Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 (Xbox 360)

Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Toisekseen, ylivoimapeli alkaa AINA sen joukkueen b-pisteeltä, joka on rikkonut, oli rike tapahtunut sitten vaikka ihan toisessa päässä. Mutta pikkuvikoja, sano.
Itse asiassa tämä taitaa olla NHL:n tuore sääntöuudistus, vai olenko ihan väärässä? Mutta hyvä juttu, että peli on alkanut maistumaan. :)

Edit: Jeps, pitää paikkaansa: http://www.hs.fi/urheilu/jaakiekkoi...oitus-+ja+pitkäkiekkosääntöihin/1135237305539 :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Vähän ristiriitaisia kommentteja on saanut lukea. Ilmeisesti välillä peli toimii hienosti, mutta sekaan on eksynyt muutamia todella ärsyttäviä juttuja (spin-o-rama?). Onko kukaan kokeillut noita originalsixin slidereita human-human -peleissä? Varmaan vähän pitää jotain säätää.

Toinen juttu - onko jotain haittaa siitä, että jos kamppijäähyt laittaa lähes nollaan?

Ainakin mulle on tähtääminen ollut aina tärkeää, joten tuo sidecam siinä mielessä tuntuu vähän epäilyttävältä...

Itse en ole vieläkään saanut peliä. Oletin että olisi tullut eilen tai tänään, mutta ei :( Onko kukaan, joka sai play.comista ps3-version xbox360-version sijasta saanut omaansa? Mulle he laittoivat paketin matkaan 17. päivä.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Vähän ristiriitaisia kommentteja on saanut lukea. Ilmeisesti välillä peli toimii hienosti, mutta sekaan on eksynyt muutamia todella ärsyttäviä juttuja (spin-o-rama?). Onko kukaan kokeillut noita originalsixin slidereita human-human -peleissä? Varmaan vähän pitää jotain säätää.

Toinen juttu - onko jotain haittaa siitä, että jos kamppijäähyt laittaa lähes nollaan?

Ainakin mulle on tähtääminen ollut aina tärkeää, joten tuo sidecam siinä mielessä tuntuu vähän epäilyttävältä...

Itse en ole vieläkään saanut peliä. Oletin että olisi tullut eilen tai tänään, mutta ei :( Onko kukaan, joka sai play.comista ps3-version xbox360-version sijasta saanut omaansa? Mulle he laittoivat paketin matkaan 17. päivä.

Testailin kaverin kanssa hieman noilla O6:n slidereilla kaksinpeliäkin ja oli kyllä ihan asiallista kiekkoa. Aluksi kaverin taklauspainotteinen puolustuspeli tuotti mulle harmaita hiuksia, mutta kun vaihtoi hieman hyökkäystaktiikkaa, oli peli aika yhteen päähän pelaamista. :) Ihan 10 minuutin eriä en kyllä suosittele, jos haluaa tilastot pitää jotenkuten kurissa. Kaverin kanssa pelatessa laukaukset taisi olla noilla 10 minuutin erillä noin 30-60. :D

Kun tiputtelee trippingin jonnekin 30-40 kieppeille, tuntuu kuin jäähyjä ei tulisi juuri ollenkaan kampituksesta. 50-70 paikkeille mä sen sijoittaisin.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Ihan 10 minuutin eriä en kyllä suosittele, jos haluaa tilastot pitää jotenkuten kurissa. Kaverin kanssa pelatessa laukaukset taisi olla noilla 10 minuutin erillä noin 30-60. :D

Kun tiputtelee trippingin jonnekin 30-40 kieppeille, tuntuu kuin jäähyjä ei tulisi juuri ollenkaan kampituksesta. 50-70 paikkeille mä sen sijoittaisin.
Itsekin laitoin eräpituudeksi 8 minuuttia. Semmonen 7-8 minsaa on varmaan aika optimaalinen ainakin yksinpelissä. Lisäksi laukausten määrää voi vähentää mm. nostamalla shot blockingia, tai ainakin näin olisi helppo olettaa. :) Tripping taitaa olla minulla 80:ssa, jolloin niitä tulee tosiaan aika paljon, mutta itselleni on tärkeää, että niitä jäähyjä tulee edes jostain, jotta pääsisi ihan pelailemaan ihan suht realistiset määrät yli- ja alivoimaa per ottelu. Itse asiassa jäähyjen puute oli tosiaan yksi aika suuri tekijä jonka takia NHL 09:stä lopahti kiinnostus.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Itse olen ruuvaillut original 6:n asetuksista defensive skillejä ylöspäin, jotta parhaalle maalintekosektorille olisi vaikeampi päästä ja huonontanut maalivahteja. Sekä muuttanut luistelusta pikkuisen parempi kiihtyväisempää, ja maalivahdin peittäessä kiekon tuomarit viheltämään herkimmällä mahdollisella tavalla.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Itse asiassa tämä taitaa olla NHL:n tuore sääntöuudistus, vai olenko ihan väärässä? Mutta hyvä juttu, että peli on alkanut maistumaan. :)

Edit: Jeps, pitää paikkaansa: http://www.hs.fi/urheilu/jaakiekkoi...oitus-+ja+pitkäkiekkosääntöihin/1135237305539 :)

Kappas joo :O Päässyt täysin ohi tuollainen muutos. Mietin kyllä hetken kirjoitettuani tuon, että voiko ne tuommoista mokata ja päätin tarkistaa liiton virallisista säännöistä, onko tullut muutoksia, mutta en löytänyt sieltä mitään mainintaa tuosta. Mut nythän se sitten selvisi. :) Ja joo, alkoi kyllä maistua!
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Jea, täytyypi össin ja Anzin vinkkien perusteella säädellä Original6:n asetuksia hieman haastavampaan suuntaan, hieman helpolta alkoi tosiaan tuntumaan. Täytyy kyllä sanoa, että peliä on yksinkertaisesti mielenkiintoista ja erittäin hauskaa pelata tällä hetkella. Kuten jo mainitsin, tietynlainen arvaamattomuus ja skriptattujen tilanteiden puuttuminen aiheuttavat suurta nautintoa. Mielestäni tässä pitää hyvin paikkansa sanonta "jokainen peli on erilainen". Reilua ja hienoa yksinpelikiekkoa.

Toivottavasti en nyt pahasti spoilaa ketään (SPOIL SPOIL), mutta pakko mainita, että Winter Classic löytyy myös pelistä!

Muutamia kuvia täällä. Kerrassaan hieno yksityiskohta tämäkin, ja mainiosti näköjään toteutettu.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Ihmettelen miksi vastustaja vetää maalivahdin pois vaikka on yli yhdellä maalilla tappiolla. Äsken Minnesotaa vastaan johdin 3-1 ja Lehtisellä etenin normaalisti ja kulutin aikaa. Pistin syötön taakse ja samalla huomasin että maali on tyhjä (olin myös havaitsevinani maalivahdin palaavan maalilleen). No Ribeirolla pamautin heti one-timerin mutta eikös perkele maalivahti ollut juuri kerennyt asettua ja nappasi hanskalla yläkulmasta. No seuraavassa alotuksessa Zubovin laukaus lähti viivalta ja Ribeiro ohjasi eli ansaittu 4-1 voitto sieltä tuli.

Myös pelissä NY Islandersia vastaan he vetivät maalivahdin pois vaikka olivat 4-0 tappiolla. Olihan niillä yhden miehen ylivoima ennen maalivahdin poisottoa, mutta ei siinä mitään järkeä ole. "Jee yritetään 6-4 ylivoimalla kaventaa tää 4-1 vaikka paljon varmemmin peli päättyy 5-0"

Nyt on tullu 3 viime pelistä helponlainen voitto. Pelaan vielä pari peliä ja tutkailen miten etenee. Jos sama tahti jatkuu, niin koneen hyökkäys ja puolustusslideriä kumpaakin 10:llä ylöspäin.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Väsäsin HOF sliderit, 8-10 minuuttia ja slow. Näillä slidereilla ei tule yhden yhtä spin-o-ramaa.

http://www.2khockey.net/forums/index.php?showtopic=19457&st=0&p=263881&#entry263881

Pelaan itse sivukameralla ja ohjainasetuksena Hybrid. Peli on todella hidastempoinen, varsinkin jos on tottunut default säätöihin. Paljon dumppaamista, kulmavääntöä jne...

Ihan helvetin kovat sliderit! Suosittelen lämpimästi kaikkia sim-kiekon ystäviä kokeilemaan. Hyvä yleisö, kiekkokausi 2009-2010 on pelastettu konsolikiekon osalta! :) Loistava peli, loistavat sliderit! Olisihan se pitänyt arvata, että kun vähän antaa aikaa 2k:lle, se vasta alkaa näyttää, mikäs peli tämä on. Parasta konsolilätkää kyllä rehellisesti, mitä on tullut konetta vastaan pelattua koskaan. Ja vielä yksi peli...
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Yksi pieni detaili on alkanut itseäni rasittamaan: tatti-lämärillä ja nappi-lämärillä on eroa. Ensinnäkin tattilla lämäri lähtee nopeammin ja osuu aika isolla prosentilla tolppaan, kun taas napilla lämäri tuntuu lähtevän hitaamin eikä tolppa kolahda juuri koskaan. Tuntuu myös, että tatilla tehtynä verkko heiluu hieman useammin.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

pm83 slidereillä Penguins - Red Wings (minä)

Shots 14 - 22
Goals 2 - 1
Passing-% 74% - 80%
Faceoffs 10 - 26
Hits 9 - 7


Hävisin pelin vaikka hallitsin sitä. Pelasin 8 minuutin erillä, mutta pitää vissiin jatkossa pelata 10 minuutin erillä saadakseni enemmän laukauksia ja maaleja. Jep, tulen käyttämään jatkossakin :) Oli aika uskomattoman hienon tuntuista peliä. Pari miinusta: pystyin pyörittämään liikaa koneen päädyssä (huom olin Detroit joka on paras joukkue, selittänee hieman) sekä kone oli aika huono viimeistelemään yksinläpi tilanteita. Noita lukuunottamatta on mahtavat sliderit. Ylivoima varsinkin tuntui hienolta kun kiekko vaan pyöri ja sitä ratkaisijaa haettiin. DanTheManin slidereissä en ole kunnolla pystynyt pyörittämään mutta näillä pystyin. Ja tulihan siitä yksi perkeleen hieno maalikin, mikä meni talteen. Mistä näitä tallennuksia muuten pystyy katsomaan?

Eritysesti pidän slidereissäsi:
maalivahdit
syötöt tuntuu hyviltä
keskialueellakin joutuu tekemään töitä

Eniten koko pelissä tällä hetkellä ärsyttää, että voitan yleensä vähintään 60% aloituksista :rolleyes: Saako sitä aloitusta siirrettyä koneen tekemäksi? Olisi mukavaa jos nuo menisi tasaisemmin, mutten kyllä tahallanikaan niitä ala hävimään.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Ensimmäinen Reel tuli nysvättyä kasaan. On kyllä varsin pätevä ainakin omaan käyttöön tuo Reelmaker.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Ei jaksanut enää odottaa ja kävin hakemassa pelin ylihintaisena paikallisesta ;) Huomenna varmaan tipahtaa Play.comista...

Anyways - yksi peli takana. Ja tutulta tuntuu siinä mielessä, että ei tämä peli ihan nielemättä alas mene. Intoa ja kärsivällisyyttä kyllä riittää. Ja fiilikset ovat pääosin positiiviset!

Pelasin yhden pelin pm:n slidereilla. Tässä tärkeimmät tulokset:

Flo (mä) - Pit (cpu)
Maalit: 2-0
vedot: 20-7
Hits: 8-3
Penalties: 5-3 (2 min)

Peli sinänsä tuntui ihan hyvältä, mutta eipä koneesta hirveesti ollut vastusta. Puolustuspäässä se toimi ihan hyvin, tosin olisi voinut olla vähän agressiivisempi. Hyökkäyspäässä - noh - kaiken kertoo noi vetomäärät. Maalit tulivat rebounista ja läpiajosta.

Kampitusjäähyjä vähentäisin radikaalisti, koska nyt kaikki 8 jäähyä olivat kampitusjäähyjä!

Taklausvoimaa tiputtaisin hitusen.

Syöttöistä en oikein osaa sanoa. Mulla oli pass aim 0:ssa. Tiputtaisin tarkkuutta vähän pienemmälle. Ilmeisesti peliin on koodattu silti joku "älykkyys", koska muutaman kerran syötöt menivät kyllä pelaajalle, mutta eivät todellakaan sille pelaajalle, jota tikulla osoitin.

Pelasin panoramic-kameralla ja Pro-evolla, joten ehkä sekin vaikuttaa.

Ja nämä ovat kokemuksia vasta ekan pelin jälkeen, joten moni asia voi muuttua ;)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Itselle tuli väärä bluray siinä menettelin näin. Otat play.comista

http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Help.html?page=ret#jump-01

valitsette sinisen nuolen kohdalla olevan lauseen "I would like to return an item" ja painatte siitä ja seuraavaksi valitaan kohta "view order history" sieltä sitten seuraatte vain ohjeita ja pian saakin valita minkä tilauksen haluaa vaihtaa. Sähköpostiin tulee sitten vastaus jossa pahoitellaan jne ja oikea tuote laitetaan hetimmiten matkaan (itselle seuraavana päivänä) Sitten vaan tulostamaan sähköposti missä on tämä Returns authorisation number, ja tämä pakataan laskun ja väärän tavaran kanssa, yleensä siihen käy paketti missä tavaran sait. Palautusosoite tulee myös siinä sähköpostissa ja se raapustetaan kanteen. Asiakaspalautusta ei ulkomaille ole (tarkistin postista) ja joutuu lähettään kirjattuna kirjeenä (hinta muistaakseni 6.10) itselle eivät vielä ole ottaneet yhteyttä että onko palauttamani tavara tullut perille, mutta oikean tavaran jo sain. Play.com myös korvaa kulut kun niiden oma moka kerta on. Mutta edelleen itselle ei ole tullut sieltä päästä vastausta.

Sori vielä vähän offtopiccia, mutta kauan sulla Tuomas kesti, että sait sen korvaavan tuotteen? Väärä tuote tuli itselle noin 5 päivässä ja nyt on kulunut jo viikko siitä kun tuli viesti postiin että oikea tuote on lähetetty..

Mutta itseasiaan, niin voisisitteko pistää nuo original6:sesta muokkaamanne slaiderit esille, millä olette saaneet pelin hyvin rullaamaan? Onkos muuten selänne duckseissa, kun ei ole osunut silmään?
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Itsekin olen jo nyt lopen kyllästynyt EA:n lätkätuotokseen ja olen ehkä siirtymässä 2K9:n pariin.. Ihan mielenkiinnosta seuraavia asioita kyselen:

Voiko maalivahtia vielä taklata, vai onko se yhtä "pyhä patsas" kuin EA:lla?

Onko mukana vielä pelaajien muokkausominaisuudet?

Oppiiko sitä Pro Stickiä käyttään, vai onko se niin huono mitä demo antaa kuvan?

Voiko demoa ylipäätään verrata kokoversioon? (Demossa silmään/korvaan pistivät seuraavat asiat: Ääni kiekon osuessa päätypleksiin tai laitaan (turhan kimee mun mielestä), välianimaatioissa kaverit välillä haahuili kuin zombiet kentällä, maalivahdin perusasento edelleen -70 luvulta.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Se Pro-evo on mun mielestä tosi vaikea ja kankea. Käytän sitä hyökkäyspäässä ainoastaan pakon edessä. Puolustuksessa se onkin tosi hyvä kunhan oppii käyttämään. Maalivahtia tietääkseni pystyy taklaamaan tosin ei se pahemmin horjahda vaan itse siinä yleensä lentää kuonolleen :D

Tein tuossa ihan omat All-stars sliderit kun kyllästyin kaikkiin edellisiin. Peli tuntui mahtavalta ja statsitkin meni yllättäen kohdalleen. Jäähyjä tuli hieman liikaa ja kone ei ollut tarpeeksi hyvä hyökkäyspäässä. Pitää vähän vielä viilata ja katsoa alkaako sitten joku toinen osa-alue kärsimään :rolleyes: Jaan ne täällä jos/kun saan kohdalleen

Mikä slideri vaikuttaa maalivahdin näkökykyyn? Tuntuu ettei maski häiritse tarpeeksi maalivahtia...
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Noniin vihdoin sain pelin ja on kyllä mahtavaa og6:sen slaidereilla ja sidecamilla! Itseä vaan vähän häiritsee noissa slaidereissa, että maaleja on aika helppo tehdä. Sain ihan ensimmäisessä pelaamassani pelissä ekassa erässä 3 maalia. Vastustajasta ei oikeen tunnu olevan vastusta.. Mitään vinkkejä?
 
Ylös Bottom