Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tuli itsekkin hankittua peli, suureksi osin sen täältä saaman suitsutuksen takia. Ja hyvältähän se tuntuu. Pelaan Cavaleran slidereillä joista 6 on kyllä selvästi vaikeampi kuin 5, mutta hyvät sliderit on. Yhteensä takana 15 peliä joista vain yksi voitto. Aloituksia voitan ottelussa 15-30%, ja välillä tasakentällisillä kone saa aikaiseksi kunnon pyöritystä jolloin en saa kiekkoa millään pois.

Huomioita:

Maalinteko on itsellä aika työn takana kun laukauksiakaan ei oikein tule, mutta tolppalaukauksia peleissä tulee kyllä liikaa.

En ole muilla joukkueilla vielä koittanut kuin Rangersilla - pelin tekeminen muilla kuin ykköskentällä on vaikeaa.

Pelaan normaaleilla konttrolleilla, eli laukaisen neliöllä. Ymmärtääkseni rannelaukaus tulee näpäyttämällä, mutta turhan usein pelaaja alkaa virittämään lämäriä. Pystyykö jo "viritetyn" lämärin peruuttamaan jotenkin ja tekemään vetoharhautuksen, koska itse sitä en ole vielä pystynyt tekemään? :confused: Tatilla sen kyllä saan tehtyä...
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Osittain tuon takia jouduin vaihtamaan kaikkien suosittelemasta sidecamista peruskuvakulmaan. Jotenkin en vain ikinä saanut lämäriä aikaiseksi kun aina oli vinossa. Ohjain ilmeisesti huomioi, että sivukamera ei ole kohtisuorassa kenttää vasten? Olihan tuo hienon näköistä noin, mutta muutenkin pirun vaikea harhauttaa ja laukoa. Syöttely oli sen sijaan ehkä jopa helpompaa.

Mä en vaihtanut kuvakulmaa, vaan ohjausasetusta. Eli pelaan Standard-säädöillä, jossa vetää pystyy niin neliöllä kuin tatillakin. Sivukuvakulmasta en luovu, vaikka se peliä ajoittain vaikeuttaakin. :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Maalinteko on itsellä aika työn takana kun laukauksiakaan ei oikein tule, mutta tolppalaukauksia peleissä tulee kyllä liikaa.
Nosta laukaustarkkuutta tai lataa noi v6.1 sliderit, jossa asia fiksattu (muista jään kitkan muutos myös). Ei kolise tolpat enää samaan malliin. Maalinteko pitää vaan oppia, oikotietä onneen ei ole ;)

Koneesta saa helpomman vastuksen kun lasket puolustuksen aggressiivisuutta, vaikka jonnekin 80 tienoille. Voit vastaavasti pitää omasi korkeana ensi alkuun, niin on helpompaa.

pelin tekeminen muilla kuin ykköskentällä on vaikeaa.
Kolmonen ja nelonen onkin lähinnä puolustavia ketjuja, mutta tähänkin auttaa em. keinot.

Pelaan normaaleilla konttrolleilla, eli laukaisen neliöllä. Ymmärtääkseni rannelaukaus tulee näpäyttämällä, mutta turhan usein pelaaja alkaa virittämään lämäriä. Pystyykö jo "viritetyn" lämärin peruuttamaan jotenkin ja tekemään vetoharhautuksen, koska itse sitä en ole vielä pystynyt tekemään? :confused: Tatilla sen kyllä saan tehtyä...
Muistaakseni x-nappia painamalla peruu laukauksen, jos vedät neliöllä. Ainakin ennen oli näin 2K-sarjassa. Teen valelaukaukset itse aina tatilla.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Miten tässä saa kunnon lämärin ammuttua?
Mulla on ammatilais-kontrollit, eli tateilla suhataan. Kuitenkin 99,9& kun yrittää ampua lämärin, niin tulee vaan mailan taaksevienti, ja sellanen eeestaas vispaus.
EIkö se pitäisi olla vaan R3 taakse-eteen??

Mulla oli sama ongelma ensimmäiset pari viikkoa, eli lämäreita lähti korkeintaan pari per peli.

Ongelma oli lopulta se, että tein lämäri liikkeen: taakse - eteen (tai toisin päin) liian hitaasti , jolloin veto muuttui lämyharhautukseksi + rannariksi.

Aikaisemmin olen pelannut EA:n lätkää, jossa liikettä ei tarvinut tehdä yhtä nopeesti vaan lämäriä pystyi virittämään + tähtäämään helposti pari sekunttia.

Nyt lähtee lämyt ja mieli on kirkas :)

... tosin maalin teko on vähentynyt lämimisen myötä. Aikaisempi räpellys oli huomattavasti tehokkaampaa ja veskat oli ihan kuutamolla jatkuvien feikkilaukausten edessä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Elossa ja voi hyvin. Enemmän sakkia sinne vaan, varmasti löytyy peliseuraa! :)
En edes muista milloin olisin viimeksi pelannut konetta vastaan. Eikä tee edes mieli.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tää pitää kyllä laittaa harkintaan. Olis The Hutissa 26e +PK. Hmm.. en ole vaan koskaan pelisarjaa pelannut, niin mietityttää, tykkäänkö. Latasin testin vuoksi NHL 2k09:n demon ja olen sitä nyt muutaman matsin vääntänyt. Jopa se vaikuttaa enemmän jääkiekolta, kuin EA:n 2010. EA:n lätkät tuntuu olevan enemmänkin koripalloa. Syötellään puolustusviisikon ympärillä, välillä yritetään heittoa tai ajetaan korille ja tehdään riparista maali..

Vastaavasti EA:n käsitys futiksesta tuntui olevan jääkiekkoa kymmenellä kenttäpelaajalla: hillitön karvaus, taklauksia jotka viskaavat pelaajan metrikaupalla sivuun, suurin osa maaleista maalinedushässäköistä tai ripareista jne.. =D

Sliderit ja muokattavuus kiehtoo. Pitäisi tutustua ajan kanssa tarkemmin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

On hienoa huomata miten peli saa enemmän huomiota koko ajan. :)

Tällä hetkellä on kaksi liigaa pystyssä, yksi iso jossa on 12 joukkuetta, ja pienempi "testiliiga" jossa on 4 osallistujaa.

Iloksemme/harmiksemme liiga on ollut tasainen, ja monta hyvää vääntöä on ollut. Mahdollisuus seurata pelattavaa ottelua reaaliajassa 2ksports.comin kautta on tuonut hienoja hetkiä IRC-kanavallamme. :D

Tässä vielä muutama video upeista hetkistä liigoissamme:

Phillyn Carter tekee nätin häkin rankkukilpailussa: 2K Sports

Tässä Carolinan hienosti rakennettu tilanne, jossa puolustajien huono pelaaminen kostautuu:
2K Sports

Tim Thomasin upeita torjuntoja:
2K Sports

Kauempaakin uppoaa, kunhan veto on hyvä. Atlanta leipoo nätisti ja laittaa lämärin juuri oikeasta välistä, Kipper did not see that coming...:
2K Sports

Washington onnistuu siniviivalaukauksessa, ja näyttävä tuuletus jälkeenpäin:
2K Sports

Älkää päästäkö (minua ;) ) Calgarya yksin läpi. Tulosta syntyy suht kovalla prosentilla kun on taitavat kynäilijät:
2K Sports


Siinä muutama näyte upeista animaatioista ja monipuolisista pelitilanteista. Tuntuu että kaikki matsit ovat erilaisia, ja epäonnistumiset selittynee yleensä padin puristamisesta.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tää pitää kyllä laittaa harkintaan. Olis The Hutissa 26e +PK. Hmm.. en ole vaan koskaan pelisarjaa pelannut, niin mietityttää, tykkäänkö. Latasin testin vuoksi NHL 2k09:n demon ja olen sitä nyt muutaman matsin vääntänyt. Jopa se vaikuttaa enemmän jääkiekolta, kuin EA:n 2010.

Tuohon hintaan ei kannata edes harkita, vaan tilata. Tää 2K10 on selvä parannus 2K9:stä ja uskon että tykkäät, jos realistinen kiekko on makuusi. Suosittelen lataamaan vaikka nuo mun v6.1-sliderit 2Ksharesta pelin saatuasi.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Reilu viikko pelin pelaamista takana ja maistuu edelleen todella maukkaalta. Tämä peli siirsi minut nyt pysyvästi 2k:n leiriin näissä kiekkopeleissä. Lisäksi melkein joka pelissä tulee uusia fysiikkamoottorin mahdollistamia hienoja tilanteita.

Muutamia hienoja vastaantulleita tilanteita:

* Syöttö omalle pelaajalle siniviivalle, joka laukoo kohti maalin vasenta ylänurkkaa. Maalivahti huomaa laukauksen ja lähtee torjumaan sitä. Maalivahdin edessä oleva pelaaja ohjaa kiekon kuitenkin alas ja kiekko livahtaa maalivahdin jalkojen välistä maaliin. Tärkeintä kuitenkin oli, että maalivahti EI lähenyt missään vaiheessa maagisesti muuttamaan torjuntaansa, sillä liikemomentti vei häntä jo yhteen suuntaan.

* Pelaaja laukoo oikeasta laidasta ja laukaus menee hieman ohi maalista. Maalivahti siirtyy suojaamaan verkon oikeaa laitaa ja kurottuu katsomaan kiekkoa. Se kimpoaa maalin vasemmalle puolelle, eikä maalivahti näe sitä, jolloin hän edelleen suojaa maalin oikeaa kulmaa. Verkon vasemmalta puolelta läestyvä pelaaja nappaa kiekon haltuun, jolloin maalivahti huomaa tilanteen, mutta silloin on jo liian myöhäistä ja verkko soi.

* Hyökkääjän laukaus siniviivalta hyökkääjän ja puolustajan takaa. Kiekko menee puolustajan jalkojen välistä ja kilahtaa maaliin sen oikeasta laidasta. Tilanteen teki hienoksi se, että maalivahti reagoi laukaukseen vasta sen jälkeen, kun kiekko oli mennyt puolustajan jalkojen välistä. Eli mv ei tehnyt torjuntaa, ennen kuin hän todella näki kiekon.

* Puolustaja kamppaa hyökkääjän, joka kompastuu, kaatuu selälleen ja huitaisee mailallaan kiekkoa maalia kohti. Maalivahti torjui kiekon, mutta tilanne oli kyllä todella hienon näköinen. :D

Hieno peli. Kertakaikkiaan. ;)

PS. Käytössä Venomin pro-sliderit, jotka tuntuvat minusta oikein mukavilta.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tuohon hintaan ei kannata edes harkita, vaan tilata. Tää 2K10 on selvä parannus 2K9:stä ja uskon että tykkäät, jos realistinen kiekko on makuusi. Suosittelen lataamaan vaikka nuo mun v6.1-sliderit 2Ksharesta pelin saatuasi.

Veteraanit vois antaa mielipiteitä seuraavasta: NHL 2k8:n sais Play.comista alle 10e. Kannattaako ennemmin ostaa tuo vanhempi versio? Monien mielestä edelleen ehkä paras änäri?

Molempia pelanneena, mitä olette mieltä, kannattaako satsata 2k10:iin vai saako pikkurahalla jopa paremman pelin (hiukka vanhentuneilla grafiikoilla) ?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itse pidän NHL 2K10:ntä parhaana jääkiekkopelinä, jota olen pelannut. Mitä enemmän pelaan, sitä enemmän pidän pelistä. Kontrollit, etenkin laukominen oli vaikea opetella, mutta kun se laukominenkin alkoi sujua, alkoi peli maistua kunnon slidereillä erinomaiselta. Petrattavaa edelleen on monissa asioissa, mutta kärsivällinen pelaaja palkitaan. Peli alkaa maistua hyvältä parinkymmenen ottelun jälkeen, ja sen jälkeen se maistuu vain paremmalta ja paremmalta. Moninpelejä en ole kokeillut, mutta huhut kertovat, että ne ovat vielä yksinpeliäkin parempia ;)

Peli vaati heti alusta alkaen ehdottomasti kunnon sliderit, ja suosittelen vaikkapa Cavaleran tai Venomin slidereitä pohjaksi. Omat ovat edelleen työn alla. Tosin nyt olen saanut aikalailla kaiken siihen kuosiin slidereiden osalta, että voisin alkaa rostereita muokkaamaan tekoälyn kanssa yhteensopivaksi kaikista joukkueista.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Veteraanit vois antaa mielipiteitä seuraavasta: NHL 2k8:n sais Play.comista alle 10e. Kannattaako ennemmin ostaa tuo vanhempi versio? Monien mielestä edelleen ehkä paras änäri?

Molempia pelanneena, mitä olette mieltä, kannattaako satsata 2k10:iin vai saako pikkurahalla jopa paremman pelin (hiukka vanhentuneilla grafiikoilla) ?

Kumpikin on hyviä lätkäpelejä, mutta ei täydellisiä.

Pelasin 2K8:a 2K10:n ilmestymiseen saakka, ja nyt on tämä uudempi vetänyt meikäläisen täysin mukanaan. 2K8 veskarit ovat ihan hitusen paremmat, mutta 2K10 voittaa sen taas tekoälyssä ja ottelufiiliksessä mennen tullen. 2K8:a ei muuten enää netissä pelata, koska serverit on ajettu alas ja rosterit ovat tietty parin vuoden takaa.

2K-vaarina sanoisin, että satsaa 2K10:een. On se kokonaisuutena nippanappa paras näistä kyseisen firman kiekkopeleistä tähän mennessä, Ja thehut.comista sen saa alle kolmenkympin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Saakos tässä kuvakulman tallennettua ettei tartte sitä vaihtaa aina kun aloittaa uuden pelin?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Peli käyttää haluamaasi kuvakulmaa, eli tämä ominaisuus on korjattu verratessa 2K9:iin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Näyttää olevan Halloween-teema NHL 2k10:ssäkin, ainakin erätauon tulostaulu tms on koristeltu kurpitsoin ja muulla Halloween-krääsällä :eek:
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Näyttää olevan Halloween-teema NHL 2k10:ssäkin, ainakin erätauon tulostaulu tms on koristeltu kurpitsoin ja muulla Halloween-krääsällä :eek:

Saman havainnon tein noista kurpitsoista, ihan kiva jippo pelin tekijöiltä vaikkei itse peliin mitenkään vaikutakkaan...
:rolleyes:
 
Ylös Bottom