Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Period 2 gameplay 14.28 minuuttia!

2KHockey.net

Huhhuh, ei voi sanoa muuta kuin että tuohan näyttää järkyttävän hyvältä! Itse olen tässä odotellut NHL 10:ä vesi kielellä, mutta nyt olen havahtunut tuohon 2K:nkin suuntaan, ja tuo kyseinen video (katselin myös ensimmäisen erän) meinaa kyllä kääntää vaakakupin aivan toiselle laidalle. EA:n lätkä kyllä näyttää ja tuntuu pirun hyvältä, mutta mitä enemmän alkaa miettiä pelin sisäisiä asioita ja vertailemaan kenttätapahtumia näiden kahden version välillä, sitä selvemmin alkaa huomata, kuinka paljon realistisempi 2K10 on (tai tulee olemaan). Vihdoinkin voi sanoa tekoälyä tekoÄLYKSI, sillä se osaa rakentaa peliä, lukea tilanteita (olen siis 95% offline-yksinpelaaja), yrittää purkukiekkoja rännistä jne., eikä siinä ole sitä samaa kliinistä, kylmää konemaisuutta, johon olen tottunut NHL 09:ssä ja josta ei vielä kympissäkään ole päästy eroon. Eikä se myöskään huijaa röyhkeästi.

Ja on se vaan ihmeellistä, kuinka paljon paremmalta peli näyttää kunnon fysiikanmallinnuksen kanssa - pelaajien törmäilyt, horjahtelut, kaatuilut sekä aidonoloinen massa loihtivat kenttätapahtumat eloon. Peli myös pyörii aidonoloisesti paljon keskialueella, laidoissa ja kulmissa, ja kunnon vetopaikalle, puhumattakaan hyvistä maalipaikoista, on todella vaikea päästä. Veikkaisin että tuolla erän pituudella maalia kohti suuntautuneita laukauksia olisi 09:ssä tai 10:ssä tullut ainakin tuplasti enemmän.

Vaikea oikeastaan sanoa mitään mitä aiemmissa viesteissä ei olisi jo sanottu, mutta hankalaa tulee nyt olemaan pelin valinnassa. Opiskelijana ei ole hirveästi varaa törsäilyyn, mutta fakta on se, että itselleni tänä vuonna vaakakupissa painaa eniten realismi ja dynaamisuus sekä ennakoimattomuus pelitapahtumissa. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että 2K10 pystyisi tarjoamaan noita em. ominaisuuksia EA:ta paremmin, mutta pitää seurailla vielä foorumeita ja gameplay-videoita... Iso harmi ettei demoa pääse testaamaan.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Hyvältä näytti kolmaskin erä. Hienoa CPU:n pyörittämistä jälleen hyökkäyspäässä. Upeita törmäyksiä ja olkapää olkapäätä vasten -taisteluita kiekon perään luistellessa. Laitavääntöäkin näkyi pariin otteeseen tässä erässä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Itseä häiritsee näissä 2K:n jääkiekkopeleissä kaikkein eniten tuo kiekon kuskaaminen yhdellä kädellä. Siis en ole koskaan nähnyt oikeassa lätkässä, että kiekkoa pidetään hallussa yhdellä kädellä ja kuskaillaan eteenpäin.

No et ole sitten kyllä kauheasti kiekkoa katsonut. Nimittäin jokaisessa ottelussa näitä tilanteita tulee paljonkin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Konsolinetistä lähtee näköjään todella herkulliseen 42€:n hintaan uutena, ja sekös kävi kutkuttamaan että joskos sittenkin ostaisi lätkäpelin tänä vuonna. EA:n 07:aa ja 09:ä tahkonneena on jäänyt tämä 2K sarja vähän pimentoon. Boxin puolella tämän pelin keskustelu on ollut sen verran kuollutta että kysyisinkin nyt, onko tässä EA:n BaP:n kaltaista pelitilaa, missä pelataan vain yhdellä pelaajalla?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Boxin puolella tämän pelin keskustelu on ollut sen verran kuollutta että kysyisinkin nyt, onko tässä EA:n BaP:n kaltaista pelitilaa, missä pelataan vain yhdellä pelaajalla?

Ei ole samanlaista uratilaa. Online-puolella voi pelata 6 vs. 6 paikkalukituilla pelaajilla.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

se mikä ärsytti kun puolet oon ekasta videosta kattonu, niin se joka pelaa, painaa aina nuo cutscenet pois. Ja replayta ei ole tullut vielä kertaakaan vastaan. Muuten hyvälle vaikuttaa ja muutama tietokoneen oivallus antaa odottaa paljon :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

2k9:ssä ärsytti suunnattomasti uusintojen ja tilastojen puute pelin aikana...tiedän että pikkuasioita mutta itselleni todellinen tunnelmantappaja...ei ainakaan ennakkotilaukseen mene.. 2k8 menee vielä tarvittaessa vaikka 2k11:een asti :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

No et ole sitten kyllä kauheasti kiekkoa katsonut. Nimittäin jokaisessa ottelussa näitä tilanteita tulee paljonkin.

Siis tottakai niitä yhden käden kuskaamisia tulee esimerkiksi, kun ollaan karkaamassa läpiajoon, mutta tuossa 2k10:ssä pelaajat näyttävät kuskaavan kiekkoa poikkikentän yhdellä kädellä ja vastustaja ei saa kiekkoa pois lavasta. Typerää.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Siis tottakai niitä yhden käden kuskaamisia tulee esimerkiksi, kun ollaan karkaamassa läpiajoon, mutta tuossa 2k10:ssä pelaajat näyttävät kuskaavan kiekkoa poikkikentän yhdellä kädellä ja vastustaja ei saa kiekkoa pois lavasta. Typerää.

Tämähän on slidereista kiinni. Jos laitat sliderista tohon yhden käden spurttiin paljon "paukkuja" niin voit varmasti luistella nappi pohjassa vaikka koko kentän läpi ja kiertää vielä maalin. Säädät vain sliderit siten, että sillä saa vain sen pienen tökkäsyn eteenpäin. Senhän saa vaikka "tapettua" nolliin jos ei halua ollenkaan spurttia.
Itse olen aina ollut hieman spurttinappuloita vastaan. Aikaisemmissa ea:n tuotoksissa oli aina se spurttinappi jota ei voinut mitenkään säätää ja ainoa tapa oli luistella koko ajan nappi pohjassa muuten ei pärjännyt, mutta 2k:ssa se on mielestäni vahvuus, juuri sen säädettävyyden tähden, siitä saa viriteltyä juuri sellaisen aidon tuntuisen rytminvaihdoksen pelaajalle.
Toki se on edelleen todella hölmön näköistä jos yrität luistella spurttinappi pohjassa kiekko yhdenkäden otteessa lavassa ja spurttivauhti on syöty aikaa sitten nolliin. Näyttää sellaiselta tervassa luistelemiselta. Muutama peli tarvii ensin pelata ja säätää, että saa pelistä mieleisensä näköisen.

Se mistä 2k-sarjassa pidän eniten on pelaajien arvot. En tiedä oliko 2k9:ssä samanlaiset kuin edeltäjässään, mutta 2k8:ssa tosiaan on arvoja esimerkiksi pelaajan halukkuudelle taistella irtokiekosta. En tiedä kuinka paljon ne vaikuttaa pelaajan toimintaan jäällä mutta tuovat ainakin paperilla todella paljon syvyyttä pelaajien roolitukseen. Samoin tykkään ketjujen sisäsen kemian näyttävästä arvosta (palkista), toki en tiedä onko se vielä olemassa 2k10:ssä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kyllä siinä yhden käden kuljetus animaatiossa on virhe, joka kuitenkaan pelattavuuteen ei vaikuta millään lailla. Muuten animointi on mielestäni todella hyvää ja etenkin monipuolista. Lisäksi hienoa on, että eri taitoarvot omaavat pelaajat käyttäytyvät animaatioiltaankin eri tavoin.

Itse toivoisin, että jääkiekkopeleihin mallinnettaisiin 3-5 toisistaan poikkeavaa erilaista luistelutapaa. Petteri Nummelin kun luistelee ihan eritavalla kuin Pekka Saravo. :)
Pelit näyttäisivät tämän jälkeen huomattavasti luonnollisemmalta.

Pieniä puutteita näyttää gameplay-pätkien perusteella pelissä olevan, osan voi takuulla saada pois slidereillä ja suurin osa muista on roolissa, mikä ei pelaamisen ydinalueelle ulotu millään tavoin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Nyt on videoita katseltu havaittu seuraavaa:

- Selostus on ärsyttävä (onneksi saa pois päältä)
- Yhdenkäden kuljetukset ja vispaukset (onneksi ei vaikuta peliin)
- Liikkeessä on tuollaista hassua liukumista aina välillä (lähinnä animaatiossa)
- Tunnelmakin tuntuu hieman vaisulta (?)
- Cutsceneistä on huono sanoa kamalasti kun kaikki oli hypättä yli.

Luettelin tuossa nyt miinukset vain, koska plussat ovat tulleet tässä ketjussa jo hyvin esiin. Edelleen pidän ennakkotilauksen voimassa, nuokin miinukset unohtuvat kun tottuu peliin. Nyt vain toivon, että tuo franchine mode on niin hyvä kuin mainostettu, nettipelaaminen ei kiinosta siksi valitsin 2k:n.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

En menisi muutaman suttuisen cam videon peruseella tunnelmaa haukkumaan kovin vaisuksi. Mielestäni 2k9:ssä oli jo erittäin hyvä hallitunnelma verrattuna kilpailevaan sarjaan, enkä usko että tässä olisi taaksepäinkään menty.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Konsolinetistä lähtee näköjään todella herkulliseen 42€:n hintaan uutena, ja sekös kävi kutkuttamaan että joskos sittenkin ostaisi lätkäpelin tänä vuonna. EA:n 07:aa ja 09:ä tahkonneena on jäänyt tämä 2K sarja vähän pimentoon. Boxin puolella tämän pelin keskustelu on ollut sen verran kuollutta että kysyisinkin nyt, onko tässä EA:n BaP:n kaltaista pelitilaa, missä pelataan vain yhdellä pelaajalla?

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta paikkalukitus kuitenkin taitaa tästäkin pelistä löytyä. Be a Prota ei käsittääkseni NHL 2K10:neen tule.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Offtopic mut kerron kuitenkin:


Oon tässä parisen viikkoa etsinyt NHL 2k8:siin entistäkin parempia slaider-asetuksia. Noh, toissapäivänä vihdoin sain säädeltyä aivan loistavat säädöt, parhaimmat ikinä! Olen pelannut yli 20 peliä nyt ja ei minkäänlaisia ärsyttäviä piirteitä ole tullut vastaan, uskomatonta. Huikeita otteluita jatkuvasti. Pelaajien luisteluanimaatio näyttää muuten paljon paremmalta kuin 2k9 tai 2k10 (videoitten perusteella). Tähän peliin ei vain kyllästy, aina tekee mieli pelata uudestaan ja uudestaan vaikka onkin noin 2v. vanha tuotos. Olen tässä miettinyt et jos tekis sellasen pikkuprojektin että päivittäisi itse manuaalisesti kaikki rosterit (tulevan kauden) yms. kuntoon niin tässähän olisi kiekkopeliä kerrakseen vielä ainakin täksi vuodeksi ja vieläpä oikeilla kokoonpanoilla. Tiedän että netistä saisi 10 minuutissa pelin päivitettyä kuntoon mutta kun minulla ei ole Xbox-liveä. Joku varmaan ajattelee että olen hullu, mutta niin loistava peli on kyseessä huippuasetusten kera, että en koe minkäänlaista pakottavaa tarvetta ostaa kumpaakaan uutta lätkäpeliä. Varsinkin kun rosterit ovat ajantasalla.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Offtopic mutta kun minulla ei ole Xbox-liveä.
Jatkaisittekos jatkossa XBOX:n puolelle nämä teidän pelikoneesta olevat jutustelut? ei ihme että on kuollut se puoli kun jokainen poksilainen tänne PS3-puolelle kirjoitatte ;)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Jatkaisittekos jatkossa XBOX:n puolelle nämä teidän pelikoneesta olevat jutustelut? ei ihme että on kuollut se puoli kun jokainen poksilainen tänne PS3-puolelle kirjoitatte ;)

Eipähän tuossa nyt ihan hirveästi mistään omasta pelikoneesta jutusteltu.. Ja tottahan nyt Xbox-pelaajatkin tällä puolella pelistä keskustelee, kun täällä tuntuu enemmän pelistä kiinnostuneita löytyvän, joten keskustelukin sitä myötä aktiivisempaa.. Peli kuitenkin ihan sama molemmilla alustoilla, niin tuskinpa sillä konsolilla kauheasti tämän ketjun kannalta on väliä..
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Jatkaisittekos jatkossa XBOX:n puolelle nämä teidän pelikoneesta olevat jutustelut? ei ihme että on kuollut se puoli kun jokainen poksilainen tänne PS3-puolelle kirjoitatte ;)


Käsittääkseni sama peli kuitenkin kyseessä ja vieläpä identtinen sellainen. Ja käsittääkseni myös peliasema kolmosen omistajat kirjoittelevat tuonne Xbox-puolelle ;) Tässä "teidän" ketjussa kuitenkin on suurin osa keskusteluista niin miksi pysähtyä kun vauhtiin on jo päässyt.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Onko kenelläkään tietoa että löytyykö valmiista pelistä replayt pelitauoilla kun ne luvattiin korjata tämän vuoden versioon ja se että syöttäjät näkyvät maalintekijän nimen alla?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Onko kenelläkään tietoa että löytyykö valmiista pelistä replayt pelitauoilla kun ne luvattiin korjata tämän vuoden versioon ja se että syöttäjät näkyvät maalintekijän nimen alla?

Noissa videoissa ei ainkaan syöttäjiä löydy, joten sitä ei ole korjattu.
 
Ylös Bottom