Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo 3DS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wagamer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo 3DS

Rikkihän tuo vaikuttaisi olevan, jos esim. WLANin suojaustason tilapäinen alentaminenkaan ei auta. Kannattaa mennä sinne katsomaan, olisiko siellä vielä jäljellä vaihdokkeja. Jos ei ole, niin kannattaa ottaa yhteyttä Nintendo Suomeen ja tiedustella takuuhuollosta/vaihdosta.
Teen näin. Kovasti kiitos avusta sekä xevious, että Mahewcoro.

Nyt kun foorumilla ei enää ole näitä omia osioita esim Nintendolle, niin en mä täältä edes haulla löydä järkevää ketjua, joten pistetään tänne.

Alkuun pari kysymystä ketjuun liittyen.
Ostin tänään 3DS XL:n ja pari kysymystä heräsi.

-Olen joskus omistanut Wiin kun se ilmestyi. Mielestäni sinne pistettiin joku tunnus. Eikö sitä kytketä ds:ään ollenkaan?
-Laite lykkäsi heti ohjelmistopäivityksen. Mistä näen mitä uutta tähän tuli?
-Mukana tuli Mario Kart. Voinko joskus poistaa sen ja ladata jostain ilmaiseksi uusiksi?
-Mistä näen paljonko muistikortilla on tilaa, mukana tullut on vissiin 4gb?
-Mistä näen paljonko kauppapaikan pelit vievät tilaa?
-Saako aloitusnäytössä jotenkin disabloitua noita R ja L näppäimiä? Kokoajan painan vahingossa ja menee kameraan.
-Saako volume-liukusäädintä lukittua tai disabloitua? Jatkuvasti sormi osuu pelatessa jotenkin, että äänet on nollissa.
-DS-pelit tässä vissiin toimii ihan kortillakin? Näkyykö ne kokonäytöllä ja toimii täysin kuten DS:ssä?

Sitten koska en sopivaa ketjua löytänyt, niin kaipaan pelisuosituksia.

Mario Kart tuli mukana ja ostin New Super Mario Bros 2:n.

Mariot lähinnä kiinnostaa, joten varmaan tuo bros 1 tulee ds versiona ostettua. Mitä muita? Eikös ollut joku 3d Mario ja oliko niin, että siitä on tulossa joku uus versio?

Onko muita näitä vastaavia tasoloikkia. Joko Yoshi, Luigi, Wario tai Mario. Joko 3D tai sitten sivusta kuvattuja tavallisia 2D.

Onko vielä olemassa niitä "vanhanajan" pokemoneita kun oli ylhäältä kuvattu. Oisko ollu jotain gameboy aikakautta kun on ainakin joskus ollut sellaisia..löytyykö vielä näille uusille laitteille vastaavia?

Entäs mitäs voisitte suositella vaimon pelattavaksi (Mariota kyl pelaileekin), tai onko näille mitään suomeksi puhuttua peliä tuollaiselle 4,5v:lle, tai muuten tuon ikäiselle tytölle sopivaa peliä. Nintendogsin tiedän ainoastaan.

En osaa kaikkeen vastata kun itsekin olen 3DS:n omistanut vasta muutaman kuukauden ajan, mutta vastataan nyt pariin joihin osaan jotain sanoa:

-Olen joskus omistanut Wiin kun se ilmestyi. Mielestäni sinne pistettiin joku tunnus. Eikö sitä kytketä ds:ään ollenkaan?

Nintendolla ei ikävä kyllä ole vielä kunnon account-systeemiä, mutta siitä on kait huhuja että olisi tulossa, kuin myös 3DS:lle Miiverse, jossain vaiheessa.

-Mistä näen paljonko muistikortilla on tilaa, mukana tullut on vissiin 4gb?

System settings -> Data Management -> sieltä esim. 3DS nappia painamalla ja sit vielä software niin näyttää kokonaistilan blokkeina. Yksi blokki = 128kb eli 1 mega on 8 blokkia ja yksi giga on 8192 blokkia.

-Mistä näen paljonko kauppapaikan pelit vievät tilaa?

Ainakin siinä vaiheessa kun olet jotain ostamassa, niin confirm your download-kohdassa lukee vaadittu blokkien määrä. Tuo kyllä saisi olla myös tuolla more details-kohdassa ihan mielellään...

-DS-pelit tässä vissiin toimii ihan kortillakin? Näkyykö ne kokonäytöllä ja toimii täysin kuten DS:ssä?

Juu.

Onko vielä olemassa niitä "vanhanajan" pokemoneita kun oli ylhäältä kuvattu. Oisko ollu jotain gameboy aikakautta kun on ainakin joskus ollut sellaisia..löytyykö vielä näille uusille laitteille vastaavia?

Katsele noita DS-Pokemoneja jos joku niistä nappaisi, mutta suosittelisin erittäin vahvasti suoraan X:ää tai Y:tä, ovat niin paljon parempia kaikin puolin kuin pari edellistä osaa, tosin en ole mikään hardcore-Pokemonfani. Diamond ja White 1 tuli pelattua DS:llä ja ei oikein meinannut jaksaa kumpaakaan kunnolla, mutta X on aivan saatanan kova.

Kertokaapas ystävälliset että mistä sais halvimmalla 3DS XL:n ja mistä ostatte yleensä pelit? Itse olen köyhä opiskelija niin mulla ratkaiseekin yleensä aina kolme asiaa eli hinta, hinta ja hinta. Amazon uk:ssa maksais perus 3DS XL noin 180 euroa kotiin toimitettuna. Uuden Zelda-bundlen sais 244 eurolla ja se ois kyllä hieno… Mutta en jaksais odottaa sen julkaisua.

Odottelen vieläkin sitä megapäivitystä 3DS:ään, jonka piti yhdistää Wii U ja 3DS tilit. Emily Rogerssiltakaan ei ole tullut infoa.

Eikös ollut joku 3d Mario ja oliko niin, että siitä on tulossa joku uus versio?

Mario 3D Land, voin suositella, yksi mun suosikki Marioista.
Veikkaan että yksi joka maistuu suurella todennäköisyydellä on Luigi's Mansion 2.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Odottelen vieläkin sitä megapäivitystä 3DS:ään, jonka piti yhdistää Wii U ja 3DS tilit. Emily Rogerssiltakaan ei ole tullut infoa.

Vihdoin tuli kaivattua tietoa Nintendo Directissä. Tämän mahdollistava järjestelmäpäivitys luvattiin joulukuulle.

Youtube-sovellus oli vissiin myös noitten NNID:n ja Miiversen lisäksi tulossa? Sanottiinkohan missään, voiko youtubesta katsoa myös 3D-videoita sitten, sinne kun niitäkin pystyy uppimaan?

Eikös se ollut niin, ettei noi ds pelit toimi ihan 100%:sti 3ds:llä? Jotain utuisuutta tai kuvasuhde-eroja tms.?

Hieman rösömpi kuva kun DS pelit on tehty pienemmällä resolla ja 3DS:n näytön reso on kasvannut. Myös ylemmälle näytölle tulee mustatpalkit sivuille. Kuitenkin täysin pelattavissa. Mario 64 DS varsinkin on paljon mukavempi pelata kun voi ohjata hahmoa circle padillä.

Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure

Just olin kirjoittamassa melko samantyylistä viestiä (jonka poistin kun sisältö oli melkein sama kuin sulla) ja tää peli oli yksi mitä kanssa aioin ehdottaa. Helevetin hyvä peli!

Eikös se ollut niin, ettei noi ds pelit toimi ihan 100%:sti 3ds:llä? Jotain utuisuutta tai kuvasuhde-eroja tms.?

DS:n ylempi näyttö on eri kuvasuhteella kuin 3DS:n, mutta en ole itse huomannut että juurikaan huonompi kuvanlaatu olisi kun Professor Layton and the Curious Villagea olen 3DS:llä lähipäivinä pelannut.

Löytyykö jotain videota jossa pystyis havainnollistamaan tuon eron ds pelistä 3DS:llä, et uskaltaa ostaa. New Super Mario Brosin eka osa kun himottaisi.

Löytyykö jotain videota jossa pystyis havainnollistamaan tuon eron ds pelistä 3DS:llä, et uskaltaa ostaa. New Super Mario Brosin eka osa kun himottaisi.

Hitto kun olisi parempi kamera, voisin vaikka itse tehdä sulle tuosta pelistä vertailun. En tiedä onko Galaxy SII kameralla järkeä semmoista tehdä :-P

[video=youtube;qFMu2JkM3Fk]http://www.youtube.com/watch?v=qFMu2JkM3Fk[/video]

Tossapa nyt lyhyt video tuosta NSMB:stä DS Lite vs DSi XL vs 3DS XL. Tossa videolla sanon ettei noissa hirveää eroa ole, vaikka videolta kyllä sen eron huomaa selvästi. Minun mielestä tuo ero livenä on huomattavasti pienempi, ja ehdottomasti kannattaa NSMB ostaa, koska hyvä peli kyseessä.

Olikos toi nyt sen start+select kikan kanssa vai ilman, vai onko se koko start+select homma ihan humpuukia?

Eipä tuo niin pahalta näytä, kuin googlettemalla sai monesta paikasta ymmärtää. NSMB vaan hakuseen siis. :)

Kertokaapas ystävälliset että mistä sais halvimmalla 3DS XL:n ja mistä ostatte yleensä pelit? Itse olen köyhä opiskelija niin mulla ratkaiseekin yleensä aina kolme asiaa eli hinta, hinta ja hinta. Amazon uk:ssa maksais perus 3DS XL noin 180 euroa kotiin toimitettuna. Uuden Zelda-bundlen sais 244 eurolla ja se ois kyllä hieno… Mutta en jaksais odottaa sen julkaisua.

Itse itselleni vastaten: Tilasin Ranskan Amazonista uuden Zelda-bundlen, kotiin toimitettuna reilu 221 euroa. Onhan hintaero Suomen 259e ihan sairas. Toimitustakin lupailevat silleen että Suomesta ei ois saanut käytännössä sen nopeammin. Oletan että takuuasioissa Nintendolla on joku EU:n yhtenäinen systeemi? Harmittaa olla niin köyhä että ei Suomesta raaskinut ostaa…

Olin jo vannonut jossain vaiheessa että en enää käsikonsolia osta mutta niin vain taas kävi. Alkuperäinen 3DS oli jotenkin lackluster mutta XL vaikuttaa paremmalta ja hyviä pelejä jo ihan liikaa.

Ylös Bottom