Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 23



Yksi klippi kertoo kaiken oleellisen teko"älyn" tasosta. Vuodesta toiseen sama homma jatkuu.
 
Voin vahvistaa HUT-pelimuodon puolelta, ettei mikään ole muuttunut kongreettisesti. AI edelleen pässi, on mm. välillä sun luistinratojen edessä, luistelee minne sattuu eri tilanteissa usein, jarruttelee ja edelleen tuntuu siltä, että junaradalla liikkuvalle AI'lle on jotkut ihmeen ennaltamäärätyt paikat kaukalossa, minne pysähtyy kuin tikku paskaan. Ihan sama missä kiekko on.
 
Voin vahvistaa HUT-pelimuodon puolelta, ettei mikään ole muuttunut kongreettisesti. AI edelleen pässi, on mm. välillä sun luistinratojen edessä, luistelee minne sattuu eri tilanteissa usein, jarruttelee ja edelleen tuntuu siltä, että junaradalla liikkuvalle AI'lle on jotkut ihmeen ennaltamäärätyt paikat kaukalossa, minne pysähtyy kuin tikku paskaan. Ihan sama missä kiekko on.
Täydellinen kuvaus AI:sta, sanasta sanaan noin. Se ei käytännössä ole tietoinen kiekosta.
 
Jotain kyseisen pelin tasosta kertonee sekin fakta, että jopa IS on uutisoinut pelin ongelmista. Sinänsä hämmästyttävää, että ilmeisesti peli on teknisesti erittäin pahasti rikki, vaikka NHL 22 vissiin oli ihan toimiva tuote ja tehtiin jo ihan samoille laitteille kuin tämä uusinkin. Ehkä EA:n toimistolla on käynyt joku moka, kun ovat kopioineet viime vuoden peliä uusien kokoonpanojen kanssa tämän vuoden pakettiin ja mennyt joku bitti poikittain...

Ihmettelinkin, kun julkaisuviikon lauantaina pelin PS5-versio oli paikallisessa Prismassa hintaan 49,95. Hetken jo oikeasti mietin, että pitäisiko tehdä heräteostos, mutta onneksi olin fiksu ja jätin ostamatta...

 
HUT on aika karmeata kuraa tekoälyä vastaan. Sinäänsä jopa minä vähän innostuin noista korteista ja niiden päivittämisestä, mutta onneksi HUT:n pelaaminen jäi vain yhteen päivään.

Parempi keskittyä vaan noihin kunnon yksinpelin puolelle missä on tarjolla sentään lätkää, eikä mitään aivotonta veivipaskaa. No onpas sekin koettu, paljon kyllä viidessä vuodessa ehtinyt HUT:ssa asiat muuttua. Pelimuotoja sekä tekemistä riittää ja monelle nuoremmalle väelle varmaan tuo aivoton maalien mättäminen on varmaan ihan mukavaa tekemistä.

Kiva, että pelissä on erillaisia pelimuotoja pelaajille, mutta vähän voisi EA käyttää myös järkeä mitä oikeasti peliin tarvitaan. CHEL ja HUT sisältää useita eri pelimuotoja sekä erillaista tekemistä. Lisäksi on Online versus ja varmaan joku 8 eri pelimuotoa vielä yksinpeliin. Ei ihme, että kaikki pelimuodot ei päivity ja bugeja riittää.

Reilu 50h perusteella gameplay 9/10 ja muuten peli 5/10. Yksinpelin puolella ongelmia ja vikoja on vähemmän mitä onlinessa, mitä on foorumeja ja reddittiä tutkinut. Monelle peli on ansaitusti ollut pettymys ja EA:n toiminta kusetuksineen ei ole hyväksyttävää, mutta toisaalta hyvää lätkää se on kuitenkin tarjonnut hardcore pelaajille.

NHL 23 on gameplayn osalta selvästi hioutuin versio NHL 07:sta ;) Muilta osin lähes 100% kopio NHL 22:sta. Uutta ei pahemmin ole.
 
Miks täällä on niin vähän pelaajia ja ne ketkä on ni sit on punainen pingi. Itellä vikat änäri on 2016 ja 2017 ostettuna levyllä ja nyt koittanut tätä game pass 10h kokeilu versiota. Känni höntsä on aina ollu änäri suola mut nyt toi drop in aulakin puuttuu kokonaan. Wtf.
 
Illan klippitalkoot. Pokejen ja bumppien läpi tullaan jatkuvasti - vuodesta toiseen. Descriptionissa ajatukseni, oletko samaa mieltä?



Edit.. Seuraava klippi teko"älystä".

 
Viimeksi muokattu:
laitetaan nyt vaikka tämä tänne vaikka änäristä ei ole kyse mutta aina moni änäri pelaaja myös pelailee näitä FHM ja EHM pelejä, ja manageripeleillä täällä ei taida olla omaa osiota. mutta anyway,

Aijai eilen sitten se julkistettiin, harmi tuo julkaisupäivä tosin FM 2023 tulee saman päivänä, mutta itselläni tämä vie voiton, todella hyviä parannuksia, esim tuo että, peli kertoo nyt taktiikka osiossa, että mitkä taktiikat toimii milläkin pelaajilla ja sitten se että, jos todellakin haluaa saada vihollisten parhaiden pelaajat, vastastujan GM kertoo traden millä keyplayer irtoaa, nuo NCAA College hockey development college program kuulostaa myös todella mielenkiintoiselta, mietin että, kuinkahan customoitava se on, että jos tilalle voisi luoda oman juniorimyllyn. mutta tuollaisenaankin kuulostaa mielenkiintoiselta, Historic mode uudistukset näyttäisi myös olevan mielenkiintoisia joten voi halutessaan pelata vaikka Wayne Gretzkyn aikaiset u-20 mm-kisat, tuo Harmony systeemi vaikuttaa myös mielenkiintoiselta, samoin nyt pelissä pääsee todella helposti eroon Trade Clause pelaajista, kun he kertovat itse mihin haluavat siirtyä, jos trade clause haluaa purkaa.

 
yllättävän vähäisesi on jäänyt itselleni änärin peluu johtuen siitä että tullut paljon eri pelejä tässä, olen lähinnä pelannut SB pelejä aina viikottain sen verran että saan pro 1 palkinnot. no tuuri on kyllä ollut sitten pelissä kohdallaan heti ensimmäistä SB pakoista paukahti Matthews 87 ja X-factor Theodore, ja sitten tosiaan tuli ekoista hut rush palkinnoista Pastrnak ja X-factor valinta pakoista sain Larkinin. teami onkin todella kovassa mintissä, ainoa pelaaja jonka olen ostanut teamiin on Cale Makar, muut ovat tulleet pakoista. tai tehty seteistä.

Pastrnak (84) - XF Larkin (86) - Kane (85)
Selänne (83) - Matthews (87) - XF Zegras (86)
Maltby (84) - Barkov (85) - XF Kaprizov (84)
Barzal (83) - Bergeron (83) - Kuznetsov (83)

Makar (87) - Pronger (85)
XF Fox (84) - Byram (84)
Letang (82) - XF Theodore (83)

Oettinger (83) - Saros (85)
 


Muutama klippi. Näitä tulee joka ottelussa niin paljon, että kovalevyn saisi nopeasti täyteen.



Edit: teinpä toisen videon muutamasta clipistä

 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tämä sellaisen 7 vuoden tauon jälkeen tuntuu maistuvan. 3vs3 EASHL on paljon hauskempaa mitä ennakolta olisin kuvitellut. :D
 
Mulla liikkuu 21:ssa ja myös 22:sessa valikot miten sattuu ohjaimella..vain pelitapahtumat toimivat kunnolla!
Ohjain hajonnu?Vai koko kone??
 
Mulla liikkuu 21:ssa ja myös 22:sessa valikot miten sattuu ohjaimella... vain pelitapahtumat toimivat kunnolla!
Ohjain hajonnu? Vai koko kone??
Kuvauksen vaillinaisuuden vuoksi on hankala päätellä sen suurempia, mutta ensimmäisenä tulee mieleen ohjaimen driftaus. Itse kokeilisin NHL-pelien sijaan jossakin toisessa pelissä pienten liikkeiden avulla, tuleeko ns. tahatonta liikkumista.

Itse pelasin PS4:llä v. 2020 NHL:ää todella kuluneella DualShock-ohjaimella. Luistellessa driftaus ja kuluneisuus eivät haitanneet, koska vasen tatti on niin usein ääriasennossa, ettei driftausta pääse syntymään. Tai ainakaan sitä ei huomaa. Eniten driftaus tulee esille juuri esimerkin mukaisesti tarkemman valikkotyöskentelyn aikana, kun liikkeet ovat pienempiä.

Downdetector-sivun mukaan EA:n palvelimissa on todettu perjantai-iltana yksi isompi piikki, jolloin 63 käyttäjää on ilmoittanut palvelussa olevan ongelmia, mikäli niillä on osuutta asiaan. Spoilerissa kuva siitä. Driftaus tuntuisi kuitenkin olevan pääsyy valikko-ongelmiin.

EA Downdetector.jpg
 
Kuvauksen vaillinaisuuden vuoksi on hankala päätellä sen suurempia, mutta ensimmäisenä tulee mieleen ohjaimen driftaus. Itse kokeilisin NHL-pelien sijaan jossakin toisessa pelissä pienten liikkeiden avulla, tuleeko ns. tahatonta liikkumista.

Itse pelasin PS4:llä v. 2020 NHL:ää todella kuluneella DualShock-ohjaimella. Luistellessa driftaus ja kuluneisuus eivät haitanneet, koska vasen tatti on niin usein ääriasennossa, ettei driftausta pääse syntymään. Tai ainakaan sitä ei huomaa. Eniten driftaus tulee esille juuri esimerkin mukaisesti tarkemman valikkotyöskentelyn aikana, kun liikkeet ovat pienempiä.

Downdetector-sivun mukaan EA:n palvelimissa on todettu perjantai-iltana yksi isompi piikki, jolloin 63 käyttäjää on ilmoittanut palvelussa olevan ongelmia, mikäli niillä on osuutta asiaan. Spoilerissa kuva siitä. Driftaus tuntuisi kuitenkin olevan pääsyy valikko-ongelmiin.


Joo pitää kokeilla niitä muita pelejäkin..
 
Ylös Bottom