Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 (Xbox 360)

Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Sanokaas te viisaammat ketkä omistavat tämän pelin, että onko tämä 2K9 ostamisen arvoinen? Olen tässä näet kovasti miettinyt, että ostaisinko tämän vai 09. Monissa arvosteluissa on kyllä väitetty 09:ä paljon paremmaksi ja realistisemmaksi, mutta kun olen tätä topiccia lukenut niin olen saanut vahvasti sellaisen kuvan, että tämä 2K9 olisi kuitenkin se realistisempi jos vain jaksaa säätää niitä slidereita. Kiitos rutkasti jo näin etukäteen neuvoistanne :)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

On tullut selväksi että slidereiden kanssa pelleily on enemmän pientä tiedettä mitä luulisi, ja mitä sen ei pitäisi olla. Pelissä on paljon hyviä asioita, samoin siinä on paljon huonoja ja suorastaaan typeriä asioita. Äijien poukkoilu, pysähtely ja warppailut todellakin ottavat aivoon. Monta kertaa maalinedustilanteesta saadaan joku aivan omituinen tolppalaukaus 0,3 cm:n etäisyydellä maalista ja warppi heti perään.
Maalivahditkaan eivät tunnu eroavan toisistaan pahemmin, eikä erilaisia torjuntoja ole kovinkaan paljoa yleensä - paitsi joskus näkee hienoja ja erilaisia pelastuksia, mutta liian harvoin vielä. Toistaiseksi se, miten olen saanut maaleja syntymään, pitää minut tämän parissa - muuten ostaisin valmiiksi vihaamani nhl 09:n, ja vihaisin sitä parin viikon päästä vielä enemmän, eikä kellään olisi kivaa.

Tuli selväksi sekin, ettei turbonappia oikein voi eliminoida vaikka heittäisi kaikki sitä koskevat sliderit nolliin. Kaverille kuitenkin latautuu pieni turborykäys aina, ja vaikka asetukset nollilla ei juuri eteenpäin lujempaa pääsisikään, niin animaatiot töksähtävät ikävästi ja vähän häiritsevästi tyyliin "nytpä rykäisen rakettimoottorilla spurtin, näin! oho, empä rykäissytkään".

Pelaajien skill-sliderit ovat todellakin sitä luokkaa, että vähemmästäkin menee sekaisin. Heität nollaan, niin jokainen tuntuu olevan rupumies. Räkäkiekkoahan sillä saa, vedot vaan yleensä ovat liiankin tussuja. Heität skilliä liikaa ja yrität sopeuttaa muita slidereita siihen, niin tolppa soi pelissä sata kertaa, välillä lussuja ranteita ampuvat äijät vetävät rystyllä tautisen tykin ja ukkelit warppailevat omituisesti - ihan kuin pelaajat olisivat liian hyviä pelimoottorille eikä koodi osaisi käsitellä kunnolla mitä tapahtuu.

Puolustaminen on todellakin aika taklauspainotteista. Selvästi tehokkain tapa ottaa kiekkoa pois, nyt itseasiassa melkein jokaisella äijällä taklataan ketä tahansa. Kiekon tökkääminen, jos osaa ajoittaa oikein ja vielä niin ettei kamppaa kaveria, on sitten toinen. Pitää katsoa jos kiinnipitämisellä tai iholla roikkumisella saisi sellaista räkärealismia vielä, ja yrittää balansoida jäähyjä siihenmalliin että homma tuntuisi enemmän oikealta, tai ainakin omaan mieleeni paremmalta.

Pelaan pro-tasolla, että voisin ehkä arvioida sliderien vaikutusta paremmin, ilman että olisi vaikeustaso sotkemassa aivojani vielä enemmän. pm83:n systeemejä koitin, eivät huonot ollenkaan, mutta koitan vielä "löytää" jotain, jos mahdollista. pm83:n slidereissahan on lähdetty aikalailla siitä, että hyvinkin moni asia on nollassa, tai rakentuu siitä eteenpäin. Koitan ehkä samaa vielä ja rakentelen nollasta, toisena ideana on tehdä päinvastoin, eli rakennella alaspäin täysillä olevista slidereista, että saisi parhaan mahdollisen kokonaiskuvan. Tietenkin vielä niin - kun ja jos jaksaa, että pitää kaikkia puolessavälissä, ja muuttaa yhtä tai kahta slideria kerrallaan joko täysin nollaan tai maksimiin, ja katsoo mitä mitäkin tekee.

Pelissä on rutinastani huolimatta paljon hyvää, ja on kokoajan olo että on löytämättä vielä paljon potentiaalia mitä pelistä on mahdollista saada. Tietenkin sama olo on näiden pelien kanssa ollut jo niin monta kertaa, etten ala uskomaan vielä mitään, mutta säätää ja kokeilla tarvitsee vielä useasti.

Jälleen kerran pitää sanoa, että voi jumalauta näitä manuaaleja. Tekisivät nyt kunnon ohjekirjat ja selittäisivät rautalangasta mikä säätö mihinkäkin vaikuttaa ja miten, mutta ei. Ei kato millään. Samapa tuo, kun EA:nkin peleissä tähän asti monta kertaa on käynyt niin, että säätäessä slideria X, siitä tapahtuu aivan jotain muuta kuin mitä peli väittää, tai sitten säätäessä taitoarvoa X sama homma.

Huoh.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Sanokaas te viisaammat ketkä omistavat tämän pelin, että onko tämä 2K9 ostamisen arvoinen? Olen tässä näet kovasti miettinyt, että ostaisinko tämän vai 09. Monissa arvosteluissa on kyllä väitetty 09:ä paljon paremmaksi ja realistisemmaksi, mutta kun olen tätä topiccia lukenut niin olen saanut vahvasti sellaisen kuvan, että tämä 2K9 olisi kuitenkin se realistisempi jos vain jaksaa säätää niitä slidereita. Kiitos rutkasti jo näin etukäteen neuvoistanne :)

Minun mielestä tässä on paljon hienommat maalit verrattuna EA:n tatti veiveihin. Pelattavuus on kohdillaa slidereitä kun säätää. Ei kannata demon perusteella tuomita koska demossa todella huonot sliderit! Tietyillä erikoiskikoilla maalivahti on aivan kahvilla ja maali on varma.
Maalivahdit ovat todella "hyviä" mutta välillä kimpoilevat minne sattuu ja tyhjä maali ammottaa joka on tietenki todella paha miinus, tietenki sliderit voivat vaikuttaa asetuksiin ja niitä muokkaamalla voi saada itselleen sopivan tuntuman. Grafiikka ei ole nhl09 tasoa, mutta ei se minua ainakaa häiritse. Tempura kyllä kertoi että pelissä on vikaa ja sen olen itsekkin huomannut ,mutta kyllä tämä nhl09 mielestäni voittaa "realistisuudellaan" ja paremmalla kiekon fysiikalla. Pelille antaisin arvosanaksi 9/10 lähes täydellinen, mutta pientä viilausta vielä. Suosittelen ostamaan vaikka nhl 2k8 jostain halvalla ja säästät nhl 2k10:in. Koska nhl 2k8 ja nhl 2k9 ovat lähes identtiset, nhl 2k8 ehkä parempi "erikoiskikkojen" toteuttamisessa. Osta nhl 2k9 tai 2k8 ja tue k2 sportsia! :)


+Kiekon fysiikat
+Francishe tila voittaa mielestäni nhllän dynastyn (esim. uutisia vaikka kun oveckin on tehny hattutempun tai muuta vastaavaa)
+ Kaikkea muuta kivaa
+ Sliderit

- Ukot tökkivat välillä
- Pro stick välillä todella huono
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Jep nyt ostin tän anttilasta 34.90e. hyvä peli, franchisessa tälläiset statsit.. (sliderit on pm83:sta vähän omaksi säädetyt) 0-4-1... 0voittoa, 4häviötä ja 1 J.A häviö.. taivoin rankkareilla 6-5 olin johdolla 5-2 ja sitte botit tykitti :D
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Jep nyt ostin tän anttilasta 34.90e. hyvä peli, franchisessa tälläiset statsit.. (sliderit on pm83:sta vähän omaksi säädetyt) 0-4-1... 0voittoa, 4häviötä ja 1 J.A häviö.. taivoin rankkareilla 6-5 olin johdolla 5-2 ja sitte botit tykitti :D

Ostitko siis Xbox 360 -version? Tiesin kyllä, että PS3-versio maksaa 35 Anttilasta mutta en ollut varma että XO-versiokin olisi samaan hintaan....
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Maalivahdit ovat todella "hyviä" mutta välillä kimpoilevat minne sattuu ja tyhjä maali ammottaa joka on tietenki todella paha miinus, tietenki sliderit voivat vaikuttaa asetuksiin ja niitä muokkaamalla voi saada itselleen sopivan tuntuman.

Tuon saa aika hyvin eliminoitua kun pistää Goalie Anticipationin nollille. Minua harmitti paljon kun pelaus oli todella mukavaa, mutta maalivahtit imi ihan törkeesti kiekkoa. Torjuntaprosentit 75-85 luokkaa ja ne lähti lähes joakiseen koneen tekemän superstar-liikkeen mukaan. Lopputuloksena oli se että ne pelasi ittensä tilanteesta ihan ulos ja hyökkääjä pisti tyhjiin. Anticiapation nollissa maali on tyhjillään korkeintaan silloin kun maalivahti on valmistautunut tojumaan mutta esim edessä oleva pakki blokkaa laukauksen. Sitten se on helppo pistää tyhjiin jos kiekko sattuu omalle tyypille pomppimaan
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Tuon saa aika hyvin eliminoitua kun pistää Goalie Anticipationin nollille. Minua harmitti paljon kun pelaus oli todella mukavaa, mutta maalivahtit imi ihan törkeesti kiekkoa. Torjuntaprosentit 75-85 luokkaa ja ne lähti lähes joakiseen koneen tekemän superstar-liikkeen mukaan. Lopputuloksena oli se että ne pelasi ittensä tilanteesta ihan ulos ja hyökkääjä pisti tyhjiin. Anticiapation nollissa maali on tyhjillään korkeintaan silloin kun maalivahti on valmistautunut tojumaan mutta esim edessä oleva pakki blokkaa laukauksen. Sitten se on helppo pistää tyhjiin jos kiekko sattuu omalle tyypille pomppimaan
Nollassa on kuitenkin mielestäni todella paska pelata, koska silloin on ennemminkin tuloksena peliä yli-inhimillisesti lukevat kassarit, jotka eivät välttämättä mene harhaan edes tuossa sun mainitsemassa tapauksessa. Mielummin kannattaa löytää se sopiva paikka, että Superstar-liikkeet eivät mene automaattisesti sisään, mutta veskarit myös aavistavat.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Elikkäs,

Franchisea pelattu 80gp ja 2 jälellä siis kun tämä peli halus jäätyä. Ei pysty simuloimaan päiviä eteenpäin vaan aina tilttaa, pystyyköhän tätä bugia mitenkään ohittaan?

Ensimmäisenä tarkistin kaikki joukkueet ja jokaisessa oli hyökkääjät/pakit/molarit nimetty kentällisiin, eli yhtään vapaata paikkaa ei ollut missään joukkueessa.

Nyt kaivataan vinkkejä miten pääsis jatkamaan uraa :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Elikkäs,

Franchisea pelattu 80gp ja 2 jälellä siis kun tämä peli halus jäätyä Neutral Ei pysty simuloimaan päiviä eteenpäin vaan aina tilttaa, pystyyköhän tätä bugia mitenkään ohittaan?

Ensimmäisenä tarkistin kaikki joukkueet ja jokaisessa oli hyökkääjät/pakit/molarit nimetty kentällisiin, eli yhtään vapaata paikkaa ei ollut missään joukkueessa.

Nyt kaivataan vinkkejä miten pääsis jatkamaan uraa :eek:
No mitä jos vaikkapa pelaisit ne 2 viimeistä matsia?
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

No mitä jos vaikkapa pelaisit ne 2 viimeistä matsia?

Öh, siis olen päivämäärässä jossa pelasin matsin numero 80, eli pitäisi simuloida seuraaviin päiviin jotta voisin pelata 2 viimeistä matsia, pelaisin mielellään jos peli menisi sinne asti ilman tilttaamista :cool:
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Öh, siis olen päivämäärässä jossa pelasin matsin numero 80, eli pitäisi simuloida seuraaviin päiviin jotta voisin pelata 2 viimeistä matsia, pelaisin mielellään jos peli menisi sinne asti ilman tilttaamista :cool:
Jaahas, no sitten en osaa sanoa mitään, ilkeä bugi.. ;)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Tuon saa aika hyvin eliminoitua kun pistää Goalie Anticipationin nollille. Minua harmitti paljon kun pelaus oli todella mukavaa, mutta maalivahtit imi ihan törkeesti kiekkoa. Torjuntaprosentit 75-85 luokkaa ja ne lähti lähes joakiseen koneen tekemän superstar-liikkeen mukaan. Lopputuloksena oli se että ne pelasi ittensä tilanteesta ihan ulos ja hyökkääjä pisti tyhjiin. Anticiapation nollissa maali on tyhjillään korkeintaan silloin kun maalivahti on valmistautunut tojumaan mutta esim edessä oleva pakki blokkaa laukauksen. Sitten se on helppo pistää tyhjiin jos kiekko sattuu omalle tyypille pomppimaan

Tä..Ei mulla on silmään iskenyt tämmöinen. Missä kohtaa slidereitä on vai missä?
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Tuli taas annettua 2K9 mahdollisuus, ja kyllä peli nyt maistui hiukan paremmalta kuin ennen. Kokeilin Danthemanin PRO slidereita ja voitin 4-3 JA. Capsit Atlantalla. Ainoastaan näiden capsien pelaajien superstarmove raiskaukset ärsytti, onneksi eivät maaleja niistä saaneet aikaan. Lisäksi myös tilastot äivät hieman harmittamaan, itse vedin 36 kertaa kuntaas Washington veti 17 kertaa. Saisko noita vetoja mitenkään tasattua ilman että kone rupeaa heittelemään lisää noita superstarmoveja?

EDIT:Anti olla tuo peli lähtee myyntiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Nyt kun tuhatkunta peliä EA:n 09 versiota netissä joukkueen pakkina takana, niin mukavasti antoi vaihtelua 2k9.

Muttama kysymys vaan tuosta online puolesta, kun ne valikot on niin sekavia ja ohjekirja täys susi:

1. Voiko tässä pelata joukkueena siten että kaikilla paikoilla on lukittuna ihmispelaaja ?
VASTAUS: Gotta create an unranked Team Up game. Then you can invite people, everybody picks their positions and you can start it when you're ready.

3. jonku teamplayn livessä pelasin, niin en saanut edes controlleria konffattua pelissä, vaan piti classicilla pelata :( ???
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom