Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden, apua tilanteeseen kuin tilanteeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vrathy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vrathy

Member
Ninja Gaiden : Chapter 2 Bossi

Nyt alkaa jo tympiä. Elikkä mitenkä tuon saa hengiltä? Kyseessä on siis tämä ratsastava samurai jolla on apunaan niitä maageja tai jotain vastaavia.

Kannattaako ruveta pieksämään niitä sen apureita vai suunnata iskut tähän pää piruun? Kun tuntuu, että en saa sen healtheja edes puolilleen ennen kuin kuolo korjaa.

On kyllä äärimmäisen rasittava pomo.

EDIT: Eli tämän saa poistella.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Eipäs poistellakaan. Tehdään tästä yleinen apuketju Ninja Gaidenissa ahdinkoon joutuneille.

Kerron tässä erittäin purevan taktiikan Chapter 2:n hevossamuraita vastaan, koska siinä varmasti monilla voi olla alkuunsa ongelmia:

Kun taistelu alkaa, lataa Y:tä painamalla Dragon Swordiin vähän pöhinää ja vapauta Y juuri kun päälle ryntäävä samurai on osumassa sinuun. Näin Ryu sujahtaa miekkoineen koko komeuden läpi jättäen jälkensä pomon energiapalkkiin.

Jatka eteenpäin sillan toiseen päähän. Mene joko vasempaan tai oikeaan kulmaan (siinähän on ovi vastaassa) ja laita suojaus päälle. Kun samurai sitten aikanaan tulee sinua päin, odota sen aikaa, että hän suorittaa iskunsa (hevonen voi myös potkaista) ja kääntyy selin sinuun päin. Nyt iske muutaman kerran ja ammu jouskarilla pari nuolta heposen takapuoleen. Ja jälleen suojaus päälle.

Maagit tulevat paikka paikoin kiusaamaan, mutta niistä pääsee helposti eroon komboliikkeellä. Jos satut surmaamaan maagin juuri sopivasti, voit jopa hyödyntää siitä vapautuvan energian Ultimate-hyökkäyksessä itse pomoa vastaan. Niitä samurai ei kestä, joten Ultimaten avulla loppukoitos voi olla ohi alta aikayksikön.

Jos et kuitenkaan halua ruveta turhaan kikkailemaan, pysyttele nurkassa suojaus päällä ja iske aina samurain käännyttyä pois päin hyökkäyksensä jälkeen. Pahinta, mitä tässä pomossa voi tehdä, on ympäriinsä päättömästi pyöriminen. Siinähän kameramieskin kadottaa suuntavaistonsa. ;)

Itse käytin mokomaan tekniikkaa: Seinän viereen, aina kun se tulee päin niin tekee wall runista, bird flipin, sitten vaan y (tai x) pohjaan ja siitä saa tosi kivan tappo-liikkeen (käytän tätä tosi paljon) sitten kun se yrittää karkuun niin hakkaat vaan. Yritä saada ultimate hyökkäyksiä (kuolee muistaakseni 3:n).

Sitten se ilmalaiva pomo, tee sitä "pään poisto" -liikettä (hyppää päin ja paina y) niin se ukkeli ei mahda mitään.

Mutta nyt heräsi kysymys miten tehdään se toinen heitto (ei guilliotine)? tiedän että se on xxyxyx tjsp. mutta aina kun yritän tehdä mokomaa niin lyön pahiksen ilmaan ja niittaan sen maahan miekalla en heitolla, kuuluuko alkuun ilmaan lyönti vai tehdäänkö heitto ilmasta?

Ja vielä toinen juttu pitääkö sen munkin kassakaappi avata että pääsee eteen päin , vai saako sieltä vaan jotain? (chapter 5, vai oliko se 6) ? (en jaksanut mokomaa, koitan huomenna, osaan kyllä tekniikan, millä se avataan)

Kiitoksia etukäteen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EzMa
Ja vielä toinen juttu pitääkö sen munkin kassakaappi avata että pääsee eteen päin , vai saako sieltä vaan jotain? (chapter 5, vai oliko se 6) ? (en jaksanut mokomaa, koitan huomenna, osaan kyllä tekniikan, millä se avataan)

Kassakaapin avaaminen ei ole välttämätöntä muistaakseni. Mutta sieltä kyllä saa hyödyllisiä esineitä useampaankin kertaan (eri Chaptereissa). Munkki-parka ei osaa olla kirjaamatta salakoodia ylös... :rolleyes:

tuli tossa huomattua että jätin yhden scarapsin episode 7
sinne romahtavaa silan viereen olen episode 8 ja huomasin vasta siellä puutoksen eikä tallenusta tietenkään enää ole seiskassa lainkaan... joten pystyykö mitenkään pakittamaan kappaleeseen 7 sillan päähän ilman että pitää läpäistä koko peli ja alottaa alusta?
pirullinen vaiva yhen scarapsin takia

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dark Master
tuli tossa huomattua että jätin yhden scarapsin episode 7
sinne romahtavaa silan viereen olen episode 8 ja huomasin vasta siellä puutoksen eikä tallenusta tietenkään enää ole seiskassa lainkaan... joten pystyykö mitenkään pakittamaan kappaleeseen 7 sillan päähän ilman että pitää läpäistä koko peli ja alottaa alusta?
pirullinen vaiva yhen scarapsin takia

Jos pelin loppua kohden näyttää siltä, että et pääse hakemaan puuttuvaa koppista, mene Taironiin, suunnista kirkkoon ja sitä kautta takaisin maanalaisiin tunneleihin. Hyvällä tuurilla voit päästä hakemaan puuttuvan koppiksen. En ole kuitenkaan itse näin tehnyt, joten en voi satavarmasti sanoa, että tätä kautta "pelastusoperaatio" onnistuisi. Jätin riippusillan ehjäksi hyppäämällä suoraan alas mörrimöykkyjen sekaan, ja sen ansiosta olisin voinut hakea kovakuoriaisen lähes heti missauksen jälkeen... :/

Menin äsken chapter 7 puoleen väliin (jos se on se missä se silta romahtaa) jätin sen sillan kyllä pystyyn, oli muuten tosi ärsyttävä se punainen huone. Oli mulla muutama kysymyskin:

1. Kuinkakohan pitkä Ninja Gaiden on?

2. Kun upgradeaa vigorian flailit lv.2:ksi, ja saa sen heiton, niin onko se "heitto" lyönti potku vai ihan heitto.
Aina kun yritän tehdä sen niin Ryu vaan kenkäsee vastustajan ilmaan (sitten siihen vaan lataamaan jotain hullua comboa).

Aluksi Ninja Gaiden oli tosi vaikea, mutta nyt se alkaa olla aika helppo...

Viimeksi muokannut moderaattori:
No tohon kakkoseen en osaa sanoa, kun en päivittäny tota asetta ollenkaan, mutta äsken ku menin pelin läpi ni pelikello näytti 15h ja 4min eli ei ny aivan 20h kokemus ollu, mutta hyvä kumminkin.

Ja oon samaa mieltä, että toi peli on alussa vaikeempi. En tiiä johtuuko siitä, että sitten ku oppii pelaamaan ni örkit saa kyytiä, vai siitä että lopun kentät olis helpompia. Itelle ainakin toi 5. luku oli helposti kaikkein vaikein.

Menin äsken chapter 7 läpi (jos se on se missä se silta romahtaa) jätin sen sillan kyllä pystyyn, oli muuten tosi ärsyttävä se punainen huone. Oli mulla muutama kysymyskin:

1. Kuinkakohan pitkä Ninja Gaiden on?

2. Kun upgradeaa vigorian flailit lv.2:ksi, ja saa sen heiton, niin onko se "heitto" lyönti potku vai ihan heitto.
Aina kun yritän tehdä sen niin Ryu vaan kenkäsee vastustajan ilmaan (sitten siihen vaan lataamaan jotain hullua comboa).

Aluksi Ninja Gaiden oli tosi vaikea, mutta nyt se alkaa olla aika helppo...

Kyllä... yhdyn täysin rinnoin tohon punainen huone oli ärsyttävä juttuun... siinä meni kyllä hermot. Lopulta keksin oikean ajoituksen :D

Ja kysymyksiin:

1. 16 chapteria... eli aika pitkä. Ja sitten tietenkin kaikki easter eggit ja hard/very hard tasot (mm. blasma sword)

2. Itsekkään en oikein tiedä miten toi heitto tapahtuu mutta kai siinä pitää aika lähellä olla vihollista. Kannaattaa kuitenkin käyttää vaan tota crematoria.... se on aika tehokas ;D

Aluksi tosiaan oli vähän hankaluuksia... kolmos chapterin soltut naarmuttivat kaulaa jatkuvalla syötöllä kun oli tottunut torjumiseen, ja sitten huomasi että pelkkä torjuminen ei enää auta.
Mutta kyllä se siitä sitten rupesi menemään.

Nyt tuli uus ongelma...
Alma (vai mikä se on se chapter 7 pomo, siivekäs olio joka nappailee nyrkkiins ja kenkii alas), oon hakannu mokomaa yhteensä varmaan 3 tuntia, eikä se prkl tahdo kuolla. Mitä sille pitää tehdä? Käytän vigoorian flaileja. Kiitos...

Nyt tuli uus ongelma...
Alma (vai mikä se on se chapter 7 pomo, siivekäs olio joka nappailee nyrkkiins ja kenkii alas), oon hakannu mokomaa yhteensä varmaan 3 tuntia, eikä se prkl tahdo kuolla. Mitä sille pitää tehdä? Käytän vigoorian flaileja. Kiitos...

Ensinnäkin kannattaa käyttää Dragon Swordia. Alma on sellainen loppis, että sitä vastaan on vaikea kuvata hyvää taktiikkaa, koska se pystyy niin tehokkaasti torjumaan Ryun iskuja. Enivei itse olen kaatanut sen kahdesti näin:

Pyöri Alman ympärillä ja väistele hyökkäyksiä. Joskus se sitten kyllästyy liitetyyn ja laskeutuu maahan. Sitten vain välimatkaa kuromaan kiinni ja hyppy + Y. Hyvällä onnella Alma ei ehdi väistää tai torjua, ja kaatuu iskun voimasta persauksilleen. Sitten on vähän aikaa Ryun ylivoima. Iske pari nopeaa komboa ja siirry kauemmas. Alma iskee yleensä heti takaisin, kun pääsee ylös. Kaikkein tärkeintä on pystyä välttämään Alman superisku, joka on eräänlainen energiapallo, johon Alma kaappaa varomattoman pelaajan ja vie puolet tämän energiasta. Iskun voi välttää hyppäämällä syrjään heti, kun kuulee Alman karjuvan "yäärgh!" ... tai jotain sellaista. :D

Alma on yksi pelin vaikeimmista loppupahiksista, joten kuolemaa ei kannata liikaa surra.

Onnistuin mättämään sen Vigoorianeilla, taktiikka yritin koko ajan mättää sitä hyppy + y sitten comboa tai väistö sen päälle hyppy -liikkestä ja sitten comboa. Nyt olen chapter 8:ssa, ne soltut on aika ilkeitä jos niitä on enemmän kuin 2.

Pelin kesto riippuu aika paljon pelaajasta. Itselläni on vierähtänyt jo yli 22 tuntia ja oon 13 chapterin alussa.

No niin... Nyt olen chapter 10:ssä. Onkelmana on B3 kerros, miten sieltä pääsee ylös??

Jos menee eteen päin menee Balance Roomiin, josta saa sen avaimen mitä tarvitaan ylhäällä. Red water roomissa ei kai voi tehdä mitään vielä?? ja se mesta mistä saa nimpo level up:n kuhisee niitä koppakuoriaisia, sitten on viel se yks paikka missä on vaan se patsas. Ainut juttu mitä olen keksinyt olisi hyppiä seiniä pitkin takasin mutta en ole vielä onnistunut...

*Major spoiler*

Ootteko muute kukaa huomannu että ton Dokun hoitelun jälkee, 11 chapterissa, (joka on muute pelin helpoin loppari :D) vastaan tulee samalla areenalla Fiendejä.

Niitä tulee 60kpl. Siinä on työn sarkaa... onneks ne ei oo mitää kauhen vaikeit. Mut palkinnoks saa lives of thousand god:in

sori vaa jos tää spoilas jonku peliä mut oli iha pakko kertoo :p

No niin... Nyt olen chapter 10:ssä. Onkelmana on B3 kerros, miten sieltä pääsee ylös??

Jos menee eteen päin menee Balance Roomiin, josta saa sen avaimen mitä tarvitaan ylhäällä. Red water roomissa ei kai voi tehdä mitään vielä?? ja se mesta mistä saa nimpo level up:n kuhisee niitä koppakuoriaisia, sitten on viel se yks paikka missä on vaan se patsas. Ainut juttu mitä olen keksinyt olisi hyppiä seiniä pitkin takasin mutta en ole vielä onnistunut...
Jos haluut amulet of healthin (olikos se ton nimine) nii mee sinne koppakuorias paikkaan uudestaa ja hoitele ne vielä kerran... ne on tosi pahoi vastuksii mut kannaattaa mennä.. palkinto on kuitenki nii hyvä.
Koppiksiin tehoo seinä hyppy isku ihan hyvin.. ja salamaa kannattaa käyttää kans.

SPOILER Pelin helpoin boss on kyllä Evil Murai joka on viimeinen vastus eli Chapter 16 bossi SPOILER

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kluge
SPOILER Pelin helpoin boss on kyllä Evil Murai joka on viimeinen vastus eli Chapter 16 bossi SPOILER
hmm... oon vast 13 chapteris et saatat olla oikeassa, mutta et voi väittää etteikö se Doku olis helppo.

Hoitelitko noi 60 Fiendii?

Ylös Bottom