Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 (Xbox 360)

Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Eipä tuo 2K:n foorumien kriittisyys peliä kohtaan sinällään mikään ihme ole kun huomioidaan miten paljon peli on muuttunut viime vuosien versioista. Siellä kun kirjoittavat ne jotka ovat pitäneet pelisarjan aiemmista osista kovasti.

Se on selvä, että tämän vuotinen 2k-versio on muuttunut viime vuotisista ja on ilmeisesti tietyiltä osiltaan vähän viimeistelemätön. Mutta... varmaan muistatte mikä poru oli, kun 2k8 julkaistiin ja nyt peliä ylistetään monilla foorumeilla!! Viime vuonna valitettiin mm. syöttö- ja laukaisuviiveestä, konrolleista, frame ratesta yms. Omissa kirjoissa 2k8 on paras virtuaalilätkä (Kunu oli varmaan vähän väsynyt, kun noin tuomitsi 2k8:n ;) ).

Eipä tuo mikään salaisuus ole etten pitänyt 2K8:sta juurikaan verrattuna 2K7:aan. Jos minulta kysyttäisiin millaisen kiekkopelin pitäisi olla niin vastaus olisi 2K7 johon on otettu 2K8:sta molarit ja maalintekotapojen moninaisuus. Lisäksi pelissä olisi hyvä olla helpot taktiset pikakomennot ja pelaajien tekoälyhän ei koskaan voi liian hyvä olla. Sekä tietysti mahdollisimman kehittyneet online-liigat ja ominaisuudet on pelistä löydyttävä.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Olen kyllä nyt aivan pihalla tästä tämän pelin julkaisusta, onko tämä nyt sitten julkaistu vai ei? :-D Konsolinet ilmoittaa julkaisupäiväksi 19.9. Vielä en ole aivan valmis peliä hankkimaan, kun Metallican ja AC/DC:n uusimmat levyt vievät osan rahoista. Enkä ole vielä edes varma kumman NHL:n ostan!

Löytyykö pelistä nyt varmuudella Custom Soundtrackit? Eipä tuota ole kauheasti enää mainosteltu, mutta ei kai nyt loisto-ominaisuutta poiskaan otettaisi?
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Olen kyllä nyt aivan pihalla tästä tämän pelin julkaisusta, onko tämä nyt sitten julkaistu vai ei? :-D Konsolinet ilmoittaa julkaisupäiväksi 19.9. Vielä en ole aivan valmis peliä hankkimaan, kun Metallican ja AC/DC:n uusimmat levyt vievät osan rahoista. Enkä ole vielä edes varma kumman NHL:n ostan!

Löytyykö pelistä nyt varmuudella Custom Soundtrackit? Eipä tuota ole kauheasti enää mainosteltu, mutta ei kai nyt loisto-ominaisuutta poiskaan otettaisi?

Suomen julkaisusta en osaa sanoa, mutta ainakin minulle on peli Playsta matkalla.

X360-versiossa voi käyttää custom soundtrackeja, joten voit kuunnella noita levyjäsi sitten pelissä. ;)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Olen kyllä nyt aivan pihalla tästä tämän pelin julkaisusta, onko tämä nyt sitten julkaistu vai ei? :-D Konsolinet ilmoittaa julkaisupäiväksi 19.9. Vielä en ole aivan valmis peliä hankkimaan, kun Metallican ja AC/DC:n uusimmat levyt vievät osan rahoista. Enkä ole vielä edes varma kumman NHL:n ostan!

Löytyykö pelistä nyt varmuudella Custom Soundtrackit? Eipä tuota ole kauheasti enää mainosteltu, mutta ei kai nyt loisto-ominaisuutta poiskaan otettaisi?

Peli on julkaistu tänään myös Suomessa.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Eikös ainakin Össi ja Poro pelaa Hybrideillä? Onko ne paremmat jollain tapaa kuin Evolution-setti? Voiko niillä tehdä jotain, mitä toisilla ei?

En ole varma pystyykö evolutionilla nakkelemaan roikkukiekkoja, esim pitkiä avauksia ja purkuja, tai vaikkapa laittamaan kiekon kulmaukseen roikulla. Käy myös vippisyötöstä. Eli B-nappi hybrideissä hoitelee näitä, muistaakseni X valelaukaus, ja Y:ssä joku laukominen jolla voi vaikka purkaakin lujaa. Näin muistelisin. Muuten aikalailla kai kun evo eli oikeassa tatissa prostick (käytännössähän vain laukomiseen ja superstarmoven käyttöön hyökkäyspäässä sillä on käyttöä, puolustuspäässä jonkin verran mailalla tulee enemmän huidottua, tosin Y-napilla Hybrideillä ajaa saman asian ja ei kaada vastustajaa niin herkästi.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

muistaakseni X valelaukaus, ja Y:ssä joku laukominen jolla voi vaikka purkaakin lujaa.

Y valelaukaus ja X laukaus.

Täytyy kyllä sanoa, että on erilainen peli verrattuna sarjan edellisiin osiin. Ehkä suurin miinus tulee luistelusta, joka on mielestäni nyt hyvin lähellä EA-hokin vastaavaa. Myös kaukalon ja pelaajien mittasuhteet on mielestäni hieman pielessä.

Kontrollit on hyvät imo. Kaiken tarvitsemani saan tehtyä, paitsi kiekon jättämistä, joka vielä 2k8:ssa oli. Kiekot pomppii hienosti ja suhteellisen uskottavasti. Pelinopeus Slowlla on suht ok, tosin hieman nopeampi ehkä kuin mihin on totuttu.

Peli on myös täynnä hienoja detaileja. Esim yleisön reaktioissa maaleihin on käytetty samoja juttuja, kuin mitä yleisö tekee halleissa oikeastiin eri joukkueiden kotiareenoilla. Hienoja pieniä detaileja.

Ja paras kaikesta on tietysti se, että erätauolla voit käydä ajeleen Zambonilla ja tekeen itse jään seuraavaa erää varten. ;)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Myös kaukalon ja pelaajien mittasuhteet on mielestäni hieman pielessä.

Mitä demoa pelasin, niin ainakin mä tykkäsin pienestä kaukalosta. Tuli vähän 2k4 mieleen. Esim. nhl09:ssä suhteet ovat todella pielessä, etenkin nhl-puolella. Tosin eipä se hirveemmin pelikokemusta pilaa.

Pelinopeus Slowlla on suht ok, tosin hieman nopeampi ehkä kuin mihin on totuttu.

Tiedätkö oliko demon nopeus normal vai slow? Mun mielestä demon nopeus oli hiukan liian nopea.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Pelinopeus demossa on huomattavasti suurempi kuin pelinopeus varsinaisen pelin slow-asennolla.

Ennenkuin ensimmäistäkään peliä on pelannut niin kannattaa säädöiksi laittaa all-star vaikeustaso ja slow nopeudeksi. Kuvakulmia löytyy ja niitä voi itse säätää haluamikseen, esim 3/4 kamera ja siihen mahdollisimman kauas ja jyrkkään kulmaan zoomi niin alkaa kenttä näkyä, vastaa EA:n classicia, ellei jopa parempi. Samoin "lähetyskuvakulma" toimii mainiosti.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Pelinopeus demossa on huomattavasti suurempi kuin pelinopeus varsinaisen pelin slow-asennolla.

Ennenkuin ensimmäistäkään peliä on pelannut niin kannattaa säädöiksi laittaa all-star vaikeustaso ja slow nopeudeksi. Kuvakulmia löytyy ja niitä voi itse säätää haluamikseen, esim 3/4 kamera ja siihen mahdollisimman kauas ja jyrkkään kulmaan zoomi niin alkaa kenttä näkyä, vastaa EA:n classicia, ellei jopa parempi. Samoin "lähetyskuvakulma" toimii mainiosti.

"Jyrkkään kulmaan zoomi"? Voiko tuossa kameran kulmaa siis säätää? Minua nyppii kun tuossa ei oo overhead -kameraa enää ja tykkään pelata mahdollisimman pystystä kuvakulmasta, voiko semmosen siis säätää tuohon?
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Kyllähän sitä voi käsin säätää riittävästi. Kokeilkaapa pelata lähetyskuvakulmasta (side). Näyttää oikeimmalta lätkältä mitä tähän mennessä on tehty!
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Kunhan 2k9 jossain vaiheessa minun käsiini tiensä löytää, niin ehdottomasti Side -kameralla tulee pelattua. On tässä jo tovi odotettu toimivaa sivukulmaa! Mites Össi, onko laukaiseminen hankalaa tällä kuvakulmalla? Mitä ohjaintyyppiä suosittelet?
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Hybridillä itse pelaan. Alkuun tuntui vaikealta juuri laukominen, mutta nyt alkaa sujua, voi laukoa sekä tikulla, että X-napilla. Tikulla ei sittenkään vedetä alaspäin (niinkuin ensin luulin) vaan omaa puolustuspäätä kohti tatti töröttämään niin lämärikin alkoi lähteä. X-napilla taas pitkään painaen lämäri ja näpäyttämällä ranne. Voisin ottaa vaikka pätkän youtubeen tästä kuvakulmasta pelattuna kun joku kertoisi miten sen saa sinne sillä paremmalla laadulla? Googletin pari päivää sitten sitä youtuben parempilaatuisen kuvan laittoa mutten löytänyt tietoa.

Sivukulmalla pelatessa näkee aivan upeasti pelaajien vapaaseen syöttöpaikkaan tai vaikka hyökkäykseen noususpurttaukset laidoilta jolloin B-napilla pystyy nakkaamaan roikkuavauksen laitaan ja siitä polkemaan vaan, onnistuu harvoin täydellisesti mutta onnistuessaan sitäkin hienompaa!

Vieläkun alkaa löytymään sopivaa peliseuraa, tarkoitan sellaisia joille voitto ei ole tärkeintä vaan vähän semmonen realistisempi ote niin voin jo kuvitella minkälaista herkkua on luvassa!
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Hybridillä itse pelaan. Alkuun tuntui vaikealta juuri laukominen, mutta nyt alkaa sujua, voi laukoa sekä tikulla, että X-napilla. Tikulla ei sittenkään vedetä alaspäin (niinkuin ensin luulin) vaan omaa puolustuspäätä kohti tatti töröttämään niin lämärikin alkoi lähteä. X-napilla taas pitkään painaen lämäri ja näpäyttämällä ranne. Voisin ottaa vaikka pätkän youtubeen tästä kuvakulmasta pelattuna kun joku kertoisi miten sen saa sinne sillä paremmalla laadulla? Googletin pari päivää sitten sitä youtuben parempilaatuisen kuvan laittoa mutten löytänyt tietoa.

Ainakin itse olen uppaillut videoita ihan normaalisti, ja niitä katsottaessa voi sitten valita sen High quality -vaihtoehdon.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Hybridillä itse pelaan. Alkuun tuntui vaikealta juuri laukominen, mutta nyt alkaa sujua, voi laukoa sekä tikulla, että X-napilla. Tikulla ei sittenkään vedetä alaspäin (niinkuin ensin luulin) vaan omaa puolustuspäätä kohti tatti töröttämään niin lämärikin alkoi lähteä. X-napilla taas pitkään painaen lämäri ja näpäyttämällä ranne. Voisin ottaa vaikka pätkän youtubeen tästä kuvakulmasta pelattuna kun joku kertoisi miten sen saa sinne sillä paremmalla laadulla? Googletin pari päivää sitten sitä youtuben parempilaatuisen kuvan laittoa mutten löytänyt tietoa.
Hyvä tietää. Tottumiskysymys varmaan tosiaan. Pienellä innolla kyllä odotan, että pääsee realistisesta kuvakulmasta kautta tahkoamaan. Videopätkiä on kyllä mukava katsella, jos viitsit niin uppaa ehdottomasti. Ja jos saan esittää toiveen: Capitals jäälle. :)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Ihan mielenkiinnosta täytyy minunkin ottaa össin kehujen myötä sivukuvakulma testiin. Toimii futiksen ja etenkin koripalloin puolella loistavasti, joten miksipä ei änärissäkin :).

Itsekin olen jo pelin hetken aikaa omistanut, mutta ei kehtaa mitään kommentteja heitellä vielä, sillä edelleenkään en ole antanut pelille sen ansaitsemaa huomiota ja aikaa. Tästä voi syyttää varsin pätevää EA:n tuotosta.

Minä kuulun siihen joukkoon, joka todella piti 2K8:sta. Pelimoottorin uusiminen teki kieltämättä sarjalle hyvää, mutta vielä on paha sanoa, onko tämä uuden tiimin ensimmäinen tuotos viime vuoden peliä parempi. Joka tapauksessa, muutama näytösottelu ja kaksi livepeliä takana, joten suljenpa suuni varsinaisen pelattavuuden osalta toistaiseksi.

Reelmaker + videoiden uploadaus rokkaa, ja presentaatio erätaukoraportteineen on kiva! Kesken erän ei kuitenkaan näytetä uusintoja ja siitä pieni miinus.

Edit: Ai hemmetti! Sivukameralle täysi kymppi! Ensimmäinen kokonainen ottelu pelattu ja voisin aivan helposti kuvitella pelaavani tällä jatkossakin. Mielettömän sulavasti rullasi ja tuli aivan uudenlaista perspektiä ja syvyyttä pelaamiseen. Sanoisinko, että näyttää uskomattoman realistiselta. Laukominen on oikeastaan helppoa, mutta vie vain aikaa totutella noihin "päinvastaisiin" mekaniikkoihin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Yritäs ny Poro pelata tätäkin vähän enemmän, haluaa lukea lisää mielipiteitä! :) Eiköhän tämä minullekkin sitten ensi viikolla tule, ei vaan malta olla enää ilman. Voisi tietysti siirtää kappaleita Boxiin jo etukäteen, niin saisi kunnon biisit samantien soimaan.
Jos tuolla sivukameralla pelaa, niin mihin suuntaan pitäisi tatilla osoittaa, että pelaaja yrittäisi laukoa esimerkiksi oikeaan yläkulmaan? Ja toinen kysymys, ovatko maalituuletukset samalla tasolla kuin demossa vai onko kehitystä tapahtunut tuon jälkeen? Voisi lähteä Youtubeen etsimään videoita...
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Side-kamerassa sekin etu että ensimmäistä kertaa saa prostickinkin jotenkin toimimaan sillä hyökkäyspäässä, koska laukaus ei lähde kesken veivaamisen, mutta paljon aidompia on nuo valmiiksi purkitetut superstarit, joten käytän niitä joskus. Harvemmin kyllä pelissä tulee paikkaa niitä käyttää, onneksi! Capitals jyräsi 9-1 äsken minut. Joten haastetta riittää sivukulmasta pelatessa, mutta siinä taidan pysyä jatkossakin ja sitkeästi vaan pelata siitä niin kai se alkaa onnistua paremmin.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Onko muuten se sivukuvakulma täsmälleen sama, kuin mikä on demossa CPU vs. CPU -ottelussa? Jos on, niin pelikuvakulmaa ei tarvitse kahta kertaa edes miettiä. Näyttää hiton hienolta meinaan...
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

tietääköhän kukaan onko PS3 versiossa custom soundtrackeja vai onko tänäkin vuonna mustan lootan omistajia kustu silmään tässä asiassa?
 
Ylös Bottom