Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Kannattaa hakea ne sliderit suoraan pelin 2K-share ominaisuuden kautta. Ainakin Cavaleran viimeiset versiot ovat hyviä. Tuntuma paranee heti. Totean silti että jos on EA 10:n fanaattinen kannattaja niin vaikea se on tästä pelistä varmaankin pitää. Niin erilainen se lähestymistapa on näiden välillä.

No en tiedä. Okei, ainahan tapojen muuttaminen ja uusien asioiden opiskelu on hankalaa. (Siis monien mielestä) Mutta kaverini joka pelaa pelkästään ean lätkää, sanoi wii-versio kokeilun aikana, että on se siistiä miten tuo kiekko pyörii. Eli erot tulevat heti näkyviin, vaikka wiillähän tämä on moninkerroin hankalammin lähestyttävä.

Luulen että ei se niin iso harppaus ole pelien välillä samalla konsolilla. Ja tarttee myös sanoa että onhan 2k10:ssäkin hyvät online-moodit. Ja sekin todettava että pelaileehan sitä ean änäriäkin ;)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Ja tarttee myös sanoa että onhan 2k10:ssäkin hyvät online-moodit.

Siis moodeissa itsessään ei ole mitään vikaa. Mutta nettikoodissa tuntuu olevan, sekä ps3:n, että boksin puolella. Yli 50% otteluista päättyy nimittäin ennen aikojaan, kun yhteys katkeaa 2K:n servereihin ilman kummempaa syytä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Pari ajatusta. Itse en ole ollenkaan pelannut tätä uusinta versiota 2k:lta, mutta aikasempia olen kyllä ihan vakuuttunut siitä, että peli on ihan onnistunut ja erilaisilla slidereilla kokemus on varmaan kohdillaan.

Itse olen NHL10-mies, ja siksi nämä mielipiteet pistävät hymyilemään kun veikkaan että suurin osa niistä, jotka ovat "valinneet" 2k10:n eivät ole myöskään pelanneet kunnolla viritettyä EA:n tuotetta. Itse olen melko aktiivisesti seurannut erästä jenkkifoorumia ja osallistunutkin jossain määrin ja nyt yli puoli vuotta pelin julkaisun jälkeen alkavat säätimet olemaan pikkuhiljaa kohdillaan ja pelistä saadaan rutistettua se irti mikä nyt on mahdollista. Puutteita vielä on paljon EA:n tuotteessakin, toivottavasti ensi vuoden painokseen korjaantuvat.

Ja kyllä niissä on sitten vielä se olderspacen mainitsema erilainen lähestymistapa. Vanhemmat versiot 2k:lta ainakin olivat jotenkin orgaanisempia, luonnollisempia tunnelmaltaan eli kiekon mallinnus oli parempaa ja se "pomppi" paremmin. EA:n peliä vieläkin vaivaa minusta se, että kiekko liikkuu ja liukuu vähän turhan tarkasti.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itselläni kyseinen 2K löytyy hyllystä ja ei ole vakuuttanut..

- Huono tekoäly, ainakin minun mieleen
- Vain NHL ja Maajoukkueet..
- Tönkköä pelaamista
- Todella huono grafiikka

+ Zambonin ajo ( ei NHL 10:ssä, eikä tarvitsisikaan olla)
+ Pelaajien kasvot aika aitoja ( Ovechkin, Crosby yms.)

Itse antaisin arvosanaksi 7-

NHL 10 on aidompi ja parempi ainakin minun mielestä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itse olen NHL10-mies, ja siksi nämä mielipiteet pistävät hymyilemään kun veikkaan että suurin osa niistä, jotka ovat "valinneet" 2k10:n eivät ole myöskään pelanneet kunnolla viritettyä EA:n tuotetta.

Annoin kyllä ihan kunnon mahdollisuuden EA:n pelille, mutta en pystynyt sitä väkisin tahkoamaan tuota viikkoa kauempaa. Olihan siinä kyllä kiekon kanssa menty hiukan eteenpäin, mutta kuten sanoit ei lainatussa osassa, se on yhä liian skriptattua. Toinen iso asia mikä siitä sarjasta on viime aikoina puuttunut, on rytminvaihtojen lähes täydellinen puute. Tämä korostuu etenkin siksi, että pelaajien vauhdeissa ei ole kummempia eroja. Peli on toki hyvä, mutta ei minua varten. Toivotaan että NHL11 sisältää enemmän muutoksia peliin, kuin mitä 10 oli 09:n verrattuna. NHL 2k11:stahan ei nähdä plegellä tai boksilla lainkaan, vaan seuraavaa 2K:n hokia saadaan odottaa sitten puolentoista vuoden päästä.

Tämä saa osaltani riittää tässä ketjussa EA:n tuotteesta puhumisesta, sillä vertailulle on ihan oma ketjunsa yhteisellä alueella. Vertailut sinne siis.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tämä saa osaltani riittää tässä ketjussa EA:n tuotteesta puhumisesta, sillä vertailulle on ihan oma ketjunsa yhteisellä alueella. Vertailut sinne siis.

Aivan, ja unohdin itsekin tosiaan että näitä pelikohtaisia ketjuja ei ole tarkoitettu "väittelyyn", vaikka en yrittänyt väitellä. Yritin toisin sanoin tuoda esille faktaa, että suurin osa pelaajista toimii siten, että jos pelissä on joku asia väärin niin siitä seuraa se että aiheeseen ei jaksa perehtyä vaikka perehtymällä ongelma voisi selvitä. Ja koska ajattelen ynnä omaan jonkinverran kokemusta oikean lätkän peluusta (junnuna), niin en voi todellakaan kehua EA:n tuotetta, koska se on mielestäni puutteellinen, mutta sen kanssa (kuten myös 2k:n) "voi elää". Tällä hetkellä tosin pelaan EA:n tuotetta lähinnä sen loistavien verkkokisamuotojen (joissa on valitettavasti paljon ongelmia) vuoksi.

Innostuin ihan siinä määrin, että taidanpa tässä kokeilla 2k-tuotetta, jos saan järjestettyä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Aivan, ja unohdin itsekin tosiaan että näitä pelikohtaisia ketjuja ei ole tarkoitettu "väittelyyn", vaikka en yrittänyt väitellä. Yritin toisin sanoin tuoda esille faktaa, että suurin osa pelaajista toimii siten, että jos pelissä on joku asia väärin niin siitä seuraa se että aiheeseen ei jaksa perehtyä vaikka perehtymällä ongelma voisi selvitä. Ja koska ajattelen ynnä omaan jonkinverran kokemusta oikean lätkän peluusta (junnuna), niin en voi todellakaan kehua EA:n tuotetta, koska se on mielestäni puutteellinen, mutta sen kanssa (kuten myös 2k:n) "voi elää". Tällä hetkellä tosin pelaan EA:n tuotetta lähinnä sen loistavien verkkokisamuotojen (joissa on valitettavasti paljon ongelmia) vuoksi.

Innostuin ihan siinä määrin, että taidanpa tässä kokeilla 2k-tuotetta, jos saan järjestettyä.

Jatketaan hiukan kuitenkin. Verkkopeliongelmat on ja pysyy kaikilla alustoilla ja kaikissa peleissä. Mutta esimerkiksi tekoälyssä on todella isoja eroja ja minusta vaaka kallistuu siinä asiassa 2k10 suuntaan. Siniviivalla pakit toimii 2k10:ssä paremmin, ja sen kyllä huomaa heti. Kavereiden kanssa kun pelaillaan ean nhl:ää netissä samalta koneelta, niin pakeilla ei saa oikeastaan mitenkään pidettyä kiekkoa hyökkäysalueella. Iso miinus minun mielestä, ja oikein alleviiva pelien eroavaisuuksia. NHL 2k10:ssä esim. Pronger pitää kiekon todella hyvin hyökkäysalueella vaikka huonompi pakki samassa tilanteessa kiekon hukkaakin.

2k10 on sitäpaitti todella halpa, kannattaa kokeilla jos hiukan edes kiinnostaa. Samaa versiota pelatan ps3/x0 puolella koko ensi vuosikin, joten pelaajia netissä ja uusia rostereita varmasti riittää. Wiillä oli yhdenlainen menestys tämä peli, ja sen seurauksena 2k11 julkaistaan vain nintendon konsolille. Mutta luulen että 2k12 iskee taas ean änärille kapuloita rattaisiin kaikilla alustoilla. Ja hyvä niin, sillä molemmille peleille on kysyntää.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Mutta esimerkiksi tekoälyssä on todella isoja eroja ja minusta vaaka kallistuu siinä asiassa 2k10 suuntaan.

En voi kuin nostaa kädet pystyyn. Tekoäly ja nimenomaan puolustus/puolustajien pelaaminen vaatisi viilausta. Lisäksi kuten sanoit, hyvien hyökkäävien puolustajien pelaaminen hyökkäyspäässä olisi myös parannuslistallani. Hyvät puolustajat ovat jefutermiä käyttäen melkein kuin pelinrakentajia, ja tuo siniviivapeli on tärkeä osa. Lisäksi kiekonriistot (mailannostot ja syöttöjen katkot), kiekon liikkuminen ja tietokoneen ohjastamien pelaajien laukaisuherkkyyden nosto ovat niitä asioita, jotka EA:n tuotteessa vaatisivat lisähuomiota.

Jooseppi sanoi:
2k10 on sitäpaitti todella halpa, kannattaa kokeilla jos hiukan edes kiinnostaa.
Kuten sanoin, kyllä tätä mitä luultavammin pitää kokeilla, ettei mene ihan mutuksi nämä jutut. :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itse hypetin ja pyrin puolustamaan nhk 2k10:ä viime kesänä ja syksynä. Pelin hankin heti ennakkotilauksena ja kaksi kautta jaksoin pelata, en niitäkään kokonaan. Peli oli itselleni pettymys ja kaikenlaisilla slaidereilla kokeilin, mutta ei löytynyt sellaisia mikä saisi pelaamisen maistumaan. Toki pelissä on paljon hyviä puolia, mutta huonoja oli sen verran että ei sopinut minulle. Lainasin kaverilta NHL10:n ja se tuntui huomattavasti mielekkäämmältä, vaikka vaikuttikin aivan samalta kuin NHL 09. Jokaisella on oma mielipiteensä ja tämä oli minun. Toivottavasti nhl 2k12 on sitten hyvä kun saavat pari vuotta sitä kehittää rauhassa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itse hypetin ja pyrin puolustamaan nhk 2k10:ä viime kesänä ja syksynä. Pelin hankin heti ennakkotilauksena ja kaksi kautta jaksoin pelata, en niitäkään kokonaan. Peli oli itselleni pettymys ja kaikenlaisilla slaidereilla kokeilin, mutta ei löytynyt sellaisia mikä saisi pelaamisen maistumaan. Toki pelissä on paljon hyviä puolia, mutta huonoja oli sen verran että ei sopinut minulle. Lainasin kaverilta NHL10:n ja se tuntui huomattavasti mielekkäämmältä, vaikka vaikuttikin aivan samalta kuin NHL 09. Jokaisella on oma mielipiteensä ja tämä oli minun. Toivottavasti nhl 2k12 on sitten hyvä kun saavat pari vuotta sitä kehittää rauhassa.

Omat kokemukseni ovat lähestulkoon sanasta sanaan täysin samanlaiset. 2K10 oli aluksi pienoinen järkytys, mutta peli parani jonkin aikaa ja tuntui hetken aikaan hyvältä oikeiden slidereiden löydyttyä. Pelin huonot puolet kuitenkin rupesivat ärsyttämään koko ajan enemmän ja enemmän ja lopulta peli-ilo katosi kokonaan. Ei EA Sportsinkaan vuosipäivitys yksinpelinä ole minulle juuri mitään tarjonnut, mutta moninpeli toimii loistavasti ja voittaa 2K10:n myös moninpelissä. Osasyy on varmasti pelin aloituskynnys, sillä EA:n lätkä on helppo oppia joten peli-iltoja voi järjestää myös vähemmän jääkiekkopelejä pelanneiden kanssa. Molemmat pelisarjat tarvitsevat minusta suurempia muutoksia ja toivon että EA on valmis tekemään suurempia muutoksia vaikka kilpailua ei tänä vuonna ole. 2K12 voikin sitten olla jo erittäin hyvä peli, jos välivuosi ei tarkoita pelintekijöille sapattivuotta, vaan peliä tehdään pitkään ja huolellisesti.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Onko olemassa mitään suomalaisia(tai muun maalaisia) netti liigoja tähän peliin?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Onko olemassa mitään suomalaisia(tai muun maalaisia) netti liigoja tähän peliin?

Ei tietoa tämän hetkisestä tilanteesta, mutta pelin ilmestymisen aikaan yritettiin liigaa pitää, niin 2K10:n serverien toimimattomuus lopetti pelit. Pelit olivat hauskoja, jos niitä joskus sattui päästä pelaamaan. Sen aikaiset, tämän palstan, aktiivit ei ole pahemmin enää peliä pelanneet. Itsekin satunaisesti omaa offline-liigaa tulee pelattua. Loistava peli silti kyseessä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Mites saakos tähän kuinka reali-aikaisia rostereita kun tässähän on tuo mahdollisuus ladata muiden tekemiä rostereita? Tilasin pelin kun halvalla sai, ja innostus tuli yllättäen tuosta 2k9:n demosta jota tuli hetken hakattua. Onko 2k10 tuota k9:a parempi koska tuossa demoa hakatessa tuli muistot mieleen miksi tuli 2k8:a niin paljon hakattua. Kiekon "eloisuus" on kyllä näissä peleissä parasta :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Kyllä ne aidotkin sieltä löytyy. Valikon kohtaa en enää muista, mutta ei ollut kovin vaikeaa löytää.

Mutta jostain luin että joku on tehnyt myös maalivahtien varusteisiin muutoksia ja nämä tuskin sisältyvät noihin aitoihin? Ja kenen slidereilla porukka pelailee? Mahdollisimman simulaatiomaiset olisi haussa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Mutta jostain luin että joku on tehnyt myös maalivahtien varusteisiin muutoksia ja nämä tuskin sisältyvät noihin aitoihin? Ja kenen slidereilla porukka pelailee? Mahdollisimman simulaatiomaiset olisi haussa.

Tuosta minulla ei ole tarkempaa tietoa. Slidereista. Koita ladata vaikka parhaiten arvosteltuja ja eniten ladattuja. Jos mieleistä ei löydy, niin koita muutella hiukan niitä osa-alueita jotka eivät omaan mieleen istu. Itse muokkasin Cavaleran jostakin versiosta itselleni sopivat muutamalla pikku muutoksella.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

joo täytyy kokeilla että löytyy parhaimmat itselleen. Tavoite olisi se että saisi mahdollisimman realistisia pelejä eli vetoja se 25-35 ja että tulokset eivät olisi mitään 9-7 :) kuinka useasti tuonne muuten ilmestyy noita kokoonpanoja ja slidereita? Pari päivässä, viikossa, kuukaudessa? Videoita tullut tsekattua ja vaikka peli on saanut huonoja arvosteluja niin annetaan 2k:n jälleen yllättää...
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Nyt harmittaa ettei tullut aikasemmin hommattua 2k:n peliä :/ Tämähän vie mennessään ja on grafiikkaa lukuunottamatta edellä Ea:n tekelettä. Mahtavia matseja tullut väännettyä ja ei tule sitä "mua on kusetettu" fiilistä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Voiko tässä pelissä käyttää manuaali mokkee rankkareissa? Jos voi niin miten sen saa päälle? Valikot olen rullaillut olevinaan läpi, mutta kone tuntuu ohjaaman molaria edelleen.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Voiko tässä pelissä käyttää manuaali mokkee rankkareissa? Jos voi niin miten sen saa päälle? Valikot olen rullaillut olevinaan läpi, mutta kone tuntuu ohjaaman molaria edelleen.

Käsittääkseni (jos muistan oikein) riippumatta ohajinasetuksista, manuaalimokke valitaan sekä pelitilanteessa, että rankkareissa painamalla selectiä. Hankala oppia, mutta ihan hyödyllinen tapa torjua läpiajot ja rankkarit.
 
Ylös Bottom