Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]
pziuz sanoi:
Kertokaas nyt joku, että onko NGS:ään tuotu jotain muutakin uutta, kuin silaus graafiseen ilmeeseen?
Kuten ennakossa mainittiin, Rachel on suurin uudistus. Xboxilla povipommi oli pelkässä sivuroolissa, mutta Sigmassa sillä on muutama pelattava osio. Demossa Rachelia voi kokeilla Mission Modessa.
Lisäksi mukana on monia pieniä parannuksia ja lisäyksiä, jotka Ninja Gaidenit pelannut huomaa ennemmin tai myöhemmin. Esimerkiksi Ryun voltti taaksepäin oli Xboxilla vain yhdessä välianimaatiossa, mutta tässä sen voi tehdä pelitilanteessakin. Lisäys ei ehkä ole silmiinpistävä tai järin merkkittävä, mutta se lisää vaihtelua väistöanimaatioihin. Ja se on siistin näköistä.
Lupausten mukaan veden päällä on mahdollista taistella, jos sorminäppäryys riittää. Xboxilla ominaisuutta ei saatu valmiiksi ja se rajoittui vain veden päällä juoksemiseen.
Lisäksi tupla-ase on uutta ja se tuo omat erikoiskombonsa. Kannattaa muistaa, että kokoversiossa aseita saa lisää ja pääsee päivittämään ja matkan varralla opitaan uusia kykyjä. Näin pelikokemus kehittyy ja siihen tulee vaihtelua. Eräs henkilökohtaisista suosikkiliikkeistäni on Inazuma Drop, jota voi kokeilla jo demossa. Toinen mainio liike saa Ruyn hyppäämään vihollisen yli, nappaamaan lennossa pahiksesta kiinni ja viskaamaan tämän seinään.
Jos jännitystä ja makeita kaatoja kaipaa, pelissä voi ostaa puumiekan ja päivittää sen seitsemän kertaa, jolloin siitä tulee Unlabored Flawlessness. Miekan "sielu" syttyy, kun Ryun energia on minimissään. Silloin kun sillä huiskii, vihollista kaatuu ennennäkemättömään tahtiin. Mutta onhan se aikamoista veitsenterällä elämistä. Parhaimpiin ninjagaidenisteihin lukeutuva
Shinobier näyttää Xbox-versiossa, mistä on kyse. Tasona muistaakseni Very Hard tai Master Ninja, joten "älä yritä tätä kotona".
Pidin kovasti siitä, että Ninpoa voi vahvistaa ravistelemalla ohjainta. Xboxilla vastaavaa ominaisuutta ei luonnollisesti ollut. Tässä ravistelu antaa peliin fyysisyyttä, joka ei kuitenkaan häiritse tarkkuutta vaativaa pelaamista. Näin liikkeentunnistusta pitääkin hyödyntää. Kokoversiossa on vielä siistimpiä Ninpoja kuin tuo basic The Art of the Inferno.
Jos on pelannut vain alkuperäisen NG:n, ei Livestä ladattavia Hurricane Packeja tai myöhemmin seurannutta Blackiä, eroja on vielä enemmän. Alkuperäisessä pelissä ei voinut pyörittää kameraa, siitä puuttui useita vihollistyyppejä, siinä ei ollut Lunar-sauvaa, vaikeustasovalikoima oli kapeampi jne.
Toisaalta ei Sigmalta voi jatko-osan ominaisuuksia (aka uutta tarinaa tai ympäristöjä) odottaa, kun pohjimmiltaan se on edelleen the same ol' NG. Yllättävän innostuneeksi demo kuitenkin sai. Taistelu viehättää, siinä se. Tuskinpa Ninja Gaiden 2:ta ihan lähiaikoina on odotettavissa. En yllättyisi, vaikka Itagaki tekisi välissä vielä yhden Dead or Aliven kerätäkseen rahaa pääprojektilleen.