Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 (Xbox 360)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poro24
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Hmm, miksiköhän intense contact controls on poistettu? 2K8 versiossa tuli vain yleensä koukkua, kun yritti rankaista mailalla. 2K5:ssa toi ICC toimi hyvin.

Ja on onnistunut jo Espn Nhl 2k4 pelistä lähtien :) mielenkiinnolla odotan loukkaantumisia eri tilanteista kun fysiikkamoottoriakin on rukattu. Vielä kun pelaajat voisivat loukkaantua huitomisesta tai kun kampataan jne. Monenlaisia törmäysloukkaantumisia on vuosien varrella sattunut ja yksi loukkaantuminen jopa suoraan aloituksesta:eek:

Kunhan vain eivät loukkaannu kaikki kesken kauden rekkaansa pestessään :rolleyes: Muistelen vieläkin lämmöllä NHL 2k4:n kamalaa loukkaantumisfarssia.

Kunhan vain eivät loukkaannu kaikki kesken kauden rekkaansa pestessään :rolleyes: Muistelen vieläkin lämmöllä NHL 2k4:n kamalaa loukkaantumisfarssia.

Ne ajat on onneksi takanapäin :) tosin omat pelaajat tuntuvat loukkaantuvan herkemmin mitä tietokoneet ohjastamat franchisessa.

Harmittaa kun pelaajien mittasuhteet ovat noin päin persettä, 2k8:ssa ne oli paljon paremmin toteutettu.

Onnistui jo 2K8:ssa (ainakin PS2 versiossa). Mutta tämänhän sinä jo varmaan tiesitkin...

Itse asiassa en tiennyt. Edellinen oma 2K-pelini on 2K3 ja muita on lähinnä pelattu kavereilla. EA:ta vedetty viime vuodet, joten minulle täysin uusi ominaisuus :)

Jormaaa tuossa aikaisemmin jo kyselikin, mutta en löytänyt vastausta. Eli millainen on tuo 2K:n Franchine Mode? Jotain ennakkotietoa siitäkin olisi kuulla, ja jotain asiallista vertailua EA:n Dynasty Modeen jos mahdollista.

Harmittaa kun pelaajien mittasuhteet ovat noin päin persettä, 2k8:ssa ne oli paljon paremmin toteutettu.

Tuohon kiinnitin kanssa huomiota. Jääkiekkoilijat eivät näytä pelaajilta, vaan lähinnä oikein hoikilta poikilta Hollolasta. Outoa, miksi on pitänyt tehdä tuonMUOTOISIA pelaajia.. Tai sitten mulla on vaan CP-silmät.. :rolleyes:

Todellakin. Toivoa sopii, ettei hahmot olleet ihan final-finaleita. Holmströmin ja Franzenin kynäniskaisuus todellakin harmitti suuresti.

Pienehkö pettymys tämä demo minulle oli. Kontrollit tuntuivat hiukan kankeilta verrattuna tuohon EA:n tuotokseen, mutta katsotaan nyt kun saadaan ne kiinni tuohon selkärankaan mitä tapahtuu.

Ei tässä viitsi alkaa piruja maalaamaan seinille, mutta huomasin tuossa, että Play.comin sivuilla Wii-versio ilmestyy 31.10., kun muiden alustojen aikataulu on ennallaan (12.9). Se, mikä herättää epäilykset, että muutkin myöhästyvät on, että 2ksportsin sivuilla jenkeissä yms. pelin pitäisi ilmestyä samana päivänä kaikille alustoille. Miksi siis euroopassa yksi alusta myöhästyy ja muut eivät... Taasko mennään :(

No joo...

Demoa on tullut pelattua ja kyllä siinä on paljon hyviä puolia. Teköälystä sen verran, että etenkin hyökkäystekoäly on parantunut selvästi. Jos pelaa tietokonetta vastaan, cpu hyökkää hienosti ja ihmispelaajan tukena häärivät cpu-pelaajat tekevät hyviä ratkaisuja ja ovat aktiivisia. Se, mistä en pidä tekoälyssä on, että kun kiekon menettää hyökkäyspäässä, pakit pakittavat omalle alueelle jättäen koko keskialueen tyhjäksi. En saanut tätä asiaa edes strategioita muuttelemalla kuntoon...

p.s. Pelasin äsken yhden hyvän online-pelin nhl08:lla! Ihan oikeesti!!! Peli jopa muistutti lätkää, eikä vastustaja alistunut vetelemään 1-timer/b-piste -sirkusta ;)

Meinaa kyllä verisuonet poksahella päässä tätä odottaessa. Pelasin 2k4:sta PS2:sella kaverilla ja olihan hauskaa. Sitten kun miettii miten hauskaa tätä uusinta on pelailla ja vielä xbox360:lla..huhuhh...Aika ei vain kulu....Sitten kyllä pää räjähtää jos ei peli ole kilahtanut postilaatikkoon vielä 15.9 :mad: Ku eikös niillä ainakin pari päivää mene jos saavat just sillon 12.9 laitettuu postiin?

Meinaa kyllä verisuonet poksahella päässä tätä odottaessa. Pelasin 2k4:sta PS2:sella kaverilla ja olihan hauskaa. Sitten kun miettii miten hauskaa tätä uusinta on pelailla ja vielä xbox360:lla..huhuhh...Aika ei vain kulu....Sitten kyllä pää räjähtää jos ei peli ole kilahtanut postilaatikkoon vielä 15.9 :mad: Ku eikös niillä ainakin pari päivää mene jos saavat just sillon 12.9 laitettuu postiin?
Riippuu aina, että mistä on tilannut. Yleensähän (kai?) kaupat saavat pelin aikaisemmin jo.

Nyt lähti sitten tilaukseen play.comista. Onko niillä tapana tilata peli aikaisemmin?

Päivää ennen julkaisua muistaakseni yleensä laittavat postiin, kuten useimmat pelikaupat. Siitä sitten n. viiden arkipäivän kuluttua peli saapuu perille, eli tässä tapauksessa veikkaisin 18-19.päivä syyskuuta.

Jep, jostain paikallisesta Prismasta saa kaikkein nopeimmin, itse löytänyt joitakin hyllystä jopa ennen julkaisupäivää ;).

Jälleen siteeraan itseäni FHR-foorumilta.

Tarkennan edelleen arviotani XBOX 360 demosta.
Hyvät puolet ensin:
-taklausanimaatiot ja -fysiikka
-syöttöjen realistinen ote, pelaajilla menee syöttämiseen hieman aikaa, johtuen siitä että animaation pitää tapahtua, iso peukku tälle.
-maalivahtien animointi
-äänimaailma on mahtava jo demossa
-laukominen, veto lähtee vaikka minkälaisista asennoista monen näköisesti ja pelaaja kääntyy automaattisesti useimmiten laukomaan kiekon "realistisesta" asennosta.
-yleinen animointi on hyvää ja sujuvaa
-uusinnat on toteutettu kiekkopelihistorian parhaiten, katson edelleen kaikki tilanneuusinnat ja ihastelen niiden hienoutta kun oikeasti näkee mitä jäällä tapahtui.
-maalit syntyvät uskottavan näköisesti
-pelivälineen fysiikkamallinnus jääkiekkopelihistorian parasta.
-luistelu parantunut viime vuodesta animaatioiltaan ja toteutukseltaan

Miinukset demossa:
-tekoälyn pelaajien sijoittumisessa ja vartiointitaidoissa ongelmia, varsinkin puolustuspäässä
-puolustuspelaamisessa vaikeutta, tosin pikkuhiljaa sitäkin olen oppinut.
-rebound maalitilanteita tulee hieman liian vähän ainakin omassa pelityylissäni.
-Superstarliikkeet pitäisi saada vain erittäin harvoille tähtipelaajille, niillä on liian helppo harhauttaa.
-tekoäly kuljettaa liikaa kiekkoa yksin ja helpottaa näin ihmispelaajan peliä valtavasti, taklaamalla saa kiekon kuljettelijoilta liian helposti pois, kiekkoa pitäsi syöttää eteenpäin nopeampaa, jotta peli vaikeutuisi lisää.

ja yleinen huomio lopuksi skillstickistä, se on toteutettu hyökkäyspäässä eri tavoin kuin EA:lla. EA:lla on panostettu siihen että pelaaja luo itse mailakuvionsa pelaajalla kuin pelaajalla, mutta itse olin huomaavinani että skillstick toimii 2K9:ssä riippuen pelaajan taidoista, siihen siis ei paljon kannata harhautusmielessä varmaan koskea, varsinkaan huonommat arvot omaavalla pelaajalla.

Jokatapauksessa toimivuudessa 2K9:n skillstick häviää HYÖKKÄYSPÄÄN toiminnoiltaan EA:n tikulle. Se on turhan jäykkätoiminen, EA:n tikku taas puolestaan toimii liian nopeaa realistisuuden kannalta. Uskottavuudessa puolestaan 2K9 ratkaistu on parempi. Pelaaja joutuu siis tekemään tässä asiassa valinnan realistisuuden ja tieteynlaisen hauskuuden välillä. Kummassakin on tässä mielessä puolensa.

Toinen huomio on että tekoälyn pelaajien sijoittumisessa EA:n demoversiossa tekoäly toimii paremmin. Juuri tämä on tällähetkellä mielestäni demon pahin kompasuskivi ja asia jossa olisi eniten 2K9:llä petrattavaa lopulliseen versioon.

Olen alkanut kallistumaan vähän siihen, että jos nuo animaatiot pelikatkoilla (varsinkin maalin jälkeen) ovat koko versiossa sillä tasolla kuin demossa, olisi nuo Cut Scenet pitäneet pitää pelissä vielä tämän vuoden. Kyllä nuo tuuletukset näyttävät niin kömpelöiltä tällä hetkellä.

Yllätyin kyllä kun kavereitakin olen saanut tätä demoa pelaamaan, ja ovat jopa pitäneet peliä ihan hyvänäkin. Olisihan se kiva saada taloon taas joitain jääkiekkoiltoja kun pelataan kavereiden kesken jääkiekkoa, osa sitten voisi vain ajella vaikka sitä jääkonetta ;)

Itsekään en tuuletuksia pidä mitenkään erikoisina, mutta ne tilanteen uudelleen näyttämiset ovat uskomattoman hyvin tehtyjä. Tilanteita näytetään riittävän pitkältä ajalta, jopa useita syöttöjä ennen itse maaliin johtanutta laukausta. Ja moneen kertaan eri kuvakulmista. Ja juurikin tämä tilanteennäyttö-osio saa ihmettelemään pelifysiikan hyvyyttä.

Ylös Bottom