Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 (Xbox 360)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poro24
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Noniin vihdoin sain pelin ja on kyllä mahtavaa og6:sen slaidereilla ja sidecamilla! Itseä vaan vähän häiritsee noissa slaidereissa, että maaleja on aika helppo tehdä. Sain ihan ensimmäisessä pelaamassani pelissä ekassa erässä 3 maalia. Vastustajasta ei oikeen tunnu olevan vastusta.. Mitään vinkkejä?

Kokeile useampi peli, yhden pelin perusteella on vähän vaikea tehdä arviota. Välillä voittaa 4-0 mutta toisaalta saattaa yllättäen tulla ihan turpasaunakin. :)

Edit. össi ja kumppanithan ovat tainneet noita slidereitä jonkin verran hieroa, joten kokeilisin ensimmäiseksi heidän vinkkejään pelitasapainon löytämiseksi. Vähän offtopickia loppuun; helkkari kun saisin pikkuhiljaa tuon tykin kattoon ja screenin seinälle niin pääsisi takaisin pelin pariin!
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Ite en vois kuvitellakaan pelaavani millään Pro-tasolla. Pelaan HOF:lla ja nää goalie,defense ja attack-settingsit on jopa vähän CPU:n eduksi ja goalie anticipationkin joku 85 kummallakin. Silti voitan useimmat matsit. Ainoa lätkäpeli jossa on kokenu olevansa vastaantulija on EA:n viimevuotinen 08.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Muistaakseni goalie anticipation auttaa maalivahteja pelaamaan itsensä ulos tilanteesta, kun ne saattavat ennakoida väärin. Saatan kyllä muistaa väärinkin... Pistäs goalie skills ja goalie saves 100:lle ja anticipation 0:lle niin saat sellaisen robottimaalivahdin vastaasi, että saat pelata sen todella vitun pihalle onnistuaksesi ;D

Tänään testasin noita maalivahti-slidereita. Alkoi hieman lannistaa kun täydellinen laukaus parhaalta sektorilta yläkulmaan ei mennyt. Hanska räpsähti sellaisella refleksillä, ettei moista ole ennen nähty NHL:ssä. Toisaalta tyhmähän se on pelata jos muuten hallitsee muttei vain saa maalia. Eiköhän siihenkin auta kun pistää vastustajalle kaikki 100 ja itselle 0, näin kärjistetysti.

Mulla mennyt nyt pelistä fiilis, eiliset slideritkin onnistuin pilaamaan ja enää en muista säätöjä. Nyt aion siirtää pelin hetkeksi pölyttymään ja odotan että joku muu tekee puolestani ne "täydelliset" sliderit. Tuo sliderien säätö saa hermot riekaleiksi ja kaiken lisäksi siitä tulee tapa. Heti kun joku asia pelissä ärsyttää, sen yrittää korjata menemällä slider-valikkoon. Ja tämähän vie peli-ilon. Tänään sain ihan mukavaa tulosta, kun All-starsilla pistin molempien hyökkäyksen 100:aan ja puolustukset 80. Nopeatempoinenhan pelistä tuli, mutta ihan hauskaa oli. Ei kuitenkaan ollut ihan sitä mitä etsin. Eniten ärsyttää että aina aluksi sliderit tuntuu hyvältä ja parin pelin jälkeen jo liian helpolta.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Pitääkin noita kokeilla seuraavaksi, noilla Pm:n slaidereilla pelasin kai 3 ottelua kaksi päättyi 1-0 ja yksi 2-1 minun hyväksi. Vedot meni aina minulle joku 30-10 paitsi tuossa 2-1 ottelussa oli kai 20-20. Ja edelleenkään en saa tehtyä maaleja pelasin columbusta vastaan sain 27 vetoo joista yksikään ei mennyt sisään, noh onneksi columbuksen oma pakki ohjasi erään syöttöni maaliin :D.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Muistaakseni goalie anticipation auttaa maalivahteja pelaamaan itsensä ulos tilanteesta, kun ne saattavat ennakoida väärin. Saatan kyllä muistaa väärinkin... Pistäs goalie skills ja goalie saves 100:lle ja anticipation 0:lle niin saat sellaisen robottimaalivahdin vastaasi, että saat pelata sen todella vitun pihalle onnistuaksesi ;D

Tänään testasin noita maalivahti-slidereita. Alkoi hieman lannistaa kun täydellinen laukaus parhaalta sektorilta yläkulmaan ei mennyt. Hanska räpsähti sellaisella refleksillä, ettei moista ole ennen nähty NHL:ssä. Toisaalta tyhmähän se on pelata jos muuten hallitsee muttei vain saa maalia. Eiköhän siihenkin auta kun pistää vastustajalle kaikki 100 ja itselle 0, näin kärjistetysti.
Voisin itse vähän valottaa, mitä olen omien testien jälkeen huomannut maalivahti -slidereista.

Goalie Skill = Vaikuttaa maalivahdin kaikkiin arvoihin. Miten näkee maskin takaa, miten sijouttuu jne.

Goalie Anticipation = maalivahdin ennakointitaito. Eli kun tätä ruuvaa ylöspäin, maalivahtia voi todella pelata enemmän kahville poikittaissyötöillä tai pienillä harhautuksilla. Antaa inhimillisyyttä.

Goalie Saves = Tämä vaikuttaa siihen, miten kiekko liimautuu maalivahtiin. Eli mitä pienempi tämä arvo on, sitä vähemmän kiekko maagisesti ajautuu maalivahdin räpsään tai moken haltuun muutenkin. Itse pidän tämän nollassa, jolloin tulee paljon reboundeja ja kiekon todellakin pitää osua räpsään, jotta se sinne jää.

Mielestäni paras pelinopeus maalivahdeille on "Slow". Siinä maalivahdit eivät reagoi salamannopeasti läheltä tuleviin laukauksiin ja reboundeissa eivät heti pääse parhaaseen torjunta-asentoon. Itse en "Normal" nopeudella voi pelata juuri liian nopeiden maalivahtien takia. Minulla maalivahtisliderit HOF -tasolla ja ovat vastaavat:

Pelinopeus: Slow
Goalie Skill 0
Goalie Anticipation 60
Goalie Saves 0

Maalinteko maistuu hyvältä kun molarit ovat inhimillisiä.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Olemme tuossa pienellä porukalla aloittaneet testiliigaa, jotta saisimme tuntumaa pelin liigatoiminnoista. Tällä hetkellä tunnelmat ovat kieltämättä todella apeat.

Liigan webbiliittymä tarjoaa kyllä paljon tilastoja peleistä, mutta admin-puoli on buginen. Esim. pelin asetuksista ei voi säätää jäähyjen tasapainoa (tätä ei pysty tekemään pelinkään puolelta!) ja webbisivu tarjoaa pelinopeudeksi 1-100, kun peli tarjoaa slow-normal-fast!

Pahin on kuitenkin vielä edessä. En usko, että slidereilla on mitään vaikutusta liigoissa. Homma meni näin:

Aloitimme ekan pelin ja ihmettelin, miksi peli on niin nopea. Noh - muistin, että challenge-valikossa oli myös Custom Challenge, joka tosin on aika riski juttu. Keskeytimme pelin ja valitsimme sitten sen. Emme kuitenkaan huomanneet mitään eroa pelissä.

Teimme tämän jälkeen about 10 testiä. Laitoin hit powerin täysille ja nollille, syötön nopeuden nollille ja täysille, speed burst timen samoin jne.

Ei eroa.

Kokeilin säätää webin puolelta ja siellä muutokset näkyivät, mutta ei niitä pelissä kyllä tuntunut.

WTF!

Onko muilla samoja kokemuksia? Voisiko kyse olla sattumasta, eli joissain liigoissa toimii ja joissain ei? Vai voisiko homma mennä sekaisin, jos niitä säätää webin puolelta. Niin tai näin, jos sliderit eivät toimi, taitaa tästä kaudesta tulla vähän kuiva :(
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Aloitimme ekan pelin ja ihmettelin, miksi peli on niin nopea. Noh - muistin, että challenge-valikossa oli myös Custom Challenge, joka tosin on aika riski juttu. Keskeytimme pelin ja valitsimme sitten sen. Emme kuitenkaan huomanneet mitään eroa pelissä.
(

meillä oli "omassa" testi-liigassamme sama juttu. peli-nopeus valittu slow:ksi, mutta ukot liikkuivat kuin sähköjänikset.
ratkaisu ongelmaan; quit. sitten webbi optioiden kautta pelinopeus nollaan ja johan alkoi tuntua taas tutulta ja turvalliselta hitaammalta kiekolta.

mutta noiden jäähyjen suhteen kyllä paha paikka. ei ole löytynyt slidereita ei...
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Ok, hyvä jos tuon nopeuden saa kuntoon tuolla, koska se on ehkä se isoin juttu. Mutta mites muut asetukset? Me ei huomattu eroa. Laittakaa vaikka joku helposti huomattava arvo nollille ja täysille, ja katsokaa näkeekö eroa (esim. speed burst time).
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Joopasta joo. Olipa aika haista v***u -matsi äsken Buffaloa vastaan. Johdin ottelun viimeiselle minuutille asti 3-0, mutta Buffalopa päätti tulla viimeisellä kolmella laukauksellaan tasoihin. Siihen asti ottelu oli täysin hallinnassa. Alkoi vähän tuntumaan, että taitaa tässäkin pelissä olla joku comeback logic, sillä aiemminkin on käynyt vähän samalla tavalla, muttei kertaakaan kuitenkaan noin selvästi. Meni kyllä nyt vähäksi aikaa peli-into tämän pelin osalta. :( Alkaa jo pikkuhiljaa ottamaan päähän kun ei mitään lätkäpeliä pysty pelaamaan ilman, että joku asia rupeaa kyrpimään.

Edit: Nyt pelailin taas parit matsit hermojen rauhoittamisen jälkeen, niin ei onneksi tullut ainakaan yhtä selviä huijausmeininkejä. Viimeisestä ottelusta jäi hyvät fiilaritkin vielä kun voitin 3-1. :) Nyt alkaa olla pikku hiljaa sopivat slideritkin löytyneet (muokkasin pm83:n slidukoista) ja otteluiden tulokset vaihtelevat mukavasti. Ainoa mikä on nykyisissä slidereissä vähän huonoa, on se, että joutuu pelaamaan 10 minuutin erillä, jotta tulisi sopivat määrät laukauksia jne. Hieman lyhemmät, esimerkiksi 8 minuutin erät, olisivat aika optimaaliset.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

alkaa reelmakerin kanssa mennä hermot. Voisiko joku neuvoa miten saan kameran kulman säädettyä mieleisekseni??? Haluan vaan zoomata pelaajaan lähellä ja että KAMERA TODELLAKIN KUVAA TÄTÄ PELAAJAA LÄHELTÄ, mutta yritänpä mitä tahansa niin ei onnistu. Esim laitan kameran pelaajaan, jonka jälkeen zoomaan sen jälkeen valitsen että use camera, jonka jälkeen kamerakulma näyttää olevan hetken oikein mutta kun pääsee siihen kohdalle missä kamerakulma siis vaihtuu, kuvaa se kiekkoa? ja olen yrittänyt vaihdella vaikka mitä, ja aina lopputulos että kuvaa kiekkoa. Ohjeet tähän kiitos.

EDIT: onnistui jo. Kameraa ei pidä näemmä lukita pelaajiin tai kiekkoon niin se pysyy näemmä oikein.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Jooh, tuosta LIVE-pelaamisesta olis itelläkin kysymystä. Ensi alkuun pyydän nöyrimmästi anteeksi jos joku pelas äsken mua vastaan Capitalsilla kun itse pelasin Pingviineillä. Matsi oli ihan tiukka 2-2 tilanteeseen asti jolloin alkoi tapahtua. Tai ei vielä tuossa, kaveri meni ensin 3-2 johtoon, jonka jälkeen sain ylivoiman..JOKA EI SILTÄ TUNTUNUT.. Kaveri teki nimittäin alivoimalla kaks maalia putkeen.. kumpikin samanlaisia ja sen jälkeen napsahti hermot mulla ja napsahti samassa paukahduksessa xboxi kiinni. :mad: :eek:

Eli nyt päästään ite aiheeseen.. saako LIVE-pelissä mitenkään säätää noita maalivahteja..tai niiden anticipationia? Ne nimittäin läpiajotilantees töllää ringette-viivalla asti ja sieltä tulee se Fedorov tai Ovechkin ja luistelee molarin vierestä jolloin se pudottaa polvilleen ja sen jälkeen kaveri luistelee ohitte ja SCOOREEE tyhjään maaliin!! Lisäksi tuosta Buffalon 3 maalia kolmella laukauksella tulee vaan mieleen pelin "MOMENTUM", joka tuntuu sekin lievästi sanottuna yliampuvan. Juuri tuossa mielessä, että kun sinne se yks kuti uppoaa niin sen jälkeen uppoaa jokainen. Itellä Fleury pelas hyvin, mutku tuli se 3-2 johtomaali, niin sen jälkeen meni jokainen.

Puolustus on mielestäni pelissä törkeän vaikeaa ja tämä tekee siitä jopa ärsyttävän. Ite pelaan HYBRID-säädöillä ja silloin se siitä oik. tatista milloin heiluttelee mailaa, milloin ei. Ite en oo ainakaan löytänyt yhtää hyvää "pyyhkimis"-menetelmää, kuin mikä oli 2K7 ja 2K8:ssa. Pitää sanoa, että puolustus on 09:ssä paremmin tehty. Miehen hallinta on helpompaa ja tarkempaa. Tässä ajaa itensä puolustustavasta huolimatta turhan helposti pois pelistä. VAI jos joku osaa neuvoa niin neuvokaa. Sitten ekassa pelissä kaveri tuntui vetävän rannareita siniviivan tuntumasta jatkuvalla syötöllä, ja jatkuvalla syötöllä ne osuivat tolppii tai menivät maaliin, eli onko tämä kenties pelin "bugimaali"?

Ensimmäinen LIVE-pelini oli hieno ja tasainen pelikokemus..tainno.. siihen asti että vastustajalla aukes hanat ja jokainen MINUN vetoni uppos tupiin.. ja loppuen lopuks kaveri lähti vetään. :) Mutta tuota momentum-juttua ja puolustamista lukuunottamatta on tämä paljon mielekkäämpää kuin 09:n pelaaminen LIVE:ssä jossa junnut tai muuten vaan "huumorintajuiset" painavat menemään sitä A-nappia räyttäen ja mailahan nousee, eikä se "kiekon suojaus" paljoa auta.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Täytyy kehua tämän vuotisen kausimoden navigointia, eli tätä pelin "nhl.comia". Yleensä 2K -sarjassa esim. pistepörssin tarkastaminen on ollut muutamankin valikon takana, mutta ei enää. Todella näppärästi näkee nyt jokaisen päivän ottelutulokset, joista pääsee helposti myös katsomaan ottelukohtaisia boxscoreja. "News" osio on myös kätevä ja näyttää pikaisesti kuka on ollut ottelussa liekeissä. Standingsit ja League Leadersit löytyvät myös päävalikosta kätevästi.

Todella toimiva käyttösysteemi ja tuo ainakin omaan offline kokemukseen paljolti lisää.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Hyvä on peli, mutta jotain moitteita:

-Jäähyjä tulee ihan liikaa vain samoista syistä. Pistin kampit 30:n ja silti siitä tulee eniten jäähyjä, vaikka muut on 100:ssa, pl. charging, joka on 50:ssä.

-Franchise moodi oli aika pettymys, kun kuulin kovasti hehkutusta 2k-sarjan franchisemodeeista.

-Sivukameralla pelatessa stickillä(evo tai hybrid) laukominen tuntuu joskus todella vaikealta ja tuntuu ettei peli tahdo antaa minun laukoa kunnolla.

Muuten tykkään kyllä kovasti.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)


Haha :) Tyylikäs! Miten noita efektipuhekulpia muuten saa tuonne? Itse olen laitellut ääniäkin, mutta eipä ne tuolta netin kautta kuulu :(

Ja muutenkin, koko pelistä. Hemmetin mukavaa kiekkoa on kyllä, realistisinta mitä olen itse pelannut koskaan konsoleilla. Käytössä siis PM83:sen sliderit. Ylettömät kampitusjäähyt ärsyttävät hieman, mutta muuten peli on kyllä timanttia.
Rannelaukaukset ovat erittäin maukkaita iskeä sisään ja viivaltakin kannattaa nyt todella ampua, sillä aika hyvällä prosentilla pelimiehet tälläävät kiekkoa tupaan. En ole vain löytänyt mistään On the fly-koutsinkia. Se jos joku tuo peliin kyllä ihan uusia juttuja. Eikai ne perkeleet ole menneet sitäkin poistamaan?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Haha :) Tyylikäs! Miten noita efektipuhekulpia muuten saa tuonne? Itse olen laitellut ääniäkin, mutta eipä ne tuolta netin kautta kuulu :(

Ja muutenkin, koko pelistä. Hemmetin mukavaa kiekkoa on kyllä, realistisinta mitä olen itse pelannut koskaan konsoleilla. Käytössä siis PM83:sen sliderit. Ylettömät kampitusjäähyt ärsyttävät hieman, mutta muuten peli on kyllä timanttia.
Rannelaukaukset ovat erittäin maukkaita iskeä sisään ja viivaltakin kannattaa nyt todella ampua, sillä aika hyvällä prosentilla pelimiehet tälläävät kiekkoa tupaan. En ole vain löytänyt mistään On the fly-koutsinkia. Se jos joku tuo peliin kyllä ihan uusia juttuja. Eikai ne perkeleet ole menneet sitäkin poistamaan?

efektejä saa ainakin PS3 versiossa vaihtoehdon "Add stamp" alta jos oikein muistan. Ja kyllä on the fly coaching toimii ja on mukana :) itse käytän Pro Evo kontrolleja ja painamalla ristiohjainta oikealle tulee valikko josta näiden valitseminen onnistuu.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

En ole vain löytänyt mistään On the fly-koutsinkia. Se jos joku tuo peliin kyllä ihan uusia juttuja. Eikai ne perkeleet ole menneet sitäkin poistamaan?

Painat ristikko-ohjainta oikealle ja valitset toiminnot (esim. A on muistaakseni Crash the net). Tuntuu aluksi vähän monimutkaiselta, mutta aika automaattiseksi liikeradaksi tuon kyllä saa.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Painat ristikko-ohjainta oikealle ja valitset toiminnot (esim. A on muistaakseni Crash the net). Tuntuu aluksi vähän monimutkaiselta, mutta aika automaattiseksi liikeradaksi tuon kyllä saa.

Aah, kiitti. Kokeilin sitä jo kerran, ja siihen aukes se koko koutsausvalikko, en tajunnu sit painella namiskoja. :)
 
Ylös Bottom