Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden 2

Vastaus: Ninja Gaiden 2

AVAUTUMINEN!
Ninja Gaiden 2 on kyllä suoraan sanottuna keskinkertainen peli.

Kolmesta ekasta pomosta kommenttia
Esim. toista pomoa hakkasin ja mietin strategiaa vaikka miten paljon, pari tuntia hakkailin sitä. Sitten iski armoton vitutus ja näpyttämällä pelkkää power iskua swordilla se kaatui tekemättä minulle yhtään vahinkoa. Puuh. Huonoa pomosuunnittelua. Eka pomo taas kuoli n.10 sekunnissa sauvan powerkomboon. Öö.. Kolmannessa pomossa sen heikkous oikein alleviivataan kun nuolia lojuu kahdessä päässä viemäriä, mutta pomo muuten on sitten helkkarin epäreilusti tehty - esim en mitenkään keksinyt miten se sininen pää väistetään tai blokataan tai tuhotaan, ja pomo menikin välittömästi läpi kun se ei tehnyt tuota lentävää päätä.

Sitten, peli on aivan naurettavan epäreilu muutenkin kun huonolta pomo suunnittelulta. Tämä johtuu kamerasta. Olisivat voineet kyllä pelin tekijät jättää Devil May Cry 4:n kiinteän kameran haukkumatta, koska tässä heidän oma kamera keskittämismahdollisuudesta huolimatta pilaa pelinautintoa liian usein ja homma menee blockin painamiseksi monesti vain, koska joutuu sähläämään kameran kanssa. SIlloin kun homma toimii, se toimii helvetin hyvin kuten alkuperäisissa Ninja Gaidenissa ja blackissä, mutta ei tätä voi toisen sukupolven koneella katsoa sormien läpi. Kamera ei ole edes keskinkertainen, vaan paska. Kun vaikeammilla tasoilla kuolee rivininjan hyökkäykseen, kamera ei vain saa olla näin huono.

Sitten grafiikat. Verellä mässäily oli hetken hauskaa, kuten lopetuksetkin, mutta muu grafiikka on sitten unohdettu kokonaan. Paikat näyttää kliinisiltä, miksi esim. miljoonakaupunki on autio? Missään ei ole mitään kiinnostavaa, paitsi tietty arkkuja joista saa kamaa... Mutta siis kaikin puolin peli näyttää enemmän blackiltä kuin tämän sukupolven peliltä. Tämäkään ei haittaisi, jos tuo kamera ei ois niin perkeleen kehno. Alkuperäinne Ninja Gaiden asetti riman xboxin graffoille, tämä jää kauaksi siitä loistosta.

Ei tämä enää oikein iskenyt vaikka olen vanhoista tykännyt tosi paljon. Toisaalta kun nykyään ei ole aikaa enää teinivuosien tapaan hakata 20 tuntia päivässä jotain kohtaan, niin v-käyrä on omasta takaa paljon herkempi tuomitsemaan. Toivottavasti peli paranee loppua kohden, mutta luulen, että tuo surkea kamera pilaa kaiken pelinautinnon..

Ei heikkohermoisille tai nopeasti turhautuville. Tämä on todellista masokistien kamaa.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

AVAUTUMINEN!
Ninja Gaiden 2 on kyllä suoraan sanottuna keskinkertainen peli.

Kolmesta ekasta pomosta kommenttia
Esim. toista pomoa hakkasin ja mietin strategiaa vaikka miten paljon, pari tuntia hakkailin sitä. Sitten iski armoton vitutus ja näpyttämällä pelkkää power iskua swordilla se kaatui tekemättä minulle yhtään vahinkoa. Puuh. Huonoa pomosuunnittelua. Eka pomo taas kuoli n.10 sekunnissa sauvan powerkomboon. Öö.. Kolmannessa pomossa sen heikkous oikein alleviivataan kun nuolia lojuu kahdessä päässä viemäriä, mutta pomo muuten on sitten helkkarin epäreilusti tehty - esim en mitenkään keksinyt miten se sininen pää väistetään tai blokataan tai tuhotaan, ja pomo menikin välittömästi läpi kun se ei tehnyt tuota lentävää päätä.

Käytä tulipalloninpoa, kun näet pään tulevan sinua kohti. Kyseinen ninpo tekee sinusta kuolemattoman hetkeksi, joten sopivalla ajoituksella selviät sinisen pään esiintulosta helposti.

Itse olen menossa nyt tasossa 6, onhan tämä pienoinen pettymys verrattuna Ninja Gaiden Sigmaan. Erityisesti hatuttaa frameraten putoamiset lähes diashow-tasolle kun ruudulla on hiemankin enemmän toimintaa.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Itse olen menossa nyt tasossa 6, onhan tämä pienoinen pettymys verrattuna Ninja Gaiden Sigmaan. Erityisesti hatuttaa frameraten putoamiset lähes diashow-tasolle kun ruudulla on hiemankin enemmän toimintaa.

Tyhmä minä, kiitos vinkistä. Minulla ei vielä ole ollut noita framerate-droppeja, mutta kamera se vain jaksaa yhä ärsyttää + eilen syletti myös kun kuolin varmaan kolme kertaa siksi, kun tuon ja epätarkan targetoinnin takia tuli tehtyä werewolffeille sen lentohyökkäys miekalla veteen....
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Ei tää mullekaan pudonnut niin kovaa kuin Sigma. Taaksepäin tässä on tultu ja tuntuukin, että peli on lykätty pihalle kiireellä. Sen verran karulta vaikuttaa Sigmaan nähden. On kivaa, että aseita on useita, mutta niistä osalle en keksinyt mitään käyttöä, kun on tehokkaampikin olemassa. Yksi sellainen on ne piikkijalkineet, mikä lie nimi nyt olikaan. Verisyys ja paloittelut on melko näyttäviä ja niistä ehdottomasti plussaa. En huomannut framedroppeja.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Päivitys muistaakseni paransi frameraten "droppaamista" ainakin jonkin verran...Kannattaa siis se tehdä, jos ei vielä ole tehnyt.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Samoilla linjoilla Scatterbrainin kanssa. Blackin jälkeen tämä on todellakin suuri pettymys. Miksi lähes jokaisen vihun pitää heitellä/ampua jotain tulipalloa ynnä muuta? Framedropit kyllä ihmetyttää, kun Team Ninja teki aikaisemmalla boxilla ja DOA4:n kanssa niin hyvää työtä.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Mitä ihmettä siellä uskalletaan mainita NG sigma ja vertailla sitä tähän? Ottakaahan nyt huomioon et sigma ei ole...kukas se olikaan.. kuitenkin tämä "pelimaailman rokkikukko" ja Team Ninjan iso kiho, ei ole antanut tunnustustaan pelille, koska ei osallistunut edes sen tekoon ja haukkuu sitä jopa itse p*****ksi. Eli se on tavallaan hieman eri porukan tekemä muunnelma NG:sta ja NGB:stä. Elikkä siis sitä ei voi aivan samoissa arvoissa vertailla NG kakkoseen kuin niitä kahta ensimmäistä boksin Ninja Gaidenia.

Olihan tuo loppujen lopuksi jonkinlainen pettymys koko NG2. Siinä ei ollut enää sitä samaa fiilistä kuin NG:ssa ja NGB:ssä. Eli pitänee joskus ostaa tuo NGB ja fiilistellä sen kanssa sitten :cool:
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

^LOL! Voit itse arvioda pelisi ihan oman käsityksesi mukaan, mutta se ei muuta sitä, että Sigma on edellinen ja ainoa "isojen" nykykonsoleiden Ninja Gaiden -peli ennen 2:sta. Sen vertaaminen 2:een on itsestään selvyys. Jos juonta analysoit, joka olisi tässä tapauksessa huvittavaa, niin silloin Sigman ja 2:n vertaus ei olisi järkevää.

Oletko pelannut Sigmaa?
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Mitä ihmettä siellä uskalletaan mainita NG sigma ja vertailla sitä tähän? Ottakaahan nyt huomioon et sigma ei ole...kukas se olikaan.. kuitenkin tämä "pelimaailman rokkikukko" ja Team Ninjan iso kiho, ei ole antanut tunnustustaan pelille, koska ei osallistunut edes sen tekoon ja haukkuu sitä jopa itse p*****ksi. Eli se on tavallaan hieman eri porukan tekemä muunnelma NG:sta ja NGB:stä. Elikkä siis sitä ei voi aivan samoissa arvoissa vertailla NG kakkoseen kuin niitä kahta ensimmäistä boksin Ninja Gaidenia.

Sen haukkuminen Itagakin toimesta on ihmeellistä kyllä.. Olen pelannut sekä kahta alkuperäistä että sigmaa, ja nyt tätä kakkosta joten uskallan kyllä sanoa, että 2 on silti näistä selvästi kehnoin. Itagaki-san taitaa tätä nykyä keskittyä enemmän pervoiluun ja juopotteluun. Vaikka asenne ois kuinka rock, niin ei mua lämmitä jos se ei näy pelissä. Haukkuihan Itagaki-san myös DMC4:n kameran, mutta veikkaan että suurin osa pelaa silti mieluummin DMC:n kiinteällä kameralla kun tällä NG2:en ADHD-kamerasta, joka vaatisi suurin piirtein sienitripin, että sen kanssa olisi samalla aaltopituudella!
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

^LOL! Voit itse arvioda pelisi ihan oman käsityksesi mukaan, mutta se ei muuta sitä, että Sigma on edellinen ja ainoa "isojen" nykykonsoleiden Ninja Gaiden -peli ennen 2:sta. Sen vertaaminen 2:een on itsestään selvyys. Jos juonta analysoit, joka olisi tässä tapauksessa huvittavaa, niin silloin Sigman ja 2:n vertaus ei olisi järkevää.

Oletko pelannut Sigmaa?

Jep, ja pysyisin silti Blackin parissa.
Mainitsin myös ettei _aivan_ samoissa arvoissa voida linjailla näitä viereikkäin. Niitä silti voidaan.

Olethan sinä oikeassa, mutta omasta mielestäni silti vain osittain (viimeinen virkkeesi on täysin totta). Onhan se Sigma Ps3:lle joo, NextGen wuuh, MUTTA: ellen aivan unenpöpperössä aikoinaan ollut mitä lueskelin sigmasta niin ei sitä niin upeasti päivitetty pleikalle kuin sitä voisi ajatella. Ei niitä grafiikoita loppujen lopuksi kovin paljoa parannettu tai muutakaan systematiikkaa erityisesti hiottu. Onhan se kuitenkin paranneltu NG:sta ja NGB:stä eli sinäsä se olisi aivan vertailukelpoinen.

Silti, Itagaki ei ollut siinä mukana joten se ei vain tunnu samalta. Älä käsitä väärin, en ole mikään Itagaki-ihannoija (en edes tiennyt koko miehestä ennen NG2:sta), mutta ensimmäiset kaksi ja itse kakkonen on tehty Itagakin mielen visioiden ja oikkujen mukaan, ja se on muuttanut ja muovannut peliä valtavasti kehittelyn aikana, joten en vain voi hyväksyä Sigmaa tähän vertailusarjaan.

@Scatterbrain: Totta. Itagakin puheita ei kannata kuunnella suurempana totuutena; sehän yrittää vain saada julkista kuohuntaa aikaan, jolloin kansat kiinnostuvat herkemmin tuotteista ja ostavatkin niitä.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Kyllähän se niin on että Ninja Gaiden 2 on ykkös peli NG sarjassa tällä hetkellä ja ilman bossen guidansea, tuskin tulee lisään, ainekaan parempia. Edelliset olivat bugista kuraa kiitos. Grafiikan ja sisällön puolesta kakkonen pieksää edelliset. Ainoastaan raketti hinurit vois hirttää pois pelistä.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Masokistin hurmeparty jatkuu verkkaisesti. Eilen 10 levelin tienoilla jatkui tunne, että "Voi että kun tämä olisi voinut olla niiiiiiin paljon kovempikin peli!"

Muutamia havaintoja:
-Ninpojen kanssa pelistä tulee melko helppo ja kiitä jaetaan liikaa. Lähinnä Valor testeistä saadut ninpo-bonarit tekee niistä hiton kovia
-Scythe on oikeasti liian kova, jokainen bossi on kuollut sillä noin ~10 sekunnissa (yksi poikkeus vahvisti tuonkin säännön).
-Pelissä on muutamia helkkarin hienoja paikkoja, oikeastaan Heart of Darknessin jälkeen koko ajan ollut sellainen fiilis, että "WOW" (visuaalisesti melko eeppisiä mestoja...). Alun luolat ja kaupungit tuntuu helkkarin ankeilta loppukenttiin nähden. Tosin tässäkin on sellainen poikkeus, että lopun kentät eivät ole taistelun osalta olleet ihan yhtä hyviä kun alkupään setti. Jännä homma. Kokiko kukaan muu asian näin?
-Raketti- ja sinkoninjat on suorastaan pelaajalle suoraan vittuilua. Onhan näitä jo nähty, mutta pari kertaa meinasi mennä oikein kunnolla hermot noiden kanssa.

Aseet on kyllä hienoja. Jokaiselle aseelle löytyy käyttötarkoitus, jopa tonfalle. Ja kusari-gama on helkkarin tappava isoille laumoille, kunhan vähän viitsi opetella komboja. Aseiden mielekkyys ja munakkuus antavat paljon anteeksi. Voi kun toi kamera toimisi kunnolla. Ja nyt huomasin loppupäässä itsekin tökkimistä, alkoi jo olla niin paljon ninjaa ja demonia ruudulla..
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Se loppupuolen portaikko mättö oli kyllä parasta antia pelissä.

Jos muistan oikein niin siinä taisi tulla aika reilusti vihollisia. Loistava kohta kyllä. Mitä nyt kyykytti vähän tuota boksia.... pätki meinaan niin pirusti :(

Toisaalta muuten ei kyllä pätkinyt juurikaan...
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Mulla kanssa pätki tuossa kohdassa aika radikaalisti peli. Mutta oli silti todella jees kohtaus nykimisestä huolimatta. Muutenkin toi mesta oli kaiken kaikkiaan aika siististi cool. Scythe UT lauloi reippaasti..
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Jos muistan oikein niin siinä taisi tulla aika reilusti vihollisia. Loistava kohta kyllä. Mitä nyt kyykytti vähän tuota boksia.... pätki meinaan niin pirusti :(

Toisaalta muuten ei kyllä pätkinyt juurikaan...

Mulla ei siinähirveesti paitsi kun viikatteela tekee sen lataushyökkäyksen mut moskovassa jotain syystä kyllä koko aijan tökki. Boxi kohtasia ovat joskus? Ei kyllä muuten. Oli tosin ne valor hommat hauskoja kans paitsi ku tuli 20 putkeen niitä robopeikkoja.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

No nyt se on tämäkin teos sitten läpi, aikaa pelikellossa noin 16 tuntia. Todellisuudessa läpipeluuseen meni paljon enemmän, sillä useampaa kohtaa sai hioa kohdilleen. Muutettu tallennussysteemi tosin sallii tietyissä kohdissa varsin huolimattomankin pelaamisen, mutta tämä kostautuu myöhemmissä tasoissa, mikäli hyökkäyksen ajoitus ei ole kohdallaan. Satunnaisia hidasteluja ja projectile spammia lukuunottamatta kelpo toimintaviihdettä.

Omaksi suosikkiaseeksi muodostui tuplamiekat, syyn voitte lukea spoilerista.

Scythen XXY on aika cookie cutter -liike erityisesti spider-ninjoja vastaan, myös tuplamiekkojen XYYX vie aimo annoksen hipareita pomoilta osuessaan.

Ninja gaiden sigmaan verrattuna peli on jopa tietyllä tapaa helpompi (tallennuspisteitä enemmän, damagen palautuminen), mutta samalla ärsyttävästi vaikeampi (helvetillinen läjä räjähtäviä shurikeneita paiskovat ninjoja eräässä chapterissa). Kumpiko näistä sitten on parempi onkin hieman makuasia, minulle molemmat gaidenit kolahtivat vioistaan huolimatta kovaa. :cool:
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Jos joltakin löytyisi tämä vielä hyllystä niin kiinnostaisi kovasti, tekisi mieli päästä taas katkomaan kauloja :D
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Viimeistä bossia en pääse mitenkään läpi. :D Mun mielestä peli hieman huononi loppua kohti.
 
Ylös Bottom