Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo 3DS vs. PlayStation Vita

Vastaus: Nintendo 3DS

Me ollaan vissiin vähän eri planeetalla pelaamisen suhteen. Minulle tarkka kynäohjaus on ihan parasta DS- ja 3DS tuoteperheen laitteissa. Jotain Kirby: Canvas Cursea tai Inazumaa olisi ihan toinen juttu pelata sormella. Muutenkin lähes kaikissa kosketusnäyttöä vaativissa peleissä teräväkärkinen kynä on ihan huippujuttu, ja pelimukavuus ihan toista kuin vaikka iPadilla. Pienellä ranneliikkeellä on koko ruutu hallinnassa. Onneksi ne (3)DS pelit suunnitellaan konsolin omaa kosketusnäyttöä ajatellen, sen verran laadukasta kamaa sieltä on vuosien varrella putkahdellut.

On minulla myös iPhone ja itseasiassa kaksikin iPad 3:a, joista toinen on vaimon käytössä. Pelaamismukavuudesta iPadin ja 3DS:n välillä ei voi edes puhua samana päivänä, sen verran 3DS hommaa vie. Pelaamisaikani jakaantuu näiden välillä suunnilleen 95-5. Vaikka iPhone ja iPad ovat "laadukkaamaan" tuntuisia kuin 3DS XL, en pysty ymmärtämään miten XL olisi hinta/laatusuhteeltaan huono, kun olen aivan eri mieltä; en pidä sitä edes neutraalina vaan lievästi positiivisena. Siinä on käytetty täysin normaalia, tuntumaltaan hyvälaatuista ja käytettävyydeltään erinomaista muovia.

Minä en ole muistaakseni ikinä osunut pelaamisen aikana volumenappiin vahingossa. Kuljetuksen aikana liukusäädin on saattanut liikkua, mutta että tämä vaikuttaisi jotenkin konsolin hinta/laatusuhteeseen. Höhhöh.

Edit. Liukulevyn tarkkuudesta: jos tarvitaan tarkkuutta, käytetään ristiohjainta. Sama homma Vitan kanssa. Normipelaamisessa, kun tarkkuutta ei siinä määrin tarvita, on sisäänpäin kovera liukulevy mukavampi kuin ulospäin kupera Vitan tatti.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Mistä nyt jonkun iPadin repäisit.

Kynällä ei pysty pitämään koko laitetta edes kädessä kunnolla kun joutuu otteen irrottamaan. Tähän asti ei ole tullut mitään vastaan, mitä ei toisella suunnittelulla olisi saanut paremmin toimivaksi sormella, kuin kynällä, pois lukien piirustusohjelmat, jotka tosin pädillä on todistetusti nykyisin yhtä tarkkoja oikein tehdyllä softalla.

Ne tilanteet joissa sormella voisi hoitaa, niin ei toimi kunnolla huonomman näyttöteknologian takia. Kapasitiivisellakin näytöllä oikeanlaisen kynän käyttö onnistuu ja esim pädillä mulla on kynä suunnitteluohjelmien käyttöä varten. Silloin pädin saa pöydälle. 3ds:ää pidetään toisessa kädessä ja toisella tökätään näyttöä..ei vain toimi.

Ja jos sulla ei liukusäädin liu'u pelatessa, mutta joillain muilla menee, niin kyllä se kertoo väärin sijoitellusta paikasta. Tilaa kun olisi muuallakin ollut.

Edit: missä ei tarvita tarkkuutta? Ainakin niissä mitä itse pelaan, juuri tarkkuus on kaikki kaikessa, ja ristiohjaimella tarkkuutta esim 3d landia pelatessa? Täytyisi pystyä menemään jokasuuntaan. Ei ristiohjaimesta ole siihen.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

iPadin repäisin ihan vaan vertailun vuoksi.

Yhtä kaikki, väitteet 3DS XL konsolin huonosta hinta/laatusuhteesta ovat ihan puutaheinää. Koska a) konsoli on materiaaleiltaan ihan samaa tasoa kilpilijoiden kanssa, b) rakenteeltaan ja käytettävyydeltään samoin verrattavissa kilpailijoihinsa, jotkut napit/säätimet ovat huonompia ja jotkut parempia - ja tämäkin on yksilöllistä riippuen pelaajan tottumuksista ja mieltymyksistä ja c) konsolin pelikirjasto pesee 6-0 Vitan vastaavan. Viimeksi mainittu ei edes johdu Vitan pelien huonoudesta, koska Vitalla on iso nippu todella hyvä pelejä, vaan 3DS XL:n suvereenista dominoinnista asian suhteen, jos ja kun laskee mukaan myös DS:n pelit.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Ensin puhut yksilöiden eroista ja seuraavassa pistät faktana pöytään Nintendon vievän 6-0 peleissä?? Vitan tarjonta, mukaanlukien psp tarjonta Storessa ja Plussalaisten ilmaispelit, vie nimenomaan Vita mennen tullen laadullisesti, graafisesti ja kaikilta osin.

6 peliä kortilla ja 2 muistikortilla. Näistä 5 Mariota, yksi Luigi, yksi Donkey Kong. Näistäkin ainoastaan kaksi Mariota on ollut sen tasoisia, että kehtaan nostaa samalle viivalle muiden konsolien kanssa. Mitään muuta koko tarjonnassa ei sitten olekaan, vaikka olen koittanut käydä peliliikkeiden sivuja läpi. Vitalla mulla on jo noin 50 peliä näin 2,5kk omistamisen jälkeen. Eli ei se nyt ihan faktana mene, että Nintendo olenkin pyyhkisi pöytää peleilläkään.

Kyllä se vähän tuntuu niin olevan, että Nintendon pelaajat tykkäävät sen pelitarjonnasta, mutta ei muiden ja päinvastoin. Ja kun olen itselleni pelattavaa etsinyt, niin en ihmettele kommentteja mitä aina kuulee, että Nintendot olisivat "lasten konsoleita". Harmi vain kun 4-6 vuotiaallekaan ei löydy muuta järkevää kuin Nintendogs ja siinäkin tarvitaan aikuista jatkuvasti.

Edit: ja A kohtaan, materiaalien laadukkuuden tunnussa, kokoonpanossa ja osien "yhteensopivuudessa", saarnan laadussa, näyttöjen laadussa on ihan selkeä ero. Eli ei tuo nyt pidä yhtään paikkaansa mitä selität.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

missä ei tarvita tarkkuutta? Ainakin niissä mitä itse pelaan, juuri tarkkuus on kaikki kaikessa, ja ristiohjaimella tarkkuutta esim 3d landia pelatessa? Täytyisi pystyä menemään jokasuuntaan. Ei ristiohjaimesta ole siihen.

3D Land meni oikein hyvin liukulevyllä pelatessa. Ei kerta kaikkiaan mitään ongelmaa. Se, että sinulla on ongelma asian suhteen ja minulla ei, kertoo siitä ettei asiassa vallitse mikään universaali konsensus. Eikä siten riitä mitenkään perusteeksi huonosta hinta/laatusuhteesta.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

3D Land meni oikein hyvin liukulevyllä pelatessa. Ei kerta kaikkiaan mitään ongelmaa. Se, että sinulla on ongelma asian suhteen ja minulla ei, kertoo siitä ettei asiassa vallitse mikään universaali konsensus. Eikä siten riitä mitenkään perusteeksi huonosta hinta/laatusuhteesta.

Kun se ei ole vain minun kokemus. Tuota laitetta kun on kokeillut minun lisäksi, vaimo, pari kaveria ja koska hain tuon koneen töissä ollessa niin parilla kahvitauolla sitä pelaili noin 10-15 ihmistä enemmän tai vähemmän.

Aika monelta kuuli kommenttia nimenomaan liukulevystä ja saranan heilumisesta, sekä siitä miten "lelun oloinen" koko laitos on. Samaiset henkilöt samaisesta syystä käyttivät myös Vitaani pari kuukautta aiemmin. Siinäkin valittelivat huonoa otetta itse laitteesta, mutta muuten hämmästelivät muunmuuassa näytön toimivuutta ja graafista ilmettä.

Ja kun pääpiirteittäin tämä on täysin sama laitos kuin se vuosien takainen DS jonka myin juuri lapsellisen laadun ja huonon pelivalikoima takia pois. Samoja valituksia kuulin jo silloin jokaiselta laitetta kokeilleelta.

Siksi en ymmärräkään, miten Nintendo myy pelkän Marion voimalla vuodesta toiseen näin huonosti suunniteltua ja valmistettua konsolia näin paljon...okei, itsekin hairahdin Marion vuoksi koko laitteeseen. Ja kieltämättä kirpaisi kun lataustelakka, konsoli, peli maksoi sen +300 euroa ja jää laadullisesti näin tolkuttomasti vita+peli+muistikortti+laturi 149 setille noin paljon.

Edit: Nintendon laatu olisi täysin hyväksyttävissä jos paketti sisältäisi laturin, ja hinta olisi 140-150euroa.
 
Edelleenkään, faktana ei myöskään mene, että 3DS (XL) olisi hinta/laatusuhteeltaan huono. Et ole esittänyt vielä yhtäkään perustetta, miksi näin olisi. Konsolissa on käytetty tarpeeksi laadukkaan tuntuisia materiaaleja, sen fyysinen rakenne on samaten laadukkaan tuntuinen ja jämäkkä, jotkut nappi/säädinratkaisut ovat parempia ja jotkut huonompia kuin Vitassa, pääasia eli pelit toimivat juuri niinkuin niiden odottaakin toimivan, pelikirjasto on huikea.

Ainoa asia, jossa 3DS selkeästi "häviää" Vitalle on tietysti grafiikat. Asia joka kiinnostaa minua aivan käsittämättömän vähän. DS on minulla todennäköisesti eniten pelaamani konsoli, vaikka taloudessa oli samaan aikaan XO, PS3, PC jne. Pelien sisältö minua kiinnostaa, ei grafiikat.

Ja edelleen, asiassa ei vallitse suuntaan tai toiseen mikään universaali konsensus, jolloin väitteet huonosta hinta/laatusuhteesta ovat aivan käsittämättömiä. Ehkä sinulle on huono, mutta minulle ei jne. Myyntiluvut toisaalta kertovat että aika monelle ei.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo 3DS

Jo yksistään minun laittama video jonka tein ja pistin tuonne aikaisemmin, riittää kertomaan halvasta rakenteesta. Joka vieläpä vaikuttaa pelaamiseen todella paljon. Ja sen verran vuosien saatossa DS konsoleita nähnyt, ettei tuo ole edes maanantai kappale. Laatu vaan on saarnassa edelleen yhtä surkea, se vain korotustuu 3D:tä käyttäessä kun katselukulma on niin surkea.

Edit: Kuten todettu niin suurinosa ei varmasti ole edes kokeillut laitetta ennen kuin kotona sen avaa ja Marion takia päätyy pukinkonttiin todella paljon. Suurinosa ihmisistä tietää Nintendon käsikonsolit. Vitaa ei kukaan ole kuullutkaan, joten ei ole vertailupohjaa.

Kun Apple julkaisi markkinoiden ekan oikeasti laadukkaasti kootun iphonensa, niin vasta parina viimevuonna on muutkin tajunneet, että natisevia irroitettavia takakuoria ei kannata valmistaa, koska se vaikuttaa laatuvaikutelmaan.

Ja hinta/laatusuhteessa jopa sinä olet samaa mieltä kuin minä, et vain ilmeisesti tajua että hinta/laatusuhteessa verrataan nimenomaan laatua hintaan. Sanot itse laatua Vitan veroiseksi. Hinnassa kuitenkin on eroa 80-120e, Vita on jatkuvasti perustarjouksissa ja ero kasvaa 120-150euroon.

Jo sillä erotuksella laadun pitäisi olla huomattavasti parempi. Esim juuri näytön sarana ei saisi olla väljä yhtään, näyttöjen reso parempi, napit huomattavasti laadukkaammat jne.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Hinta/laatusuhteessa 3DS XL vie omissa kirjoissani Vitaa kuin pässiä narussa. Fyysisessä laadussa suunnilleen tasavertaiset, mutta pelien osalta 3DS vie ja Vita vikisee.

Huokui laatua muuten tuo Vitan jäätyminen. Ja se heräily mukana tulleen Saunalahden SIM-kortin kanssa. 3DS on jäätynyt käytössä... hmmm... nolla kertaa. None, nada, zip, Zero.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Hinta/laatusuhteessa 3DS XL vie omissa kirjoissani Vitaa kuin pässiä narussa. Fyysisessä laadussa suunnilleen tasavertaiset, mutta pelien osalta 3DS vie ja Vita vikisee.

Huokui laatua muuten tuo Vitan jäätyminen. Ja se heräily mukana tulleen Saunalahden SIM-kortin kanssa. 3DS on jäätynyt käytössä... hmmm... nolla kertaa. None, nada, zip, Zero.

Ei nyt ole kyse peleistä, vaan konsolista. Tasaveroiset laadussa sun mielestä..hintaeroa +100e. Etkö tajua, että juuri itse kokoajan myönnät HINTA/LAATUsuhteen olevan pielessä.

Se, että vertaa Vitan ominaisuutta, jota ei edes 3ds:ssä ole (joka on muuten käsittämätöntä) on hivenen outoa. Samainen sauniksen kortti voisi yhtä hyvin jäädyttää sen 3ds:n, mutta ei sitä voi tietää kun 100e kalliimmassa vehkeessä ei ole koko 3G:tä.

Edit: ja kuten itse toitotat, että ei ole yleismaailmallista vertailua kun olet erimieltä kuin minä. Nimenomaan pätee tuohon sinun peli vertailuun. Et voi sanoa yhtään sen kovemmalla faktalla Nintendon vievän ja Vitan vikisevän. Vitalla pelejä olisi ehkä 100-150 joita vois pelata jos ehtisi. 3DS:lle löysin väkisin nuo 8 jotka mulla on ja niistäkin kaksi on sellaisia joita oikeasti pelaan ja nekin mariot on niin tolkuttoman helppoja ja lyhyitä ettei iloa pitkäksi aikaa riitä.
 
Mitäköhän ******? Oletko oikeasti noin pihalla?

Nyt tulee newsflash: konsolit ovat erilaisia eivätkä siten hinnaltaan suoraan vertailukelpoisia. Toisessa on kaksi isoa näyttöä jne. Molemmat ovat laadukkaita ja hinta/laatusuhteeltaan mielestäni tasavertaisia.

Eli kaksi _erilaista_ ja erihintaista tuotetta voivat hyvin olla tasavertaisia hinta/laatusuhteessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo 3DS

Mitäköhän ******? Oletko oikeasti noin pihalla?

Nyt tulee newsflash: konsolit ovat erilaisia eivätkä siten hinnaltaan suoraan vertailukelpoisia. Toisessa on kaksi isoa näyttöä jne. Molemmat ovat laadukkaita ja hinta/laatusuhteeltaan mielestäni tasavertaisia.

Käsikonsolit ovat käsikonsoleita. Ne on suoraan verrannollisia. Molemmat ovat mukana kuljetettavia, molemmissa kosketusnäytöt. Se, että Nintendo tunkee niitä kaksi (2DS:ssä ovat tajunneet laittaa vain yhden), ei muuta tilannetta mitenkään.

Kaiken lisäksi kun ei vielä ainakaan mun tiedossa ole mitään peliä, missä kahdesta näytöstä on oikeasti niin paljon hyötyä, että sen olemassaolo edes on oikeutettu ja perusteltu. Monessa pelissä siitä toki on nykymuodossa hyötyä, mutta kun vastaavat jutut saisi erilaisella suunnittelulla yhdelläkin ruudulla tehtyä.

4vuotiaalle oli aika hankala opettaa nintendogissa rapsuttamaan koiraa jostain muualta kuin koiran kaulasta. Kynä oli kokoajan yläruudussa.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Käsikonsolit ovat käsikonsoleita. Ne on suoraan verrannollisia.

No ohhoh.

Ne ovat erilaisia, niillä on eri rakenne ja osittain erilaiset ratkaisut. 3DS XL:n kaksi näyttöä on selkein ero. Silloin niillä voi olla samanlainen hinta/laatusuhde vaikka hinta ei ole sama. Koska tuotekaan ei ole sama. Pointtina onkin minulla ollut, että molemmat ovat laadukkaita tuotteita, vaikkakin erilaisia.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

No ohhoh.

Ne ovat erilaisia, niillä on eri rakenne ja osittain erilaiset ratkaisut. 3DS XL:n kaksi näyttöä on selkein ero. Silloin niillä voi olla samanlainen hinta/laatusuhde vaikka hinta ei ole sama. Koska tuotekaan ei ole sama. Pointtina onkin minulla ollut, että molemmat ovat laadukkaita tuotteita, vaikkakin erilaisia.

Ei ulkonäkö tee niistä erilaisia jos käyttötarkoitus on sama. Molemmissa käytännössä samat ominaisuudetkin. Erot rajoittuu 3d:hen ja 3G:hen. Molemmilla tarkoitus pelata. Pelata pieniä ja isoja nimikkeitä. Molemmilla on vieläpä tarkoitus pelata käsikonsolimuodossa.

Nyt ei verrata Nokian asha puhelinta iphoneen, vaan Lumiaa iPhoneen. Tai toyotaa mersuun, vaan bemaria mersuun. Siinä on kohtuu paljon eroa.
 
Ja mitä tuplanäytön hyötyihin tulee, niin se, ettei sinulla ole kokemusta hyödyistä, ei tarkoita etteikö niitä voisi olla. Kuten vaikka The World Ends With You, joka oli aivan erilainen kokemus iPadilla.

Ei ulkonäkö tee niistä erilaisia jos käyttötarkoitus on sama. Molemmissa käytännössä samat ominaisuudetkin. Erot rajoittuu 3d:hen ja 3G:hen. Molemmilla tarkoitus pelata. Pelata pieniä ja isoja nimikkeitä. Molemmilla on vieläpä tarkoitus pelata käsikonsolimuodossa.

Nyt ei verrata Nokian asha puhelinta iphoneen, vaan Lumiaa iPhoneen. Tai toyotaa mersuun, vaan bemaria mersuun. Siinä on kohtuu paljon eroa.

Käyttötarkoitus on sama, rakenne eri. Laita Vita ja 3DS XL vierekkäin, niin jopa sinä huomannet eron. Toisessa kun on kaksi näyttöä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo 3DS

Hämmentynyt fiilis tulee tätä ketjua lukiessa. Miten ihmiset voivat kokea asiat niin eritavalla.

Omasta mielestäni 3DS tarjoaa parasta arvoa rahalle, mihin konsolimaailmassa voit törmätä. Alku oli nihkeä, mutta nykyään laadukkaita pelejä on suorastaan stressiksi asti ja uutta hittijulkaisua pukkaa jatkuvalla tahdilla. Raudastakaan ei ole juuri mitään valittamista, vaikka itselläni on julkaisussa ostettu perus 3DS. Analogi padi on loistava, ristohjain yhtälailla ja nappien sijoittelu täydellinen. 3D efekti toi mukavaa syvyyttä pelien grafiikkaan ja on todella helppo silmille, suhteessa vaikkapa teattereiden stereoskooppiseen 3D:hen. 3D:n sweet spot on todella helppo löytää, enkä ainaan itse heiluttele konsolia pelatessani niin, että se kovin helpolla häviäisi. Pidän 3D efektistä jopa niin paljon, että välillä kaipaan sitä kotikonsolipeleissäkin kohdissa, joissa syvyyttä on hankala hahmottaa.

Perus 3DS:n teleskooppikynä on kyllä aika paska, ja kotona pelatessa tuleekin usein käytettyä Wacomin kynää. Friendcode-systeemi on myös aika perseestä ja hyvän pikaviestitys-systeemin puute välillä harmittaa. Muuta negatiivistä en laitteesta keksi.

Jos pitäisi yhtä konsolia suositella jollekkin, niin se olisi ehdottomasti 3DS. Vitaan en osaa vertailla, koska olen kokeillut laitetta vain muutaman minuutin ajan kaupassa, eikä mielenkiintoa löydy juuri sen enempään, mutta ehkäpä tämä kertoo jo riittävästi.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Omasta mielestäni 3DS tarjoaa parasta arvoa rahalle, mihin konsolimaailmassa voit törmätä. Alku oli nihkeä, mutta nykyään laadukkaita pelejä on suorastaan stressiksi asti ja uutta hittijulkaisua pukkaa jatkuvalla tahdilla. Raudastakaan ei ole juuri mitään valittamista, vaikka itselläni on julkaisussa ostettu perus 3DS. Analogi padi on loistava, ristohjain yhtälailla ja nappien sijoittelu täydellinen.
[...]
Jos pitäisi yhtä konsolia suositella jollekkin, niin se olisi ehdottomasti 3DS. Vitaan en osaa vertailla, koska olen kokeillut laitetta vain muutaman minuutin ajan kaupassa, eikä mielenkiintoa löydy juuri sen enempään, mutta ehkäpä tämä kertoo jo riittävästi.

Tämä. DS ja 3DS tarjoaa niin käsittämättömän huikeaa pelivalikoimaa, että ihan hirvittää. Lisäksi monet näistä peleistä on sellaisia, jotka olisi muuten vähän vaikeampi tai jopa mahdoton toteuttaa sellaisenaan. Vita taas tarjoilee pääasiassa kotikonsolien pelien pikkuveljiä. Uncharted, Killzone jne. (poikkeuksiakin toki on).

Mutta jos joku seikkailupeliä halutessaan mieluummin pelaa Vitalla Unchartedia kuin 3DS:llä uutta Zeldaa, niin... no, meitä on moneen junaan.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Hämmentynyt fiilis tulee tätä ketjua lukiessa. Miten ihmiset voivat kokea asiat niin eritavalla.

Näinhän se aina on. Itseä hämmentää enemmän kuitenkin se, että jokainen jolle näitä laitteita lykkään kouraan on vaistomaisesti samoilla linjoilla mistä itse näissä marisen. Nämä ihmiset ovat sellaisia jotka eivät omista mitään konsolia, vaan ottavat ensituntumat siitä kun laitteen saa käteen.

Tokihan paljon on kyse siitä, että olen vuosia pelannut ensin PC:llä, sitten Playstationilla. Siinä tulee tietyntyyppiset pelit sitten muovaamana omaa pelitottumusta. Siin ostin julkaisussa ja 3kk jälkeen myin pois, kun ei se Nintendon värimaailma napannut. Playstationilla taas jaksoi pelata.

Nyt Vitalle on tullut kerättyä plussasta pelejä jo pitkään vaikka konetta ei ole omistanut. Nyt pelejä on riesaksi asti. Siitä omaan makuun toimivasta maailmasta kun hyppää taas Nintendon kelkkaan niin kyllä siinä hyppää kaikki silmille.

Mutta kun pidän virrat pois koko koneesta, enkä ajattele pelejä, softaa tai mitään sellaista. Vain laitetta ja otan rinnalle Vitan, niin en käsitä miten kukaan haluaa maksaa siitä niin tolkuttoman määrän extraa eikä edes äänestä jaloillaan laturin puuttumista paketista. Vita ei natise, nitise, ei ole heiluvaa osaa jne.

Mutta sama homma se on kännyköissä. IPhoneja ollut ekasta jenkkimallista asti. Sitten ostin vuosi sitten 920 Lumian. Laatuero on ihan jäätävä niin fyysisesti, kuin softallosesti. Toissapäivänä hain 5S:n ja en voi uskoa, että Nokia on edes pystyssä enää. Kauhea ero. Siitä huolimatta meillä töissä työpuhelimeksi suurinosa on ottanut Lumian ja pitää sitä hyvänä. Kunnes osa vaihtoi iPhoneen ja Samsungin. Alkoi muidenkin mielipiteet vaihtumaan.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Täällä toinen joka kyllä kummastelee noita väitteitä itse konsolin huonosta laadusta jos XL:stä puhutaan, ja varsinkin väitteitä huonosta pelivalikoimasta. Pelivalikoima on ehdottomasti mielenkiintoisin millään konsolilla kotikonsolit mukaanluettuna. Koneen laadusta ei löydy valittamista ja lähinnä naurattaa valitus esim. äänenvoimakkuuden säätimestä. Ehkä sä vaan pidät sitä laitetta väärin käsissä jos muka oikeasti kokoajan äänenvoimakkuus vaihtuu? Vähän samaan tapaan kun jengi muka pitää DS3 väärin käsissä jos on sitä mieltä että DS3 on paska ohjain ;-p Mulla ei kertaakaan ole äänenvoimakkuus vaihtunut itsestään. Toi tattikin ajaa asiansa ihan hyvin, PSP:n susipaskan analogin jälkeen olin lähes varma että 3DS:ssä on myös paska analogi, mutta onneksi olin väärässä ja 3DS:n tatista ei löydy mitään huonoa sanottavaa.

Tota kolmedeetä vieläkin tosin vähän vierastan, ja kyllähän siinä toivoisi olevan vähän laajemman katselukulman, mutta täytyy ymmärtää että lasiton 3D ei luultavasti ole mikään ihan helppo juttu toteuttaa. Eikö tuo sama katselukulma-ongelma ole myös kännyköissä sun muissa missä on lasiton 3D, jos en ihan väärin muista? Jossain peleissä 3D kyllä toimii hyvin, mutta aika monesti olen laittanut 3D:n offille kun en ole kokenut saavani siitä mitään lisäarvoa (esimerkiksi vaikka Pokemon X).
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Mutta jos joku seikkailupeliä halutessaan mieluummin pelaa Vitalla Unchartedia kuin 3DS:llä uutta Zeldaa, niin... no, meitä on moneen junaan.

Zeldaa koitin pelailla aikanaan Wiillä, enkä kieltämättä ymmärtänyt sen hienoutta. Piirrosgrafiikkaa ja örkkimörkkejä. Nähty jo 90-luvulla. Sama hommahan näissä Marioissa on, vaikka niitä pelaankin. Nähty jo 90-luvulla.

Mitä ne oikeasti uudenlaiset ja mahtavat pelit sitten on 3DS:llä, kun tosiaan olen sellaisia koittanut etsiä.

Edit: ja vasenkäsi on siten, että etusormi L näppäimen luona, muut sormet laitteen takakuorta vasten. Koko sormi on kämmenestä asti kiinni laitteen vasemmassa kyljessä, ja näin myös volumenapissa. Pelatessa jos joutuu L:ää painamaan, liikkuu käsi siten, että nollille menee. Ja tosiaan vaimolla noin 3x pienempi käsi kun mulla ja ihan sama ongelma.
 
Ylös Bottom