Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Classic Mini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Classic Mini

Vai sittenkin laskelmoitua neroutta koko tämä "sekoilu"? Ehkäpä Nintendolla oliki vain tarkoituksena herättää vanhojen naavapartojen nostalgianälkää ja katseet sinne suuntaan. Nyt kun iso osa halukkaista jääkin nuolemaan tahmaisia näppejään ja Nintendo-hammasta kolottaa, niin kummasti on kynnys matalammalla Switch ostopäätöksen suhteen.

No ehkä vähän kaukaa haettua. Vai?

Vai sittenkin laskelmoitua neroutta koko tämä "sekoilu"? Ehkäpä Nintendolla oliki vain tarkoituksena herättää vanhojen naavapartojen nostalgianälkää ja katseet sinne suuntaan. Nyt kun iso osa halukkaista jääkin nuolemaan tahmaisia näppejään ja Nintendo-hammasta kolottaa, niin kummasti on kynnys matalammalla Switch ostopäätöksen suhteen.

Hyvä teoria, sillä kaverini perui äskettäin Classic Minin ennakkotilauksen ja vaihtoi sen Switchiin. Kuulemma hän halusi pelata uutta Zeldaa, mutta eiköhän Classic Minillä ollut jotain virkaa tässä asiassa.. :rolleyes:

Ainakaan minun kohdalla ei moinen taktiikka toimi. Lähinnä vain tässä mietin, että jaksanko vielä antaa tilauksen olla päällä ja toivoa parasta vai perunko kokonaan, että voisi nekin rahat käyttää johonkin järkevämpään. Jokainen uusi tiedonmurunen, joka Switchista on tähän asti tullut, on vain varmistanut että tein oikean päätöksen, kun ostin sen sijaan PS4 Pro:n.

Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon maailmalla on laitteen jo maksaneita asiakkaita, jotka edelleen odottavat konsoliaan ja kuinka paljon on sellaisia, jotka ovat tilauksen jo peruneet. Veikkaan, että tällainen "laskelmoitu nerokkuus" pikemminkin ampuu itseään jalkaan kuin nostaa kiinnostusta Switchia kohtaan. 30 vuotta olen ensisijaisesti Nintendon konsoleilla pelannut ja ostanut firman kaikki konsolit ja vielä viimeiset viisi vuotta jaksoin puolustella Nintendoa, mutta Wiin jälkeen firma on sekoillut niin urakalla monessa asiassa, että itse en yksinkertaisesti enää jaksa katsella moista perseilyä ja pettyä kerta toisensa jälkeen. Minulle Wii U:n Zelda on kyseisen firman joutsenlaulu, sen jälkeen ei voisi vähempää kiinnostaa miten hoitavat hommansa.

Miksipä ei. Nintendo toki voi jäädä odottelemaan nyt Switchin myyntejä, jotka ei näytä olevan kummoisetkaan jos kerran GameStop kertoo et konsoleita on tulossa enemmän kuin sisällä on ennakkotilauksia. Itseäni ei esim. Switch kiinnosta pätkääkään, mutta NES Mini kyllä. Haluan pelata vanhoja klassikoita sellaisina kuin ne muistan, eikä mitään uudelleenlämmitettyä Super Mariota high-res tekstuureilla.

Itseäni ei esim. Switch kiinnosta pätkääkään, mutta NES Mini kyllä.

Juurikin näin. NES Mini tarjoaa kätevän minikonsolin, jossa tulee kasa NESin laatupelejä mukana, kätevällä käyttöliittymällä ja tuntumaltaan mahdollisimman lähellä aitoa olevan NES-ohjaimen, joka sopii yhdistettäväksi myös Wii-ohjaimiin Virtuaalikonsolia varten. Switch ei tarjoa mitään tästä. Tällä hetkellä sillä ei ole edes mitään varsinaista julkistettua Virtuaalikonsoli-palvelua. Switchin ohjaimessa ei ole edes ristiohjainta, joten retropelien pelaaminen sillä olisi täysi vitsi.

CDON laitteli seuraavanlaista sähköpostia:

Arvoisa asiakas!

Kiitos, että olet ennakkovarannut Nintendo NES Classic Mini -konsolin CDON.COM:sta.

Haluamme antaa sinulle päivityksen tilaukseesi liittyen.

Toimittajalta saamiemme tämän hetkisten tietojen mukaan NES Classic Mini -konsolisi toimitus sijoittuu viikoille 9–10.

Ystävällisin terveisin,
CDON.COM

Yllättävän äkkiä se sieltä tuleekin, vielä äskettäin olin hyvinkin pessimistinen koko asian suhteen. Kuume nousee! Toivotaan, että tämä pitää paikkansa :D

CDON laitteli seuraavanlaista sähköpostia:

Samanlainen tuli tänään minullekin. Joskin tuli myös viestiä Nes Mini -ohjaimesta, että sen toimitus menee huhti-toukokuun kieppeille, mutta eiköhän sitä aluksi pärjää yhdelläkin ohjaimella. Olisi kiinnostavaa tietää joko sieltä on tulossa ihan kunnon erä konsoleita vai olemmeko vain jonon kärkipäässä.

Onneksi en ehtinyt perua tilausta, vaikka viimeksi tänään aamupäivällä leikittelin ajatuksella. Elämme jännittäviä aikoja. :)

^
Pistin tilausta vetämään alunperin viime elokuun loppupuolella. Sattuuko tilauksesi samaan haarukkaan?

Tänne saapui Nintendo Mini tänään Verkkokauppa.comista. Tilaus tehty heinäkuun alussa. Oi tätä fiilistä. Itse olin jo lähes 99% menettänyt toivoni. On tää komee :)

^
Pistin tilausta vetämään alunperin viime elokuun loppupuolella. Sattuuko tilauksesi samaan haarukkaan?

Taisi olla loka-marraskuun vaihdetta, eli taitaa olla isompi erä tulossa, ellei sitten osa jonottajista ole kyllästynyt ja luovuttanut. Joka tapauksessa, sopii kyllä minulle, että konsoli on tulossa lähiaikoina. :)

Eipä noita vieläkään löydy mistään, joten tuskin kaupat ainakaan isompia eriä ovat saaneet. Tilanne kokonaisuudessaankin on epäselvä: onko näitä tulossa lisää, vai toimittaako Nintendo vielä muutamat pienet erät joilla katetaan osa vanhoista tilauksista ja se on sitten siinä? Ainakaan sitä Nintendon lupailemaa isoa NES Minin vyörytystä kauppoihin ei ole tapahtunut.

Eipä noita vieläkään löydy mistään, joten tuskin kaupat ainakaan isompia eriä ovat saaneet.
Viime viikolla useampikin alan kauppa on saanut Classic Minejä varastoon. Erät ovat toki olleet pieniä ja menneet ennakkotilausten täyttämiseen.

Mulle tuli kappale, ennakkotilaus laitettu joulun jälkeen.
Minäkin onnistuin omani saamaan, vaikka tein ennakkotilaukseni vasta tässä kuussa. Ainakaan kaikkialla jonot eivät siis näyttäisi enää olevan kovinkaan pitkiä.

Minäkin onnistuin omani saamaan, vaikka tein ennakkotilaukseni vasta tässä kuussa. Ainakaan kaikkialla jonot eivät siis näyttäisi enää olevan kovinkaan pitkiä.

sen sijaan lisäohjainta ei tullut. Muistaakseni joku spekuloikin täällä aiemmin, että nimenomaan nuo ohjaimet ovat myös tämän koko miniNESsin tuotannon pullonkaulana tällä hetkellä.

Viime viikolla useampikin alan kauppa on saanut Classic Minejä varastoon. Erät ovat toki olleet pieniä ja menneet ennakkotilausten täyttämiseen.

Hyvä tietää että jonot ovat ainakin lyhenemässä. Mutta jos toimitukset menevät yhä ennakkotilausten hoitamiseen, niin ei niitä laitteita kauppiaille varsinaisesti "varastoon" jää. ;)

sen sijaan lisäohjainta ei tullut. Muistaakseni joku spekuloikin täällä aiemmin, että nimenomaan nuo ohjaimet ovat myös tämän koko miniNESsin tuotannon pullonkaulana tällä hetkellä.

Edelleenkään en tätä selitystä usko. Enemmän veikkaan, että Nintendon alkuperäiset tuotantomäärät olivat alimitoitettuja, ja Nintendo arveli noita ylimääräisiä ohjaimia riittävän hyvin myyntiin. Kysynnän yllättäessä Nintendon siellä keskityttiin tekemään lisää itse laitteita, ja erillismyyntiin tarkoitettuja ohjaimia sitten liitetään näihin mukaan, sillä hinnalla että lisäohjaimia ei saada toimitettua erikseen.

Tänään oli vihdoinkin lähtenyt oma konsoli tulemaan CDON:lta! Toivotaan että ehtisi perjantaiksi. Viikonloppu olisi pelastettu.

Onkos muille saman puljun odottaville asiakkaille jo lähtenyt tulemaan?

Aattelin odottaa kun lähi kaupoissa olis varastossa Gigantti,Power, jne mutta taitaa mennä niin kauan että into laantuu ettei viitti ostaa

Tänään oli vihdoinkin lähtenyt oma konsoli tulemaan CDON:lta! Toivotaan että ehtisi perjantaiksi. Viikonloppu olisi pelastettu.

Onkos muille saman puljun odottaville asiakkaille jo lähtenyt tulemaan?

Minulle oli myös tullut ilmoitus, että lähetetty. Saa nähdä ehtiikö, sillä cdon:lta tilatuissa tuotteissa saapuminen on yleensä kestänyt viitisen arkipäivää. Lähetystähän voi seurata, kun kirjautuu cdon:iin ja menee siellä "omille sivuille". Ainakin itsellä näyttää seurannassa olevan edellinen merkintä eilisillalta ja siinä mainitaan, ettei lähetys ole vielä saapunut postille. Ei siis kannata liikoja odotella huomiselta, ettei joudu pettymään - itse olen ainakin asennoitunut siihen, että tuo tulee hyvällä tuurilla maanantaina, mutta todennäköisemmin tiistaina. :cool:

Minulle oli myös tullut ilmoitus, että lähetetty. Saa nähdä ehtiikö, sillä cdon:lta tilatuissa tuotteissa saapuminen on yleensä kestänyt viitisen arkipäivää. Lähetystähän voi seurata, kun kirjautuu cdon:iin ja menee siellä "omille sivuille". Ainakin itsellä näyttää seurannassa olevan edellinen merkintä eilisillalta ja siinä mainitaan, ettei lähetys ole vielä saapunut postille. Ei siis kannata liikoja odotella huomiselta, ettei joudu pettymään - itse olen ainakin asennoitunut siihen, että tuo tulee hyvällä tuurilla maanantaina, mutta todennäköisemmin tiistaina. :cool:

Juu, on tiedossa että lähetystä pystyy seuraamaan, sähköpostiinkin tuo oli tullut.

Itsellä aika todennäköisesti lähetys on huomenna noudettavissa. On tänä aamuna lajiteltu Postin logistiikkakeskuksessa ja on lähetysten seurannan mukaan perillä huomenna klo. 16 mennessä. Olen siis 99,9-prosenttisen varma, että viikonloppuna pääsee testaamaan :D

Ylös Bottom