Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)
Let's face it! Vaikka olen pitänyt 2k3:sta lähtien 2k:n pelejä aina ea:n tuotoksia parempina (tosin 08:sta lähtien molemmat ovat olleet hyviä pelejä), milloin viimeksi 2k on tehnyt viimeistellyn pelin?
2k3 ja 2k4 olivat molemmat hyviä pelejä
2k5 hyvä peli, mutta euroopassa ei liveä!!!
2k6 ehkä sarjan huonoin peli. Ainut vuosi, sitten nhl94:n, kun en ole lätkäpelejä pahemmin pelannut
2k7 pitkästä aikaa hyvä ja viimeistelty peli
2k8 alkujärkytyksen (default settings, online lag jne.) ja patchin jälkeen, etenkin online-puolella mun kirjoissa paras lätkäpeli.
Entä uusin? En ole koko versiota kokeillut, mutta kädet ristissä toivon, että ne piirteet, jotka mulle merkitsevät, olisivat kunnossa. Olen sen verran lukenut käyttäjien kommentteja, että tiedän, että monet mulle merkityksettömät asiat eivät ole kunnossa: pelaajien naamat, franchise (olisi se tosin kiva, jos olisi toimiva), custom soundtrackit ja ilmeisesti ai, kun pelataan tietokonetta vastaan.
Tähän kaiken päälle huono mainonta ja historia epäonnistuneesta julkaisupolitiikasta etenkin euroopassa.
Ei siis todellakaan ihme, että peli saa huonoja arvosteluja. Se ei ole syy antaa hyvää arvosanaa, jos pelin kehittäminen on aloitettu alusta.
Jos 2k todella haluaisi hyviä arvosanojaan, heidän pitäisi katsoa peiliin ja ottaa ohjat käsiin ja heittää oitis roskakoriin "Bring fun back to hockey", Zamponit, playoff-parrat sun muut hömpötykset ja alkaa satsaamaan todella viimeistelyyn, markkinointiin ja siihen mitä parhaiten osasivat - kiekon simulointiin virtuaaliareenoinlla
Pelin olen joka tapauksessa tilannut ja odotan sitä enemmän kuin nhl09:ia, joka alkaa jo viikon jälkeen maistumaan jotenkin tutulta. Tällä hetkellä merkit ovat suotuisat, että online-liigat, oikeat asetukset, hyvä peliseura ja toimivat gameplay takaavat taas hienon kiekkokauden!!