Vastaus: Ninety-Nine Nights
Kun jo demo rupesi häiritsevästi toistamaan itseään ennen sen loppua, en ihmettele lainkaan tuota arvosanaa. Siihen vielä päälle huono kuvasuunnittelu, naurettava dubbaus, raivostuttava tallennusjärjestelmä ja läjä bugeja, niin peli saattaa hyvinkin lennähtää roskapyttyyn.
Way to go, Microsoft. Ettei vain keskeneräistä peliä olisi hätäpäissä pistetty myyntiin, kun Xbox 360:n lanseeraus ei sujunut Japanissa edes alkuperäisen Xboxin veroisesti?
Tetsuya Mizuguchin kannalta tämä on tietysti sääli, sillä N3:sta tulee pitkä miinus hänen vahvalle meriittilistalleen (mm. Sega Rally, Rez, Lumines). Käsittääkseni Q Entertanmentilla ei ole pelin kanssa hirmuisesti muuta tekemistä kuin tarinan luonnostelu, välianimaatioiden ohjaus ja ennen kaikkea tuotteen markkinointi japanilaisille.
Toivottavasti Hironobu Sakaguchin Mistwalker ei koe samaa kohtaloa, kun on sitoutunut kolmeen muiden kehittämään Xbox 360 -roolipeliin. Niillekin nimittäin olisi markkinoilla tarvetta.