Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 (Xbox 360)

Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Kysyn nyt täältä kun muualta en ole saanut vastausta, eli:

Miksei nuo mun videot näy tuolla 2ksports community sivustolla vaikka oon rekisteröityny sinne ja sen jälkeen uppinu liveen videon?
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Tuhat ja yksi kysymystä nhl 2k9:n live-puolesta:

Miltäs peli livessä tuntuu?
Onko lagia tai muuta ongelmaa?
Entä miten asetukset toimivat live-peleissä?
Liigoihin saa oletettavasti itse säätää vai saako?
Onko pelistä löytynyt jotain turhan varmoja maalintekotapoja?
Onko maalintekotavat tasapainossa?

Kovin montaa Live-peliä ei ole vielä takana mutta kommentoidaan nyt kuitenkin.

1. Ihan ok, mutta slidereita pitää ehdottomasti säätää.

2. Ei ole tullut vastaan. En tosin ole pelannut muita kuin suomalaisia vastaan.

3. Slidereita pitää ehdottomasti säätää. Suurimpana puutteena oletusasetuksissa voi pitää sitä, että syötöt menevät turhan helposti perille. Toki muulle pienemmälle hienosäädölle on myös reilusti tarvetta.

4. Liigoihin voi asetukset säätää kuten aina ennenkin.

5. Ei ole. Mutta jos varmoja maalintekotapoja on niitä ei välttämättä ole vielä löydetty.

6. Eivät ainakaan yhtä hyvässä tasapainossa kuin 2K8:ssa. Ohjausmaaleja ei ole näkynyt. Tosin sen sijaan One Timereista tulee jälleen maaleja, ehkä turhankin helpolla ainakin oletusasetuksilla.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Mulla on jäänyt 2K9:n julkaisu ihan huomaamatta eli sitä pitäs saada jostain? Saako siis joka maitokaupasta jo? Muutamia kymmeniä pelejä vetänyt NHL09 ja ruvennut kaipaamaan oikeeta lätkää. :D
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Harmittaa nuo huonot arvostelut sen takia, että pelin myyntiä ne ainakin pienentävät. Itse en voi yhtyä kyllä moneltakaan osalta arvostelijan mielipiteisiin. Tekoäly ei osaa pelata hyökkäys- eikä puolustuspäässä? Cheapgoals? Missä? Ainakaan AI ei niitä tee vaan jokaisen maalinsa kyllä on vähintäänkin kovalla työllä ansainnut. Yhdyn siihen että puutteita on pelissä, mutta haloo!
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Tätä menoa arvostelujen keskiarvo on pian alle 70. :rolleyes: Onhan tässä toki vielä paljon viilattavaa, mutta 60 on jo aika överiä...

Edit. Toivottavasti jatkossa tulee vielä 2K10 eikä sarjaa päätetä lopettaa huonojen arvostelujen takia.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Edit. Toivottavasti jatkossa tulee vielä 2K10 eikä sarjaa päätetä lopettaa huonojen arvostelujen takia.

Muistaakseni jo luin 2khockey.netistä että 2k10 on varmsitettu, sitäkään arvostelijat eivät tiedä että tämän vuoden peli on aloitettu tekemään käytännössä nollista, jonka takia ei esim maalin teon jälkeen näy kuin maalintekijä eikä niitä jotka syötön antoivat, samoin myöskään ei hattuja lennä jäälle hattutempun tekemisen jälkeen. Mutta nuo asiat grafiika mukaan lukien on luvattu korjata ensi vuoteen, mutta pelataan nyt tätä jä hypetetään k10 sitten vuoden päästä :D
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Let's face it! Vaikka olen pitänyt 2k3:sta lähtien 2k:n pelejä aina ea:n tuotoksia parempina (tosin 08:sta lähtien molemmat ovat olleet hyviä pelejä), milloin viimeksi 2k on tehnyt viimeistellyn pelin?

2k3 ja 2k4 olivat molemmat hyviä pelejä
2k5 hyvä peli, mutta euroopassa ei liveä!!!
2k6 ehkä sarjan huonoin peli. Ainut vuosi, sitten nhl94:n, kun en ole lätkäpelejä pahemmin pelannut
2k7 pitkästä aikaa hyvä ja viimeistelty peli
2k8 alkujärkytyksen (default settings, online lag jne.) ja patchin jälkeen, etenkin online-puolella mun kirjoissa paras lätkäpeli.

Entä uusin? En ole koko versiota kokeillut, mutta kädet ristissä toivon, että ne piirteet, jotka mulle merkitsevät, olisivat kunnossa. Olen sen verran lukenut käyttäjien kommentteja, että tiedän, että monet mulle merkityksettömät asiat eivät ole kunnossa: pelaajien naamat, franchise (olisi se tosin kiva, jos olisi toimiva), custom soundtrackit ja ilmeisesti ai, kun pelataan tietokonetta vastaan.

Tähän kaiken päälle huono mainonta ja historia epäonnistuneesta julkaisupolitiikasta etenkin euroopassa.

Ei siis todellakaan ihme, että peli saa huonoja arvosteluja. Se ei ole syy antaa hyvää arvosanaa, jos pelin kehittäminen on aloitettu alusta.

Jos 2k todella haluaisi hyviä arvosanojaan, heidän pitäisi katsoa peiliin ja ottaa ohjat käsiin ja heittää oitis roskakoriin "Bring fun back to hockey", Zamponit, playoff-parrat sun muut hömpötykset ja alkaa satsaamaan todella viimeistelyyn, markkinointiin ja siihen mitä parhaiten osasivat - kiekon simulointiin virtuaaliareenoinlla :)

Pelin olen joka tapauksessa tilannut ja odotan sitä enemmän kuin nhl09:ia, joka alkaa jo viikon jälkeen maistumaan jotenkin tutulta. Tällä hetkellä merkit ovat suotuisat, että online-liigat, oikeat asetukset, hyvä peliseura ja toimivat gameplay takaavat taas hienon kiekkokauden!!
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Voisiko joku neuvo miten tuonne 2k sports community ladataan noita Reelmaker videoita?:eek:
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Operation Sportsin laadukas ja perusteltu arvostelu antanee pelistä todenmukaisemman kuvan, kun nämä GameSpottien arvostelut, jotka hehkuttavat EA:n lätkää silmät ristissä maasta taivaisiin unohtamalla täysin sen virheet ja puutteet. Yhdyn TMD:hen siinä, että NHL 09 oli jälleen vähän tuollainen kertakäyttöpaketti. Ainakaan normaalit ottelut tietokonetta vastaan eivät enää pidä otteessaan millään tapaa.

Yhdyn muutenkin tuohon TMD:n viestiin suurimmilta osin. NHL 2K5 on minulle edelleen SE jääkiekkopeli, jota muistelen suurella lämmöllä. Tuota virstanpylvästä 2K ei ole vieläkään ohittanut ja pelihän komeilee vielä näkyvällä paikalla hyllyssäni. Ei vaan viitsi pelata, kun näyttää niin hirvittävältä 360:lla komponenttikaapelin välityksellä.

Olen sen verran lukenut käyttäjien kommentteja, että tiedän, että monet mulle merkityksettömät asiat eivät ole kunnossa: ilmeisesti ai, kun pelataan tietokonetta vastaan.
Tätä en kyllä voi allekirjoittaa ainakaan tällä hetkellä missään muodossa. Yksinpelissä kaikki tuntuu olevan huomattavasti paremmin tasapainossa, kuin 2K8:ssa. Joukkueiden pelityyleissä on eroja, tekoäly pelaa mielestäni varsin realistisella tavalla, ja nyt peliin on mielestäni saatu entistä paremmin kaapattua jääkiekon fyysisyys ja kamppailutilanteet kuitenkaan ylimitoittamatta taklauksia viime vuoden tyyliin.

Online-puolella uskon kyllä, oikeilla asetuksilla ja pelikavereilla pystyy pelaamaan hienoja otteluita, mutta jotenkin tuntuu että kauas jäädään 2K8:n mainioista väännöistä. Onneksi liigoja hyvin tukevat nettisivustot antanevat anteeksi paljon.

Voisiko joku neuvo miten tuonne 2k sports community ladataan noita Reelmaker videoita?:eek:
Boxipuolella ainakin sillä tavalla, että aukaiset tallentamasi uusinan Reelmakeriin, muokkailet siitä mieleisesi ja sitten tallentamisen yhteydessä voit uploadata videon samalla mikäli haluat. Saattaapi tuo uploadaus onnistua kesken pelinkin, mutta näin minä olen tehnyt.

Edit: Wildini kokee kovia Franchisessa! Kymmenestä ottelusta kahdeksan tappiota ja nyt Gaborik loukkaantui koko loppukaudeksi :D.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Itse kyllä uskon, että moninpelipuolellakin saadaan aikaan mahtavia pelejä, kunhan pelaajien ajatusmaailmat nettipelaamisesta kohtaavat. Itse pelailin viime vuonna pääosiltaan nuorehkoa (mutta sitoutunutta) porukkaa vastaan PC:llä NHL08:lla nettikauden, ja vaikka siinä pelissä itsessään oli valtavasti bugeja niin silti sopivilla sovituilla pelisäännöillä peli oli todella mukavaa pelata.

AI:n tekoälyssä ei kyllä mielestäni ainkakaan Dan the Manin asetuksilla pelatessa ole hirveästi moittimista. Juuri sain 3-0 ansaitusti turpaan. Kaikki maalinsa teki hyvistä tekopaikoista.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Boxipuolella ainakin sillä tavalla, että aukaiset tallentamasi uusinan Reelmakeriin, muokkailet siitä mieleisesi ja sitten tallentamisen yhteydessä voit uploadata videon samalla mikäli haluat. Saattaapi tuo uploadaus onnistua kesken pelinkin, mutta näin minä olen tehnyt.

Kiitos neuvosta, on meinaan semmosta materiaalia, jossa mm käy hyvin ilmi että koolla on väliä :p
EDIT: semmoista vielä kysyisin että voiko pelkkiä kuvia tallentaa ja laittaa niitä tuonne muiden katsottavaksi? ainakin We Want the Cupilla näytti olevan.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Voisiko joku kertoa mistä saa asetuksen vaihdettua niin ettei tarvitse olla rankkareissa itse maalissa. Joku älykääpiö on keksinyt että ne on defaulttina itse maalissa, jonka takia hävisin sitten pelin kolmannen erän vikalla minuutilla kun oli pakko kampittaa läpiajossa pelaaja :mad:

EDIT: onnistuin uploadaamaan ekan hidastukseni. Ja vaihtoehtona oli myös kuvan uploadaaminen. Heti kun reelmakeria oppii käyttämään, niin saa varmasti hyvää jälkeä, joten suokaa anteeksi jos jälki ei ole parasta, postaan linkin heti kun uploadaaminen on suoritettu :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Kaunko reelin näkymiseen menee yleensä? Melko tyhmää kun uploadin lopuksi ei annettu mitään varmistus viestiä "your upload was completed succesfully" tms vaan rupesi vaan exporttaan pätkää ja sitten ei mitään??, no menin pois reelmakerista, kai se oma video jostain löytyy.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

No niin nyt se sitten on netissä. Meikäläisellä ainakin pätkii noi videot pirusti ja monesta ei meinaa saada selvää, voisiko johtua siitä että kone/nettiyhteys on hidas, näkyykö teillä muilla ok?

Lidströmiä ei niin vain kaadetakkaan :D

Size does matter
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Voisiko joku kertoa mistä saa asetuksen vaihdettua niin ettei tarvitse olla rankkareissa itse maalissa. Joku älykääpiö on keksinyt että ne on defaulttina itse maalissa, jonka takia hävisin sitten pelin kolmannen erän vikalla minuutilla kun oli pakko kampittaa läpiajossa pelaaja :mad:

Jos jouduit kamppaamaan pelaajan vikoilla sekunneilla ja hävisit pelin, niin eikös se ole ihan oikeus ja kohtuus sitten ;)

No asiaan...

En tiedä, voiko tuota vaihtaa. Itse asiassa toivon, että ei voisi. Jos maalissa on "ihmismolari", kuvittelisin, että rankkareihin tulisi ihan uusi lisäviba! Ja tämä vaatii taas uuden jutun opettelemisen. Etenkin online-liigoihin tämä toisi taas uuden strategisen elementin. Esim. jos tietäisi, että vastustaja on todellinen huippumolari, ei peliä haluaisi missään nimessä päästää rankkareihin ;)

Noista videoista. Mun kotona olevalla megan yhteydellä pitää videot ensin laittaa pauselle ja antaa niiden hetken latautua, ennen kuin niitä voi katsoa.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Lisäksi vielä kysyisin tosta tonne rekistöröitymisestä, miten pääsen kirjautuun sisälle tonne 2k sports communityyn ja kommentoimaan esim omaa videota? Näyn tuolla jo Spoon182:sena mutta miten voin kirjautua tolla acolla?
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Noista Custom Soundtrackeistä kyselisin vielä, kun en peliä omista, että miten tuo niiden siirtäminen peliin tapahtuu? EA-puolella olen ymmärtänyt, että tulisi tehdä playlistejä sitä mukaan, mitä haluaa missäkin paikassa soittaa. Joten voisinko noita listoja sitten tehdä tässä odotellessani pelin saapumista? Vai ovatko nuo custom soundtrackit oikeasti kustu niin pahasti, ettei noita omia biisejä kannata edes käyttää? Ei tuokaan mikään maailmanloppu olisi, mutta mielelläni omia viisuja peliin laittaisin :)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Lisäksi vielä kysyisin tosta tonne rekistöröitymisestä, miten pääsen kirjautuun sisälle tonne 2k sports communityyn ja kommentoimaan esim omaa videota? Näyn tuolla jo Spoon182:sena mutta miten voin kirjautua tolla acolla?

1. Rekisteröit itsellesi uuden tilin täältä: http://community.2ksports.com/community/user/register.cfm
2. Rekisteröinnin jälkeen. Mene "Online Community" -pudotusvalikon kautta "My 2K Home" -valikkoon ja paina sitä.
3. Vasemmalle avautuu laatikko: "Edit My Account", paina sitä.
4.Keskellä ruutua nyt sinisiä linkkejä, joista painat "Link Account"
5.Nyt siinä on valittavana joko PS3 tai Xbox 360 gamertagin linkittäminen.
6.That's it.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

[ Yksinpelissä kaikki tuntuu olevan huomattavasti paremmin tasapainossa, kuin 2K8:ssa. Joukkueiden pelityyleissä on eroja, tekoäly pelaa mielestäni varsin realistisella tavalla, ja nyt peliin on mielestäni saatu entistä paremmin kaapattua jääkiekon fyysisyys ja kamppailutilanteet kuitenkaan ylimitoittamatta taklauksia viime vuoden tyyliin.

.

Minäkin allekirjoitan tämän. Olen pelaillut hyvillä slidereilla tässä muutaman matsin, ja olen saanut rehellisesti tukkaanikin. Kyllä kone antaa haastetta ja pelaa huomattavasti laadukkaampaa ja suoraviivaisempaa peliä, kuin EA:n vastaavat, tai edes 2k8-vastaavat.
Nyt tietokone uskaltaa laukoja ja haastaa, eikä vain syötellä pitkin laitoja ja ihmetellä.
Livepuolta en ole vielä kokeillut yhtään, joten siitä on vaikea sanoa, mutta kyllä uskon, että tästä tulee hieno kausi myös liveliigojen suhteen :)
 
Ylös Bottom