Vastaus: Tarja Turuselle potkut!.. All hail Anette Olzon!
Baron sanoi:
Makuasia, mutta minä sain Tarjasta päänsärkyä... Jos olisi pysynyt remmissä mukana (miten olisi voinut edes enää), niin lopputulos olisi ollut sitä samaa vanhaa oopperanhoilausta... Kuka sitä olisi enää jaksanut...
Minä olisin ainakin, vaikka 100:n levyn verran lisää. Itse ihastuin Nightwishiin aikoinaan Juuri Turusen äänen takia. Myöhemmin olen oppinut arvostamaan myös muuta bändiä yhä enemmän ja enemmän ja ymmärrän, että Tarjan ulostaminen oli ainoa vaihtoehto tulehtuneeseen tilanteeseen, lisäksi bändihän on Holopaisen, joten Holopaisella on 100% oikeudet tehdä päätökset eikä kenelläkään pitäisi olla siihen mitään nokan koputtamista.
Kuitenkin on olemassa suuri määrä minunkaltaisia Nightwish faneja, jotka ryhtyivät kuuntelemaan bändiä Turusen laulun takia. Turusella, Nightwishilla ja vanhoilla faneilla on pitkä yhteinen historia jota vanhat fanit eivät unohda, enkä ymmärrä miksi uusien "fanien" pitää dissailla vanhaa Nightwishia. Vanha ja uusi Nightwish on niin erilaista, että jos pitää vain toisesta niin voimme vaikka samaan hengenvetoon ruveta riitelemään, että onko kahvi parempaa kuin tee... Eri asia on jos piti vanhasta, mutta pitää Anettea vielä parempana, tai edes hyvänä.
Musiikki on mielestäni makuasia sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tämä kyseinen tilanne on hieman monimutkaisempi. Toisaalta kenen tahansa mielipide, että Anette on parempi on täysin validi, mutta jos ei arvostanut bändiä aikaisemmin, niin mielestäni on röyhkeää sanoa vanhalle fanille, että kuka sitä paskaa olisi enää jaksanut kuunnella, jos aikaisempi tuotanto ei merkinnyt itselle mitään.
edit: samassa yhteydessä haluaisin sanoa, että ketjun otsikosta välittyvä innostuneisuus Anetten tulosta ei suinkaan ole minun kirjoittama, vaan moderaattorin myöhemmin muokkaama lisäys alkuperäiseen Tarja Turuselle potkut! otsikkoon .