Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K3 Kausi ja Franchise -jutut

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cavalera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noh, onhan noita kikkoja kokeiltu ennen neuvojakin. Juttu vaan on niin, että erittäin harvoin ne kiekot ainakin minulla menevät, vaikka käyttäisikin noita kikkoja. Kyllähän tuo oikeassakin jääkiekossakin on hyvä kikka.


Vaikuttaa todellakin siltä, että kone nostaa tasoaan Franchisen edetessä! Nyt olen pelannut jo 5 surkeata peliä peräkkäin. Sitä ennen tein maaliennätyksen voittamalla Boston Bruinsin 4-2 viiden minuutin erillä, mutta sen jälkeen on tullut pelkkiä 0-0 -tasapelejä, 0-1 -tappioita, sekä 1-0 voitto! Alkaa pikkuhiljaa jo risomaan, kun maaleja ei enää tule millään! Hommaa ei ainakaan helpota se, että lähes loppukauden loukkaantumisten takia sivussa ovat Teemu Selänne, Al McInnis, Jiri Slegr, sekä Marcus Ragnarsson! Lyhyesti sanoen: kaikki parhaat pelaajat! 2 kuukautta on vielä kaudesta jäljellä, ja simuloimalla matsit sain selville, että Selänne ja Slegr selviytyvät vasta viimeiseen runkosarjan peliin! En tosin tiedä, että onko tämä toipumisaika vähän random...


Vittumaista on myös, että pelaajien loukkaantuessa kone pistää ukot automaattisesti vilttiin, vaikka kyseessä olisi vain lievä loukkaantuminen! Sitten joutuu aina järjestelemään ketjut uudelleen, ja jos antaa koneen suorittaa järjestelyt, se laittaa surkeimmat mahdolliset kokoonpanot jäälle! Nyt kaipaan jokaisen helpotuksen, kertokaapas mistä kuvakulmasta pelaatte? Itse pelaan siitä alkuperäisestä kulmasta, mutta parilla naksautuksella zoomattuna...ehkä kameraa siirtämällä kauemmaksi pelistä saisi paremman näkökulman, mutta silloin joutuu sietämään ruudulla vilistäviä kärpäsenpaskoja.


Taktiikanvaihtojututkin ovat minulle aika hepreaa, kun kesken ottelun taktiikanvaihtotaulu viipyy näkyvillä kerrallaan noin sekunnin, eikä niitä taktiikoita oikein ehdi siinä välähtävässä sekunnissa sisäistämään...
 
Nyt alko sit play-offit! Olin runkosarjassa itäisen konfferenssin kolmas 99 pisteellä. Noin puolet kaudestahan meni hall of famerilla. Ekalla kierroksella vastaan tuli Rangers ja johdan tällä hetkellä voitoin 2-0.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Matador
Nyt alko sit play-offit! Olin runkosarjassa itäisen konfferenssin kolmas 99 pisteellä. Noin puolet kaudestahan meni hall of famerilla. Ekalla kierroksella vastaan tuli Rangers ja johdan tällä hetkellä voitoin 2-0.

Ja milläs tasolla on offense skill? Säätämällä offense skillin tehoa saadaan aikaiseksi käytännössä aivan uusi vaikeustaso. Säädettyäsi se täysille on jo saavutus, että voittaa edes Columbuksen. Ylivaikeaksi meni, koska putosin playoffeista mokoman asetuksen takia. Pistin sen sliderin takaisin keskelle, mutta se taitaa taas olla liian helppo... äh! Vihaan slidereita!:mad:
 
Siis jos offence skillin säätää täysille tulee noutaja? Siis meinaako että laittaa 10 näpäystä (tai monta siinä nyt voi maksimisaan laittaa)?? Vaikuttaako toi sitten tietokoneen taitoihin vai? Mä luulin, että se helpottaa omaa peliä jos sitä lisää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Joker
Siis jos offence skillin säätää täysille tulee noutaja? Siis meinaako että laittaa 10 näpäystä (tai monta siinä nyt voi maksimisaan laittaa)?? Vaikuttaako toi sitten tietokoneen taitoihin vai? Mä luulin, että se helpottaa omaa peliä jos sitä lisää.

Vaikuttaa siltä, että se vaikuttaisi vain vastustajan offenseen, tosin asia on tuskin näin. Tietokone on kai vaan ihmistä tarkempi tähtäämään, tai jotain.

Joka tapauksessa Hall of Famer + 10 napsautusta offensea = noutaja.
 
Mä en ole vielä tohon HOF:iin siirtynyt, nyt se on kyllä edessä, kun tietokone ei ole johonkin 10 matsiin voittanut. Mutta luulis että se on just toisin päin, eli noutaja tulee jos ei klikkaa täysille tuota offencea. Silloinhan luulis, ettei omat äijät saa kiekkoa mistään maaliin..

No se selvii kokeilemalla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Joker
Mä en ole vielä tohon HOF:iin siirtynyt, nyt se on kyllä edessä, kun tietokone ei ole johonkin 10 matsiin voittanut. Mutta luulis että se on just toisin päin, eli noutaja tulee jos ei klikkaa täysille tuota offencea. Silloinhan luulis, ettei omat äijät saa kiekkoa mistään maaliin..

No se selvii kokeilemalla.

Aivan. Kokeile. Ero on selvä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Matador
No ei mul se ihan täysillä oo, mut yli puolenvälin kumminkin.

Se on varmaankin sopiva. Kokeilen 7:ää clickiä seuraavassa ottelussa. 5 on liian helppo, 10 onkin sitten mielipuolista sekoilua. Hyvä ettei pää räjähtänyt raivon aiheuttamasta paineaallosta, kun pelasin vielä offense skill täysillä.
 
41 peliä toista kautta takana ja niukasti pisteen jäljessä playoff viivasta. Tänään tullut muutama hieno maalikin :) Tappioputki meni poikki heti aamulla ekassa ottelussa. Mitenkäs kaudet etenee ihmisillä? :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MikkoT
41 peliä toista kautta takana ja niukasti pisteen jäljessä playoff viivasta. Tänään tullut muutama hieno maalikin :) Tappioputki meni poikki heti aamulla ekassa ottelussa. Mitenkäs kaudet etenee ihmisillä? :)

Mitkä asetukset sulla muuten on?
 
Hmm...hienoa. Sharks-Franchise meni todella hyvin. Kun Teemu Selänne vihdoinkin parantui neljän kuukauden polvivammastaan, tämä mursi polvensa uudelleen 6 sekunnin pelin jälkeen. Vaikka loukkaantumiset olen säätänyt lähes minimiin. Nyt loukkaantuneita on siis 9, joista 7 on pitkäaikaisia loukkaantumisia! No, kun peli ei muutenkaan oikein kulkenut, lopetin ärsyttävän Sharksin luotsaamisen ja valitsin Detroit Redwingsin, eli paljon paremman joukkueen. Ensimmäinen peli oli Sharksia vastaan. Ja kuinka ollakaan, peli päättyi musertavaan 11-0 tappioon! Nyt loppuu ymmärrys: Sharks sai pelin aikana täsmälleen 11 kutia. Ja 11 maalia. Siis tämä EI VOI OLLA NORMAALIA! Toista peliä en pystynyt pelaamaan.


Vaikeustaso on yhä All-Stars, mihinkään en koskenut. Enkä ole aivan toivoton pelaajakaan, en ole koskaan ennen hävinnyt kuin enintään 2 maalilla!
 
No kyllä toi todella uskomattomalta kuullostaa..Siis 11-muna turpaan All-Starssilla..Millaset erät?

Noitten Sliderien epäsuhtaisuus on pelin suurin vika. Tappelu sliderit saa vääntää täysille, eikä mitään tapahdu. Loukkaantumis slideri melkein nollille silti jengiä tippuu lasarettiiin solkenaan..ym ym.Käsittämätöntä ettei noita saatu hiottua parempaan suhteeseen, vaikka aikaa kai olisi ollut riittämiin.

Itse kokeilin äsken ensimmisen kerran HOF:fia, offence sliderin ollessa maksimissa. Tuloksena 3-1 voitto. Turha kai kuitenkin yhdestä pelistä vetää liian suuria johtopäätöksiä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Viller
Mitkä asetukset sulla muuten on?

Time Clock = 7 min accelerated

Referee Collision = Full

Auto Puck In Air Grab = On

Puck Protection - Manual

Skill Level = All-Star

Game Speed = 3 (-4) Clicks

Penalties = 7 Clicks

Fighting = maxed

Goalie Control = Manual

Pass Aim Assist = 0

Shot Aiming = Manual

Injury frequency = 2 Clicks

Goalie Skill = 0 Clicks

Defense Skill = 10 Clicks

Offensive Skill = 10 Clicks

Speed Burst Effect = 2 Clicks

Speed Burst Time = 4 Clicks

Speed Burst Recovery = 10 Clicks

Fatigue Effect = 5 Clicks

Fatigue Recovery = 2 Clicks

Fatigue Time = 6 clicks

Hitting Power = 0 Clicks

Shot Accuracy = 4 clicks

Pass Accuracy = 2 Clicks

Pass Speed = 8 Clicks

Pass Interceptions = 8 Clicks

Rebounds = 5 Clicks

Shot Blocking = 10 Clicks

Puck Friction = 4 Clicks

Ice Friction = 4 Clicks

Puck Retention = 4 Clicks

Puck Control = 7 Clicks

Freeze Puck time = 3 Clicks

+ mokkemuokkaukset :)


Pelaan myös vanhalla jatkoaika-säännöllä eli ei pistettä häviäjälle. Lisää jännitystä jatkoajalla huomattavasti :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Joker
No kyllä toi todella uskomattomalta kuullostaa..Siis 11-muna turpaan All-Starssilla..Millaset erät?



5 minuutin erät. Puolustin melko hyvin ja kuteja tuli vain 11, mutta kun jokaikinen meni reppuun!


edit: yhden torjunnan taisi molari sittenkin saada aikaiseksi (koneen ohjaama vahti)
 
Pelasinpa äsken ensimmäistä kertaa maalivahdiksi lukittuna. Ottelu oli aika opettelua, ja molarin liikutteleminen oli herkkää puuhaa. Ohjeetkin johtivat harhaan, laiskana kun luin ensimmäisenä suomenkieliset kontrolliohjeet, joiden mukaan kolmio on "Tallenna" (save), ja yksi nappi jolla ei oikeasti ole toimintoa lainkaan, oli laitettu ohjeisiin toimintanapiksi. Surkea käännöstyö :D


Peli päättyi 15-0. Omat pelaajat eivät osanneet tehdä lainkaan maaleja...paras kuitenkin pitäytyä vanhoissa metodeissa. Mukavaa vaihtelua tuo molarina toimiminen toki on :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Joker
Noitten Sliderien epäsuhtaisuus on pelin suurin vika. Tappelu sliderit saa vääntää täysille, eikä mitään tapahdu. Loukkaantumis slideri melkein nollille silti jengiä tippuu lasarettiiin solkenaan..ym ym.Käsittämätöntä ettei noita saatu hiottua parempaan suhteeseen, vaikka aikaa kai olisi ollut riittämiin.

Todellakin sliderit voisi olla paremmin tehtyjä. Kun pelaa loukkaantumis slideri ykkösellä tulee loukkaantumisia lähes joka ottelussa, mutta sitten kun laittaa sen sliderin nollaan ei tule loukkaantumisia ollenkaan. Tai no ainakaan niissä 20:ssä ottelussa ei tullu jotka pelasin, ei edes pieniä loukkaantumisia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Joker
No johan on. Uskomattomalta kuullostaa.


Pelaako MikkoT tosiaan itse veskalla?

En sentään :) Tuo manuaalimokke sen takia, että voi hakea vastustajan purkukiekkoja kun pelaan ylivoimalla jne.. :)
 
Ylös Bottom