Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo 3DS

Vastaus: Nintendo 3DS

Tällä hetkellä kun on vielä ihmisiä, jotka eivät tiedä 3DS:ssä olevan muutakin uutta kuin 3D.

Näinhän tuo taitaa olla. Britti-Nintendon kotisivuilla oli jokunen aika sitten oikein mainosbanneri, jossa luki isoilla kirjaimilla laitteen näyttävän myös 2D-kuvaa.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Japanista tulee aivan konkreettisia lukuja siitä, mitä 3DS:n huono pelivalikoima tarkoittaa:

According to Enterbrain, publisher of the Famitsu magazines, 3DS sold 304,000 units in October, making it the number one platform for the month. The system has topped the Enterbrain monthly hardware charts for the past five months straight.

In software sales, however, the 3DS managed just 122,000 units, meaning only 40% of the system's buyers picked up software with their purchase.

Kuten aikaisemmin on spekuloitu, ilmeisesti Japanin DS-omistajat päivittävät laitteitaan 3DS:ään hinnanalennuksen myötä, mutta tämänhetkinen pelivalikoima ei yksinkertaisesti kiinnosta ostajia:

So why are people buying 3DS hardware on its own? Mainichi Entertainment's report on Enterbrain's sales figures suggests that many current DS owners are replacing their system with a 3DS, but are waiting for the big year end titles to pick up an actual 3DS game.

Tämä ei edes ota huomioon sitä seikkaa, että uusien 3DS-omistajien lisäksi kukaan laitteen aikaisempi omistaja sen puolen vuoden myyntiajalta ei myöskään osta käytännössä yhtään uusia pelejä, ja laitteen pelitarjonnan huomioiden se ei ole mikään ihmekään.

3DS Hardware Sales Beat Software Sales Two to One in November -- Andriasang.com
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Japanista tulee aivan konkreettisia lukuja siitä, mitä 3DS:n huono pelivalikoima tarkoittaa:



Kuten aikaisemmin on spekuloitu, ilmeisesti Japanin DS-omistajat päivittävät laitteitaan 3DS:ään hinnanalennuksen myötä, mutta tämänhetkinen pelivalikoima ei yksinkertaisesti kiinnosta ostajia:



Tämä ei edes ota huomioon sitä seikkaa, että uusien 3DS-omistajien lisäksi kukaan laitteen aikaisempi omistaja sen puolen vuoden myyntiajalta ei myöskään osta käytännössä yhtään uusia pelejä, ja laitteen pelitarjonnan huomioiden se ei ole mikään ihmekään.

3DS Hardware Sales Beat Software Sales Two to One in November -- Andriasang.com

Liekö tuo ihmekään. En itsekään ole ostanut 3DS:lle kuin vasta Ocarina of time 3D:n. Lisäksi olen säästänyt rahaa loppuvuoden julkaisuja varten (Super Mario 3D Land, Mario Kart 7, Sonic Generations), joten siitäkään syystä ei ole tullut pahemmin pelejä osteltua, ja veikkaan että tilanne on hyvin monella sama. Etenkin kun ottaa vielä huomioon, mitä muut konsolit tarjoavat. Veikkaanpa että pelimyynnit lähtevät kyllä nousuun, kunhan vain Mariot ja Resident Evilit pääsevät kauppoihin. Fakta vaan on, että tällä hetkellä konsolille on hyvin vähän sellaista pelattavaa, mistä viitsisi maksaa 40e tai enemmän.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Nintendon maailma on minulle vielä toistaiseksi vieras, vaikkakin peli-urani alkoi aikoinaan juurikin Nintendon Game&Watch käsikonsoleilla. Löytyykö jostain hyvää sivustoa, josta näkisi mitä eroa on DS, DSi, Lite ja 3DS versioilla? Niin ja oliko niitä vielä jotain malleja joita en tuossa maininnut?

Olen miettinyt antaa tyttärelle lahjaksi jonkun mallin harjoittelukappaleeksi, ja koska lapsella on ikää vasta 3,5 vuotta, laitteen ei tarvitse olla uusi. Lähinnä kiinnostaa myös se, että miten noissa toimii vanhat DS pelit tai jopa GameBoy pelit. Eli ovatko uudet mallit taaksepäin yhteensopivia ja miten pitkälle?

Olisin kiitollinen, jos joku osaisi kertoa nämä tai johdattaisi minut linkillään Internetin syövereihin :)
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Nintendon maailma on minulle vielä toistaiseksi vieras, vaikkakin peli-urani alkoi aikoinaan juurikin Nintendon Game&Watch käsikonsoleilla. Löytyykö jostain hyvää sivustoa, josta näkisi mitä eroa on DS, DSi, Lite ja 3DS versioilla? Niin ja oliko niitä vielä jotain malleja joita en tuossa maininnut?
Se isompi XL unohtui. Esim. tässä on aika hyvää vertailua noiden ominaisuuksista. DS-pelit ovat taaksepäin yhteensopivia kaikkien mallien kanssa, GBA-pelit puolestaan Liteen saakka.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Tulipa tälläinen ostettua Gigantin nettikaupasta mustana. Nyt mietin että kun avaa kannen ja se lukittuu tiettyyn asentoon, kuuluuko tässä asennossa olla välystä? Kansi ainakin tuntuu heiluvan muutaman millin kiinnitysakselillaan. Toivottavasti joku ymmärsi sekalaisesta selityksestä huolimatta. :rolleyes:
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Tulipa tälläinen ostettua Gigantin nettikaupasta mustana. Nyt mietin että kun avaa kannen ja se lukittuu tiettyyn asentoon, kuuluuko tässä asennossa olla välystä? Kansi ainakin tuntuu heiluvan muutaman millin kiinnitysakselillaan. Toivottavasti joku ymmärsi sekalaisesta selityksestä huolimatta. :rolleyes:
Jos sitä meinaat, että sitä voi sen ensimmäisen lukittumisen (lievä katselukulma) jälkeen työntää siitä vielä pikkaisen taaksepäin (täydet 180 astetta) niin on normaalia.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Jos sitä meinaat, että sitä voi sen ensimmäisen lukittumisen (lievä katselukulma) jälkeen työntää siitä vielä pikkaisen taaksepäin (täydet 180 astetta) niin on normaalia.

Ei vaan jos konsoli on lukittuna lievään katselukulmaan tai 180 asteen katselukulmaan, on siinä näissä lukituissa asennoissa pientä välystä (pari kolme milliä). Mietin vain että onko tuo "ominaisuus" että heiluu vähän vai käynkö vaihtamassa konsolin toiseen.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Ainakin minun konsolissa on myös hiukan välystä, mutta eipä siitä mitään haittaa ole ollut.
Mjooh, erikseen kokeillen ehkä samanlaista vekkiä molemmissa kulmissa täälläkin mutta vaikea hahmottaa, miten tuo pelaamiseen millään tavoin vaikuttaisi. :confused:
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Lähestyvä Super Mario 3D Landin julkaisu on saanut minut tähyilemään 3DS:n hankintaa aikoinaan myydyn DS:n tilalle ja lähinnä olen katsellut Zelda-editionin hankintaa. Tosin ainoastaan Gigantin verkkokaupasta olen sen onnistunut bongaamaan, hintaan 249 eur, en tiedä moneenko paikkaan mahtaa olla tulossa myyntiin? Hiukan pistää tosin miettimään erikoisversion ostoa kun normi 3DS:n saa 168 eur hintaan että viitsiikö tuosta Zelda versiosta maksaa noin paljon ekstraa (toki mukana tulee Ocarina of time, mutta silti hieman "ilmaa" hinnassa) ja onhan se hieno ettei sen puoleen, mutta mutta. Pääasiassa kun sen Marion tähän hätään haluaa kokea, joten josko edes hiukan halvemmalla tuo löytyisi niin lähtisi luultavasti julkaisupäivänä mukaan.

EDIT: Tjaa, nyt oli ilmaantunut Verkkokaupankin sivuille, 230 eur. Ehkä julkaisun lähetessä päästään myös suomalaisissa kaupoissa lähemmäs tuota 199eur ovh:ta.
 
Itse olen vähän samoilla linjoilla, mutta mario version kanssa. 3ds tulee ostettua ja toi mario ite white kiinnostaisi. Ilmaa vain hinnassa on kun normi versio cdon.comissa 159,95e ja marionkin siihen päälle saa 40euroon ålandista. Ja "rajoitettu erä". Tekis mieli ostaa koko kone välipäivinä joulunjälkeis alennuksesta, mut tippuukohan hinnat ylipäätään. 199 voisin itsekin mario versiosta maksella.

Toinen juttu on tuo 3d efekti. En oo koskaan pitänyt koko laitetta edes kädessä, saati nähnyt tuota 3d:tä. Miten paljon nuo aiheuttaa silmien kipeytymisiä jne? Leffassa lasien kanssa pientä väsymystä tulee silmiin 2,5h leffan aikana ja sen jälkeen on vähän olo ku ois huvipuistossa ollut, mut ei nyt mitenkään maatamullistavan pahasti. Et tottuuko tuohon jos sitä päivittäin käyttää, vai pahentaako vain ja sit menisikin jo laite myyntiin? Eli olisiko tuota päästävä testaamaan ennen ostoa pidemmäksikin aikaa, vai uskaltaako "sokkona" ostaa?

Mario, zelda, mario kart lähinnä itsee kiinnostaa ja ds puolelta pari peliä, kuten New super mario. Tuleehan siinä koneelle hintaa parin pelin vuoksi. Täälläkin on ollut puhetta et pelejä ei juuri ole. Ettei vain kohta käy niin et kuolee koko laite ku vita tulee myyntiin. Ps3 jo löytyy, et sikäli luonnollista ois vitan hankkiminen, mutta kun jotenkin on ikävä n64 ja wii aikaa ja värikkäitä maisemia zeldan, sekä marion maailmoista.

Uskaltaakko ostaa, vai eikö uskalla, kas siinä pulma. :)
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Uskaltaakko ostaa, vai eikö uskalla, kas siinä pulma. :)

Turhaan ainakaan sitä 3D-efektiä murehdit. 3DS:ssä on kätevä liukukytkin, joten kolmiulotteisuutta voi säätää portaattomasti. Itse olen tehnyt niin, että olen kääntänyt efektin joko hyvin minimaaliseksi tai kokonaan pois, jos silmät väsyvät. Näin pelaamista ei tarvitse lopettaa. Oikeastaan silmät väsyvät itsellä vain automatkoilla tai vaikka junassa, kun tulee töyssyjä ja jarrutuksia jne. Jos pelaan kotona sohvalla loikoillen niin aika pitkään voi pelailla, että silmät väsyvät. Toki tämä on hyvin yksilöllistä...
 
Olen pitkän linjan pelimies, myös Nintendon konsoleilla. Ikinä ei ole tarvinnut Nintendoon pettyä, olen omistanut tai omistan tällä hetkellä kaikki nintendon kotikonsolit ja käsikonsolit, lukuun ottamatta GBC:a. (Toki omistan XBOXit, Pleikkarit ja iPadit yhtä lailla, ihan vaan jotta tulee selväksi että pyrin olemaan objektiivinen).

3DS:n ostin heti keväällä, ja nyt voin sanoa että aikamoinen pettymys on laite ollut. Remake vanhasta Zeldasta on toki odotetun hyvä, mutta muuten konsolin pelitarjonta on aivan luokatonta. Oikeasti. Tällaisena 30+ ikäisenä, koko elämäni aktiivisesti pelanneena ja monet lanseeraukset nähneenä en voi kuin pyöritellä silmiäni. Siis jo vaihto DSi XL:n isoista näytöistä takaisin postimerkkikokoon tuntui aikamoiselta takapakilta. Mutta ne pelit, tai NIIDEN PUUTE. Konsoli on kuitenkin ollut markkinoilla kohta jo VUODEN!

Täytyy huomata, että kannettavien laitteiden bisnes on nykyään erilaista kuin vielä DS:n aikaan, johtuen tietysti älypuhelimista ja niiden pelistä, iPadeista nyt puhumattakaan. Jotain on vialla, jos aktiivisena pelaajana pelaan runsaslukumääräisillä työmatkoillani iPadilla ja 3DS:llä suhteessa 10:1. Ja se Nintendon kymmenyskin tulee melkeinpä ainoastaan Zeldasta, joka siis sekin on remake.

Se, mikä sai minut juuri nyt aiheesta kirjoittamaan, on tuore pettymys Mario 3DLandiin. Vielä Mario Kart 7:lle annan mahdollisuuden, jos sekin turataan heittää tämä laitteella vesilintua ja odottaa PS Vitaa (jonka toki muutenkin ostan, julkaisussa tottakai).

Nintendon olisi syytä skarpata, sillä kohta peli on menetetty ja entinen lypsylehmä haudattu. Kun pitäisi tuota iOS/Androidia ja Vitaa vastaan taistella, ja itse keksisin paremmankin tavan kuin julkistaa keskeneräinen konsoli surkealla pelivalikoimalla.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

3DS:n ostin heti keväällä, ja nyt voin sanoa että aikamoinen pettymys on laite ollut.
Pelkkien pelien kannalta mobiili/pädilinjalle (pelit ilmaisia tai ~0.99 mutta rauta sitten sen iloiset ~600 tai vastaavaa luokkaa) ei sentään ole tullut vielä siirryttyä mutta kovasti tuntuu 3DS kompuroivan edelleen. 3D itsessään ei sitten loppujen lopuksi osoittautunut miksikään tappajaominaisuudeksi ja vaikka yleistä vääntötehoa DS:ää enemmän löytyykin, eipä sitäkään oikein tunnuta hyödynnettävän. Edelleen jotenkin sellainen olo, ettei tarjontapuolellakaan oikein kukaan tiedä miten tuohon värkkiin pitäisi suhtautua.

DS kehittyi vuosien mittaan mitä huikeimmaksi alustaksi sekä mobiilipelaamisen että pelitarjonnan suhteen (kustannustehokas alusta kaikelle sille parhaudelle, jota lämmöllä muistellaan mutta johon HD-aikana ei ainakaan pienillä välttämättä ole enää varaa). 3DS tuntuu kuitenkin yhä leijuvan jonkinlaisessa oudossa limbossa, jossa kukaan ei oikein tiedä, mitä sillä voisi tai pitäisi tehdä. Sääli sinänsä mutta jospa se tuosta.
 
Kompit tälle. Olen sen ennenkin todennut, mutta sanottakoon taas: DS on yksi huikeimmista konsoleista ikinä (kotikonsolit siis mukaan luettuna), pelivalikoima on todella laaja ja todellisia timantteja löytyy reilusti. Sitä suurempi onkin pettymys 3DS:ään, ja itse asiassa pelaan edelleen enemmän DS:llä kuin 3DS:llä. Jos tosiaan vertaa pelaamisen mukavuutta 3DS:llä ja DSi XL:llä, niin aika kaukana ovat toisistaan, kun mielestäni olisi kohtuullista odottaa että uudet konsolit parantaisivat vanhoista. Jos jollain on mahdollisuus kokeilla näitä rinnakkain, suosittelen. Aika jäätävä kokemus.

Ja joo, 3D-näyttö on ainakin minulle täysin turhake, en käytä sitä ollenkaan. Kaikkihan eivät edes käsittääkseni näe sitä ja monilla tulee pää kipeäksi jo MINUUTTIEN jälkeen. Vähän kurjaa näin kilpailutilannetta ajatellen, kuluttaja kokee kuitenkin maksavansa 3D-tekniikasta, käytti hän sitä tai ei, tai maksaa tekniikka todellisuudessa ylimääräistä tai ei. Muutenkin monet ratkaisut, esim. toisen tatin puuttuminen (ja sen lisäpalikkana markkinoille tuominen) jaksavat hämmästyttää.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Nyt on omakin 3DS koekäytetty. Pelejä en vielä ole keriinny haalimaan, mutta kunhan nyt alkuun esteksi pääsöö.
Jo ennemmin on tullut 3d:tä koiteltua videotykillä, mutta se sai jäädä vajaaseen 10 minuuttiin. Nyt tuli myös 3DS muodos koitettua ja saa luultavasti jäädä siihen yhteen kokeiluun. Hienosti kyllä toimi, mutta jo hetken päästä alkoi silmiä särkeä ja migreenin tynkää tulla.
Jos nyt miinusta aletaan vielä kaivelemaan laitoksesta, niin olisin ehkä kaivannut näppäimiin valoja. Sekä myöskin toiseksi miinukseksi osoittautui vasenkätisyyteni, kynää käyttäessä on käsi tiellä, nottei näje mihinkä sohii. :rolleyes:
 
Ylös Bottom