Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K3 Kausi ja Franchise -jutut

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cavalera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
No niin, aloinhan minä jotain käsittää Francisestakin ja peli-innostus on nyt ylimmillään :D

Mutta mutta...pari juttua kun viitsisisitte suomentaa niin voisin maksimoida pelinautintoni. Kun pelaajilla on eri statukset: dressed, scrached, cut, ja minours (ja oliko vielä muitakin), niin varsinkin scratched- ja minours -statusten ymmärtäminen olisi kiva juttu. Dressedin tajuan, ja cut uskoakseni potkaisee pelaajan pihalle koko joukkueesta, mutta entäs minours ja scratched? Meinaako scratched pelaajan lepuuttamista huonon pelin ansiosta, ja onko minours kenties divari? Olisi kiva tietää noista, niin voisin menetellä parhaani mukaan parin nuoren ja tällä hetkellä todella surkean pelaajan kanssa... ;)


Scrached taitaa olla ihan vaan vilttiosastoa eli joukkueen mukana, mutta ei pääse pelaa ja Minors on sama ku farmijengi käsittääkseni :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Kun pelaajilla on eri statukset: dressed, scrached, cut, ja minours

dressed- pukee peliin
scrached- viltti
cut- asetat pelaajan waiveriin "vapaaksi agentiksi"
minor- varmiin

sit on joku inj-day to day jossa pelaajan voi pukea peliin vaikka on loukkaantunut - jos on vakavammin loukkaantunut - ei voi pukea. (en ole tosin peluuttanut loukkaantuneita joten en ole 100%)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paulie
dressed- pukee peliin
scrached- viltti
cut- asetat pelaajan waiveriin "vapaaksi agentiksi"
minor- varmiin

sit on joku inj-day to day jossa pelaajan voi pukea peliin vaikka on loukkaantunut - jos on vakavammin loukkaantunut - ei voi pukea. (en ole tosin peluuttanut loukkaantuneita joten en ole 100%)

Eikö se 1 ollut Injured/Reserve? :) Ei niitä kai pysty pelauttamaan.. En sitten tiedä nopeuttaako tuonne laitto loukkaantumisista toipumista vai mitä se tarkoittaa? o_O
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MikkoT
Eikö se 1 ollut Injured/Reserve?

Juuri sitä taisin tarkoittaa, no kuitenkin siinä lukee jotain tohon suuntaa siinä myös ilmoitetaan että pelaaja tervehtyy viikon sisällä (7 päivässä) ja mielestäni siinä voi ainakin pukea peliin ko. pelaajan ja jos pidempi loukkaantuminen kyseesä niin ei voi.

korjatkaa jos näin ei ole

EDIT toi injured reserve muuten tarkoittaa sitä pitempää loukkaantumista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paulie
Juuri sitä taisin tarkoittaa, no kuitenkin siinä lukee jotain tohon suuntaa siinä myös ilmoitetaan että pelaaja tervehtyy viikon sisällä (7 päivässä) ja mielestäni siinä voi ainakin pukea peliin ko. pelaajan ja jos pidempi loukkaantuminen kyseesä niin ei voi.

korjatkaa jos näin ei ole

EDIT toi injured reserve muuten tarkoittaa sitä pitempää loukkaantumista.

"Players on Injured/Reserve must remain there for the length of their injury (min. 7 days)"
Eli siis minimissään 7 päivää pitää äijän tuolla olla. Lukisikohan jossain onko tuonne laittamisesta hyötyä..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paulie

cut- asetat pelaajan waiveriin "vapaaksi agentiksi"



Eli: jos cuttaa pelaajan, ja joku ostaa kyseisen pelaajan, niin saako oma joukkue rahaa? Eli onko cut perinteinen "saat potkut!"-komento, vai "pistetään sut vapaaks agentiks ja katotaan että ostaisko sua kukaan, saatais vähän rahaa susta"?


Ja farmiin laitettu pelaaja oletettavasti kehittyy farmissa?


Itse taas veikkaisin tuosta loukkaantunen pukemisesta, että lievästi loukkaantunut, ja kentälle päästetty pelaaja loukkaantuu helposti pahemmin, elikä kyseessä olisi riskinotto: uskallanko pistää joukkueen loukkaantuneen tähtipelaajan kentälle, vaikka riski onkin suuri?
 
Aika hölmöö ettei muitten vastustajat loukkaannu muuten kuin pelaajan&automaatin välisissä kohtaamisisissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Viller
Aika hölmöö ettei muitten vastustajat loukkaannu muuten kuin pelaajan&automaatin välisissä kohtaamisisissa.

Varsin hankalaselkoinen lause.
Jos nyt sitä tarkoitat, ettei ukot loukkaannu, jos kaksi tietokoneen ohjaamaa ukkoa törmää, niin ainakin mulla on loukkaantunu tietokoneen ohjaamia vastustajia (jotka on törmänny mun joukkueen tietokoneen ohjaamaan pakkiin) ruudun ulkopuolella tapahtuvassa törmäyksessä.

Alkaa muuten todellakin vituttamaan tuo Puck Frozen-bugi, se meinaan esiintyy kutakuinkin joka pelissä. Ei se mitään, mutta kun pari kertaa olis saanu ukon vapautettua läpiajoon vastustajien mennessä vaihtoon. Lisäksi puolustajien kudeista sais tulla useammin maaleja. Vain kerran olen siinä onnistunut, ohjauksissa tosin muutaman kerran.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Eli: jos cuttaa pelaajan, ja joku ostaa kyseisen pelaajan, niin saako oma joukkue rahaa? Eli onko cut perinteinen "saat potkut!"-komento, vai "pistetään sut vapaaks agentiks ja katotaan että ostaisko sua kukaan, saatais vähän rahaa susta"?
Siis tämä on ns. sopimuksen purku saat sen PTS määrän mikä pelaajalla on sopimuksessa heti kun "leikkaat" pelaajan
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Viller
Aika hölmöö ettei muitten vastustajat loukkaannu muuten kuin pelaajan&automaatin välisissä kohtaamisisissa.

Tää tosiaan on aika tanan vaikeeselkoinen lause, mutta mä tajusin tän sillalailla, että loukkaantumisia ei tapahdu muissa peleissä kuin niissä minkä pelaaja itse pelaa. Eli sarjamatseissa jossa tietokone pelaa tietokonetta vastaan kummaltakaan ei koskaan loukkaannu ketään. Näinkö?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Viller
Aika hölmöö ettei muitten vastustajat loukkaannu muuten kuin pelaajan&automaatin välisissä kohtaamisisissa.

Jos tarkotat sitä, että pelaajia ei loukkaannu kahden tietokoneen ohjaaman joukkueen välisissä kohtaamisissa, niin oot väärässä, sillä kyllä mulla on ainakin käyny niin, et detroitin Lindström loukkaantu jossain ottelussa, jossa mä en pelannu detroitia vastaan vaan joku tietokoneen joukkue.
 
Tais olla aika hyvä kauppa vaihtaa konkarit Graves&Selänne Atlantan alle kakskymppiseen Ilja Kovalchukiin.Eka matsi meni tavallisten pulliaisten tapaan,mutta Capitalsia vastaan Ilja iski tehot 4+1.
 
Taklaako toi tietokone teillä, vai nou? Mulla on tyyliin 30 taklausta ja koneella 3, kun pelaan 10 minuutin eriä.
 
No nythän sitten repesi! Vaihdoin erät 8 minuuttiin, jotta kerkeis ajoissa nukkumaan, mutta tuloksena olikin kevyesti suurinumeroisin voitto. Colorado kaatui kotona 7-1!! Roy lähti kuudennen osuman jälkeen vaihtoon..Melkoista juhlaa, kun tätä ennen on tullut tehtyä kahta-kolmea maalia per peli.

Joutui oikein käydä tarkistamassa, että olihan tasona vielä All-Star, mutta olihan se. :D

Tota kyllä auttoi se, että Coloradon aloittajat taitavat olla melko avuttomia. Yleensä olen hävinnyt enemmän aloituksia, kuin voittanut. Nyt nekin oli kevyesti meikeläiselle.
 
Tuo on juuri hienoa tässä pelissä. Hyvät joukkueet ei aina pelaa hyvin ja huonot huonosti. Otin kauden alussa Dallasilta 5-1 turpaan, mutta myöhemmin nuo kaatui 4-1. Florida oli kova pala, päättyi 1-1, mutta myöhemmin pieksin 6-2. On paljon mielenkiintoisempaa pelata, kun matsit ei aina ole läpihuutojuttuja ja joutuu oikeesti tosissaan yrittämään.
 
Tuonne aikaisempiin viesteihin viitaten niin eikös scratched tarkoita "naarmuilla". Eli pelaaja olisi saanut jotain pientä vammaa pelissä eikä ole sen takia kokoonpanossa. Line Editissä hänet voi kokoonpanoon kuitenkin lisätä (esim. tärkeä pelaaja, jonka panosta tarvitaan vaikka onkin lievästi loukkaantunut) eli varsinaisesta peliä rajoittavasta loukkaantumisesta ei ole kyse.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jormas2000
Tuonne aikaisempiin viesteihin viitaten niin eikös scratched tarkoita "naarmuilla". Eli pelaaja olisi saanut jotain pientä vammaa pelissä eikä ole sen takia kokoonpanossa. Line Editissä hänet voi kokoonpanoon kuitenkin lisätä (esim. tärkeä pelaaja, jonka panosta tarvitaan vaikka onkin lievästi loukkaantunut) eli varsinaisesta peliä rajoittavasta loukkaantumisesta ei ole kyse.

Ei. Scratched = vilttiketju, mutta en tiedä mistä tuo sana scratched tulee.

Sanakirjan mukaan Scratch =

lähtöviiva
naarmu
nolla pistettä
piirto
raapaisu
raaputus
syyhyttää
kaapia
kuopia
kyhnyttää
kynsiä
naarmuttaa
raapaista
raapia
rapista
repiä
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jormas2000
Tuonne aikaisempiin viesteihin viitaten niin eikös scratched tarkoita "naarmuilla".

Minunkin mielestä tarkoittaa pientä vammaa.

Oikeasti NHL ssä, Healthy Scratched on pelaaja joka ei ole saanut vaki paikkaa kokoonpanossa ja sitten kun joku vakio kokoonpanosta loukkaantuu hänestä tulee Scratched ja tilalle tulee HS, joka on joukkueen mukana harjoituksissa ja yleensä seuraa ottelu katsomosta, tällä kaudella tätä on ollut esim. Sami Helenius.

Farmista pelaajia ei saa esim. vieras kiertueille yhtä nopeasti joten siitä johtuu tälläinen systeemi. Ainaskin mun käsityksen mukaan

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jormas2000

Eli pelaaja olisi saanut jotain pientä vammaa pelissä eikä ole sen takia kokoonpanossa. Line Editissä hänet voi kokoonpanoon kuitenkin lisätä (esim. tärkeä pelaaja, jonka panosta tarvitaan vaikka onkin lievästi loukkaantunut) eli varsinaisesta peliä rajoittavasta loukkaantumisesta ei ole kyse.

Joo. Jos pelaaja loukkaantu Mildisti ja tulee vaihtoehto että voi laittaa Scrached listalle niin kannattaa. Just loukkaantu MCaley Day-to-Day ja laitoin Inj/res mutta hän paraintuikin parissa päivässä ja oli sitten tuolla I/R listalla loppuajan terveenä.
 
Komentotakaisin eli olin osittain väärässä. Lisätietona scratched termistä ote Red Wingsien raportista vuodelta 2001:

When coach Scotty Bowman scratched Kozlov, Jiri Fischer and Kirk Maltby on Friday night against Anaheim, he brought the total of healthy players he has scratched this month to 13....

Eli taitanee tarkoittaa siis vilttiin laitettuja pelaajia. Syynä vilttiin joutumiselle voi olla pieni loukkaantuminen tai sitten huono pelaaminen kuten edeltäneessä esimerkissä. Vaikea olisi nimittäin uskoa että Bowman aiheuttaisi terveille pelaajille vammoja...=)

Healthy scrathed tarkoittaa taas hodareiden syömistä pressiboxissa eli pelaaja kulkee ja treenaa joukkueen mukana mutta ei pue otteluihin.
 
Tekeekö kone teillä yleensä monta maalia tuolla toisiksi vaikeimmalla tasolla? Mua vastaan se tuppaa jäämään korkeintaan kahteen, ja oma veskari onkin torjuntatilastossa selvä ykkönen. Mites muilla?
 
Ylös Bottom