Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]
Mielestäni 2K9:ssä ei saa omia eikä CPU:n syöttöjä riittävän epätarkoiksi edes slidereillä. 2K10:stä en tiedä, mutta uskoisin, että sama tulee pätemään myös siinä. Onneksi syötönkatkoja tulee siitä huolimatta, sekä vaikeisiin paikkoihin syöttöjä, jotka eivät tietenkään mene kuin harvoin perille. Joka tapauksessa toivoisin, että tämä asia olisi paremmin 2K10:ssä, mutta en oikein usko.
Laitapeli käsitteenä 2K9:ssä on erilaista kuin mitä se on vaikkapa NHL 10 demossa. Demossa aika harvoin itse olen nähnyt näitä laitapelejä joissa vastustaja painetaan laitaan kiinni. Sama pätee 2K9:sään. Erona on se, että 2K:n miesvartiointi on fyysisempää, koska pelaajat kulkevat lähes jatkuvasti toistensa"iholla". Tämä aiheuttaa sen, että vaikka 2K9:n laidoilla ei samanlaista boardplay-animaatiota näe paljonkaan (vielä vähemmän kuin NHL 10:ssä), on NHL 2K9:sää pelatessa etenkin kulmauksissa mielestäni fyysisyyttä ja painia, jopa enemmän kuin kuin NHL10:ssä boardplayineen. 2K9:n takuulla päihittää fyysisyydessään, niin näöltään kuin tunteeltaankin NHL 10:n. Myönnän samaan syssyyn auliisti olevani iloinen, että NHL 10 lisää omaan sarjaansa myös fyysisyyden aika hyvin.
Suosittelen katsomaan linkitetyt NHL 2K10 pitkät gameplay-pätkät hyvälaatuisina "slowmotionilla" toistonopeuden ollessa jotakin 0.5 - 0.7 ja katsomaan mitä kentällä tapahtuu, etenkin kiekollisen pelaajan ulkopuoliset tapahtumat ovat todella kiinnostavia. Siellä nähdään mitä se inaccidental contact vai mikä se olikaan nimeltään tekee pelille.