Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden Sigma

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Demoon pohjautuva ennakko luettavissa KonsoliFINissä.

Pihagrillin herkkuja Sigman ja Forza 2:n parissa -- siinä on meikäläisen kesä. :cool:
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Hyvä ennakko.:)

Damn, että tämä peli on loistava. Very hardilla alkaa jo olemaan ihan mukavasti haastetta. :D Järjettömän tyylikäs ja viihdyttävä paketti kyllä.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

IGN suorastaan ylisti demoa ja kyllähän ne videot aika herkullisilta näyttivät. Saas nähdä mitä tästä seuraa. Kesäkuun 30. nähdään...
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

No, itseäni ei tuo demo kyllä vakuuttanut. Kivan näköistä juu, mutta kovin staattiset ympäristöt uhkuvat viime sukupolven konsoleita. Olisin toivonut, että kerran uudelle koneelle tätä käännetään, niin olisi sitten kiinnitetty huomiota siihen, että jotain saisi pelaaja hajoittaa ympärillään. Pelimekaniikka oli siedettävää, joskaan ei yllä esim. DMC:n tai God of Warin tasolle. Ihan kiva, mutta ei missään nimessä täyden hinnan julkaisu.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Millä tavalla NG ei yllä GoWin tai DMC:n tasolle taistelumekaniikan osalta? Jos puhutaan viihdyttävyydestä, niin mielipiteet tulevat tietysti kehiin, mutta syvyydestä puhuttaessa GoW on kyllä melko paljon NG:tä jäljessä. Tämä ei tee GoWista huonoa tai huonompaa, siihen peliin sen tyylinen mekaniikka sopii enemmän kuin hyvin. DMC taas on erityylinen kuin NG, molemmissa mekaniikka mahdollistaa paljon eri juttuja, mutta painotukset ovat eri suunnilla.

Mutta siis jos GoWin mekaniikka viihdyttää enemmän, niin siihen ei ole vastalauseita.;) Itse pidän melko lailla tasapuolisesti kaikista kolmesta.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Millä tavalla NG ei yllä GoWin tai DMC:n tasolle taistelumekaniikan osalta? Jos puhutaan viihdyttävyydestä, niin mielipiteet tulevat tietysti kehiin, mutta syvyydestä puhuttaessa GoW on kyllä melko paljon NG:tä jäljessä. Tämä ei tee GoWista huonoa tai huonompaa, siihen peliin sen tyylinen mekaniikka sopii enemmän kuin hyvin. DMC taas on erityylinen kuin NG, molemmissa mekaniikka mahdollistaa paljon eri juttuja, mutta painotukset ovat eri suunnilla.

Mutta siis jos GoWin mekaniikka viihdyttää enemmän, niin siihen ei ole vastalauseita.;) Itse pidän melko lailla tasapuolisesti kaikista kolmesta.
Liikesarjat ja liikkeet ylipäätään eivät ole mielestäni yhtä onnistuneesti toteutettu, kuin GOWissa tai DMC:ssä. GOWissa oli loistavaa juurikin se, että ohjaus oli toteutettu yksinkertaisesti ja se oli erittäin nopeasti sisäistetty. GOWissa sai kuitenkin tehdä todella upean näköisiä comboja. DMC:ssä taas joutui syventymään, mutta myös liikkeet ja ohjattavuus oli huomattavasti syvempää, kuin mitä NG (demo) antoi. Mielestäni NG tippuu näiden kahden tyylin väliin ja nimen omaan huonossa mielessä. Olisi ollut mukava, että tästä olisi saanut hyvän ninjapelin kokoelmaa koristamaan(hyviä ninjapelejä ei ole nähty liikaa), mutta näyttää siltä, että Sigma on vain pientä tekohengitystä pelille, joka olisi oikeasti kaivannut isompaa remonttia, jotta sen voisi ottaa ihan tosissaan "nextgen"-pelinä.
Eli ei tuo ohjaus pelkästään vaan koko paketti tuntuu aika vanhentuneelta. Kertokaas nyt joku, että onko NGS:ään tuotu jotain muutakin uutta, kuin silaus graafiseen ilmeeseen?
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

pziuz sanoi:
Kertokaas nyt joku, että onko NGS:ään tuotu jotain muutakin uutta, kuin silaus graafiseen ilmeeseen?

Kuten ennakossa mainittiin, Rachel on suurin uudistus. Xboxilla povipommi oli pelkässä sivuroolissa, mutta Sigmassa sillä on muutama pelattava osio. Demossa Rachelia voi kokeilla Mission Modessa.

Lisäksi mukana on monia pieniä parannuksia ja lisäyksiä, jotka Ninja Gaidenit pelannut huomaa ennemmin tai myöhemmin. Esimerkiksi Ryun voltti taaksepäin oli Xboxilla vain yhdessä välianimaatiossa, mutta tässä sen voi tehdä pelitilanteessakin. Lisäys ei ehkä ole silmiinpistävä tai järin merkkittävä, mutta se lisää vaihtelua väistöanimaatioihin. Ja se on siistin näköistä.

Lupausten mukaan veden päällä on mahdollista taistella, jos sorminäppäryys riittää. Xboxilla ominaisuutta ei saatu valmiiksi ja se rajoittui vain veden päällä juoksemiseen.

Lisäksi tupla-ase on uutta ja se tuo omat erikoiskombonsa. Kannattaa muistaa, että kokoversiossa aseita saa lisää ja pääsee päivittämään ja matkan varralla opitaan uusia kykyjä. Näin pelikokemus kehittyy ja siihen tulee vaihtelua. Eräs henkilökohtaisista suosikkiliikkeistäni on Inazuma Drop, jota voi kokeilla jo demossa. Toinen mainio liike saa Ruyn hyppäämään vihollisen yli, nappaamaan lennossa pahiksesta kiinni ja viskaamaan tämän seinään.

Jos jännitystä ja makeita kaatoja kaipaa, pelissä voi ostaa puumiekan ja päivittää sen seitsemän kertaa, jolloin siitä tulee Unlabored Flawlessness. Miekan "sielu" syttyy, kun Ryun energia on minimissään. Silloin kun sillä huiskii, vihollista kaatuu ennennäkemättömään tahtiin. Mutta onhan se aikamoista veitsenterällä elämistä. Parhaimpiin ninjagaidenisteihin lukeutuva Shinobier näyttää Xbox-versiossa, mistä on kyse. Tasona muistaakseni Very Hard tai Master Ninja, joten "älä yritä tätä kotona". :D

Pidin kovasti siitä, että Ninpoa voi vahvistaa ravistelemalla ohjainta. Xboxilla vastaavaa ominaisuutta ei luonnollisesti ollut. Tässä ravistelu antaa peliin fyysisyyttä, joka ei kuitenkaan häiritse tarkkuutta vaativaa pelaamista. Näin liikkeentunnistusta pitääkin hyödyntää. Kokoversiossa on vielä siistimpiä Ninpoja kuin tuo basic The Art of the Inferno.

Jos on pelannut vain alkuperäisen NG:n, ei Livestä ladattavia Hurricane Packeja tai myöhemmin seurannutta Blackiä, eroja on vielä enemmän. Alkuperäisessä pelissä ei voinut pyörittää kameraa, siitä puuttui useita vihollistyyppejä, siinä ei ollut Lunar-sauvaa, vaikeustasovalikoima oli kapeampi jne.

Toisaalta ei Sigmalta voi jatko-osan ominaisuuksia (aka uutta tarinaa tai ympäristöjä) odottaa, kun pohjimmiltaan se on edelleen the same ol' NG. Yllättävän innostuneeksi demo kuitenkin sai. Taistelu viehättää, siinä se. Tuskinpa Ninja Gaiden 2:ta ihan lähiaikoina on odotettavissa. En yllättyisi, vaikka Itagaki tekisi välissä vielä yhden Dead or Aliven kerätäkseen rahaa pääprojektilleen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Ja käsittääkseni myöskään itemeitä ei saanut suoraan pelin aikana käytettyä, vaan joutui valikoiden kautta käyttämään? Vai oliko jollain neogafissa väärää tietoa?

Mielestäni esim. tuhoutuvat ympäristöt ovat kyllä tämäntyyppisessä pelissä melko lailla toissijaisessa asemassa. Korea ulkokuori ja raudanluja taistelumekaniikka ovat IMO tärkeimmässä roolissa. En esim. Heavenly Swordilta, GoW3:lta tai DMC4:ltäkään odottaisi enempää. Vähän kuin puhtaissa tappelupeleissäkin. Tietysti monet odottavat selvästi jotain muutakin, mutta minulle kauniit maisemat ja loistava pelimekaniikka riittää tässä genressä.

NG:n taistelujärjestelmä on huomattavasti enemmän puolustusvoittoista kuin DMC:n. DMC:n mekaniikan syvyys tulee combojen mielettömästä määrästä ja loputtomista hyökkäystavoista (johon aseiden vaihtelu lennossa tietysti vaikuttaa suuresti), kun taas NG:n syvyys tulee suhteellisen laajasta liike-/kykyarsenaalista (joka, kuten Hakkiz sanoi, kasvaa lopullisessa pelissä) yhdistettynä monipuoliseen puolustusjärjestelmään. Tietysti jos peliä pelaa normalilla, ei joudu tekemään mitään ihmeempää, toistelee samaa neliöneliöneliö comboa, mutta vaikeammilla tasoilla counterit, väistöt, torjunnat ja oikeiden hyökkäysten valinnat ovat elintärkeitä. Sanoisin, että syvyydeltään nämä kaksi peliä ovat melko lailla samalla tasolla, painottaen vain eri asioita. GoW on joka tapauksessa paljon yksinkertaisempi.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Ja käsittääkseni myöskään itemeitä ei saanut suoraan pelin aikana käytettyä, vaan joutui valikoiden kautta käyttämään? Vai oliko jollain neogafissa väärää tietoa?

Tosiaan peli oli aina pysäytettävä, jos halusi tankata energiaa tai Ninpoja.

Tavaroista puheen ollen Ryulle voi asettaa erilaisia helyjä, jotka parantavat jotain tiettyä osa-aluetta. Tietty koru saattaa lisätä kestävyyttä, kun toinen lisäisi hyökkäystehoa. Kolmas voi kasvattaa raadoista irtoavan energian määrää, ja Ninja Dog -mamoilija saattaa saada käteensä Ayanen söpön rannenauhan. Näiden käyttö toimii aikalailla joko-tai-periaatteella, joten pelaaja voi sovitella niitä omaan pelityyliinsä.

Ympyräosastollakaan ei tarvitse tyytyä turhan tuntuisiin pieniin heittotähtiin. Pelin edetessä saa pari erilaista jousipyssyä, erityyppisiä nuolia, jättimäisen bumerangiheittotähden ja räjähtävät heittoveitset (demossa mustilla ninjoilla). Muistaakseni veden alla pääsee roiskimaan myös jonkinasteisella pyssykällä.

Eiköhän pelissä ole riittävästi syvyyttä ja nippeliä useimpien tarpeisiin. Kunhan ei odota Sigman olevan helppo, sisältävän ninjojen aitoa salamurhatoimintaa tai sijoittuvan realistiseen keskiaikaiseen japanilaisympäristöön, toiminnan ystävällä ei pitäsi olla hirmuisesti petyttävää. :rolleyes:
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

pziuz sanoi:
Eli ei tuo ohjaus pelkästään vaan koko paketti tuntuu aika vanhentuneelta. Kertokaas nyt joku, että onko NGS:ään tuotu jotain muutakin uutta, kuin silaus graafiseen ilmeeseen?
Minulle koko peli on uutta, sillä en omista yhtäkään Xboksia :)
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Aika pikkuista hiomista on pidetty. Oma mielipide pysyy ennallaan. En maksa täyttä hintaa. Odotellaan, että saa käytettynä järkevään hintaan, tai että on alelaarissa. Peli on Wanhahtavaa. Sama pätee esim. GT HD conceptiin. Pikku viilausta, mutta ei vielä sitä, mitä nykykonsolilta (-Wii) voisi odottaa.
Ja Cyrus tuossa hyvin mainitsikin, että joillekin riittää suht hienot maisemat (ollaan nyt tässäkin asiassa rehellisiä. Muilta tulevilta peleiltä on lupa odottaa huomattavasti parempia näkymiä, kuin NGS:ltä) ja tenhokas toiminta. Minulla on vaatimustaso noussut. Kerran koneessa on potkua, niin sitä pitäisi myös käyttää.
Tulee ihan tosissaan se konsolisodan Wii-porttaus-bolemiikki mieleen. No, minun mielestä tämä peli on vähän sama homma. Toki porttausta on lähdetty vääntämään jo valmiiksi laadukkaasta pelistä, mutta portti mikä portti.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Psyko sanoi:
Minulle koko peli on uutta, sillä en omista yhtäkään Xboksia :)
Sama homma:p En omista alkuperäistä boksia, enkä ole tämän sigman tulemisen takia XO:lle vanhoja versioita hommannut. Tätä kyllä odotetaan. Lisäksi tuntuu, että tämä on niitä pelejä, joissa pelaaminen onnistuu pienemmällä SixA:lla huomattavasti paremmin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

pziuz sanoi:
Peli on Wanhahtavaa. Sama pätee esim. GT HD conceptiin. Pikku viilausta, mutta ei vielä sitä, mitä nykykonsolilta (-Wii) voisi odottaa.
Mitääh? :D
GTHD pelkästään riittäisi uudeksi turismoksi kun siihen heitettäisiin yhtä paljon pelattavaa kuin vaikka GT4:ssä. Tietenkin on mielettömän hyvä, että peliä viedään eteen päin koko ajan GT5:een asti, mutta jo GTHD on mennyt mielettömästi pidemmälle kuin GT4.

Mutta mutta, kyllähän Gaidenin pelimekaniikka on sellaisella tasolla, että siltä osin sitä ei voi sanoa last geniksi mitenkään. Onhan se tietenkin harmi, ettei vielä tullut ihka aitoa next gen gaidenia, mutta ei sitä voisi näin nopeasti tullakaan. Eli olen tyytyväinen, että välissä saa tämän. Ostoon menee ehdottomasti. Näin tekijätkin saavat lisää budjettia seuraavaa gaidenia varten :D
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Pibe sanoi:
Mitääh? :D
GTHD pelkästään riittäisi uudeksi turismoksi kun siihen heitettäisiin yhtä paljon pelattavaa kuin vaikka GT4:ssä. Tietenkin on mielettömän hyvä, että peliä viedään eteen päin koko ajan GT5:een asti, mutta jo GTHD on mennyt mielettömästi pidemmälle kuin GT4.
Meillä on selvästi täysin erilaiset laatukriteerit, joten kuittaan tähän. :)
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

oih te ultimaattiset superninjat *ninja tervehdys* onko mitään keinoa millä voisin parantaa henkiinjäämiseni mahodllisuutta hardilla pomovastustajaa vastaan. Tuohon kun tuntuu aika usein tyssäävän, kyseinen kun tuntuu plokkaavan suuren osan lyönneistäni vaikka mitä asetta käyttäisi.

Kovalta peliltä vaikuttaa kyllä tämä ninja gaiden, haastettakin löytyy ja ryu tuntuu tekevän tyylikkäitä liikkeitä mistä tilanteesta vain (paitsi ottaessa itse iskua)
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Hakkiz sanoi:
Tosiaan peli oli aina pysäytettävä, jos halusi tankata energiaa tai Ninpoja.
Ei pidä paikkaansa !
Nuolista painamalla sivulle voi valita putelin, ja alaspäin painamalla sitä käytetään :)

Kerrankin pääsin pätemään :D

E: Olettaen että puhut Sigmasta, etkä boxin versiosta ? :o
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Latasin demon jenkkistoresta ja kyllähän tämä peli kovasti muikealta vaikuttaa. Kauniit HD-ympäristöt ja hienoja ninja-liikkeitä. Mikäs siinä huiskiessa :)
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Snigge sanoi:
Ei pidä paikkaansa !
Nuolista painamalla sivulle voi valita putelin, ja alaspäin painamalla sitä käytetään :)

Kerrankin pääsin pätemään :D

E: Olettaen että puhut Sigmasta, etkä boxin versiosta ? :o

Eiköhän Hakkiz nyt kuitenkin puhunut tossa Boxin versiosta ja kertoi samalla mitä uudistuksia Sigmaan on tullut. Eikä siis väittänyt, että Sigmassa täytyisi noin tehdä. Liian ärhäkkäästi tulit pätemään:).
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Viper7 sanoi:
onko mitään keinoa millä voisin parantaa henkiinjäämiseni mahodllisuutta hardilla pomovastustajaa vastaan. Tuohon kun tuntuu aika usein tyssäävän, kyseinen kun tuntuu plokkaavan suuren osan lyönneistäni vaikka mitä asetta käyttäisi.

Ensinnäkin kerää kaikki energiapullot. Niitä on demossa runsain mitoin. Ensimmäisen saa jo aivan alussa, kun tutkii maassa makaavan ninjan ruumiin. Arkut ovat sitten ilmeisempiä, tosin osa niistä ei näy oletuskamerakulmassa.

Toisekseen älä käytä lisäenergiaa pikkuvihollisiin. Kannattaa myös miettiä, missä vaiheessa energiapulloon turvautuu. Pienistä osumista on turha välittää, koska osa lisäenergiasta voi mennä hukkaan.

Tärkein selviytymiskeino pomotaistelussa on luonnollisesti välttää saamasta osumia. Vastustajalla on melko selkeät liikekuviot, joita se toistaa. Tutki niitä.

Demokentän pomon voi periaatteessa kukistaa kahdella strategialla. Jos ei halua joutua nokikkain pomon kanssa, kannattaa houkutella se melko lähelle seinää, jonka jälkeen tekee itse vertikaalisen seinäjuoksun ja hyökkää pomon kimppuun ylhäältä. Hyökkäys joko osuu tai ei, mutta joka tapauksessa heti sen jälkeen pitää kierähtää kauemmas, koska kaveri ottaa lähietäisyydellä kiinni ja lyö löylyä.

Rohkeampi pelaaja käy suoraan pomon kimppuun, mutta avain tässä strategiassa on osata perääntyä oikeaan aikaan. Kannattaa tehdä nopea muutaman napin hyökkäys ja kierähtää heti perään turvallisemmalle etäisyydelle, koska vain ensimmäiset iskut uppoavat -- jos uppoavat. Kun Ryu on siirtynyt etäämmälle, pomo yleensä tekee syöksyhyökkäyksen, joka kannattaa väistää. Heti syöksyn jälkeen on paras tilaisuus iskeä lyhyt kombo.

Teh Master Ninja totta kai ottaa huomioon myös pomelin pikku kätyrit. Niitä kun tuppaa ilmestymään Hard-tasolta ylöspäin. Yleensä niihin ei kannata kiinnittä huomiota, elleivät ne käy erityisemmin ahdistelemaan, mutta kuollessaan ne tarjoavat mahdollisuuden Teh Ultimate Techniquen käyttöön. Kaksi energiapalloa Dragonswordiin ja lähelle eksynyt vastustaja saa isän kädestä.

EDIT: My bad. UT ei taidakaan tepsiä Muraihin.

Ninpo kannattaa säästä pahan päivän varalle. Jos sitä ei välttämättä tarvitse, sitä ei kannata käyttää. Muistaakseni se heikentää tehtävän arvostelua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Juu tuli tuo hardilla läpäistyä jo ennen kun nuo vinkit luin, mutta noista voi löytyä hyötyä Veryhardillakin, joka tuntuu kyllä jo todella haastavalta. Mitens tämä UT nyt oikein toimii? välillä tuntuu että Ryu ottaa aikansa lataillessaan sitä kaikessa rauhassa kun välillä tarvitse kolmiota pitää pohjassa kuin vaivainen sekunnin murto osa ja kaverit lähtee kaupamaan taivaan porteille Ryun tehdessä ties minkälaista piruettia.

Tuota muutaman lyönnin strategiaa en kyllä olisi välttämättä hoksannut kun oma tyylini on lähinnä ollut huitoa semmosta sarjaa minkä kerkeää, ehkä tässä lepää syy siihen miksi minulla meni useita game overeita että pääsin edes hardilla läpi.
 
Ylös Bottom