Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Laitoin eilen Puolenkuun Peleihin illalla tuolla vanhalla hinnalla, mutta toki niin, että nouto kaupalta ja maksan sitten vasta, joten ovat varmaan vapaita korottamaan sitä ainakin tuohon uuteen hintaan siihen mennessä.

On kyl älytöntä verrattuna Ranska/Saksa-hintoihin mitä on netissä. Saksassakin kaiketi 19% alvit näissä, joten kokonaan sillä ei selity erotus.

Hiukan huolestuttaa kyl varsinkin noiden tariffihommien eteneminen, että kuinka kallis tästä vielä ehtii tulla ympäri maailman ja meneekö koko launchi edes kovin hyvin kaiken tämän myötä. Toki monta isompaakin murhetta maailmassa siinä vaiheessa varmaan sitten.

Jaahans, näinkö tässä nyt sitte kävi. Odotin jokusen kympin suomilisää mutta nämä meni nyt meni sitten jo heittämällä yli kipurajan. Kokeillaan saksasta onnea ja jos ei onni suosi niin jääkööt toistaseksi hyllyyn.

Tuli mieleen, että mikähän on muuten Bergsalan osuus näihin pohjoismaiden älyttömiin hintoihin?! Näyttää, että Keski-Euroopassa on ihan eri hinnat eli tässä saattaa olla suurin hintakusettaja Bergsala. Pitäsi laittaa ilmoitusta Nintendolle, että pohjoismainen jakelija pilaa teidän uuden konsolin myynnit pohjoismaissa älyttömällä välistävedolla.

Tilasin omani ennakkoon VPD:ltä uuden Mario Kartin kanssa. Hinta kieltämättä on suolanen, mutta taas PC hommissa tuohon rahaan ei saa edes kunnollista näytönohjainta. On minustakin tympee, kun konsoleitten(kin) hinnat nousee koko ajan, mutta jos tuolla useamman vuoden saa pelata, niin jospa se maksaa itsensä takaisin. Mario Karttia pelattiin viimeksi tällä viikolla lasten kanssa ja toivottavasti saadaan uudellakin itselle tärkeitä peli-iltoja lisää.

Tuli tuossa video vastaan missä laskettiin inflaation vaikutusta Switch 2 konsolin ja pelien hintoihin. Inflaatio huomioiden näyttää konsolin hinta (450e) ja pelien(70-90 e) hinta olevan hyvinkin linjassa taloustodellisuuden kanssa. Onhan tuota hintakehitystä tässä tullut seurattua elektroniikan osalta ja esim. kuvauslaitteistojen hinnat on nousseet aivan tosi korkeiksi viime vuosina.

Pitäsi varmaan hetkeksi lopettaa Switch 2:een liittyvien videoiden katselu, jotta tuo älytön negatiivisuus ja suoranainen Switch 2 viha ei tarttuisi itseensä. On muutenkin hieman negatiivinen realisti perusluonteeltaan, niin äkkiä tarttuu negatiivisuus pohjavireeksi. Konsolipelaamiseen liittyvän harrastukseen suhtautumisen olen kuitenkin aina pitänyt positiivislähtöisenä, pyrkinyt pitämään pelaamisen valoa arkeen tuovana harrastuksena ja arkitodellisuus pakokeinona. Siinä on varmasti yksi syy miksi iloisten ja/tai tunnelmaltaan eeppisten Nintendon pelien pelaamisesta pidänkin kaikkein eniten.

Tuli tuossa video vastaan missä laskettiin inflaation vaikutusta Switch 2 konsolin ja pelien hintoihin. Inflaatio huomioiden näyttää konsolin hinta (450e) ja pelien(70-90 e) hinta olevan hyvinkin linjassa taloustodellisuuden kanssa. Onhan tuota hintakehitystä tässä tullut seurattua elektroniikan osalta ja esim. kuvauslaitteistojen hinnat on nousseet aivan tosi korkeiksi viime vuosina.

Pitäsi varmaan hetkeksi lopettaa Switch 2:een liittyvien videoiden katselu, jotta tuo älytön negatiivisuus ja suoranainen Switch 2 viha ei tarttuisi itseensä. On muutenkin hieman negatiivinen realisti perusluonteeltaan, niin äkkiä tarttuu negatiivisuus pohjavireeksi. Konsolipelaamiseen liittyvän harrastukseen suhtautumisen olen kuitenkin aina pitänyt positiivislähtöisenä, pyrkinyt pitämään pelaamisen valoa arkeen tuovana harrastuksena ja arkitodellisuus pakokeinona. Siinä on varmasti yksi syy miksi iloisten ja/tai tunnelmaltaan eeppisten Nintendon pelien pelaamisesta pidänkin kaikkein eniten.

Hyvä viesti! Itselle pelaaminen on tärkeä harrastus ja olenkin yrittänyt parhaani mukaan kitkeä siitä kaiken ylimääräisen negatiivisuuden pois. Yritän pysyä pois paikoista joissa negatiivisuus nostaa turhan usein päätään. Tämän takia myös nettipelit on jäänyt itsellä melkolailla taka-alalle jatkuvan negatiivisuuden takia. Täällä foorumilla onneksi pääsääntöisesti keskustelu pysyy järkevänä ja semmoista jatkuvaa negatiivisuudessa vellomista nähdään hyvin vähän. Tottakai kritiikkiä saa ja pitää antaa kun sille on paikka, mutta ei jatkuva valitus palvele ketään. PC:llä tulee nykyään aika paljon ajasta pelattua, mutta PC-maailma on omin silmin todella toksista ja jatkuvaa valitusta. En jaksa sitä seurata lainkaan, siksi viihdyn huomattavasti paremmin täällä konsolipainotteisella foorumilla.

Mutta tuohon hinta-asiaan. Tuo on täysin totta, viime vuosien inflaatio on ollut järkyttävää, eikä itsellä ainakaan palkat ole noussut lähellekkään samassa suhteessa. Hintojen nousu näkyy ihan kaikkialla, joten miksei näkyisi myös pelaamisessa. Tämä vaan tekee ikävästi sen, että kun rahaa on vähemmän käytettävissä yleisen hintojen nousun takia, niin nämä rakkaan harrastuksen hintojen nousut tuntuvat myös. Itse en myöskään ole tähän uusimpaan konsolisukupolveen vielä hypännyt, joten itselläni se uuden juuri tulleen peruspelin hinta on edelleen mielessä se max 60€. Tästä syystä nämä uudet 90€ hinnat tuntuvat todella kovilta.

Nyt lähti vähän laukalle ajatus tuosta Pohjolan hyvästä viestistä, mutta Nintendo on kuitenkin itselleni se kaikista rakkain ollut aina NES ajoista lähtien ja pelimaailma olisi kovin tylsä ja yllätyksetön ilman Nintendoa. Nintendon pelit ovat aina toimineet itselleni kaikista parhaimpana eskapismina. Kyllä Switch 2:nen tänne talouteen tiensä löytää, siitä en ole aivan varma tuleeko se heti julkaisussa vai vähän myöhemmin.

Viimeksi muokattu:
Nintendon kalliit pelihinnat eivät minusta ole mikään uusi juttu, jos nyt pelien hintahistoriaa muistan yhtään oikein. Ykskaks hyppäsi muistista mieleen 90-luku ja PS1:n sekä N64:n aikakausi. Muistelisin kaupoissa pelejä katsellessani ja ihaillessani nähneeni hintoja 299-349 markkaa PS1-pelien päällä ja varsin monissa N64 kasettipelien päällä 399-429 markkaa. Jos muistini ei siis nyt ihan petä, niin Nintendo on 'aina' rahastanut peleistään vähän enemmän kuin kilpailijansa.

Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi näin. Olivatko esimerkiksi tuolloin pelikasetit kalliimpia valmistaa/tuottaa kuin Sonyn käyttämät CD-levyt? Ja laittaa ihmetyttämään, että miksi vielä 30 vuotta myöhemmin hintaero on 'sama'.

Nintendon kalliit pelihinnat eivät minusta ole mikään uusi juttu, jos nyt pelien hintahistoriaa muistan yhtään oikein. Ykskaks hyppäsi muistista mieleen 90-luku ja PS1:n sekä N64:n aikakausi. Muistelisin kaupoissa pelejä katsellessani ja ihaillessani nähneeni hintoja 299-349 markkaa PS1-pelien päällä ja varsin monissa N64 kasettipelien päällä 399-429 markkaa. Jos muistini ei siis nyt ihan petä, niin Nintendo on 'aina' rahastanut peleistään vähän enemmän kuin kilpailijansa.

Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi näin. Olivatko esimerkiksi tuolloin pelikasetit kalliimpia valmistaa/tuottaa kuin Sonyn käyttämät CD-levyt? Ja laittaa ihmetyttämään, että miksi vielä 30 vuotta myöhemmin hintaero on 'sama'.
N64 aikaan ainakin jos oikein muistan niin pelikasettien valmistus oli huomattavasti kalliimpaa kuin CD-levyjen. Taitaa olla nykyisten pelikorttien osalta sama homma. Fyysisien Nintendopelien hyvä ominaisuus on ollut ainakin Switchin aikaan se, että ne ovat säilyttäneet hyvin arvonsa ja vaihdossa tai myymällä niistä on saanut vielä hyvän hinnan. Switch pelithän maksoivat sen 60 euroa, joka käsitykseni mukaan oli linjassa muiden konsolivalmistajien pelihintojen kanssa ja esim nyt ilmeisesti uusimmassa tulossa olevassa DOOM:ssa on 80 euron hintalappu. Eli luultavasti pelien hinnat ovat nousussa yleisestikkin. Fyysisyyslisä Switch 2:lla on nyt se Nintendon uusi ja huono juttu, jota Switchillä ei ollut.

Viimeksi muokattu:
Tämän takia myös nettipelit on jäänyt itsellä melkolailla taka-alalle jatkuvan negatiivisuuden takia.
Tähän on helppo ratkaisu.
Mulla on ollut jo vuosia pleikan ja boxin asetukset niin ettei kukaan voi lähettää kaveripyyntöjä, viestejä voi lähettää vain kaverit enkä koskaan käytä pelin omaa chattia.
Jos jollain on tarvetta aukoa päätä tai lähettää jotain paskaviestejä niin siinäpähän yrittävät ihan rauhassa.

Minusta tuo "ennen pelit oli PALJON kalliimpia!"-puhe on samaa kuin että "siellä Afrikassa niillä ei ole edes ruokaa!".

Mitä järkeä verrata johonkin 30 tai jopa 40 vuotta sitten olevaan tilanteeseen? Minä olen omaa pelaamisen kulta-aikaani elänyt silloin kun pelaaminen oli merkittävästi halvempaa. Muistan kyllä myös hämärästi ne kalliit ajatkin mutta olin itse alle 10-vuotias pentu, joten ei ne omista rahoista menneet silloinkaan. Ja se oli se yksi peli per vuosi vielä PS1:lläkin itsellä.

X360-aikakausi oli se, jota itse muistelen eniten ja siitä eteenpäinkin oli pitkä, pitkä aika että pelien hinnat oli ihan muuta kuin mihin ne nyt on melko viime vuosina nousseet.

Minä en itse jaksa hintoja verrata kuin siihen, mitä ne on lähiaikoina olleet, joten nousut 70 ja 80, jopa 90 euroon on ne, millä on jotain ajankohtaista merkitystäkin.

En myöskään ymmärrä että mitä ihmeen Switch 2 vihaa? Ei täällä ainakaan ole mielestäni vihattu vaan enemmänkin harmiteltu hintaa, samalla kun on oltu innoissaan itse laitteesta ja peleistä. No, ehkä muu netti on taas sontatunkio, kuten yleensä. En vain tajua että kuka pakottaa niitä seuraamaan? En minä seuraa mitään "räntti-kanavia" Youtubessa tai käy jossain paskoilla foorumeilla. Youtubesta riittää peliaiheisista Dunkey, jolla on sopiva tapa sanoa oikeitakin asioita huumorin kautta. Eilen juuri katselin Direct-videon ja sai taas nauraa monessa kohtaa.

Nettikin on niin laaja paikka että mikään pakko ei ole mennä sinne hämärille kujille, missä rotat viihtyy. Tai jotain.

Itse oon vielä aika positiivisilla fiiliksillä. Tulee aika varmasti tilattua muualta kuin Suomesta eikä niin harmita jos julkaisussa ei tätä saa, mutta pitää katsoa miten tuo Nintendon ostokutsu ensi viikolla toimii. Kiirettä ei kyllä itsellä ole sillä monia konsoleita on tullut omistettua elämän aikana ja vain yksi konsoli on tullut julkaisussa ostettua: New 3DS XL vaikka omistin jo normi 3DS:n ennen tätä.

Jos tuo kutsupuoli menee syystä tai toisesta pieleen niin ehkä Legends Z-A saisi viimeistään konsolin ostamaan tai takuuvarmasti jos yllättäen loppuvuonna tulisikin uusi Xenoblade.

Itse ajattelin marssia vaan Prismaan ja ostaa sieltä pro-ohjaimen kanssa. Samalla rikastun s-bonuksista.

Jos ei sieltä jostain syystä löydy, niin eiköhän jostain muualta saa.

ei tosiaan tullut sitä hyväksyttyä Request pyyntöä ollenkaan joten tuolla Amazon de:ssä on varmaan aika paljon noita tilauksia ja todennäköisesti muutenkin priorisoivat jonossa ensin oman maan kansalaiset, joten se varmaan ulkomaalaisen vaikea saada requestia . onneksi se coolshopin deali onnistui eilen ja katsoin ovat myös heidän sivultaan niin ovat hyväksyneet tilauksen niin sen kanssa ei pitäisi enää olla mitään ongelmaa.

ei tosiaan tullut sitä hyväksyttyä Request pyyntöä ollenkaan joten tuolla Amazon de:ssä on varmaan aika paljon noita tilauksia ja todennäköisesti muutenkin priorisoivat jonossa ensin oman maan kansalaiset, joten se varmaan ulkomaalaisen vaikea saada requestia . onneksi se coolshopin deali onnistui eilen ja katsoin ovat myös heidän sivultaan niin ovat hyväksyneet tilauksen niin sen kanssa ei pitäisi enää olla mitään ongelmaa.
Kummasta teit pyynnön? Bundlesta vai pelkästä konsolista? Eilen tein ite molemmista pyynnön klo 17.00 alkuillasta ja noin tunti sitten tuli pelkästä konsolista hyväksyntä ja sain ennakkotilattua. Karvan verran alle 500 jäi hinnaksi pelkälle koneelle joten pitänee ihmetellä Mario Karttia myöhemmin että mistä sen hankkii. Ja toimitus toki arvioitu vasta 10.6. mutta sille nyt ei maha mittää.

Itselle tuli Amazon.de:sta tänään kutsu tuohon Switch 2 Mario Kart bundleen. Taisin keskiviikkoyönä tuon invite requestin tehdä ja pelkästään bundlesta. Lopullinen hinta 538€ täysiin euroihin pyöristettynä ja tilaus sisässä nyt. Pitää vielä pohtia mistä pro ohjain, säilytyskotelo ja muistikortti, mutta noissa lisätarvikkeissa saatavuus yleensä aika hyvä ollut. Ei nyt toki pääse julkaisupäivänä tästä varmaankaan nauttimaan (elleivät lähettele reilusti ajoissa), mutta kyllä sitä viikonkin odottelee hyvillä mielin kun tietää säästävänsä 62-112€.

Hyvä tosiaan jos sieltä on mahdollista sitä saada ulkomaalaisenkin, ajattelin kumminkin oli et vastaavat 24 tunnin sisään jos hyväksyvät, niinku tuossa heidän sähköposti viestissään taisi lukea, joo tosiaan Mario Bundlesta vaan tein sen Requestin. todennäköisesti joo pelkkää konsolia saa huomattavasti helpommin

kun tilaa vaikka saksasta niin hintaa tulee viellä mukaan erotus saksan alv ja suomen alv eli suomen alv veloitettaan kun tilaat tuoteen suomeen
Minusta tuo "ennen pelit oli PALJON kalliimpia!"-puhe on samaa kuin että "siellä Afrikassa niillä ei ole edes ruokaa!".

Mitä järkeä verrata johonkin 30 tai jopa 40 vuotta sitten olevaan tilanteeseen? Minä olen omaa pelaamisen kulta-aikaani elänyt silloin kun pelaaminen oli merkittävästi halvempaa. Muistan kyllä myös hämärästi ne kalliit ajatkin mutta olin itse alle 10-vuotias pentu, joten ei ne omista rahoista menneet silloinkaan. Ja se oli se yksi peli per vuosi vielä PS1:lläkin itsellä.

X360-aikakausi oli se, jota itse muistelen eniten ja siitä eteenpäinkin oli pitkä, pitkä aika että pelien hinnat oli ihan muuta kuin mihin ne nyt on melko viime vuosina nousseet.

Minä en itse jaksa hintoja verrata kuin siihen, mitä ne on lähiaikoina olleet, joten nousut 70 ja 80, jopa 90 euroon on ne, millä on jotain ajankohtaista merkitystäkin.

En myöskään ymmärrä että mitä ihmeen Switch 2 vihaa? Ei täällä ainakaan ole mielestäni vihattu vaan enemmänkin harmiteltu hintaa, samalla kun on oltu innoissaan itse laitteesta ja peleistä. No, ehkä muu netti on taas sontatunkio, kuten yleensä. En vain tajua että kuka pakottaa niitä seuraamaan? En minä seuraa mitään "räntti-kanavia" Youtubessa tai käy jossain paskoilla foorumeilla. Youtubesta riittää peliaiheisista Dunkey, jolla on sopiva tapa sanoa oikeitakin asioita huumorin kautta. Eilen juuri katselin Direct-videon ja sai taas nauraa monessa kohtaa.

Nettikin on niin laaja paikka että mikään pakko ei ole mennä sinne hämärille kujille, missä rotat viihtyy. Tai jotain.
joo niin oli n64 pelit maksoivat kalliimin noin 800mk oulun pelimiehessa

Hyvä tosiaan jos sieltä on mahdollista sitä saada ulkomaalaisenkin, ajattelin kumminkin oli et vastaavat 24 tunnin sisään jos hyväksyvät, niinku tuossa heidän sähköposti viestissään taisi lukea, joo tosiaan Mario Bundlesta vaan tein sen Requestin. todennäköisesti joo pelkkää konsolia saa huomattavasti helpommin
Hyvä on tuuri suomalaisilla jos ei ole isommin tarjolla, kun netissä useampi jolla arpaonni osunut. Itselle tuli hyväksyntä tuossa tunti sitten. MK-bundle ja hinnaksi jäi kaikkineen 537,84€. Lunastin pois, toimitus on 10.6.25

Ylös Bottom