Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Classic Mini: SNES (Super Nintendo Classic Edition) -retrokonsoli

Minulla oli jo ns. ostohousut napilla ja sormi siinä painikkeella. Onneksi tuli pieni häiriö töiden merkeissä, joten tilaaminen unohtui hetkeksi ja kun palasin sivuille tuo erä olikin jo myyty loppuun. Olisihan tuollaisen voinut ostaa jollekin kaverille lahjaksi tms, mutta eipä tuon tarjouksen missaaminen kovinkaan paljoa harmita. Muiden kilpailijoiden tarjouksia odotellessa!
 
Tänään tuo tuli ja kyllä nyt vähän harmittaa, etten NES miniä ostanut. Paljon laadukkaampi paketti, kuin ajattelin.

Olikos se niin, että nuo samat ohjaimet käy myös Wiin kapuloihin, eli voi pelata esim Wii u/Wii pelejä tuolla..missä siis vastaavat muut tarvikkeetkin toimii?
Mulla nimittäin on SNES tarvike ohjain ollut vuosia ja tänään just käytin sitä ja oli niin kamala, että tuosta vois toisen ottaa siihen käyttöön.
 
Tuli ostettua tämä huvinvuoksi hyllynkoristeeksi tuonne mökkiin. vähän tuli testattua ja vähän sekavat viilikset, mutta nuo ohjaimet ovat kyllä komeat. o_O
 
Hyvinkään Prismassa oli tänään puolisen tusinaa laitetta hyllyssä hintaan 119 euroa, kun ohi kävelin.
 
Hyvinkään Prismassa oli tänään puolisen tusinaa laitetta hyllyssä hintaan 119 euroa, kun ohi kävelin.

Niin oli Tikkurilan Prismassakin. Ja CDON myy about samaan hintaan. Eiköhän se hinta painu vähitelle sinne missä sen piti alun perinkin olla.. Jännä se Gigantin hintatakuu, kun eivät suostuneet hyvittämään mulle sitä erotusta, vaikka Prisma möi halvemmalla. Peruste oli se, että just sillä hetkellä tuote oli Prismasta loppu..
 
Omani tilasin tänään VPD:stä 93€ posteineen.
 
Tuli vloppuna tämä tilattua kun verkkiksestä sai 59e hintaan.
Päätin aloittaa teknisesti eniten vanhentuneista eli star foxeista.
Eka sujui ihan ok kutos kentän pomppivaan pomoon asti. Se sitten pisti useamman kerran turpaan ja tietenkin pakko aloittaa aina kenttä alusta.
Laitoin sitten save staten ennen pomo matsia. Joutui sitä varmaan kymmenen kertaa yrittämään. Andross menikin sitten laakista.
Pelasin siis sen helpoimman reitin. Kakkos reittiä en jaksanut enää edes ekaa kenttää kun pelissä olisi pakko ampua tarkasti, mutta meitsi tarttee siihen hommaan kyllä tähtäimen ruutuun jota peli ei tarjoa kuin first person moodissa, jota voi käyttää vain avaruudessa.

Kakkonen olikin positiivinen yllätys.
Pelissä on se tähtäin aina ruudulla ja walkerilla oli kiva pelata kaikki planeetoille sijoittuvat kentät sekä isojen alusten sisätilat.
Myös kenttä design oli järkevämpää eikä planeettojen pinnoilla ole jotain randomeita lentäviä palkkeja kuten ykkösessä.
Tuli pelattua normal ja hard läpi ilman save stateja.
Olin jo varma etten edes pääse hardia läpi kun corneria otti niin paljon osumaa. 70% oli mittarissa lopulta.

Seuraavaksi sitten super mario rpg joka varmaan näyttää jumalaiselta star foxin jälkeen :D

Itselle paketin ainoat pelit joita ei tule edes kokeiltua on super punch-out ja ghouls & ghosts, koska en ole masokisti.
Kirby's dream course tulee varmaan testattua, mutta aika meh fiilikset siitä on jo valmiiksi. Olisivat laittaneet jonkun muun sen tilalle.

Kaikki muu sitten kiinnostaakin ja ainoastaan f-zeron ja super mario worldin olen joskus omistanut ja super metroidin pelannut emulla läpi joskus yli 10 vuotta sitten.
 
Onko täällä kukaan lisännyt itse pelejä Snes miniin hakchilla? Itse kokeilin, mutta en siinä onnistunut. Install driver kohdasta en päässyt eteenpäin kun tuli jotain virhe ilmoitusta.
 
Onko täällä kukaan lisännyt itse pelejä Snes miniin hakchilla? Itse kokeilin, mutta en siinä onnistunut. Install driver kohdasta en päässyt eteenpäin kun tuli jotain virhe ilmoitusta.
Nesiin, että snesiin laitoin eikä ongelmia ollut. Mitä herjaa tulee?
 
Onko täällä kukaan lisännyt itse pelejä Snes miniin hakchilla? Itse kokeilin, mutta en siinä onnistunut. Install driver kohdasta en päässyt eteenpäin kun tuli jotain virhe ilmoitusta.
Tässä liikuskellaan sen verran harmaalla alueella foorumin piratismisääntöjenkin uhteen, että kehotan etsimään ratkaisua jostain muualta.
 
Olen katunut katkerasti, etten ostanut tätä kesällä Verkkokauppa.comista kuudellakympillä, mutta kun olin juuri ostanut Pleikkarin, niin ajattelin laitteen jäävän vähälle käytölle. Jos samanlainen tarjous tulee esim. Black Fridayna, niin taidan kyllä poistaa yhden itselleni. Laitteessa närästää kaksi asiaa: ohjaimien johtojen lyhyys ja pieni pelivalikoima. Onneksi kiinakaupoista saa tilata johtoihin pidennyspaloja (esim. kaksi kappaletta kolmemetrisiä n. 10 USD). En käsitä miksei tähän saatu esim. noin 80 pelin valikoimaa valmiiksi, mikä on yleensä Sega-retrokonsoleissa valmiina. Nyt sitten joutuu takkuamaan masiinaan lisää pelejä laillisia ja vähemmän laillisia keinoja käyttäen ja meikäläisen tietoteknisillä taidoilla siitä tulee tuskien taival, mutta haluan päästä pelaamaan 2D-kauden lopun parhaita pelejä, jotka missasin kersana, kun meillä oli tietokone, eikä konsoleita.
 
En käsitä miksei tähän saatu esim. noin 80 pelin valikoimaa valmiiksi, mikä on yleensä Sega-retrokonsoleissa valmiina. Nyt sitten joutuu takkuamaan masiinaan lisää pelejä laillisia ja vähemmän laillisia keinoja käyttäen ja meikäläisen tietoteknisillä taidoilla siitä tulee tuskien taival, mutta haluan päästä pelaamaan 2D-kauden lopun parhaita pelejä, jotka missasin kersana, kun meillä oli tietokone, eikä konsoleita.

Rauta maksaa, pelien lisenssit maksavat, ja Nintendo tietenkin haluaa vielä kääräistä voitotkin koko hommasta. Sega-retrokonsoleilla on käytännössä yksinomaan Segan omia pelejä ja valitettavasti emulaation laatu ei ole yhtä korkea kuin Nintendolla, eli testausta ja tuunaustakin on tehty vähemmän.

Lisäksi Nintendolla niitä "2D-kauden parhaita pelejä" saa lisää 2DS:n, 3DS:n ja vielä Wii U:nkin Virtuaalikonsoli-valikoimista.
 
Ylös Bottom