itsellä kuin koneella. Muutama maali on mennyt "ennennäkemättömästi" maalivahdin kainalosta.
Myöskään aivan päätön koukkuminen monen metrin päästä ei enää onnistu.

Itse odottelin valtavaa arcade-pläjäystä ennakoiden mukaan, mutta kuten jo sanoin, yllätyin positiivisesti. Kaiken lisäksi nuo muutamat arcade-ominaisuudet saa pois päältä.

Siis juu kyllähän toi parempi varmaan on kun NHL 2002, koska vastusta saa nyt selvästi enemmän ja maalejakaan ei tule lähellekkään yhtä paljoa. Suurin voittoni taitaa olla 8-0 keskivaikealla tasolla ja Pittsburghilla pelailen. Edellisessä oli varmaa jotain 12-2 tai jotain. Voihan se olla ku olisi taas joku jyräjoukkue niin lukemia alkaisi tulla, mutta en tiedä. Sen takia haluan pelaillakkin vähän heikommalla teamillä. Juu kyllä mullakin noita tappioita on jo hieman yli puolenvälin kertynyt 10 kun niitä ei yleensä koko kaudessa tule niinkään paljoa. Ainoa heikko puoli on se, että kone ei oikein osaa ottaa irtokiekkoa, vaan pyörii tyhmänä kiekon ympärillä. No ihan kiva lisä toi realistisempi mailan suhde kiekkoon, aiheuttaa välillä melkoisia kämmejä, jota tietty kyllä tapahtuu oikeastikin. Juu tein tossa aamulla testauksen ihan NHL 2002:n ja uusimman painoksen välillä ja mielestäni 2002 oli arcade painotteisempi juuri aina perille menevien syöttöjen ja muutenkin. Grafiikkakin on kyllä huomattavasti terävämpää tossa koivun pelissä. Meinasin myydä Lemiöön tossa pois, mutta voi olla että pidänkin sen, koska kuitenkaan siitä saa kuin 15 ekii ja on kyseessä kuitenkin hieman toisenlaisen pelituntuman omaava peli. Eli voit ehkä omistaa molemmat. Et kadu kyllä varmaan. :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nakke
En väittänytkään, että jaksaisi pyörittää. Olen vain nähnyt parissa paikassa, en nyt muista missä, maininnan psone-vesiosta ja kyselin täällä, josko joku vois vaikka tietää asiasta enemmän!?
Juu kyllähän minäkin tosta maininnan näin jossaa, mutta tuskin siitä psone versiosta ois kalua, koska alko vaan surkeemmaksi melkee pelit mennä. Osta ps2 ja NHL 2003, niin johan jaksaa taas pelata. :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bryanfury80
Juu kyllähän minäkin tosta maininnan näin jossaa, mutta tuskin siitä psone versiosta ois kalua, koska alko vaan surkeemmaksi melkee pelit mennä. Osta ps2 ja NHL 2003, niin johan jaksaa taas pelata. :p

Huoh, omistan kyllä ps2:n, mutta mielestäni tähän mennessä paras lätkä on silti psonen nhl2001. Ajattelin tässä sitten, että tämä tuleva psone- versio korjais potin.

NHL 2003 pätkii

Onko kellään muilla ollut semmoisia ongelmia että esim. kun maalivahti tekee hienon torjunnan ja kone rupeaa näyttään sitä uusintana niin näkyy vain tyhjä maali. En ole tässä välissä painanut mitään nappia ohittaakseni uusinnan. Tuntus vaan aika oudolta että jos näitä "vikoja" on enempikin että peli on päästetty myyntiin. Kommentteja?

Juu kyllähän siinä noita ongelmia on ollu juuri noita ihme kamerajuttuja ja suurin ongelma on varmaa edelleen tietokoneen tekoälyttömyys, eli kone ei saa yleensä irtokiekkoa haltuunsa vaan pyörii sen ympärillä kuin puolukka pillussa. No muuten pelihän on ihan hyvä ja eilenkin pelasin puol kolmeen yöllä. :p

Kullä meitsin mielestä kyseessä on paras lätkä mitä Ea:n hihnalta on pihalle tullu. Muutamat edellisissä viesteissä mainitut pikku kuprut eivät mielestäni peli-iloa vähennä.
Sarjan aiemmissa osissa suurin osa maaleista tuli 2-3 vakiokikkaa käyttämällä (mm. rebound ja suoraan syötöstä). Mutta sarjan tässä osassa vetoja kannattaa koittaa mistä tahansa hyökkäysalueella, eli suoralla vedollakin saa yllättävän usein tulosta aikaiseksi, jopa vaikeimmallakin levelillä. Ja nämä uudet harhautukset tuovat ihan kivasti lisää väriä peliin. Muutaman kerran on veska mennyt niin hyvin kahville, että kylmät väreet on kulkeneet selkää pitkin.
Kaiken kaikkiaan minun mielestäni mentiin parempaan suuntaan sen verran, että kyllä kannatti myydä 2002:n ja ostaa 2003:n. Kyllä tässä riittää taas vuodeksi tahkottavaa. Edellistäkin kerkesi pelata 8 kautta (82 ottelua/kausi, 10 min.erät ja paras 7 play off) viimeisen vuoden aikana.
Hyvä peli!

Juu onhan tuo ehdottomasti hyvä peli. Isoimman yllätyksen koin kun aloin pelaamaan ensimmäistä kertaa 2003:a; ajattelin että kun 2002:ssa pieksin konetta koko ajan vaikealla ihan miten päin vain, niin meneehän se tässäkin...mutta eipä mennyt. Ohjaukset eivät mene paljon milloinkaan, pelaajien ohjaus ja kiekonhallinta on aivan erilainen.
No kyllähän se alkoi taas luistamaan, kun oli hakannut peliä jonkun aikaan. Kannatti ostaa vaikka olikin kallis kuin mikä.
Perskule juuri huomasin, että heti on peukalot ruvella kun alkoi nhl putki....:D

Varmaan parikymmentä peliä takana enkä ole saanut yhtään suoraa vetoa maaliin!Kohta alkaa vituttaa.On kuitenkin aikasta kovia jätkiä olllu yrittämässä...

Joo ei se suora veto taida ihan suorana aina mennäkkään vaan "tippuu" veskalta ja liruu maaliin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Buckley
Varmaan parikymmentä peliä takana enkä ole saanut yhtään suoraa vetoa maaliin!Kohta alkaa vituttaa.On kuitenkin aikasta kovia jätkiä olllu yrittämässä...
Milläs tasolla olet yrittanyt niitä lämyjä? Ainakin itse keskivaikealla saan uppoamaan aikasta usein ylänurkkaan.

Keskivaikealla minäkin sitä pelailin mutta ei mene vedot sissään.
Toinen vitutuksen aihe on vedot siniviivalta.Varmaan kaikki osuu vastustajan pelaajiin,ehkä 1/10 menee maalille asti.Ei hyvä ei...

Ylös Bottom