Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 24

lake79

Well-Known Member
Alkuperäinen julkaisupäivä: 6. lokakuuta 2023
Pelityyppi: Videomoninpeli/Urheilupeli
Kehittäjä: EA Vancouver
Julkaisija: EA Sports
Sarja: Jääkiekon sarjat
Traileri ja pelin muut julkaistut viralliset videot: https://www.youtube.com/@easportsnhl
Pelin kotisivut: https://www.ea.com/fi-fi/games/nhl/nhl-24

Uudistukset voi lukea kotisivuilta tai katsoa trailereista/deep diveista. Vielä on tulematta Franchise Moden ja EA:n kultakaivoksen HUT:n deepdivet. Ultimate Editionilla voi pelata rajattomasti ja EA Play versiolla 10 tuntia alkaen 3.10. Keskustelkaa.

Isoimpana päivityksenä itselleni ainakin tulee Puck räggäyksen jäähyttäminen, eli jos luistelet vaan johtotilanteessa kenttää ympäri kiekon kanssa, saat siitä jäähyn. Myös fyysinen peli mm mailatönimisessä ja etenkin lonkkataklauksissa on erittäin tervetullutta. Gameplay kuulemma muuttui aika radikaalisti ja sen sai kokea suljetussa betassa. Itse olin tuolloin lomamatkalla, joten en voinut pelata betaa.
 
10h trialia odotellessa. Jostain syystä nyt ennätys suuri hype uutta lätkäpeliä kohtaan. En nyt sano että mitenkään sikana odotan mutta pitkästä aikaa kiinnostaa tosissaan.
 
10h trialia odotellessa. Jostain syystä nyt ennätys suuri hype uutta lätkäpeliä kohtaan. En nyt sano että mitenkään sikana odotan mutta pitkästä aikaa kiinnostaa tosissaan.
Sama täällä. Olen pitkään kaivannut tätä fiilistä, kun oikeasti odottaa NHL-pelisarjan peliä. Viimeiset onlinen pelitkin on NHL18-pelistä.
 
Peli näyttää aina vaan täysin samalta. Eikä nyt kenenkään tarvitse tulla kertomaan, että jääkiekko näyttää tuolta. Pelaajat tuntuvat ennemminkin "juoksevan" jäällä vuodesta toiseen ja kiekon liike lavassa on jotenkin hyvinkin liimattua.

Toivoisin suuresti, että jokin kilpaileva pelisarja tulisi sörkkimään markkinoita, jolloin tähänkin saataisiin jotain oikeita uudistuksia (vaikka jonkinlaiset oikeat kiekko/maila-fysiikat) fleksausten sijaan.

Välianimaatiot näyttää kivoilta, mutta pelin aikana ulkoasu (lähinnä liike) ei taas ollenkaan. Voihan se olla, että luisuminen ja liukuminen jäällä aiheuttaa omat haasteensa, ja peli olisi jotenkin kasuaalipelaajille liian hankala ja turhautta, jos pelaajien liikkumista muutettaisiin.
 
Ja niinkuin joka vuosi, peli tulee hankittua vain ja ainoastaan kerhopelien takia. Toki vois koittaa läpällä HUT mutta kun siihen saisi sen erillisen "no real money used" option niin se voisi olla jopa hauskaa eikä heti eka pelissä tuu vastaan isin mastercardilla hommattu joukkue.

Itse pelistä ei oikein osaa sanoa vielä mitään ennenkuin kokeillut 10 trialia, ainakin näin eashl puolen puolustajana/maalivahtina suoraan sanottuna hirvittää tuo että neppailut laitettiin yhden napin toiminnolle ja se lacrosse spämmi on todellista luulisin, toinen asia mikä askarruttaa paljon on tämä uusi pressure, noh ice tilt on aina ollut jo olemassa nyt siitä vain tehtiin virallista. LT/L2 abuse joutaakin nerffata tosin eikös tuo jäätanssi onnistune pelissä silti vieläkin.

Aika näyttää mutta hyvin varovainen odottava fiilis joka todennäköisesti päättyy jälleen kerran suureen pettymykseen mutta ei lyödä vielä kirvestä kaivoon vaan katellaan millainen tuote sieltä oikein tulee.
 
12 tunnin päästä sitten aukeaa EA Access Änäri 24 kohdalla itsehän tosin ostin jo X-Factor Editionin, koska rakastan tuota Hutin ensimmäistä viikkoa ja teamin rakentelua, missä kasailen teamiä kaikessa rauhassa ja teen marketista kaappauksia ja muuta, pakko sanoa että olen pelin kohdalla aika hypessäni. Nyt kun on team builder hommat vielä mukana niin tulee kyllä käytettyä huttiin nyt todella paljon tunteja. ja tottakai pidän myös erittäin paljon tuosta technical betasta pelin kohdalla.

Team Buildereistä puheenollen ai vitsi mitä nostalgiaa kun huomasin siellä on oma henkilökohtainen tuhokolmikko jolla dominoin aikoinaan NHL 04, NHL 06 online versus Nhlgamer turnauksia, eli vaikka siellä on Sakua, Lehtistä ja Lummea valittavana niin tottakai mä valitsen pelaajat tuosta minun nhl 04-06 tuhokolmikosta eli joukosta Martin St.Louis, Brian Gionta ja Steve Sullivan, täälläkin välillä näkyy ainakin ajottain tuota old school Nhlgamer porukkaa ja #änäri Irc Kanavalta, tosiaan vähemmän yllättäen pelasin nimimerkillä DestinyZ, ai että ne oli mukavia ja hyviä aikoja kun vedettiin Lanissa online versussa ja ircissä tehtiin sitten Tradeja.

laitetaan nyt offtopiccina ne kentät millä tuli sitten pelailtua suhteellisen hyvällä menestyksellä. siihen aikaan olin melkeinpä yksi NHL 04-06 eran parhaita suomalaispelaajia. Steve Sullivan on varma valinta ja sitten todennäköisesti on pakko ottaa Martin St.Louis koska hänkin tuo hyviä muistoja noilta NHLgamer versus ajoilta. mutta sitten team builderillä seteillä teenkin tuon Brian Giontan heti ensimmäisneä.

New Jeysey devils: Brian Gionta- Steve Gomez - Patrik Elias
Tampa Bay Lightning: Martin St.louis - Vincent Lecavalier - Brad Richards


ja tottakai tietenkin ehkäpä se oma lempi kenttä joka oli täysin pysäyttämätön

Nashville Predators: Steve Sullivan - David Legwand - Paul Kariya
 
Viimeksi muokattu:
Valitettavasti EA Sports Vancouver Canada Earth julkaisi Betan, jota nyt ovat korjanneet lennosta ja tänään day 1 patchilla.

Kaikkein kuvaavinta on, että Tougie24 striimaa nyt NHL11 Be a GM-pelimuotoa, kun ei voi pelata Franchise Modea NHL 24-pelissä, koska se on niin uskomattoman surkeassa kunnossa. HUT:ssa oli myös bugeja mm. Rush-pelimuodossa, mutta ne korjattiin jo ennen patchia. Pelissä on myös paljon muuta rikki, somesta löytyy hakemalla aivan varmasti lisätietoja.

Syytän tästä vain ja ainoastaan rahan ahneita pomoja, jotka pakottivat julkaisun läpi. Samaa tapahtunut joka vuosi mm. Maddenissa.
 
Useita juttuja mitkä häirinnyt tuossa kun pari päivää pelaillut korjaillaan tai muokkaillaan paremmaksi heti ekassa päivityksessä. Ei huono.

 
Onko kellään vaihtaa Gigantin ennakkokoodia tai antaa sitä? Multa saa vaihdossa PS5-koodin, jos mulle antaa Xbox Seriesillä toimivan ennakkokoodin. Vaihdoin lennosta peliä ja olisi kiva saada ennakkotavarat. Gigantti ei voi enää vaihtaa.
 
Ylös Bottom