Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nightwish - hekumointia ja kommentointia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dr Evil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tarja Turuselle potkut!.. All hail Anette Olzon!

Sait juuri uuden kaverin, niin v££maisesti kun olikin kirjoitettu!
Ja se bonus CD; (saa ) toivomaan että Anette laulais..;)

Oma mielipide on se, että bändin olisi ilman muuta pitänyt laittaa basisti Marco Hietala laulajaksi. Vetää Tarotissa erinomaisesti, samoin kuin Nightwishissäkin sen mitä nyt laulaa. Uudelta levyltä The Islander on erinomainen veto, mielestäni levyn paras, ja Hietalahan senkin vetäisee upeasti!

tanhu sanoi:
Oma mielipide on se, että bändin olisi ilman muuta pitänyt laittaa basisti Marco Hietala laulajaksi. Vetää Tarotissa erinomaisesti, samoin kuin Nightwishissäkin sen mitä nyt laulaa. Uudelta levyltä The Islander on erinomainen veto, mielestäni levyn paras, ja Hietalahan senkin vetäisee upeasti!

Jees,; Marco laulaa hyvin muttmutta, kun se on Nightwish. Jos Marco laulaisi kaiken, olisi aivan eri bändi.

Hyvä levy, mutta kyllä itse pidän Tarjasta enemmän. :)

Foxi sanoi:
Jees,; Marco laulaa hyvin muttmutta, kun se on Nightwish. Jos Marco laulaisi kaiken, olisi aivan eri bändi.
Juu, mutta kun asia on niin, ettei kukaan vedä niinkuin Tarja, eikä kukaan voi vetää vanhoja biisejä niin kuin ne kuuluisi. Tyyliä joudutaan siis jokatapauksessa vaihtamaan, niin olisi voinut vaihtaa radikaalimminkin (ja jälki olisi ollut mielestäni parempaa).

tanhu sanoi:
Juu, mutta kun asia on niin, ettei kukaan vedä niinkuin Tarja, eikä kukaan voi vetää vanhoja biisejä niin kuin ne kuuluisi. Tyyliä joudutaan siis jokatapauksessa vaihtamaan, niin olisi voinut vaihtaa radikaalimminkin (ja jälki olisi ollut mielestäni parempaa).

Miksi kaikki takertuvat tarjaan? Hän osaa laulaa todella hyvin... suomeksi. Englantia ei se akka osannut, siksi IMO Annette on parempi. Eikä varmaan muutenkaan ole samanlainen ahne paska. Miksi ne vanhat biisit pitäisi vetää kuin Tarja? Minä ainakin tahdon kuulla Annetten selvästi paremmat versiot vanhoista kappaleista, älkää tuomitko ennen kuin kuulette. Minusta Tarja oli aina Nightwishin heikkous kun muut jäsenet ovat niin laadukasta sakkia että ei voi heistä edes pahaa sanoa. Sanoituksetkin ovat aina olleet hyviä, harmi vaan että niitä ei voinut kuunnella ennen Annettea :p

Mun mielestä Tarjaa oli paljon mukavampi kuunnella kuin tätä Anettea, ts. Tarja on parempi, olis vaan pysyny mukana:(.

Pitas varmaan itsekkin tsekata tuon uuden laulajan taidot.

suokukko sanoi:
Mun mielestä Tarjaa oli paljon mukavampi kuunnella kuin tätä Anettea, ts. Tarja on parempi, olis vaan pysyny mukana:(.
Makuasia, mutta minä sain Tarjasta päänsärkyä... Jos olisi pysynyt remmissä mukana (miten olisi voinut edes enää), niin lopputulos olisi ollut sitä samaa vanhaa oopperanhoilausta... Kuka sitä olisi enää jaksanut... Varmaan halusivat itsekin kokeila jotain muuta... Olisiko Tarja pystynyt "popimpaan" soudiin ?

Ja sitä paitsi... Vaikka Turusta mainostetaan oopperalaulajana, niin todellisuudessa hänhän on suhteellisen huono sellainen... Ei laula tarpeeksi puhtaasti ja oikeinkaan. Näkeehän sen urakehityksestä Nightwishin jälkeen.

Bye bye beatiful... Melkoiset terveiset Tuomakselta Turuselle...

Baron sanoi:
Makuasia, mutta minä sain Tarjasta päänsärkyä... Jos olisi pysynyt remmissä mukana (miten olisi voinut edes enää), niin lopputulos olisi ollut sitä samaa vanhaa oopperanhoilausta... Kuka sitä olisi enää jaksanut...

Minä olisin ainakin, vaikka 100:n levyn verran lisää. Itse ihastuin Nightwishiin aikoinaan Juuri Turusen äänen takia. Myöhemmin olen oppinut arvostamaan myös muuta bändiä yhä enemmän ja enemmän ja ymmärrän, että Tarjan ulostaminen oli ainoa vaihtoehto tulehtuneeseen tilanteeseen, lisäksi bändihän on Holopaisen, joten Holopaisella on 100% oikeudet tehdä päätökset eikä kenelläkään pitäisi olla siihen mitään nokan koputtamista.

Kuitenkin on olemassa suuri määrä minunkaltaisia Nightwish faneja, jotka ryhtyivät kuuntelemaan bändiä Turusen laulun takia. Turusella, Nightwishilla ja vanhoilla faneilla on pitkä yhteinen historia jota vanhat fanit eivät unohda, enkä ymmärrä miksi uusien "fanien" pitää dissailla vanhaa Nightwishia. Vanha ja uusi Nightwish on niin erilaista, että jos pitää vain toisesta niin voimme vaikka samaan hengenvetoon ruveta riitelemään, että onko kahvi parempaa kuin tee... Eri asia on jos piti vanhasta, mutta pitää Anettea vielä parempana, tai edes hyvänä.

Musiikki on mielestäni makuasia sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tämä kyseinen tilanne on hieman monimutkaisempi. Toisaalta kenen tahansa mielipide, että Anette on parempi on täysin validi, mutta jos ei arvostanut bändiä aikaisemmin, niin mielestäni on röyhkeää sanoa vanhalle fanille, että kuka sitä paskaa olisi enää jaksanut kuunnella, jos aikaisempi tuotanto ei merkinnyt itselle mitään.

edit: samassa yhteydessä haluaisin sanoa, että ketjun otsikosta välittyvä innostuneisuus Anetten tulosta ei suinkaan ole minun kirjoittama, vaan moderaattorin myöhemmin muokkaama lisäys alkuperäiseen Tarja Turuselle potkut! otsikkoon .

Viimeksi muokannut moderaattori:

Enpä olekkaan oikein muita Anetten biisejä kuullut kuin Amaranth, joten ei pitäisi tuomita laulajaa yhden biisin perusteella. Amaranth on minun mielestä yksi Nightwishin parhaista biiseistä, mutta kyllä Nemo ja Over the Hills and far away ovat enemmän minun makuuni.

Itse en ole noista vanhoista biiseistä pitänyt muusta ku Walking in the air mutta kyllä sen jo siitä huomas että Tarjalta kyllä kykyjä löytyy.

Omasta mielestäni Amaranth on uusimman levyn yksi heikoimmista suorituksista... En tiedä... Se on vaan jotenkin "pliisu". Ympärillä oleva kontrasti saa sen vaikuttamaan vaisummalta kuin se oikeasti on.

Levyn avausraita on suoralta kädeltä heavy/rockin/klassisen musiikin ehdoton klassikko ja bye bye beatiful menee suomalaisen musiikin historiaan saman tien... Mutta oma ehdoton suosikki on Sahara... Makuja on monia, mutta kokonaisuus on loistava.

Ostakee ihmeessä levy... Tästä kehtaa jo maksaakin :cool:

Kyllä Anette on ihan mainio laulaja!
Ja mikä tosiaan tärkeintä, ei koita millään lailla jäljitellä Turusta :)

Amaranth soi usein iPod XO:hon kytkettynä Halossa porukkaa listiessäni :p

Amaranthin perusteella voin sanoa, että onneksi olen pysynyt Tarja Turusen aikaisissa biiseissä, ne sentään on Nightwishia... Tää uus, no tää on joku jäljitelmä

Zamppa86 sanoi:
Amaranthin perusteella voin sanoa, että onneksi olen pysynyt Tarja Turusen aikaisissa biiseissä, ne sentään on Nightwishia... Tää uus, no tää on joku jäljitelmä

Eli siis tämä "uusi", Holopainen ja kumppanit jäljittelee itseään, niinkö? Öh..? ;)

Äsken kuuntelin tuon Amarathin ja olihan ihan kuuneltavaa kamaa, kyllä siltä uudelta laulajalta kykyjä löytyy.

Foxi sanoi:
Eli siis tämä "uusi", Holopainen ja kumppanit jäljittelee itseään, niinkö? Öh..? ;)

Juuh, mutta huonosti, kerta Tarja puuttuu. :)

(ja tässä vaiheessa Corca jo rupeaa mestästään banaaniterttua..)

Zamppa86 sanoi:
Öh. Jos oot kuullu jonku paska-Amaranthin niin ei kannata alkaa sanomaan mitään. Kuuntele ensin koko levy ja kerro vasta sitten ne mielipiteet :mad:

japaka sanoi:
Öh. Jos oot kuullu jonku paska-Amaranthin niin ei kannata alkaa sanomaan mitään. Kuuntele ensin koko levy ja kerro vasta sitten ne mielipiteet :mad:

Jaa niin yhtä fiksusti kun sinä? "paska-Amaranth" ei varmaan paljoa kerro ehkä kokonaisuudesta, mutta kyllä sen nyt samantien kuulee että se uus laulaja on ihan LELU verrattuna Tarjaan.

Ja kyllä, olen kuullut sen koko levyn. Ja Tarja Turusen uusi levy on laulullisesti reeeeeeeeeippahasti parempi kun Nightwishin tekemällätehty ryönäkiekko. :|

Mutta niin, sehän on vain mun mielipide. Mutta ei vaan sovi tuollaseen metallibändiin tuollanen "Moi ostan kaikki vaatteeni H&M:ltä, hymyilen kun laulaisin abbassa ja heilutan persettäni kun olisin tiktakin jäsen".. eikä se äänikään oikeasti ole mitään ihmeellistä. Aika perus, loppujenlopuksi. (ja ei, en vertaa suomen karaokebaareihin.)

Itse olin suorastaan helvetin yllättynyt ettei ne löytänyt parempaa laulajaa vaikka niin helvetin kauan etsi. :P Ja ainoat kunnon vertauksethan laulajien välillä saatais vasta tehtyä jos kuultais sama biisi molempien laulamana.

Mutta niin, ennemmin olisin kuullut mihin nightwish olisi kehittynyt originaalikokoonpanossa.

Ja hei, älkää nyt suotta alkako isotteleen jos joku tulee sanomaan paskaa siitä uudesta kiekosta, kun kyseisen threadin otsikkokin on puolueellinen, toteamalla "ALL hail Anette Olzon"... Nope, we won't hail her, if we do not like her. Thankyoucomeagain.

Ylös Bottom