Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Kysellääs täällä vähän kun boksipuolella on niin kuollutta pelin ketjussa.
Peliä olen pari päivää pelaillut ja tykkään pelistä, olen jotenkin umpikyllästynyt tuohon EAn
pelisarjaan niin tuore meininki nappaa kyllä.. Pari kysymystä..

1.Olisiko jotain vinkkejä aloituksiin? Aloitusprosenttini on aina hävyttömän huono.
2.Onko tuon pro stickin harjoittelu jotenkin erityisen suotavaa? Tuntuu aika ontuvalta ja menenkin vakio ohjauksella mutta aika harvoin tulee oikeaan tattiin koskettua, ainoastaan kun haluaa varmuudella nopeaa laukausta.
3.Puolustamiseen vinkkejä kaipaisin myös.. tuntuu ettei pelissä ole enää esim. tavallista koukkaamista lainkaan? Koitin googlella etsiä jotain vinkkejä mutta eipä tunnu löytyvän.

EDIT:Ai niin pitää lisätä että sliderina on Cavaleran uusimmat.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

1.Olisiko jotain vinkkejä aloituksiin? Aloitusprosenttini on aina hävyttömän huono.
2.Onko tuon pro stickin harjoittelu jotenkin erityisen suotavaa? Tuntuu aika ontuvalta ja menenkin vakio ohjauksella mutta aika harvoin tulee oikeaan tattiin koskettua, ainoastaan kun haluaa varmuudella nopeaa laukausta.
3.Puolustamiseen vinkkejä kaipaisin myös.. tuntuu ettei pelissä ole enää esim. tavallista koukkaamista lainkaan? Koitin googlella etsiä jotain vinkkejä mutta eipä tunnu löytyvän.
Käytän nappeja ja pro stickia sekaisin. Jotenkin tuntuu että pro stickillä lähtis veto nopeammin. Ainakin ripareissa se on mielestäni parempi kuin napista laukaisu. Samaten puolustusalueella tulee pyöriteltyä tuota mailaa pro stickilla. Koukkaaminhan on kiellettyä:rolleyes:. Samasta napista mailan noston kanssa voi saada koukku jäähyn joskus, kun kaveri on esimerkiksi läpiajossa ja takaapäin tarjoat sitä mailaa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Kysellääs täällä vähän kun boksipuolella on niin kuollutta pelin ketjussa.
Peliä olen pari päivää pelaillut ja tykkään pelistä, olen jotenkin umpikyllästynyt tuohon EAn
pelisarjaan niin tuore meininki nappaa kyllä.. Pari kysymystä..

1.Olisiko jotain vinkkejä aloituksiin? Aloitusprosenttini on aina hävyttömän huono.
2.Onko tuon pro stickin harjoittelu jotenkin erityisen suotavaa? Tuntuu aika ontuvalta ja menenkin vakio ohjauksella mutta aika harvoin tulee oikeaan tattiin koskettua, ainoastaan kun haluaa varmuudella nopeaa laukausta.
3.Puolustamiseen vinkkejä kaipaisin myös.. tuntuu ettei pelissä ole enää esim. tavallista koukkaamista lainkaan? Koitin googlella etsiä jotain vinkkejä mutta eipä tunnu löytyvän.

EDIT:Ai niin pitää lisätä että sliderina on Cavaleran uusimmat.

1. Itse pistän tatin vasemmalle ja pyöräytän yläkautta oikealle tai toisinpäin, riippuen kuvakulmasta ja kummalle puolelle haluaa aloittaa. Eli rystyllä vai kämmenpuolella. Aika sellasta 50/50 on aloitukset yleensä.

2. Pelaan kyllä tatilla, mutta en ole kummemmin harjoitellut. Veto, lämäri ja vasen-oikea veivi riittää mulle.

3. Jos vastustaja tekee paljon läpiajomaaleja, niin hommaa nopeammat (paremmat) pakit. Itse erehdyin alkuun ottamaan vapaiden agenttien listalta jotain hyviä, mutta hitaita Nummisia ym. ja vastustajan nopeat laiturit karkas usein. Vastahyökkäyksissä älä pelaa itseäsi ulos vaan myötäile ja huido mailalla. Jos paikka, niin taklaa. Puolustuspäässä sama, jos vastustaja pyörittää, niin kannattaa varmaan pelata vetopaikat pois.

Eniten tässä pelissä on ärsyttänyt aloituksen jälkeinen tilanne. Useimmiten kun voitan 100-0 aloituksen, kiekko menee pakille -> yrität vetää -> mitään ei tapahdu ja sitten vastustaja karvaa pakilta kiekon ja läpiajo! Ärsyttävää.

Sama juttu jos ns. 50-50 alotus. Kiekko saattaa lipua pakkeja kohti, mutta kukaan ei tee mitään. Selkeä bugi kyllä, en tiedä johtuuko slidereistäni.

Kun on oppinut pelin, niin on käynyt vähän turhan helpoksi. Osaisko joku kertoa, miten sais vastustajasta paremman. Maalivahdin parantaminen ei tule kysymykseen, ei siinä ole mitään järkeä. Se vois auttaa, jos vaihtais Ducksia (vahvistettuna Koivulla, Nummisella, Väänäsellä, Shanahanilla ja muilla papoilla) huonompaan tiimiin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

3. Jos vastustaja tekee paljon läpiajomaaleja, niin hommaa nopeammat (paremmat) pakit. Itse erehdyin alkuun ottamaan vapaiden agenttien listalta jotain hyviä, mutta hitaita Nummisia ym. ja vastustajan nopeat laiturit karkas usein. Vastahyökkäyksissä älä pelaa itseäsi ulos vaan myötäile ja huido mailalla. Jos paikka, niin taklaa. Puolustuspäässä sama, jos vastustaja pyörittää, niin kannattaa varmaan pelata vetopaikat pois.


Kun on oppinut pelin, niin on käynyt vähän turhan helpoksi. Osaisko joku kertoa, miten sais vastustajasta paremman. Maalivahdin parantaminen ei tule kysymykseen, ei siinä ole mitään järkeä. Se vois auttaa, jos vaihtais Ducksia (vahvistettuna Koivulla, Nummisella, Väänäsellä, Shanahanilla ja muilla papoilla) huonompaan tiimiin.


3. Myös selkeä puolustusvoittoinen karvaus auttaa. Itse pelaan melkeinpä tilanteessa kuin tilanteessa 1-1-3 ja 1-4 karvauksilla.

Toiseen kysymykseesi. Lisää kylmästi CPU:n skillejä puolustuspäässä ja mahdollisesti hyökkäyspäässä. (Syötönkatkot, stick lift success ja frequency jne) Lisäksi veskareiden arvo voi olla huoletta noin 60. Warppauksia ei tule, mutta ei myöskään täysin typeriä mokia ja veskarit saattavat jopa ottaa joskus kiinni niitä läpiajoja. Cavan slidereissä, vaikka hyvät ovatkin, ovat veskarit aivan liian huonoilla arvoilla. Olivat ainakin viimeksi kuin kokeilin niitä. Omat muokkaukset cavan slidereista löytyvät sharesta nimellä mustanaamio tjsp. Nimi nyt on tuollainen kun piti vain äkkiä saada ne jo kuoleessa liigassamme kiekkoileville.

Vaikka sharesta löytyy hyviä sliduja, älkää arastelko muuttaa niitä omiin taitohin sopivammaksi. ;)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Joo on tullut muokattua noita slidereita jonkin verran taitoihin (eli aika kehno toistaiseksi kun EA:n pelejä pelannut aina tähän asti). Mukavasti tilastot ja kenttätapahtumat ovat vallan todenmukaisia, virheitä ja seuraamuksia myöten. On aivan tajuttoman mahtavaa jo pelkästään se että oman tiimin pelaajat ihan oikeasti roikkuvat tilastoissa järkevillä sijoilla esim. maalivahdilla on tällä kertaa aidosti mahdollisuus roikkua kärkiveskareiden joukoissa. Laukauksetkin menee tekoälyn kanssa realistisissa lukemissa. Kyllä tää vaan on fiilispohjalta hieno peli, vaikka bugeja ja ärsyttäävyyksiäkin löytyy toki.. Mielummin muutama ärsytys kuin umpitylsä itsensä toistaminen!
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Lisäksi veskareiden arvo voi olla huoletta noin 60. Warppauksia ei tule, mutta ei myöskään täysin typeriä mokia ja veskarit saattavat jopa ottaa joskus kiinni niitä läpiajoja. Cavan slidereissä, vaikka hyvät ovatkin, ovat veskarit aivan liian huonoilla arvoilla. Olivat ainakin viimeksi kuin kokeilin niitä.
Heheh, me tullaan vääntämään tästä veskariasiasta hamaan loppuun saakka :)
Mun mielestä veskarit on parhaimmillaan jossain 50-53 tienoilla. Eivät perseile, mutta siniviivavedot uppoavat sentään joskus. Yli 60 menee yli-ihmisiksi.

Nimi nyt on tuollainen kun piti vain äkkiä saada ne jo kuoleessa liigassamme kiekkoileville.
Liiga vähän jäi, kun eivät saatana voi patchata tuota nettipeliä. Tappaa motivaation aika tehokkaasti kun 3/4 matseista katkeaa kesken. :rolleyes:
Tästä syystä loikkasin EA:n kiekon pariin nettikiekkoilemaan. Yksinpelinä 2K maistuu kyllä hyvältä.

Vaikka sharesta löytyy hyviä sliduja, älkää arastelko muuttaa niitä omiin taitohin sopivammaksi.
Nimenomaan näin. Kun taidot kasvaa ja oppii tuntemaan pelin, on helppo nostaa vain muutamaa slidua vähän ja haastetta löytyy heti.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Liiga vähän jäi, kun eivät saatana voi patchata tuota nettipeliä. Tappaa motivaation aika tehokkaasti kun 3/4 matseista katkeaa kesken. :rolleyes:

+1

Harmittaa vietävästi, kun ei PS3:lle viitsitty samaa pätsiä väkertää kuin XO:lle. Ja viimeisimmät uutiset näyttää vähän huonolta 2K-kiekkoilun osalta yleensäkin. Voipi hyvinkin olla, etten vähään aikaan kiekkopelejä väännä kuin randomisti kaveriporukalla. :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Joskus kun jollain sivulla kävin, olin lukevinani, että joulun jälkeen, tai myöhemmin, on tulossa ehkä jokin update/patch.

Huomatkaa lähdeviittauksen täydellisyys ja ylimalkaan koko lauseen ylivoimainen informatiivisuus.

Voisiko tässä olla kyseessä jopa PS3:lle jotain?

Maalivahtiarvoista: kyllä mulla on useamman pelin säätämisen jälkeen vakiintunut tuo 50 sekä omalle, että vastustajan molarille. Tulee maaleja, mutta ei nyt ihan mitä tahansa uppoa.

Näin 50:n pelin jälkeen voi sanoa, että ihan hintansa (26e) väärti peli, ehdottomasti. Kun haluaa jotain vaihtelua muilta pelityypeiltä. Online-pelaamisen olemattomuus harmittaa. Tosin, olen sitä mieltä, että liian koukuttavat onlinepelit on paholaisesta. Menee kaikki aika niihin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Ja lisää kyssäriä avuliaille pleikkarimiehille. :)

1.Saako pelin kieltä vaihdettua mistään? Olen koittanut selvittää mutta tuloksetta.. olisi kiva saada valikot englanniksi.

2.Näkeekö mistään tarkempaa statusta pelaajista, esim. milloin maalivahti kaipaa huilia? Olen mennyt hyvin pitkälti mutulla.. tuli matsi eteen missä meni muutama aika helppo maalivahdille, vaihdoin pois mutta nyt heti matsin jälkeen näkyy tossa "BR" kohdassa että olisi kuuma, tuskin yhden erän lepo nyt kuitenkaan on riittävä eli ei varmaan johtunut pelisuoritus kuitenkaan väsymyksestä.

Tajuttomasti tästä pelistä nauttii kun saa asetukset ja vaikeustason kohdilleen.. makeaa taistelua joka voitosta ja kenttätapahtumat täynnä kiehtovia asioita.
:)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Ja lisää kyssäriä avuliaille pleikkarimiehille. :)

1.Saako pelin kieltä vaihdettua mistään? Olen koittanut selvittää mutta tuloksetta.. olisi kiva saada valikot englanniksi.

2.Näkeekö mistään tarkempaa statusta pelaajista, esim. milloin maalivahti kaipaa huilia? Olen mennyt hyvin pitkälti mutulla.. tuli matsi eteen missä meni muutama aika helppo maalivahdille, vaihdoin pois mutta nyt heti matsin jälkeen näkyy tossa "BR" kohdassa että olisi kuuma, tuskin yhden erän lepo nyt kuitenkaan on riittävä eli ei varmaan johtunut pelisuoritus kuitenkaan väsymyksestä.

Tajuttomasti tästä pelistä nauttii kun saa asetukset ja vaikeustason kohdilleen.. makeaa taistelua joka voitosta ja kenttätapahtumat täynnä kiehtovia asioita.
:)

1. 2k10:n kieli määräytyy muistaakseni järjestelmän kielen mukaan, eli järjestelmän kieltä vaihtamalla vaihtuu myös pelin kieli.

2. Ei taida nähdä jos meinaat jonkinmoista Stamina systeemiä. Se kylmä-kuuma juttu siinä vaan taitaa olla, eli kertoo vaan millaisessa vireessä veskari on.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Juu selkis jo homma.. siellä oli järjestelmä kyllä englanniksi mutta sitten oli vielä "locale" valinta asetuksissa jonka laitoin jenkkiläksi ja nyt on pelissä englanti kielenä, mainiota! :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

hmm.. onkos jotain "yhteisiä" asetuksia jo löydetty mitkä näyttäs parhaiten toimivan.. tarjotan noita slidereita kitkat sun muut.. itselläni ei ole kokemusta noista säätämisistä ja olen aina turvautunu muitten asetuksiin... ei tarvi kuiteskaan alkaa laittelee "ilkeitä" messuja.. katson kyllä itse googlesta.. mutta ajattelin jos joku hyvät asetukset löytäny valaisisi muakin. :) kiitos jo etukäteen... hyvää joulua kaikille.. :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

hmm.. onkos jotain "yhteisiä" asetuksia jo löydetty mitkä näyttäs parhaiten toimivan.. tarjotan noita slidereita kitkat sun muut.. itselläni ei ole kokemusta noista säätämisistä ja olen aina turvautunu muitten asetuksiin... ei tarvi kuiteskaan alkaa laittelee "ilkeitä" messuja.. katson kyllä itse googlesta.. mutta ajattelin jos joku hyvät asetukset löytäny valaisisi muakin. :) kiitos jo etukäteen... hyvää joulua kaikille.. :)

Täällä on keskustelua slaidereista. Suosittelen kokeilemaan ketjusta löytyviä viimeisimpiä Cavaleran asetuksia.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tässäpä pari kysymystä:

1. Vaikuttaako tuo Shot Accuracy kuinka paljon myös auto aim-tilassa? Kun tuntuu että kaikki kiekot osuvat verkkoon, vaikka SA on vain 30.

2. Vaikuttaako manuaalilla tähdätessä se kuinka paljon tikkua vääntää ja ottaako se huomioon tuon Shot Accuracyn? Eli jos tuo SA on 30, niin pitääkö tikkua vääntää vähemmän vaikka yläkulmaa kohti?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tässäpä pari kysymystä:

1. Vaikuttaako tuo Shot Accuracy kuinka paljon myös auto aim-tilassa? Kun tuntuu että kaikki kiekot osuvat verkkoon, vaikka SA on vain 30.

2. Vaikuttaako manuaalilla tähdätessä se kuinka paljon tikkua vääntää ja ottaako se huomioon tuon Shot Accuracyn? Eli jos tuo SA on 30, niin pitääkö tikkua vääntää vähemmän vaikka yläkulmaa kohti?

1. En osaa tähän vastata kun pelaan vain manuaalitähtäyksellä.

2. Käsittääkseni se toimii niin, että tähtäät tikulla mihin haluat ja tuo tarkkuus vaikuttaa siihen, että millä todennäköisyydellä kiekko menee sinne minne olet tähdännyt. Ja tähän vaikuttaa myös pelaajan oma laukaisutarkkuus.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

2. Käsittääkseni se toimii niin, että tähtäät tikulla mihin haluat ja tuo tarkkuus vaikuttaa siihen, että millä todennäköisyydellä kiekko menee sinne minne olet tähdännyt. Ja tähän vaikuttaa myös pelaajan oma laukaisutarkkuus.

Näin minäkin ensin luulin, mutta kun tuo auto-aim sai minut epäilemään asiaa. Manuaalilla laukaukset menevät samalla tarkkusasetuksella useammin ohi kuin automaatilla. Eli joku asia laukaisemisessa siis muuttuu.

Kysymys kuuluukin, voiko tuohon laukaisuun itse vaikuttaa tuolla tatilla muuten kuin näyttämällä sen suunnan? Eli hieman yläviistoon hivuttamalla laukaus menisi verkon keskustasta vain hieman ylänurkkaa kohti. Ja sitten tähän vaikuttaisivat ne pelaajien ja tarkkuusasetusten luvut, jolloin edellämainittu laukaus saattaisi mennä aivan keskelle / keskelle ylös / ylänurkkaan / ohi kokonaan.

Haluaisin vain tietää tuon asian täysin varmasti, sillä tuollainen uudenlainen "varovaisempi" pelityyli vaatisi aika lailla lisää opettelua. ;)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Kysymys kuuluukin, voiko tuohon laukaisuun itse vaikuttaa tuolla tatilla muuten kuin näyttämällä sen suunnan? Eli hieman yläviistoon hivuttamalla laukaus menisi verkon keskustasta vain hieman ylänurkkaa kohti. Ja sitten tähän vaikuttaisivat ne pelaajien ja tarkkuusasetusten luvut, jolloin edellämainittu laukaus saattaisi mennä aivan keskelle / keskelle ylös / ylänurkkaan / ohi kokonaan.

Noin se meneekin ja sitähän sillä manuaalitähtäyksellä meinataan. Ei sitä tähtäystä ole rajoitettu vain "ylänurkka vasen, ylänurkka oikea" jne. :) Se vain miksi automaattitähtäyksellä menee enemmän vedot sisään johtunee siitä, että automaattitähtäys osaa katsoa paremmin paikan minne laukoa kuin sinä itse. Kai.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Noin se meneekin ja sitähän sillä manuaalitähtäyksellä meinataan. Ei sitä tähtäystä ole rajoitettu vain "ylänurkka vasen, ylänurkka oikea" jne. :) Se vain miksi automaattitähtäyksellä menee enemmän vedot sisään johtunee siitä, että automaattitähtäys osaa katsoa paremmin paikan minne laukoa kuin sinä itse. Kai.

Johan selkisi. Kiitoksia vain! :D
 
Ylös Bottom