Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL-jääkiekko

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Carolina Hurricanes on Stanley Cup -mestari 20 vuoden tauon jälkeen! 37-vuotias kapteeni Jordan Staal vei Conn Smythen nimenomaan vahvoilla finaalisarjan otteillaan (peräti kuusi maalia). Kokonaisuudessaan pudotuspeleissä pistesaldo näytti lukemia 8+4=12. Miehen kasvoilta pystyi lukemaan puhtaan ilon tämänkin pystin käsiinsä saadessaan. Nämä ovat mahtavia tarinoita.

Onnea Sebastian Aholle ja Jesperi Kotkaniemelle!




E
Lisäilyä.
 
Viimeksi muokattu:
Katsokaapas kuinka timanttisessa kunnossa Rod the Bod on vieläkin! Jätkä on 55-vuotias ja näyttää siltä että voisi pelata edelleen NHL:ssä.

Tuota noi carolinan pojat on menneilläkin vuosilla ihmetellyt kun tulee valmentaja kattomaan puntti treenejä, pudistelee päätään ja näyttää miten ne kuuluu tehdä, oikeilla painoilla ;D
 
Pekka Rinne valittiin Hockey Hall of Fame -jäseneksi tänä vuonna!

Aikamoinen saavutus, mieshän ei voittanut esimerkiksi Stanley Cupia. Uran päättymisestähän on jo viisi vuotta, joka kuulostaa täysin järjettömältä. Vastahan Peksi torjui kiekkoja tarunhohtoisessa.

Pekka Rinne voitti esimerkiksi Vezina Trophyn (2018) sekä King Clancy Trophyn (2021). Kuinka voisimne unohtaa, kun mies myös torjui ilmiömäisillä otteilla Nashville Predatorsin Stanley Cup -finaaleihin saakka keväällä 2017. Rinne pääsi myös maalin makuun vuonna 2020. Rinne voitti NHL-urallaan 369 peliä ja pelasi 60 nollapeliä. Uran päästettyjen maalien keskiarvo oli 2,43 ja torjuntaprosentti 91,7.

Onnea, Pekka Rinne!



Muut valitut ovat esimerkiksi Patrice Bergeron (mm. Stanley Cup, kolmen kullan klubin jäsen ja ennätysmäiset kuusi Selke Trophyä), Carey Price (WCH-voitto 2016, olympiakulta 2014, Hart, Vezina, William M. Jennings ja Ted Lindsay 2015, 361 W, 49 SO, 2,51, 91,7 %) sekä Keith Tkachuk (WCH-voitto 1996, All-Star Game 1997-99, 2004, -09, 1201. 538+527=1065, 2219 PIM).
 
Pekka Rinne valittiin Hockey Hall of Fame -jäseneksi tänä vuonna!
Pekka Rinne voitti esimerkiksi Vezina Trophyn (2018) sekä King Clancy Trophyn (2021). Kuinka voisimne unohtaa, kun mies myös torjui ilmiömäisillä otteilla Nashville Predatorsin Stanley Cup -finaaleihin saakka keväällä 2017. Rinne pääsi myös maalin makuun vuonna 2020. Rinne voitti NHL-urallaan 369 peliä ja pelasi 60 nollapeliä. Uran päästettyjen maalien keskiarvo oli 2,43 ja torjuntaprosentti 91,7.
Suomi laseillakin katsottuna väkisin tuntuu, että ehkä vähän ohkaisella menee Rinne HHoF:iin. Takavuosilta löytyy enemmänkin kassareita paljon kovemmilla meriiteillä, jotka eivät ole olleet edes keskusteluissa HHoF valintojen yhteydessä. Ja jos Rinne sinne sopii niin missä Rask on?!

No, ehkä tämä vuosi oli vähän ohkaisempi muutenkin kun isä Tkachuk mahtui myös porukkaan mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Crosbyn ja Ovechkinin pitäs suorilta päästä kun ura loppuu. Ja niin ne pääseekin sano minun sanoneen.
Minustakin oli aika vähillä näytöillä Rinne ja Tkachuk päässy mutta eivät oo kyllä ensimmäisiä jotka päässy melko vähillä näytöillä omasta mielestä. Joka vuosi tuntuu joku suht helpolla pääsevän ja sitten jos vähän jaksais perehtyä ketkä ei oo päässy niin tuskin on nämä kaks ainakaan enemmän paikkaansa ansainnu.
 
Suomi laseillakin katsottuna väkisin tuntuu, että ehkä vähän ohkaisella menee Rinne HHoF:iin. Takavuosilta löytyy enemmänkin kassareita paljon kovemmilla meriiteillä, jotka eivät ole olleet edes keskusteluissa HHoF valintojen yhteydessä. Ja jos Rinne sinne sopii niin missä Rask on?!

No, ehkä tämä vuosi oli vähän ohkaisempi muutenkin kun isä Tkachuk mahtui myös porukkaan mukaan.
Oma ensireaktio oli aivan sama. Taitaa olla tosi ohkainen vuosi tosiaan, kun katsoo, keitä valittiin ja millä näytöillä. Rinne toki oli kova kassari, mutta yksi finaalipaikka ja yksi Vezina(+tietty King Clancy) on aika ohukainen CV tosiaan vaikka Tuukka Raskin saavutuksiin verrattuna. Lisäksi kun vielä muistetaan, että NHL-historiasta löytyy moninkertaisia Cup-voittaja veskareitakin, joille ei ole kutsua käynyt, eikä taida käydäkään koskaan. Esimerkkinä vaikkapa Chris Osgood. No raati valitsee ja siihen on tyytyminen.

Jotenkin 'hassua' tosiaan, että Pekka Rinteestä tulee nyt kunniagallerian jäsen noilla näytöillä, mutta esimerkiksi Esa Tikkanen, joka oli yksi kovimmista suomalaisvoittajista ja varsin hyvät tehotkin teki urallaan, ei varmaan pääse koskaan edes lähelle valintaa.
 
Oma ensireaktio oli aivan sama. Taitaa olla tosi ohkainen vuosi tosiaan, kun katsoo, keitä valittiin ja millä näytöillä. Rinne toki oli kova kassari, mutta yksi finaalipaikka ja yksi Vezina(+tietty King Clancy) on aika ohukainen CV tosiaan vaikka Tuukka Raskin saavutuksiin verrattuna. Lisäksi kun vielä muistetaan, että NHL-historiasta löytyy moninkertaisia Cup-voittaja veskareitakin, joille ei ole kutsua käynyt, eikä taida käydäkään koskaan. Esimerkkinä vaikkapa Chris Osgood. No raati valitsee ja siihen on tyytyminen.

Jotenkin 'hassua' tosiaan, että Pekka Rinteestä tulee nyt kunniagallerian jäsen noilla näytöillä, mutta esimerkiksi Esa Tikkanen, joka oli yksi kovimmista suomalaisvoittajista ja varsin hyvät tehotkin teki urallaan, ei varmaan pääse koskaan edes lähelle valintaa.

Rinteeltä toki löytyy voitetun Vezinan lisäksi 3 finaalipaikkaa Vezina äänestyksessä, siinä missä esimerkiksi Osgood oli finalistina vain kerran eikä palkintoa voittanut. Ne meriitit hänellä on ne kaksi Cupia. Aiemmin siellä veskareista heppoisesti on päässyt sisään esim Mike Vernon, jolla on Rinnettä huonommat tilastot ja oli myöskin ehdolla Vezinaan vain kerran aivan uransa alussa. Hänellä ilmeisesti riitti yksi hyvä kevät joka toi Conn Smythen ja Stanley Cupin. Raskilla Veniza finaalipaikkoja ei myöskään yhtään voiton lisäksi. Ei mikään vääryys Rinteen valinta, ja kun katsoo vaikka Pricen tilastoja niin aika samoissa luvuissa vetivät.
 
Rinteeltä toki löytyy voitetun Vezinan lisäksi 3 finaalipaikkaa Vezina äänestyksessä, siinä missä esimerkiksi Osgood oli finalistina vain kerran eikä palkintoa voittanut. Ne meriitit hänellä on ne kaksi Cupia. Aiemmin siellä veskareista heppoisesti on päässyt sisään esim Mike Vernon, jolla on Rinnettä huonommat tilastot ja oli myöskin ehdolla Vezinaan vain kerran aivan uransa alussa. Hänellä ilmeisesti riitti yksi hyvä kevät joka toi Conn Smythen ja Stanley Cupin. Raskilla Veniza finaalipaikkoja ei myöskään yhtään voiton lisäksi. Ei mikään vääryys Rinteen valinta, ja kun katsoo vaikka Pricen tilastoja niin aika samoissa luvuissa vetivät.
Joo nämä on näitä. Jotkut arvostavat henkilökohtaisia tilastoja enemmän ja jotkut sitten voittamista. Käsittääkseni tuon HoF-valintaraatikin vaihtuu tietyin ajanjaksoin, joten siltäkin pohjalta varmaan valintakriteeritkin muuttuvat. Tuntuu, että nuoremmat/vähemmän aikaa sitten lopettaneet pelaajat pääsevät sisään helpommin ja vanhempia legendoja ei tietyn ajan jälkeen enää edes muistella tai kunnolla harkita.

Mike Vernonilla on muuten kaksi Cup-voittoa(1989 ja '97). Chris Osgoodilla niitä on kolme(1997-98 ja 2008). Kummastakaan veskarista en koskaan sen kummemmin pitänyt, mutta sanon silti, että heidän saavutuksensa olivat kovemmat kuin Rinteellä. Vezina on runkosarjapysti ja toki se arvokkain, jonka maalivahti voi voittaa(Hart-palkinnon voi voittaa tietysti myös, mutta tosi harvinaista), mutta NHL:ssä pelataan mestaruudesta, eikä runkosarjapalkinnoista.

Rinteen kelpuutus sisään on hieno juttu, tosi hieno, mutta silti tässä alkaa miettimään, että miksi hän, eikä moni muu.
 
Joo nämä on näitä. Jotkut arvostavat henkilökohtaisia tilastoja enemmän ja jotkut sitten voittamista. Käsittääkseni tuon HoF-valintaraatikin vaihtuu tietyin ajanjaksoin, joten siltäkin pohjalta varmaan valintakriteeritkin muuttuvat. Tuntuu, että nuoremmat/vähemmän aikaa sitten lopettaneet pelaajat pääsevät sisään helpommin ja vanhempia legendoja ei tietyn ajan jälkeen enää edes muistella tai kunnolla harkita.

Mike Vernonilla on muuten kaksi Cup-voittoa(1989 ja '97). Chris Osgoodilla niitä on kolme(1997-98 ja 2008). Kummastakaan veskarista en koskaan sen kummemmin pitänyt, mutta sanon silti, että heidän saavutuksensa olivat kovemmat kuin Rinteellä. Vezina on runkosarjapysti ja toki se arvokkain, jonka maalivahti voi voittaa(Hart-palkinnon voi voittaa tietysti myös, mutta tosi harvinaista), mutta NHL:ssä pelataan mestaruudesta, eikä runkosarjapalkinnoista.

Rinteen kelpuutus sisään on hieno juttu, tosi hieno, mutta silti tässä alkaa miettimään, että miksi hän, eikä moni muu.

Kyllä, ja tuolta '89 kaudelta myös se ainoa Vernonin Vezina ehdokkuus. Osgood oli ensimmäisellä noista Cupeista vain luukunavaaja, mutta kahdella muulla oli toki isossa roolissa, siksi varmaan pääsi unohtumaan. Mutta kuten sanoit, nää on näitä, ehkä en itsekkään näin nopeasti olisi Rinnettä tuonne päästänyt, mutta kyllähän sen miehelle mielellään suo.
 
Ylös Bottom