Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 (Xbox 360)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poro24
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Ohjaukset onnistuu kunhan vain on sopivasti kaverit maskissa(samallailla kuin 2k8:ssa ). Helppoa se ei ole aina, kuten EA:n lätkässä jossa saa halutessaan aina ohjauksen->Realistista? Ei. Se harmittaa kun uusinnoissa tilannetta ei hidasteta että näkisi kunnolla miten ohjaus tapahtuu, eli pitää sitten itse luultavasti katsoa miten se meni. Voihan se olla että demossa ei hidastuksia olla vielä loppuun asti hiottu. Vaikeustaso tunnostaa olevan helpoimmasta päästä demossa, vastustajan pelaajat toimii lähinnä pujottelukeppeinä jos kiekon kanssa lähtee pyörimään hyökkäyspäässä. Lohtua antaa se kun omassa päässä huitoo niin kiekko irtoaa vastustajalta aina kun siihen osuu. Eli kaksinpelissä tai paremmalla CPU:lla pelit ovat haasteellisia Myös tähtäys tunnostaa olevan epätarkka johtuuko tämä pelaajan taitopisteistä vaikeustasosta ei voi tietää, mutta luultavasti kokoversiossa tämän voi säätää haluamakseen. Tunnostaa myös että one timereiden onnistuvuus on demossa helpolla asetuksella, josta sitten helpot maalit myös osaltaan johtuvat. Rebound maaleja olen saanut silloin kun olen päässyt yksin moken kanssa jolloin niiden teko ilmeisesti helpottuu verrattuna jos puolustaja on vieressä.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Pakko kyllä yhtyä itsekin tähän demon kehujien joukkoon. Nousi kyllä lätkäkuume kertaheitolla uusiin svääreihin heti kun demoa aloitin tahkoamaan. Pari viime vuotta olen viettänyt EA:n lätkän parissa, mutta tänä vuonna kannu näyttäisi kallistuvan 2K:n puolelle. Pientä vaihtelua tässä on alkanut jo kaipaamaankin. Onneksi skill-stick ominaisuus saatiin täksi vuodeksi myös 2K- lätkän puolelle, niin ei tarvitse ruveta harjoittelemaan enää vanhaa ja "kankeaa" ohjaustyyliä uudestaan.

Maaleja on tosiaan tullut mukavan erilaisista paikoista. Eli maaleja on tullut tehtyä mm. siniviivakudeilla, ohjauksilla, läpiajoilla, p-piste rannareilla ja muutamalla muullakin tavalla tuurin kaupalla pomputellen:). Kiekon erionomaista fysikkaa ei voi olla myöskään hehkuttamatta liikaa, koska suuri osa hienoista pelitapahtumista nojaa juurikin tähän ominaisuuteen. Läpiajoista sen verran, että itse olen ainakin kokenut niistä maalaamisen todella helpoksi. Pienet veivit vaan skill-stickillä ja kiekko löytyykin jo veskarin takaa repusta. Läpiajojen helppous johtuu kuitenkin luultavasti demon alhaisesta vaikeustasosta.

Jos miinuksia pitää antaa, niin luistelussa ollaan ainakin vielä EA:n versiota valovuosia jäljessä. Ei luulisi olevan mahdotonta toteuttaa tähänkin sarjaan sellasta suhteellisen realistisen näköistä luistelumallinnusta. Nyt tossa on vähän semmonen paskat housussa meininki.

Todella innolla kuitenkin tälläkin suunnalla peliä odotellaan ja toivottavasti tosiaan ilmestyy tossa syyskuussa. On vähän pahoja muistoja männä vuosilta jolloin pelin rantautumista tänne vanhalle mantereelle joutui odottamaan useamman kuukauden jenkki julkaisun jälkeen.

Edit: Niin ja onhan noista ripareistakin useamman kerran saanut heitettyä kiekon reppuun, joten ei siinäkään mielessä ongelmia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Kyllähän tässä ripareista aika paljon tuli tehtyä maaleja. Itse tehnyt varmaan 50% maaleista ripareista.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Kyllähän tässä ripareista aika paljon tuli tehtyä maaleja. Itse tehnyt varmaan 50% maaleista ripareista.

Samoin minulla on aika paljon riparimaaleja tullut, joten en ihan ymmärtänyt kun muilla tulee niitä vähän.

Onko ketään muu saanut taklattua vastapuolen pelaajan VAIHTOAITIOON? Taklasin laidalla Pittsburgin pelaajaa ja sinne oman joukkueen vaihtoaitioon tuo lensi ja tuli sitten takaisin. Nauratti kyllä :D
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

2k-pelejä en ole koskaan omistanut, vaan ainoastaan pelannut kaverilla tai kotona demoa. Niinpä kysyisinkin niiltä jotka ovat pelanneet, että millainen on 2k-sarjan paljon puhuttu Francise-moodi. Eli mitkä ovat ne parhaat asiat tuossa moodissa ja millaisia syvällisempiä asioita siinä on kun esim. EA:n uramoodissa(tämä olettaen että vertailijalla on kuvaa EA:n uramoodiin)? Kuinka hyvin esim. draft on toteutettu 2k-puolella? Entäs farmit? Katselin että tuolta briteistä tätä saisi niin halvalla, että voisi olla ihan koettamisen arvoinen tuohon hintaan.

edit:Olikos tässä ketjussa jo ne slaiderit mitä pelissä pystyy säätämään?
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Ketkä kaikki täällä on siis laittanut pelin tilaukseen Play.comista tai muualta? :) Itse olen juuri alkamassa näpyttelemään tilauskaavaketta ja sen jälkeen vaan odottamaan peliä vesi kielellä :rolleyes: Suomen julkaisua en odota, kuume on niin kova. Oli muuten loistava tuo Tuomaksen linkittämä videokooste 2k8:sta! :cool: Oletko Tuomas muuten jo laittanut pelin tilaukseen?? :)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Mulla meni peli tilaukseen vähän demon ilmestymisen jälkeen. Tosin PS3:lle. Mutta tilauksessa kuitenkin... ;)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Ketkä kaikki täällä on siis laittanut pelin tilaukseen Play.comista tai muualta? :) Itse olen juuri alkamassa näpyttelemään tilauskaavaketta ja sen jälkeen vaan odottamaan peliä vesi kielellä :rolleyes: Suomen julkaisua en odota, kuume on niin kova. Oli muuten loistava tuo Tuomaksen linkittämä videokooste 2k8:sta! :cool: Oletko Tuomas muuten jo laittanut pelin tilaukseen?? :)

play.comista laitoin juu. Ja huom kaikille, pelin julkaisu pitäisi olla sama play.comissa, kuin suomessa, kyseessähän on PAL versio, sillä erolla tietenkin että suomesta tilattuna saat pulittaa yli 60.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

play.comista laitoin juu. Ja huom kaikille, pelin julkaisu pitäisi olla sama play.comissa, kuin suomessa, kyseessähän on PAL versio, sillä erolla tietenkin että suomesta tilattuna saat pulittaa yli 60.

Eipä tuolla tosiaan enää väliä vaikka sattuisikin Suomen julkaisu samaan aikaan, sillä tilasin juuri itsekin Play.comista. Ja vaikka loistava peli onkin, niin yli 60e on kuitenkin sellainen hinta että jos toisesta paikasta saa "pikkasen" halvemmalla niin miksi tarttua kalliimpaan, onhan kyseessä täysin sama peli :) Mutta, jaksamista kaikille, odottavan aika on pitkä :(
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Laitetaanpa lusikka soppaan omalta osaltani...

Aikaisemmin lähes pelkästään EA:n kiekkoa tahkonneena, ja siihen jo melko pitkälti kyllästyneenä tämä vaikuttaa taas 2K-sarjalta kivalta step-upilta. Aikanaan 2K3 oli huikaiseva lätkäkokemus Artsin peleihin paatuneelle. Siinä oli sitä oikean lätkän tuntua...(ehkä aika kultaa muistot).

Vuosi toisensa perään olen tuon 2K3:n jälkeen odottanut vastaavanlaista, realistisempaa, pelikokemusta. Tänä vuonna tuntuu, että ensimmäisen kerran 5 vuoteen, nyt voidaaan olla lähellä. Viime vuotinen 2K demo eikä pelikään oikein itseeni uponnut ja oli taasen tyytyminen EA:n versiion. Nyt demoa toistakymmentä peliä tahkonneena, ja pikkuhiljaa kontrollit omaksuneena, voin sanoa että hitto vieköön, tästähän saattaa tulla vielä hieno kiekkotalvi! :)

Itse kaipaan juuri sitä realistisempaa kiekkoa, ja saattaa olla että tämän vuotinen 2K-sarja saattaa päästä sitä taas askeleen lähemmäksi (toki virheetön peli ei varmasti tule olemaan)....
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Todella hyvältä vaikuttaa demo lukuunottamatta onetimereitä joilla saa maalin 9 kertaa 10:stä... Toivottavasti tämä on korjattavissa slidereillä. Tänä vuonna ei tarvitse edes miettiä 09:n ja 2K9:n välillä.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Todella hyvältä vaikuttaa demo lukuunottamatta onetimereitä joilla saa maalin 9 kertaa 10:stä... Toivottavasti tämä on korjattavissa slidereillä. Tänä vuonna ei tarvitse edes miettiä 09:n ja 2K9:n välillä.

Kyllä varmasti on. Ainakin aikaisemmista 2k:n tuotteista on saanut ruuvattua liki täysin erilaisen pelin slidereilla. Nythän menee liki kaikki vähänkään läheltä ammutut skodet verkon perukoille ilman sen kummempia estelyitä. Laukauksetkin tuntuvat olevan kumman epätarkkoja, välillä kiekko lähtee täysin toiseen kulmaan jne, liekö sitten automaattitähtäys päällä tai jotain, mutta taatusti lopulliseen versioon korjattu sekin. On kyllä kaikinpuolin hieno peli! Kova odotus päällä, etenkin liveliigoja ajatellen. Toivottavasti Franchise/kausimoodikin olisi mielenkiintoinen ja haastava, koska itsekseenkin fiilistely kautta/kausia pelaten on kuitenkin myös erittäin rokkia toimintaa ja se puoli jäi kyllä viime kaudella lähes minimiin kummankin pelisarjan oltua pelikelvoton konetta vastaan.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Hyi yäk! Latasin viime yönnä tämän(kin) ja tänään testasin. Aivan järkyttävän kaamea. Olen ikäni pelannut EA:n Änäreitä, eikä hupsistakeikkaa ykskaks juuri NHL 09:n julkaisun alla huvita pahemmin alkaa opetella koko konsolikiekkoilun saloja uusiksi. EA:n Änäreissä pysytään, ovat olleet vuosi vuodelta huikeampia elämyksiä... :)
Periaate on ostaa uutuuslätkä neljän vuoden välein (NHL 2005 viimeisin ostamani), että katsotaan sitten muutaman vuoden päästä, josko NHL 2K13:n peluun jaksaisi opetella... :rolleyes:

Njoo, kukin tyylillään. Kai täällä kuitenkin mielipiteitään saa esittää, eritoten näin siististi.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Periaate on ostaa uutuuslätkä neljän vuoden välein (NHL 2005 viimeisin ostamani), että katsotaan sitten muutaman vuoden päästä, josko NHL 2K13:n peluun jaksaisi opetella... :rolleyes:

Voi olla, että juuri tuo saa sinut pitämään EA-lätkässä sitä uutuuden viehätystä. Edellinen 2K-pelini oli 2K3 ja nyt tuon pitkän tauon jälkeen on pakko ostaa taas tätä lätkää. Vaikuttaa omiin tuntemuksiin todella hyvältä.

Vaikka nuo Cut Scenet nyt on saatu pois niin kyllähän jo tuosta demosta näkee, että vähän viimeistelemättömiä ne vielä ovat. Maalivahdit välillä alkavat torjua kiekkoa uudestaan ja liikkeissä on välillä jotain samaa kuin 2K3:ssa. Tuuletukset myös ainakin demossa kankeita, mutta ensi vuonna tuostakin saa kyllä varmasti todella hienoa jälkeä. Jääkiekosta, tai etenkin jääkiekkopeleistä tietämättömät kaverit kyllä tulevat ihmettelemään kun näkevät minun tälläisen pelin ostaneen kun 'mailatkin menevät pelikatkoilla maalien läpi'. Noh, maailma on erilainen jääkiekkopelien pelaajan silmin :)

Demon kohokohta edelleen kyllä se, kun vastustajan sain taklattua vaihtoaitioon
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Demon kohokohta edelleen kyllä se, kun vastustajan sain taklattua vaihtoaitioon
Onnistui jo 2K8:ssa (ainakin PS2 versiossa). Mutta tämänhän sinä jo varmaan tiesitkin... Piti ne aina replaylla katsoa vaikka aika usein niitä tapahtuikin (molemmin puoleisesti. omakin pelaaja oli aika usein laidan väärällä puolella kun vastustaja osui oikeassa paikassa oikeaan aikaan)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Onnistui jo 2K8:ssa (ainakin PS2 versiossa). Mutta tämänhän sinä jo varmaan tiesitkin... Piti ne aina replaylla katsoa vaikka aika usein niitä tapahtuikin (molemmin puoleisesti. omakin pelaaja oli aika usein laidan väärällä puolella kun vastustaja osui oikeassa paikassa oikeaan aikaan)

Onnistui myös Xbox-puolella :) Varsin mukava detaili kyllä ja hyvä, ettei ole karsittu veke.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Onnistui myös Xbox-puolella :) Varsin mukava detaili kyllä ja hyvä, ettei ole karsittu veke.

Ja on onnistunut jo Espn Nhl 2k4 pelistä lähtien :) mielenkiinnolla odotan loukkaantumisia eri tilanteista kun fysiikkamoottoriakin on rukattu. Vielä kun pelaajat voisivat loukkaantua huitomisesta tai kun kampataan jne. Monenlaisia törmäysloukkaantumisia on vuosien varrella sattunut ja yksi loukkaantuminen jopa suoraan aloituksesta:eek:
 
Ylös Bottom