Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K10 (Wii, m+)

Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

No no! Miltäs on tuntunut?

Neljä matsia takana ja luonnollisesti nokkaan tuli pahemman kerran. Mutta itse peli vaikutti varsin sujuvalta ja tykkäsin erityisesti kattavista tilastoista. EA:n peleissä on aina ottanut päähän kun ei oikein minkäänlaisia tilastoja saa ulos mistään, mutta tässä kyllä löytyy kaikki pelaajakohtaiset laukausprosentit sun muut. Jopa maalilaukausten ja -syöttöjen paikat saa näkymään kaaviokuvaan!

Ohjaus ei oikein vielä menny selkäytimeen, mutta tuntui hyvin vastaavan ohjainten liikkeisiin. Muutamia maaleja tuli tehtyä sen ansiosta että tahattomia harhalaukauksia tuntui tulevan n. kaksi per oikea laukaus ja yleensä maalivahti olikin jo siinä vaiheessa polvillaan.

Tosi hauskalta vaikutti myös maalivahtitila, jota kokeilin harjoitusmoodissa. Siinä kamera on fiksattu maalin taakse (lähelle maalia) ja monenlaisia torjuntoja (mm. perhostorjunta, sivuliuku (huom. erittäin ammattimaiset termit)) suoritetaan ohjainten liikkeillä. Laitan tuohon kuvan netistä liitteeks niin selviää tuo kuvakulma, vaikka tuo onkin jostain Mii-tilasta.
5816_120696036358_6993196358_2468758_3492244_n.jpg

Äänimaailma sen sijaan oli aivan kamalaa tuubaa, mistään ei oikein saanu oletusasetuksilla selvää. Selostukset tuli sitäpaitsi monesti pahasti jäljessä ja (normaalin rasittava) kommentaattori alkoi huutaa läpiajosta vasta kun tilanne oli jo torjuttu ja peli menossa toiseen päähän. Pitänee säätää noita vähän että jaksaa kuunnella.

Mutta kyllä tästä vaikuttais erinomainen peli tulevan, kunhan tuo ohjaus alkaa toimimaan. Tosin iso osa pelin teksteistä on niin pientä, että miun 26" kuvaputkesta alkaa olla hieman hankalaa saada selvää. Valikot on muuten kyllä erinomaiset (jälleen EA:n kökkövastaaviin verrattuna). Tässä pelissä on kyllä tekemisen maku, ei ole mikään pikainen markkinoilla putkaisu.

Jos tässä yhden turpasaunan vielä ennen töihin lähtöä ottais... edit: Tulikin 4-3 voitto ja ensimmäistä kertaa osasin vähän puolustaakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Hmm, huomenna haen pelin kotiani, vaan en tiedä mistä..

Olen edelleen sitä mieltä että wiin pelit näyttää parhaalta LCD-töllössä kunnon kaapelilla. Ja pes asian vahvisti: teksti on suttuista ja kuva tummaa putkitöllöllä. Sama näköjään änärissä.
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Play.com:sta näyttää kestävän kauemmin. Perjantaina tuli "lähetetty -viesti ja tänään ei ole vielä tullut. Tulisipa viikonlopuksi!
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Sain tänään. Yhden pelin olen voittanut, muut hävinnyt. Latasin venomin sliderit, ja kyllä suosittelen. Alkuperäisillä slidereilla on aika tahmeata menoa kyllä.. Tuntuu kuin pelissä olisi aivan jumalattomasti säätämistä, ihmettelemistä ja opettelua. Rosteripäivityksenkin latasin ennenkuin aloitan franchisea pelaamaan.

Kontrollien opettelussa menee hetki, mutta syötöt ja laukaukset oppii kohtuullisen nopeasti. Ja on kyllä wiimotion plus-kontrollit TODELLA toimivat. Kaiken kaikkiaan peli on tehnyt vaikutuksen, esimerkiksi puolustuspäässä on todella paljon vaihtoehtoja mitä tehdä tilanteessa. Jos vaan kaikki napit muistuisivat mieleen... :rolleyes:

Edit: Täällä keskustelua: http://www.quakenet.org/search/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Muutama peli on nyt itsellänikin takana. Turpiin tulee murskalukemin, mutta nyt on jo saanut itsekin maalihanat auki (edellinen peli 10-3 :). Venomin sliderit itsellänikin käytössä, tosin nostin hieman pelinopeutta koska luistelu tuntui melko hitaalta. Eka plussa pelille noista laajoista slidereiden säätömahdollisuuksista.

Kontrollit toimivat mielestäni hyvin M+ kanssa. En ole vielä päättänyt onko syöttämiseen parempi käyttää Flick vai Pointer asetusta. Flick tuntuu periaatteessa ihan ok:lta, mutta eteenpäin ja etuoikealle / -vasemmalle ei minulta oikein onnistu. Voi olla että täytyy vaihtaa Pointeriin, onhan tuo syöttely kuitenkin melko tärkeä osa jääkiekkoa ;-)

Laukausten kanssa oli aluksi ongelma, koska onnistuin tekemään jatkuvasti vain hämäyslaukauksia. Nyt alkaa pikkuhiljaa tajuamaan että sitä rannetta tulee heiluttaa hieman rivakammin. Ristiohjainta käyttävät kontrollit on mielestäni hieman hankalia käyttää. Pitäisi varmaan pitää tuosta motesta hieman ylempää kiinni, jotta niihin ylettää paremmin. Esim läpiajossa tuo mailan heilutuksen puolelta toiselle mahdollistavan alaspäin-nuolen käyttäminen ei onnistu ihan "tosta noin vaan". Tosin sitten kun onnistuu, tunne on mahtava. Tein Olli Jokisen kanssa hienon läpiajomaalin juuri tuolla tavalla (maila vasen -> oikea ja kiekko yläkulmaan). Voi sitä tuuletuksen määrää kotisohvalla... :-D

Audiovisuaalisesti peli ei vakuuta. Pelaan 42" Full HD tv:llä ja Wii on kiinni komponentti-kaapelilla. Grafiikka on mielestäni melkoisen rumaa, ajoittain jopa tuntuu siltä että pelaa NHL:ää PS1:llä. Tämä koskee niin pelaajia, areenoita kuin katsomoitakin. Animaatiot sen sijaan näyttävät ihan hyviltä, vaikka kaikki ei aina siirry sulavasti animaatiosta toiseen. Valikot on ihan ok ja ajavat asiansa. Äänimaailma ei myöskään vakuuta. Efektit, kuten laukaukset, ovat melko karmeat. Yleisö kuulostaa välillä hyvältä, välillä kauhealta. Selostus on mitä on, asiantuntijoiden kommentit toistaa välillä itseään ja välillä laahaavat perässä. Musiikkipuoli on sitten jo hieman paremmalla mallilla: mukavaa perus "lätkärockia" ja taisi siellä olla Lupe Fiascokin messissä. Täytyy säätää noita ääniasetuksia vielä paremmin kuntoon (ts. efektit melkein kokonaan nollille).

Kaikkia pelimuotoja en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, joten em. arviointi perustuu vain muutaman yksinpelatun Quick Gamen pohjalta tehtyihin havaintoihin. Plussaa pelille tulee siitä että se sisältää hyvät online-toiminnot sekä sen että peli kirjaa sinut automaattisesti 2K:n verkkopalveluun alkulatauksen yhteydessä. Lisäksi tekoäly tuntuu toimivan loogisesti: osaa purkaa kiekon päätyyn, hallitsee syöttelyn ja tekee maalin juuri sellaisista tilanteista kuin tosielämässäkin tehdään. Eli jos mokaat puolustuksessa, kone osaa kyllä käyttää avautuneen tilanteen hyväksi. Haastetta piisaa siis yksinpelissäkin.

Eli summa summarum:
Vielä tässä vaiheessa minulla on hieman ristiriitainen tunnelma peliä kohtaan. Audiovisuaalisesti ensi vuoden pelillä tulee olemaan mielestäni paljon parannettavaa. Kontrollit sen sijaan toimivat jo tämän vuoden pelissä ihan hyvin, mutta kuten muidenkin M+ pelien kohdalla on todettu, tietynlainen oppimiskynnys on olemassa. En ole kokeillut pelata peliä ilman M+, mutta voisin olettaa että pelistä ei saa täyttä iloa irti ilman sitä.

Suosittelen kuitenkin hankkimaan pelin, jos tv:n vieressä on Wii ja lätkäpelit kiinnostavat.
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Audiovisuaalinen ulosanti on todellakin ristiriitainen. Äänimaailma on kauhea samoin kuin yleisö. Mutta pelaajien animointi, hallit ja tasainen sekä korkea ruudunpäivitys on iso plussa. Harjoitteleminen kyllä kannattaa.. Itse treenasin juuri äsken yli tunnin hyökkäystä, kontrolleja ja maalintekemistä. WM+ kontrollit on erittäin toimivat ja kuten ylläolevakin kirjoitti, maalin tekeminen itse tekemän harhautuksen jälkeen antaa huimia fiiliksiä.

Slidereita muokkasin omaan makuuni sopivaksi: helpotin maalintekoa ja nostin tappeluita, loukkaantumisia sekä taklauksien tehokkuutta. Pitää katsella jos vielä pelaajien liikkumiselle tekisi jotain.. Onhan tuo aika suo ruveta täydellisyyttä etsimään, sillä vaihtoehtoja on niin paljon!

Kukaan ajatellut pelata netissä viikonlopun aikana?
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Hei, piti ihan tämän kysymyksen takia rekisteröityä foorumiin: Löytyykö pelistä suoraan SM-liigaa tai saako siihen SM-liigan rosterit ja jotain säätöjä muokkaamalla SM-liigan muotoisen sarjan (pelimäärä, joukkueiden määrä jne.)? Ei meinaa vastausta löytyä muualta netistä. Pelin nimi on toki NHL mutta kotoinen liiga kiinnostaa huomattavasti enemmän. "Kohti uutta unelmaa" - ja sitä rataa.

Luulisi että SM-liiga löytyy kun se oli mukana jo Gamecuben NHL 2006:ssa...

Ei sillä, peli on tilattu jo ja Wiimote Plussakin, eli ostopäätökseen ei vaikuta, mutta tieto auttaisi kestämään (tai pahentamaan) odotuksen tuskaa.

Kiitos mahdollisesta vastauksesta ja tuoreista fiiliksistä pelin suhteen.
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Hei, piti ihan tämän kysymyksen takia rekisteröityä foorumiin: Löytyykö pelistä suoraan SM-liigaa tai saako siihen SM-liigan rosterit ja jotain säätöjä muokkaamalla SM-liigan muotoisen sarjan (pelimäärä, joukkueiden määrä jne.)? Ei meinaa vastausta löytyä muualta netistä. Pelin nimi on toki NHL mutta kotoinen liiga kiinnostaa huomattavasti enemmän. "Kohti uutta unelmaa" - ja sitä rataa.

Luulisi että SM-liiga löytyy kun se oli mukana jo Gamecuben NHL 2006:ssa...

Ei sillä, peli on tilattu jo ja Wiimote Plussakin, eli ostopäätökseen ei vaikuta, mutta tieto auttaisi kestämään (tai pahentamaan) odotuksen tuskaa.

Kiitos mahdollisesta vastauksesta ja tuoreista fiiliksistä pelin suhteen.

Tuota noin, peli on NHL 2k10, eli sm-liigaa ei löydy. Se löytyy kilpailijan lätkästä, jota ei wiillä ole. Periaatteessa voi tehdä omia joukkueita omilla pelaajilla ja peliasuilla. En tiedä saisiko jopa tehtyä kaikki 14 joukkuetta? Voi olla mahdollistakin. Silloin pitäisi myös luoda jokaiselle joukkueelle kaikki pelaajta ja arvot heille... Saattaa olla että sharesta joitain joukkueita löytyykin. Periaatteessa ainakin franchisea voi muokata aika vapaasti, että minkälainen se on.

Itse olen nyt pelannut aika paljon, ja huomannut että paras tapa syöttää on vanha perinteinen stick pass. On tarpeeksi nopea ja tarkka.
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Tuota noin, peli on NHL 2k10, eli sm-liigaa ei löydy. Se löytyy kilpailijan lätkästä, jota ei wiillä ole. Periaatteessa voi tehdä omia joukkueita omilla pelaajilla ja peliasuilla. En tiedä saisiko jopa tehtyä kaikki 14 joukkuetta? Voi olla mahdollistakin. Silloin pitäisi myös luoda jokaiselle joukkueelle kaikki pelaajta ja arvot heille... Saattaa olla että sharesta joitain joukkueita löytyykin. Periaatteessa ainakin franchisea voi muokata aika vapaasti, että minkälainen se on.

Kiitos tiedosta, tuota vähän arvelinkin. Kauankohan kestää kun naputtelee 14 joukkueen rosterit Wiin kautta kuntoon :) Pitää varmaan alkaa kiinnostua NHL:stä tai odotella jonkun kiekkoaktiivin tekemää säätöä Sharen kautta :)

Sinänsä sääli että 2K:n NHL:stä ei Sm-liigaa löydy siinä missä kilpailijan tuotteissa se on ollut vuosia, vaikka senkin pelin nimi on NHL + jotain... Kun löytyy pelikonehyllystä vain tuo valkoinen laatikko ja vanha PS2 ja Cube niin täytyy tyytyä tähän.

Pitääpä itsekin kirjoittaa kommentteja jahka saa pelin käsiinsä.
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Nyt on kahden päivän huima putki takana. Slidereita olen vasta nyt enempi ruvennut säätämään, venomin asetukset ovat pohjalla. Siitä voi keskustella siellä oikeassa ketjussa. Olen kyllä iloinen wii-version bugittomuudesta, se ei ole kertaakaan kaatunut. Ja fysiikkamoottori on monipuolinen, jokainen peli on todellakin erilainen.

Oma peli-ilo alkoi löytymään siitä kun kontrollit tarttui lapaseen. Eli treenaaminen kannattaa kyllä. Mutta tappeluiden voittaminen on mysteeri minulle. Kertaakaan en ole siinä pärjännyt. :eek: Nettiseuraa kaipailisin :eek:
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Saas nähdä oppiiko näitä kontrolleja... ensimmäinen peli takana ja vaikealta tuntuu. Grafiikkaan olen hieman pettynyt, äänet sen sijaan ovat ihan kivat. Mietin kyllä jaksaako tätä opetella, vai pitäisköhän hommata Xboxille NHL10.

Kivana yksityiskohtana selostaja tiesi tänään olevan halloweenin ja tulostaulun vieressäkin oli kurpitsa. :cool:
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Saas nähdä oppiiko näitä kontrolleja... ensimmäinen peli takana ja vaikealta tuntuu. Grafiikkaan olen hieman pettynyt, äänet sen sijaan ovat ihan kivat. Mietin kyllä jaksaako tätä opetella, vai pitäisköhän hommata Xboxille NHL10.

Kivana yksityiskohtana selostaja tiesi tänään olevan halloweenin ja tulostaulun vieressäkin oli kurpitsa. :cool:

Oppii ne, tunti meni mulla kun treenasin ahkerasti. Kannattaa practice-moodia katsella, siellä on sekä tutoriaali että treenimahdollisuus. Kyllästyin nhl:ään 5 tuntiin pleikalla. Nyt 12h takana 2k10:ä ja aina vaan paranee. Sliderit kuntoon kannattaa laittaa!

Mitä enempi pelaa niin sitä enempi huomaa kuinka hyvä tämä on. Ottelut on todellakin aivan erilaisia keskenään.
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Onkos kukaan muu play.comista tilannut jo saanut pelinsä? Viime viikon perjantaina tuli viesti,että on lähetetty,muttei tullut tällä viikolla. No,hyvää kannattanee odottaa.
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Pistänpä oman friendcoden jakoon:
2278-6506-3486 / sh13ld

Lisäsin sinut. Oma numeroni on: 4125-4888-7074

Edit: En shield kerennyt pelata, koska olen juuri lähössä treeneihin. Pitäisikö pelata joskus kahdeksan jälkeen matsi tai pari? Kävisikö samalla puolella vaikka minun franchisea vai vs matsi?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Nyt on parikymmentä matsia takana ja positiivista on tosiaan se, että joukkueet ovat erilaisia. Itse sain huomata että Calgaryn sumppupuolustus ja Kipru maalilla tekevät matsit todella vähämaalisiksi. Sitten joku Washington on ihan heittopussi ja pystyn tekemään helposti viisi maalia, mutta vastaavasti Ovechkin ja Semin ovat täysin pitelemättömiä ja mättävät takaisin saman määrän. Kaksi Washington-matsia (itse Anaheimilla) päättyivät 7-6 ja 6-5.

Mutta puolustaminen on itselläni vielä täyttä tervanjuontia, kiekko ei vaan lähde vastustajan lavasta millään. Rasittavaa.
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Onkos kukaan muu play.comista tilannut jo saanut pelinsä? Viime viikon perjantaina tuli viesti,että on lähetetty,muttei tullut tällä viikolla. No,hyvää kannattanee odottaa.
Juu, Playstä tilasin ja perjantaina oli postilaatikossa.
 
Vastaus: NHL 2K10 (Wii, m+)

Lisäsin sinut. Oma numeroni on: 4125-4888-7074

Edit: En shield kerennyt pelata, koska olen juuri lähössä treeneihin. Pitäisikö pelata joskus kahdeksan jälkeen matsi tai pari? Kävisikö samalla puolella vaikka minun franchisea vai vs matsi?

Itse ehtisin just nyt pelaamaan, mutta en 8 jälkeen... :-/

Olisiko muista online peliseuraa nyt?
 
Ylös Bottom